0
  • No products in the cart.
 

فروشگاه محصولات و خدمات

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > اخذ ایزو مدیریت ایمنی و بهداشت ISO 45001

اخذ ایزو مدیریت ایمنی و بهداشت ISO 45001

980,000تومان

Share:
توضیحات

توضیحات

ایزو (سازمان بین‌المللی استاندارد) یک فدراسیون جهانی از مراجع ملی استاندارد (نهادهای عضو ایزو) است. سازمان بين‌المللي استاندارد ISO كه مقر آن در ژنو مي‌باشد در 24 فوريه 1947 به منظور يكپارچه كردن تدوين استاندارد در سراسر جهان ايجاد تسهيلات در تجارت بين‌المللي حمايت از توليدكننده و مصرف‌كننده و توسعه همكاريهاي علمي تكنولوژيكي اقتصادي و … با عضويت 25 كشور به فعالیت خود ادامه داد. به دنبال پيوستن تدريجي ساير كشورهاي جهان اين سازمان در حال حاضر داراي 132 عضو شامل 90 عضو اصلي 34 عضو مكاتبه‌اي و 8 عضو مشترك مي‌باشد كه موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از جمله اعضاي اصلي آن بوده و با فعاليت در كميته‌هاي فني ايزو در تدوين استانداردهاي بين‌المللي مشاركت داشته و دارد. آماده‌سازی استانداردهای بین‌المللی به‌طور معمول از طریق کمیته‌های فنی ایزو انجام می‌شود. هر عضو علاقمند به یک موضوع، حق نمایندگی در کمیته‌ی تأسیس‌شده برای آن را دارد. سازمان‌های بین‌المللی، دولتی و غیردولتی، در ارتباط با ایزو نیز بخشی از کار را به‌انجام می‌رسانند.

شرکت های معتبر محصولاتشان را بر طبق استاندارد جهانی تولید می کنند از این رو است که محصولات مشابه تقریبا در هر کجا که ساخته شوند. عملکردی شبیه به هم دارند.

گواهینامه ایزو شرکت ها را ملزم به رعایت یک سری استاندارد می کند تا کیفیت محصولات تضمین شود.

همانطور که می دانید انواع گواهینامه ایزو وجود دارد و استاندارد مدیریت ایمنی وبهداشت نیز یک مورد از آنها است.
روزانه بیش از هزاران نفر بر اثر فعالیت های کاری و حوادث ناشی از کار جان میدهند.

زیان این اتفاق نه تنها به خود شخص (کارگر یا کارمند) میرسد بلکه گریبان کارفرما,و بخشی از بدنه دولت را میگرد.زیرا یک آسیب طبیعتا سبب بازنشستگی پیش از موعد,نیاز به خدمات درمانی و ….. می شود.

برای مقابله با این مشکل سازمان جهانی استاندارد ISO ادر جهت تدوین ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای) برای کاهش خطرات کسب و کار, و ایجاد یک ساختار برای بهبود ایمنی کارکنان, و کاهش ریسک ها و خطزات محیط کار و شرایط کاری امن تر اقدام نموده است.

ایزو 45001 درسال 2018 توسط سازمان جهانی استاندارد تصویب گردید.این استاندارد همخوان با سایر سیستمهای مدیریتی مانند ایزو 9001 و ایزو 14001:2015 می باشد.این استاندارد نیز دارای 10 بند و بر مبنای HLS طراحی گردیده است.

هر سازمانی که تمایل به ایجاد، پیاده سازی و حفظ سیستم مدیریت OH&S داشته باشد به منظور بهبود سیستم ایمنی و بهداشت شغلی، ازبین رفتن آسیب ها و کاهش ریسکهای OH&S شامل نقص های سیستم، استفاده از فرصت های OH&S و شناسایی عدم انطباق های مربوط به فعالیت هایOH&S می تواند از این استاندارد استفاده کند.

در حقیقت با استقرار این استاندارد در سازمان ، کلیه خطرات ناشی از ایمنی و بهداشت شغلی را شناسایی  کرده و آنها را تحت کنترل قرارداده و با اقدامات موثر و اثر بخش آنها را حذف کند و یا کاهش دهد .

دلایل نیاز به استقرار سیستم :

– شناسایی شرایط مخاطره آمیز فعالیت های سازمان

– ارزیابی میزان ریسک ناشی از اجرای فعالیت ها مرتبط با محصولات و خدمات

– میزان ریسک مرتبط با مخاطرات را به نحوی کاهش دهد که برای  سازمان قابل تحمل باشد

– از اعمال و رعایت قوانین مرتبط موجود اطمینان حاصل می نماید  .

– اهداف خود را در ارتباط با ایمنی و بهداشت شغلی تعیین می نماید .

– فعالیت های کنترلی و نظارتی خود را بطور موثر به اجرا درآورد .

– ایجاد آمادگی های لازم را دربرخورد با شرایط اضطراری

– میزان آگاهی و اطلاع کارکنان را بطور نظام یافته ( سیستماتیک ) افزایش می دهد

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اخذ ایزو مدیریت ایمنی و بهداشت ISO 45001”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *