0
  • No products in the cart.
 

فروشگاه محصولات و خدمات

اخذ ایزو مدیریت محیط زیست ISO 14001

980,000تومان

Share:
توضیحات

توضیحات

ایزو (سازمان بین‌المللی استاندارد) یک فدراسیون جهانی از مراجع ملی استاندارد (نهادهای عضو ایزو) است. سازمان بين‌المللي استاندارد ISO كه مقر آن در ژنو مي‌باشد در 24 فوريه 1947 به منظور يكپارچه كردن تدوين استاندارد در سراسر جهان ايجاد تسهيلات در تجارت بين‌المللي حمايت از توليدكننده و مصرف‌كننده و توسعه همكاريهاي علمي تكنولوژيكي اقتصادي و … با عضويت 25 كشور به فعالیت خود ادامه داد. به دنبال پيوستن تدريجي ساير كشورهاي جهان اين سازمان در حال حاضر داراي 132 عضو شامل 90 عضو اصلي 34 عضو مكاتبه‌اي و 8 عضو مشترك مي‌باشد كه موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از جمله اعضاي اصلي آن بوده و با فعاليت در كميته‌هاي فني ايزو در تدوين استانداردهاي بين‌المللي مشاركت داشته و دارد. آماده‌سازی استانداردهای بین‌المللی به‌طور معمول از طریق کمیته‌های فنی ایزو انجام می‌شود. هر عضو علاقمند به یک موضوع، حق نمایندگی در کمیته‌ی تأسیس‌شده برای آن را دارد. سازمان‌های بین‌المللی، دولتی و غیردولتی، در ارتباط با ایزو نیز بخشی از کار را به‌انجام می‌رسانند.

شرکت های معتبر محصولاتشان را بر طبق استاندارد جهانی تولید می کنند از این رو است که محصولات مشابه تقریبا در هر کجا که ساخته شوند. عملکردی شبیه به هم دارند.

گواهینامه ایزو شرکت ها را ملزم به رعایت یک سری استاندارد می کند تا کیفیت محصولات تضمین شود. همانطور که می دانید انواع گواهینامه ایزو وجود دارد و استاندارد سیستم های مدیریت زیست نیز یک مورد از آنها است.

توجه روز افزون به حفظ محيط زيست و افزايش آگاهی، و انتظارات و الزامات طرف‌های ذینفع نسبت به توسعه پايدار، مستلزم نگرش سيستمی در اتصال با قوانين، ضوابط ملی و منطقه‌ای می‌باشد. در اين راستا كميته فنی 207 سازمان بین‌المللی استاندارد ،( ISO/TS 207) در سال 1996 سری استاندارد بین‌المللی ISO 140001 را در رابطه با سيستم مديريت محيط زيست، تدوين و منتشر نمود. گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱ جهت رعایت استاندارد مدیریت زیست محیطی صادر می شود و محصولاتی که از این گواهینامه برخودارند با محیط زیست سازگارند.

این استاندارد بین المللی برای یک سیستم مدیریت زیست محیطی مشخص می نماید تا یک سازمان بتواند آن را برای توسعه عملکرد زیست محیطی خود مورد استفاده قرار دهد و برای استفاده سازمان هایی می باشد که در جستجوی مدیریت مسئولیت های زیست محیطی به شکل سیستماتیک می باشند مورد نظر است تا بر اساس محیط زیست پایدار همکاری نماید

فرايند مميزی و صدور گواهينامه بر اساس استاندارد ISO 14001 بر اساس قواعد بین‌المللی IAF مشابه سيستم مديريت كيفيت انجام می‌پذیرد. صدور گواهينامه بر اساس استاندارد ISO 14001 توسط شركت TÜV NORD تحت اعتباردهی DAR) TGA) صورت می‌پذیرد.

مدیریت تغییر در الزامات این استاندارد بین المللی اعم از:

ـ نگهداری سیستم مدیریت زیست محیطی
ـ جنبه های زیست محیطی
ـ کنترل عملیاتی
ـ برنامه ممیزی داخلی
ـ بازنگری مدیریت

تعهدات پایه ای برای خط مشی زیست محیطی در این استاندارد بین المللی به عبارت زیر است:

ـ تعهد به حفاظت از محیط زیست
ـ تامین الزامات انطباقی
ـ بهبود مداوم سیستم مدیریت زیست محیطی برای ارتقای عملکرد زیست محیط

 

این ایزو همراه با گواهی داخلی ایزومستر ارایه می گردد.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اخذ ایزو مدیریت محیط زیست ISO 14001”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *