0
  • No products in the cart.
 

چند راه برای ساختن برند شخصی

چند راه برای ساختن برند شخصی

چند راه برای ساختن برند شخصی

چند راه برای ساختن برند شخصی

 برند شخصی همان چهره‌ی جهانی شما است. بنابر این می‌توان گفت یک برند قدرتمند بر یک برند کارنشده و بدون‌جذابیت ارجحیت دارد. به‌مجرد این‌که مردم شما را در حوزه‌ی خاصی بشناسند، رفته‌رفته به آدمی مرجع در کار و صنعت‌تان تبدیل می‌شوید. اما چگونه می‌توان بیشتر شناخته‌شد؟ چگونه می‌توان قدرتمندتر شد و آدم‌ها را دور خود جمع‌کرد؟

 اگر به‌دنبال ساخت برند شخصی هستید، در اینجا پنج راه برای این کار آورده‌شده‌اند.

۱.خود حقیقی‌تان را بشناسید و همان باشید

تصور کنید چه‌قدر سخت می‌شود اگر بخواهید برندی تقلبی پیرامون خودتان بسازید. مجبور هستید به شیوه‌ای خاص رفتار کنید، به شیوه‌ای خاص لباس بپوشید و چیزهای خاصی بگویید، فارغ از این‌که در باره‌ی آنها چه حسی دارید. برخی حرفه‌ای‌ها شکل‌دادن و قالب‌گرفتن از آن چیزی که سایرین در شما می‌بینند را برای ساختن برند شخصی پیشنهاد می‌دهند، اما در درازمدت این کار خسته‌کننده خواهد بود.

برند شما باید انعکاسی از ماهیت وجودی شما باشد. می‌دانید به چه باور دارید؟ جانب چه چیزی را می‌گیرید؟‌ نقاط ضعف و قوت‌تان کدام هستند؟

هیچ‌گاه فراموش‌نکنید: آدم‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. اگر آدمی واقعی به‌نظر نرسید، یا صرفا به‌نظر برسد هویتی غیرواقعی دارید، فکرمی‌کنید چه‌قدر احتمال دارد سایرین به شما اعتماد کنند؟ حتی اگر مدتی به‌طور کامل در شخصیت غیرواقعی‌تان فرو بروید، کوچک‌ترین ناهمگونی می‌تواند برایتان دردسرساز باشد.

نخستین و مهم‌ترین چیز به‌هنگام ساخت برند شخصی، شناختن خود حقیقی‌تان و بعد به‌اشتراک‌گذاری آن با جهان است. آن نقاب را از چهره‌تان بردارید و از آسیب‌پذیری هراسی نداشته‌باشید.

۲.سخنرانی داشته‌باشید

اگر به‌دنبال ساخت برند خودتان هستید، صحبت‌کردن جزیی از روال کاری‌تان خواهد بود. طبیعاتا این مهم به‌معنای بهبود مهارت‌های ارتباطی‌تان است. اگر همان‌جوری حرف‌بزنید که سایرین حرف می‌زنند، هیچ‌گاه در میان جمع برجسته نخواهید شد.

با پشتوانه‌ی دانش و قدرت حرف بزنید. آن وقت خواهید دانست دارید درباره‌ی چه حرف می‌زنید و می‌توانید پرسش‌ها را به‌گونه‌ای پاسخ‌دهید که مخاطب‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.

نشان‌دهید اعتماد به‌نفس دارید. ممکن است برخی‌ها از شما انتقاد کنند و با شما مخالفت‌کنند. نکته‌ی مهم این استقبال‌کردن از بازخوردها است.. از دیگران بابت به‌اشتراک‌گذاری دیدگاه‌هایشان تشکر کنید و اگر نکات مورد اشاره‌شان درست بود، ببینید چگونه می‌توانید پیشرفت‌کنید و دفعه‌ی بعد عملکرد بهتری داشته‌باشید.

سخنرانی‌ها فرصت‌هایی برای دیده‌شدن و شنیده‌شدن هستند. شاید در آغاز کار سخنرانی‌های خیلی‌خوبی نداشته‌باشید، اما اگر به کارتان ادامه‌دهید، طرفداران خودتان را پیدا خواهید کرد و به رویدادها و همایش‌های مطرح‌تری دعوت‌خواهید شد. جدی کار کنید و هر جا می‌روید بیشترین میزان ارزشی که می‌توانید را ارائه‌دهید.

۳.مقاله‌های ژرف در حوزه‌ی رهبری کسب‌وکار بنویسید و با رسانه‌‌ها مصاحبه‌ها کنید

مقاله‌های ژرف و مصاحبه‌ها برای شما اعتبار می‌سازند. به‌دست‌آوردن فرصت‌های سخنرانی مناسب، سخت و زمان‌بر است، اما اگر از چیزهایی که بر سر راه‌تان قرار می‌گیرند استقبال‌کنید، خیلی زود همه‌جا از شما صحبت‌خواهندکرد.

به گزارش‌هایی که تابه‌حال در این زمینه کار شده‌است نگاهی بیندازید. آن‌هایی که هر روز بخشی از زمان خود را در محیط اینترنت سپری می‌کنند احتمالا از برندهایی که در این صفحه فهرست‌شده‌اند اطلاع‌دارند؛ اما حتی اگر نسبت به آنها شناختی نداشته‌باشند، احتمالا نشریات و رسانه‌هایی چون فاکس نیوز و تایم را می‌شناسند. این مهم نشان می‌دهد که سایرین شما را به‌چشم یک صاحب‌نظر نگاه‌می‌کنند.

به‌علاوه، در این پیوند می‌توانید نگاهی به نمونه‌ای از مصاحبه‌هایی که من داشته‌ام نگاه‌کنید. من در این مصاحبه راجع‌به یکی از مهم‌ترین بحث‌های وب‌سایت اف‌ای اینترنشنال صحبت‌کرده‌ام، یعنی فروش وب‌سایت.

وارد شدن به فضای رسانه‌ها و نشریات می‌تواند دشوار باشد، اما در هر حال می‌تواند به‌خوبی نشان‌دهد شما از چیزی که درباره‌ی آن صحبت‌می‌کنید، به‌خوبی شناخت‌دارید. حضور در رسانه‌ها، نفوذ برند شما را افزایش می‌دهد.

 ۴.حضور مجازی داشته‌باشید

آیا می‌دانید در فضای مجازی چه جلوه‌ و جایگاهی دارید؟ این مهم چیزی است که باید همیشه آن را رصد کنید و در هر زمان و موقعیتی آن را بهبود ببخشید.

آیا در رسانه‌های اجتماعی نمایه‌ی کاربری دارید؟ اگر بله، آیا اطلاعات شما با جزییات در آنها درج‌شده‌اند؟ آیا آنها شما را به بهترین شکل ممکن بازتاب می‌دهند و وجهه‌ی حرفه‌ای به شما می‌بخشند؟ آیا با دیگران تعامل‌دارید و محتوای صفحات‌شان را به‌اشتراک می‌گذارید؟

آیا برای برند شخصی‌تان وب‌سایتی دارید؟ یکی از بهترین راه‌ها برای ظاهر شدن در صفحات اول نتایج جست‌وجو برای نام‌تان، داشتن وب‌سایت است. از این طریق شما راحت‌تر می‌توانید حضور خودتان در فضای مجازی را کنترل‌کنید. اضافه‌کردن محتوای جدید به وب‌سایت‌تان به‌طور منطم خالی از لطف نیست. اگر می‌توانید دامنه‌ای به‌نام خودتان ثبت‌کنید.

یادتان نرود به‌طور مرتب نام خودتان را در گوگل جست‌وجو کنید تا از چند و چون حضورتان در فضای مجازی، نوع نگاه دیگران به شما و چیزهایی که درباره‌ی شما می‌گویند باخبر شوید. اگر واقعا برای رصد کردن حضور مجازی‌تان و بهبودش وقت نگذارید، سخت خواهید توانست برند شخصی خیلی‌خوبی بسازید.

۵.یاد بگیرید

هر چقدر هم که صنعت و حوزه‌ی کاری خودتان را خوب بشناسید، خوب است بدانید همه‌چیز سریع‌تر از هر زمان دیگری در حال پیشرفت است و شما باید با تازه‌ترین تغییرها و گرایش‌ها همگام باشید.

ساختن برند شخصی زمان می‌برد. اگر با بازار همگام نمانید، همه‌ی تلاش‌تان بر باد خواهد رفت. اگر نمی‌خواهید اعتبارتان را از دست‌بدهید، همیشه باید مطالعه‌ی مقالات، نشریات تجاری، وبلاگ‌ها و کتاب‌ها را در برنامه‌ی خودتان داشته‌باشید.

یاد گرفتن چیزهای جدید، بهبود مهارت‌ها و افزایش دانش نیز مفید است. اگر رشد نمی‌کنید پس در حال درجا‌زدن هستید، و هیچ کارآفرینی نمی‌خواهد به این موضوع گرفتار شود.

البته ممکن است شما پیش‌تر هم به اهمیت این امر واقف‌بوده‌باشید، اما یک یادآوری دوستانه هیچ‌وقت خالی از لطف نیست.

زمانی‌که کارکردن بر روی برند شخصی‌تان را شروع می‌کنید، موقعیت‌های مناسب بر سر راه‌تان قرار می‌گیرند. مردم رفته‌رفته متوجه می‌شوند که شما می‌دانید از چه چیزی صحبت می‌کنید، و از شما می‌خواهند در اخبار و گزارش‌هایشان حضور داشته‌باشید.

با این حال، فراموش‌نکنید به پایان رساندن کارها توسط خودتان چه‌قدر اهمیت دارد. شما نباید راجع‌به کاری که انجام‌نداده‌اید صحبت‌کنید، چون در آن صورت از برند شخصی‌تان دور خواهید شد. از صحبت راجع‌به ضعف‌ها و نقص‌هایتان استقبال‌کنید؛ آن‌وقت هم شخصیت‌تان رشد خواهد کرد و هم با بازار همگام خواهید ماند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website