0
  • No products in the cart.
 

فروشگاه محصولات و خدمات

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > دوره آموزشی اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری

دوره آموزشی اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری

Share:
توضیحات

توضیحات

رتبه‌­بندی اعتباری، ارزیابی احتمال پرداخت به موقع تعهدات مالی است. به عبارت دیگر، رتبه‌­بندی اعتباری اظهار نظری درباره میزان اعتبار یک نهاد یا ناشر اوراق بهادار است. موسسات رتبه ­بندی با بررسی و تحلیل اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف درباره نهاد یا ناشر اوراق بهادار و با توجه به وضع کلی اقتصاد و صنعت، رتبه اعتباری (ریسک اعتباری) را اعلام می­‌نمایند.

بر اساس نظر سازمان بورس اوراق بهادار، رتبه ­بندی اعتباری عبارت است از اظهارنظر راجع به احتمال ایفای به موقع تعهدات شخصی حقوقی، ابزار مالی مانند اوراق بهادار یا تعهد مالی خاص دیگر، از طریق بررسی مفصل و نظام‌مند در خصوص توانایی و تمایل معتدل متعهد یا متعهدین مربوطه به ایفای تعهدات خود و اختصاص رتبه اعتباری از پیش تعریف شده.
وظیفه اصلی موسسه رتبه‌بندی اعتباری اظهارنظر در خصوص پیش‌بینی صلاحیت اعتباری و تعیین احتمال نکول ناشر در ایفای تعهدات مالی است. رتبه‌بندی فرایندی است که طی آن موسسه رتبه‌بندی با بررسی مفصل و نظام‌مند در خصوص توانایی و تمایل متعهد و اختصاص رتبه اعتباری از پیش تعریف‌شده، راجع به احتمال ایفای به موقع تعهدات شخصی حقوقی یا ورقه‌ای بهادار یا تعهد مالی خاص دیگر، نظری مستقل ارائه می‌نماید.
نظر مستقل یک موسسه رتبه‌بندی در مورد کیفیت اعتباری ناشر، شرکت یا موسسه مشخص با نمادهایی بیان می‌شود و می‌توان گفت این نمادها مهم‌ترین ابزار مدیریت ریسک برای سرمایه‌گذاران و نهادهای اعتباری به شمار می‌روند.

موسسات و شرکت‌های رتبه‌بندی از مهم‌ترین نهادهای مالی هستند که در قانون بازار سرمایه کشور مصوب سال ۱۳۸۴ مد نظر قانون‌گذار ان قرار گرفته است. در واقع، رتبه سنجی اعتباری پیش شرط حضور در بازارهای مالی وسرمایه است و امروزه موسسات رتبه‌‌بندی از کلیدی‌ترین نهادهای مالی در کشورهای توسعه‌یافته به شمار می‌روند به طوری که در بازارهای مالی جهانی، کمتر سرمایه‌گذاری را می‌توان یافت که قبل از انتخاب گزینه سرمایه‌گذاری به گزارش‌های موسسات رتبه‌بندی در این رابطه توجهی نداشته باشد.

 آشنایی با داده کاوی و ضرورت آن به عنوان یک روش حل مساله

 مقدمه ای بر مفهوم اعتبارسنجی و رتبه بندی مشتریان

 معرفی نرم افزار کلمنتاین

 شناسایی و آماده سازی مقدماتیمتغیرها و داده ها در نرم افزار کلمنتاین

 مدل های پیش بینی کننده در نرم افزار کلمنتاین

 مدل های بدون راهنما

 خوشه بندی با الگوریتم K-Means

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزشی اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *