0
  • No products in the cart.
 

فروشگاه محصولات و خدمات

اخذ ایزو مدیریت کیفیت ISO 9001:2015

800,000تومان

Share:
توضیحات

توضیحات

ایزو (سازمان بین‌المللی استاندارد) یک فدراسیون جهانی از مراجع ملی استاندارد (نهادهای عضو ایزو) است. سازمان بين‌المللي استاندارد ISO كه مقر آن در ژنو مي‌باشد در 24 فوريه 1947 به منظور يكپارچه كردن تدوين استاندارد در سراسر جهان ايجاد تسهيلات در تجارت بين‌المللي حمايت از توليدكننده و مصرف‌كننده و توسعه همكاريهاي علمي تكنولوژيكي اقتصادي و … با عضويت 25 كشور به فعالیت خود ادامه داد. به دنبال پيوستن تدريجي ساير كشورهاي جهان اين سازمان در حال حاضر داراي 132 عضو شامل 90 عضو اصلي 34 عضو مكاتبه‌اي و 8 عضو مشترك مي‌باشد كه موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از جمله اعضاي اصلي آن بوده و با فعاليت در كميته‌هاي فني ايزو در تدوين استانداردهاي بين‌المللي مشاركت داشته و دارد. آماده‌سازی استانداردهای بین‌المللی به‌طور معمول از طریق کمیته‌های فنی ایزو انجام می‌شود. هر عضو علاقمند به یک موضوع، حق نمایندگی در کمیته‌ی تأسیس‌شده برای آن را دارد. سازمان‌های بین‌المللی، دولتی و غیردولتی، در ارتباط با ایزو نیز بخشی از کار را به‌انجام می‌رسانند.

از جمله استانداردهای محبوب، استاندارد ایزو 9001 است

استاندارد ایزو 9001 ،استاندارد سیستم مدیریت کیفیت است، این استاندارد به دنبال ایجاد سیستمی است که کیفیت را در سراسر سازمان مدیریت کند.

اجزاء مدیریت که شامل : برنامه ریزی، کنترل، هدایت و نظارت است در ایزو 9001 این اقدام ها با رویکرد کیفیت انجام شود.

مهم ترین هدفی که در متن استاندارد 9001 وجود دارد، این است که سازمانی که این استاندارد را پیاده سازی و اجرا می کند، متعهد شود محصولی تولید کند که ثبات کیفیت داشته باشد. یعنی اگر محصول درجه 1 تولید می شود، این محصول به درجه 2 تنزل نداشته باشد.

استاندارد ایزو 9001 در سالهای مختلف با ویرایش های جدید بهبود پیدا کرده و این استاندارد بهبود پیدا کرده طوری طراحی شده که  به صورت عمومی برای هر سازمانی قابل اجرا می باشد. از یک کارخانه تولید و مونتاژ خودرو گرفته تا یک تیم فوتبال.

ازجمله مواردی که در ایزو 9001 بسیار حائز اهمیت است، تفکر سیستمی و رویکرد فرآیند است. این استاندارد سازمان را در قالب یک سیستم می بیند و با نگاه فرآیندگرا به سازمان سعی می کند، ارتباط مطلوبی را بین واحدهای سازمان ها ایجاد کند تا علاوه بر بهبود ارتباطات سازمان و کیفیت این ارتباطات، بتوان محصول و خدمات بهتری را نیز به مشتری ارائه کرد.

استاندارد ایزو 9001 با ایجاد الزاماتی در مستندسازی سازمان، سعی در ایجاد نظم می کند. لازم است سازمان ها فرآیندها و اقداماتی که بر رضایت مشتری و تولید محصول باکیفیت تاثیر می گذارد را مکتوب کند و برای آن روش های مشخصی را بنویسد تا سازمان بتواند محصولی با کیفیت یکسان تولید کند.

استانداردهای ایزوISO  بعداز گذشت 5 سال ازتاریخ انتشار بازنگری میشوند. ایزو 9001 ویرایش 2008 نیزدر سال 2013 توسط اعضای هیئت نظارت براستانداردهای ایزو مورد بازنگری قرارگرفت تااینکه درسپتامبر سال 2015 آخرین ویرایش ایزو 9001 یعنی ISO9001:2015 نهایی شد. نسخه جدید استاندارد 9001 یعنی ایزو 9001 ویرایش 2015 بدنبال ساختاری سطح بالاتربا دید کلان تربه سازمان و ذی نفعان و همچنین بدنبال استفاده آسانتر دررابطه باسایر استانداردهای سیستمهای مدیریتی است. استاندارد ایزو 9001 درویرایش 2015 نگاهی ویژه به تهدیدات و فرصتها و ریسکهای کسب و کار دارد .وقتی سازمان نیازمند نشان دادن تواناییهایش درارائه یکنواخت محصولات و خدمات منطبق باالزامات مشتری و الزامات قانونی و مقرراتی کاربردی باشد ، پیاده سازی استاندارد ISO9001:2015 و الزاماتش پاسخگوی نیاز سازمان است. ارائه یکنواخت محصولات و خدمات یعنی سازمان به ذینفعان اطمینان میدهد کیفیت محصولات و خدماتش درآینده هیچگاه افول نخواهد کرد و سازمان دائمابه دنبال راه حل و ارائه خدمت یامحصولی است که خشنودی مشتری رابه همراه داشته باشد. تمام الزامات استاندارد ISO9001:2015 ایزو 9001 ویرایش 2015 عمومی هستند و جهت تمام سازمانها صرفنظر ازنوع ، اندازه و محصول قابل استفاده اند.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اخذ ایزو مدیریت کیفیت ISO 9001:2015”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *