0
  • No products in the cart.
 

گیم سرور چیست؛ ۵ نوع محبوب آن

گیم سرور چیست؛ 5 نوع محبوب آن

گیم سرور چیست؛ ۵ نوع محبوب آن

آیا می‌دانید گیم سرور چیست؟ آیا تا به حال یک بازی ویدیویی انجام داده اید که به کندی بارگیری می‌شود، تاخیر داشته یا گاهی اوقات قطع می‌شود؟ همه ما تجربه آن را داریم. هیچ گیمری آن را لذت بخش نمی‌داند. یک سرور بازی از راه دور وارد می‌شود. گیم سرور چیست. یکی از متداول ترین سؤالات است و در این مقاله به طور کامل به آن پاسخ خواهیم داد. در این مقاله به شما خواهیم گفت Game Server چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

Game Server چیست؟

به عنوان یک گیمر یا Game Client، شما می‌خواهید هنگام انجام بازی‌های چند نفره، محیط بازی خود را تا حد امکان کنترل و شخصی سازی کنید. داشتن یک سرور اختصاصی یا با خرید سرور مجازی بازی شما را قادر می‌سازد تا به این هدف برسید. به عنوان یک توسعه دهنده، داشتن سرورهای بازی از راه دور که داده‌ها و اطلاعات مهمی‌در مورد بازیکنان شما در اختیار شما قرار می‌دهد، یک مزیت قطعی است.

با خرید سرور اختصاصی بازی توسط مشتریان یا گیمرها برای اجرای بازی‌های رایانه ای چند نفره از طریق اینترنت استفاده می‌شود. سرورها به صورت محلی یا از راه دور میزبانی می‌شوند. آنهایی که به صورت محلی میزبانی می‌شوند می‌توانند توسط کسانی که در اینترانت محلی هستند دسترسی داشته باشند، و آنهایی که از راه دور میزبانی می‌شوند می‌توانند از سراسر جهان دسترسی داشته باشند. بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی قابل اجرا در سرورهای بازی اغلب در ازای دسترسی، به هزینه عضویت نیاز دارند.

گیم کلاینت چیست؟

گیم کلاینت چیست؟

گیم کلاینت یک کلاینت شبکه است که یک کاربر را به سرور اصلی بازی متصل می‌کند و عمدتاً در بازی‌های ویدیویی چند نفره استفاده می‌شود. داده‌هایی مانند امتیاز، وضعیت بازیکن، موقعیت و حرکت را از یک بازیکن جمع‌آوری می‌کند و آن را به سرور بازی ارسال می‌کند، که به سرور اجازه می‌دهد داده‌های هر فرد را جمع‌آوری کند و به هر بازیکن در بازی نشان دهد که آیا این یک بازی در مقیاس کوچکتر است یا یک بازی عظیم با هزاران بازیکن در یک یا چند منطقه است. حتی با وجود اینکه سرور بازی اطلاعات هر بازیکن را برای هر بازیکن در یک بازی نمایش می‌دهد، بازیکنان همچنان دیدگاه منحصر به فرد خود را از اطلاعات جمع آوری شده توسط گیم کلاینت دارند، به طوری که دیدگاه هر بازیکن از بازی متفاوت است. همچنین گیم کلاینت امکان به اشتراک گذاری اطلاعات را بین کاربران فراهم می‌کند.

معرفی ۵ نوع گیم سرور

معرفی 5 نوع گیم سرور

1-  گیم سرور اختصاصی (Dedicated)

سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی است که در آن تمام منابع دستگاه به یک مشتری اختصاص داده شده است. برخلاف سرور اشتراکی که منابع بین همه کاربران توزیع می‌شود، سرور اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد تا از تمام دارایی‌های موجود دستگاه بهره مند شوید: رم، ذخیره سازی، قدرت محاسباتی و غیره. به طور خلاصه، میزبانی سرور اختصاصی قدرت و سازگاری بیشتری را به شما ارائه می‌دهد.

2-  گیم سرور مجازی (Listen Server)

سرور گوش دادن چیست؟ سرور گوش دادن بر روی یکی از دستگاه‌های پخش کننده میزبانی می‌شود. هم به عنوان سرور و هم به عنوان مشتری عمل می‌کند. این بدان معناست که یکی از بازیکنان هم بازی خواهد کرد و هم صاحب دنیای بازی خواهد شد و بازیکنان دیگر به آن متصل خواهند شد. این کار دارای ملاحظات عملکرد، امنیت و هزینه است.

 

ایده پشت سرور مجازی همان ایده ای است که در پشت یک سرور فیزیکی معمولی وجود دارد. مکانی در مراکز داده در سراسر جهان است که مدیران وب‌سایت‌ها و توسعه‌دهندگان فایل‌های وب‌سایت‌ها و برنامه‌های خود را در آن ذخیره می‌کنند.

 

به طور کلی، سرورها یک رایانه شخصی هستند که 24/7 کار می‌کند و تمام داده‌های لازم برای نگهداری یک وب سایت یا پروژه دیگری را که باید توسط کاربران در سراسر جهان قابل دسترسی باشد، دارد.

 

ویژگی اصلی سرورهای مجازی در پیاده سازی آنها نهفته است. این به اصطلاح از فناوری مجازی سازی استفاده می‌کند که شبیه سازی بسیاری از رایانه‌ها را در یک ماشین فیزیکی امکان پذیر می‌کند. به این ترتیب ما یک رایانه شخصی قدرتمند داریم اما فضای زیادی برای ایجاد رایانه‌های مجازی در آن داریم، بنابراین ارائه دهندگان میزبان (که سرورها را در مراکز داده نگهداری می‌کنند) نیازی به خرید سخت افزار بیشتری برای گسترش خدمات به سایر کاربران ندارند.

3-  سیستم عامل گیم سرور

برای استفاده از گیم سرور باید ابتدا از یک سیستم عامل استفاده شود. از سیستم عامل‌هایی که برای گیم سرور به کار می‌روند میتوان از ویندوز و لینوکس نام برد که در مورد هر یک در توضیح داده می‌شود

4-  ویندوز

با توجه به عملکرد، ویندوز یکی از بهترین سیستم‌عامل‌ها برای گزینه‌های بازی در دنیا، به‌ویژه ویندوز 10 است. ویندوز 10 به‌طور ویژه با در نظر گرفتن بازی‌ها طراحی شده است و عملکرد بسیار قابل اعتمادی را حتی در جدیدترین و از نظر فنی پیشرفته‌ترین بازی‌هایی که می‌توانید انجام دهید، ارائه می‌دهد.

5-  لینوکس

لینوکس مکان امن تری برای ذخیره انواع مختلف داده است.

برای ایجاد یک سرور مجازی لینوکس معمولاً فقط نیاز به خرید VPS دارید و تمام. اوبونتو (توزیع لینوکس) شماره یک سیستم عامل از پیش نصب شده روی سرورها است. بنابراین 99 درصد احتمال دارد که برای نصب یا نصب مجدد سیستم عامل‌ها وقت صرف نکنید.

سخن آخر

سرور بازی سروری است که منبع معتبر رویدادها در یک بازی ویدئویی چند نفره است. سرور اطلاعات کافی در مورد وضعیت داخلی خود ارسال می‌کند تا به مشتریان متصل خود اجازه دهد تا نسخه دقیق خود از دنیای بازی را برای نمایش به بازیکنان حفظ کنند. آنها همچنین ورودی هر بازیکن را دریافت و پردازش می‌کنند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان و متخصصین مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website