0
  • No products in the cart.
 

مهارت‌ها و ویژگی‌های اساسی برای یک بلاگر حرفه‌ای

مهارت‌ها و ویژگی‌های اساسی برای یک بلاگر حرفه‌ای

مهارت‌ها و ویژگی‌های اساسی برای یک بلاگر حرفه‌ای

بلاگر‌ها، افرادی هستند که با تولید محتوا در زمینه‌های مختلف در اینستاگرام دست به کسب درآمد می‌زنند. این افراد، در صورتی که به شکل اصولی فعالیت کنند، می‌توانند بسیار موفق شوند و مخاطبان زیادی به دست آورند. اگرچه در ابتدا، بلاگری یک کار بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما در واقع نیازمند مهارت‌های خاصی است. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های اساسی برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق را برشمریم؛ با ما همراه باشید. 

بلاگر چه کاری انجام می‌دهد؟

پیش از آشنایی با مهارت‌های کلیدی یک بلاگر، بهتر است به این نکته بپردازیم که اصلا بلاگر کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ بلاگرهای اینستاگرامی، افرادی هستند که در حوزه‌های مختلف محتوا تولید می‌کنند و با جذب مخاطب، از راه تبلیغات یا فروش محصول، به درآمد می‌رسند. 

این روزها تنوع حوزه‌های بلاگری بسیار زیاد شده است؛ از بلاگر زندگی روزمره بگیر تا بلاگر آشپزی و معرفی کتاب و آموزش فنون مختلف. هدف از بلاگر شدن هر چه که باشد، در نهایت این مهارت‌ها و اصول صحیح هستند که می‌توانند منجر به جذب مخاطبان خوب و مرتبط با موضوع پیج شوند. 

به یاد داشته باشید که هر صفحه‌ای که دنبال‌کنندگان زیادی داشته باشد، نمی‌تواند ادعا کند در زمینه بلاگری فعالیت دارد؛ زیرا بسیاری از این صفحه‌ها، مخاطبان واقعی ندارند و از راه‌های غیر اصولی و تقلبی دست به جمع‌آوری مخاطب زده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید یک بلاگر واقعی شوید، با ما همراه باشید تا مهارت‌ها و ویژگی‌های اصلی برای ورود به این حوزه را بیاموزید. 

مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق

فرقی نمی‌کند موضوع صفحه اینستاگرامی شما چه چیزی باشد، در هر صورت برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق، باید مهارت‌های زیر را به دست آورید:

۱- تولید محتوای موثر

انتخاب بلاگر حرفه ای

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک بلاگر خوب، توانایی او برای تولید محتواهای قوی و تاثیرگذار است. محتواهای اینستاگرامی، عموما ترکیبی از متن، تصویر، ویدئو و صدا هستند. بنابراین اگر می‌خواهید به عنوان بلاگر فعالیت کنید، در قدم اول باید خوب نوشتن و خوب حرف زدن را بلد باشید. پس از این دو مورد، نیاز به مهارت‌های زیر خواهید داشت:

  • توانایی عکاسی و فیلم‌برداری باکیفیت و حرفه‌ای با گوشی موبایل
  • ویرایش تصاویر و ویدئوها به شیوه اصولی 
  • مهارت در ساخت تصاویر گرافیکی و در صورت لزوم، موشن گرافی
  • آشنایی با اصول نگارش زبان فارسی به شیوه صحیح و بدون غلط

این موارد به شما کمک می‌کنند محتواهایی تولید کنید که به چشم مخاطب، جذاب باشند. با این حال، این تمام راه نیست! برای اینکه محتواهای شما اثرگذار باشند، باید به اصول دیگری هم توجه کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

۲- آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرام

یک بلاگر حرفه‌ای باید تمام زیر و بم‌های اینستاگرام را از بر باشد؛ از اصول هشتگ‌گذاری درست گرفته تا زمان و نحوه انتشار پست‌ها. به عنوان مثال، به عنوان یک بلاگر باید بدانید که استفاده از برخی موسیقی‌ها روی ویدئو، ممکن است باعث نقض قوانین اینستاگرام و حذف پست‌های شما شود. شما باید راه‌های دور زدن این مشکل را بلد باشید. همچنین باید بدانید که استفاده از هشتگ‌ها به شیوه افراطی و غیراصولی، ممکن است منجر به اخطار از سوی اینستاگرام شود. 

از سوی دیگر باید با محدودیت‌های اینستاگرام کاملا آشنا باشید؛ مثلا در این شبکه اجتماعی نباید روزانه بیش از ۲۰۰ کامنت زیر پست‌های دیگران منتشر کنید. همچنین نباید بیش از ۱۰۰۰ پست را در یک روز لایک کنید؛ وگرنه به عنوان ربات مخرب شناسایی خواهید شد. 

بنابراین اگر می‌خواهید به یک بلاگر خوب و موفق تبدیل شوید، حتما استفاده صحیح و اصولی از اینستاگرام را یاد بگیرید و به هر قیمتی به دنبال جذب فالوور نباشید. 

۳- توانایی تعامل و برقراری ارتباط قوی

قدرت یک بلاگر، در ارتباطاتی است که با دیگران برقرار می‌کند. شما به عنوان بلاگر برای کسب درآمد، افزایش دنبال‌کننده، رشد بازدیدها و در نهایت، شهرت بیشتر خود، نیاز به تعامل و ارتباط دارید. این تعامل در چند چیز خلاصه می‌شود:

  • باید بتوانید به دایرکت‌ها و کامنت‌ها در کمترین زمان و به بهترین نحو پاسخ دهید. 
  • در مواقع لزوم، با بلاگرهای دیگر در ارتباط باشید و از این راه دنبال‌کننده جذب کنید. 
  • با تولیدکنندگان محصولات مختلف تعامل کنید و از آن‌ها سفارش تبلیغ بگیرید.

پس اگر فردی هستید که هوش اجتماعی بالایی ندارید و نمی‌توانید به خوبی با دیگران حرف بزنید، حتما ابتدا روی این مهارت کار کنید و سپس سراغ بلاگری بروید. 

۴- مهارت لازم در چیدن استراتژی‌های موثر

استراتژی در اینستاگرام یعنی همه‌ چیز! به عنوان یک بلاگر، باید همیشه نقشه راه را برای خود ترسیم کنید. قرار است چه محتوایی تولید کنید؟ چه زمانی آن را منتشر کنید؟ بازخورد مخاطبان به پست قبلی چگونه بوده است؟ چه چیزهایی باید تغییر کنند؟ چه نکاتی باید به پیج اضافه شوند؟ چه موضوعاتی را باید حذف کنید؟

حتی اگر خیلی عالی حرف بزنید و محتواهایی بسیار زیبا تولید کنید، باز هم برای دستیابی به نتایج عالی، نیاز به برنامه‌ریزی و استراتژی دارید. برای این کار، حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • یک تقویم محتوایی برای خود تدوین کنید و بر اساس آن پیش بروید. 
  • پیج‌های رقیب یا صفحه‌های مشابه خود را مدام رصد کنید. 
  • محتواهای قبلی خود را تحلیل کنید و از آن‌ها درس بگیرید. 
  • گاهی از مخاطبان خود نظر بخواهید و آن‌ها را در فعالیت پیج شریک کنید. 
  • همیشه برای شرایط ضروری و مشکلات احتمالی آماده باشید. 
بلاگر حرفه ای

۵- توانایی بالا در تبلیغات 

یکی دیگر از مهارت‌های مهم یک بلاگر، قدرت او در تبلیغات است. این موضوع از دو جهت اهمیت دارد. نخست اینکه بلاگرها باید برای رشد پیج خود، همواره به صفحه‌های دیگر سفارش تبلیغ دهند یا خود را تبلیغ کنند، دوم اینکه بلاگرهای موفق می‌توانند از راه تبلیغ محصول یا خدمات دیگران به درآمد برسند. 

در صورتی که بلاگر هستید و می‌خواهید خود یا دیگران را تبلیغ کنید، باید با اصول این کار کاملا آشنایی داشته باشید. وگرنه ممکن است تمام تلاش‌هایتان برعکس عمل کند و به جای رشد، ناگهان دچار ریزش شوید. 

ادمین بلاگر عصای دست پیج شماست 

الان دیگر همه پیج‌ها حتی پیج‌های فروش محصول و خدمات هم برای رشد و دیده شدن نیاز به بلاگری کردن دارند تا بتوانند مخاطب را با خودشان همراه کنند. 

شاید شما دوست نداشته باشید جلوی دوربین قرار بگیرید یا اصلاً مهارت یک بلاگر را نداشته باشید؛ بنابراین می‌توانید یک ادمین بلاگر برای پیجتان استخدام کنید.

ادمین بلاگر کسی است که می‌تواند جلوی دوربین بایستد و با مخاطبان پیج ارتباط برقرار کند. مثلاً محصولات و خدماتی که در پیج خودتان ارائه می‌شود را به مخاطبان معرفی کند یا پیرامون موضوعات مختلف یک پیج، از سرگرمی گرفته تا آموزشی، با مخاطبان صحبت کند و به صورت مداوم محتوا تولید کند. 

سخن پایانی

بلاگرها در دنیای امروز، یکی از پرمخاطب‌ترین مواضع شبکه‌های مجازی را در دست گرفته‌اند. موفقیت در این حوزه کاری، نیازمند مهارت‌های خاصی است و به این سادگی اتفاق نخواهد افتاد. در این مقاله، ۵ مهارت اصلی و کلیدی برای بلاگر شدن را به شما معرفی کردیم که می‌توانند در نخستین قدم‌ها، راهنمای خوبی برای شما باشند. 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website