0
  • No products in the cart.
 

آشنایی با کاربرد آموزش مجازی برای کسب و کارها ( قسمت اول)

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > تکنولوژی و فناوری  > آشنایی با کاربرد آموزش مجازی برای کسب و کارها ( قسمت اول)
آشنایی با کاربرد آموزش مجازی برای کسب و کارها ( قسمت اول)

آشنایی با کاربرد آموزش مجازی برای کسب و کارها ( قسمت اول)

امروزه شرکت های بزرگ به کاربرد آموزش مجازی برای کسب و کارها پی برده اند و تعداد شرکت هایی که مایل به سرمایه گذاری در یک برنامه یادگیری آنلاین و آموزشگاه مجازی هستند، سالانه در حال افزایش است.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

کاربرد آموزش مجازی برای کسب و کار ها : محاسبه ROI (بازگشت سرمایه) و نقش یادگیری آنلاین

انبوهی از مقالات و تحقیقات علمی موجود است که نشان می دهند کلاس آنلاین ، برای به اشتراک گذاری دانش، به اندازه یادگیری و آموزش در کلاس درس سنتی موثر (و در بسیاری از موارد موثرتر) است. هدف ما جمع آوری تمام تحقیقات و اطلاعات موجود در یک آموزش الکترونیکی قوی است که به اصطلاح مو لای درز آن نرود. این نگاه، رویکرد تجاری به آموزش مجازی (Virtual Teaching) است.

در این راستا، نشان خواهیم داد که یادگیری آنلاین (Learning Online) می تواند برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) در آموزش سازمان استفاده شود. چگونه؟

  • روش بسیار موثر برای انتشار اطلاعات.
  • از نظر مالی جایگزینی مناسب برای کلاس درس.
  • اشتراک دانش برای تیم شما.

همچنان که شرکت ها برای زنده ماندن در عصر دانش و ارتباطات تلاش می کنند، اهمیت سرمایه فکری نیز همان قدر بیشتر و بیشتر می شود. سازمان ها با اینکه اغلب از ارزش سرمایه انسانی سخن می گویند – توانایی ترکیب استعداد انسانی برای استفاده از مهارت ها، دانش و تخصص برای رفع بسیاری از نیازهای و مشاغل کسب و کار– با این حال، سازمان های زیادی موفق به سرمایه گذاری روی کارکنان خود نمی شوند. برای هر کسب و کاری، اصول آن را پیاده سازی کنید و بعد از آن همه چیزی که باید با آن کنار بیایید و روی آن کار کنید، کارکنان آن هستند.

رئیس منابع انسانی سازمان Shell می گوید:  یکی دیگر از دلایل اینکه سرمایه انسانی برای ما بسیار مهم است، رقابت شدید است… توانایی ما برای ایجاد روابط مولد با این منابع دارنده و در نتیجه کسب فرصت های تجاری مهم، در دانش فنی ما ریشه دارد. این یکی از دلایلی است که ما در سال های اخیر، در زمینه تحقیق و توسعه و مهارت های متخصص سرمایه گذاری های سنگینی انجام داده ایم.

پذیرش کاربرد آموزش مجازی در کسب و کارها

خب! راه حل برای کسانی که به دنبال اثبات تعهد خود نسبت به توسعه نیروی کار و رشد سازمانی خود هستند چیست؟ پاسخ مشخص “آموزش” است. اما ما می خواهیم بیشتر توضیح دهیم- آنچه در اینجا اهمیت دارد، صرفاً ارائه آموزش نیست، نوع آموزش نیز اهمیت دارد و باید درست انتخاب شود. آموزشی به اندازه ای محرک و جذاب باشد که بتواند کارکنان را درگیر نگه دارد.

آموزش الکترونیکی برای کسب و کارها

رویکرد آموزش مجازی (Virtual Teaching) می تواند به گونه ای اتخاذ شود که با کلاس درس سنتی سازگار باشد، چرا که ارسال پیامی مهم توسط snail mail مشابه ارسال آن با ایمیل است. و یا حمل کردن مجموعه سی دی های آموزشی به دلیل این که نخواستید محتوای آن را در آیپد خود آپلود کنید. این ها ممکن است حس دلپذیر و نوستالژیکی به شما بدهد، اما باید قبول کرد که ناکارآمدتر هستند. کاربرد آموزش مجازی در کسب و کارها در سراسر جهان توسط شرکت های بزرگی پذیرفته شده است و تعداد شرکت هایی که مایل به سرمایه گذاری در یک برنامه یادگیری آنلاین و آموزشگاه مجازی (Virtual School) هستند، سالانه افزایش می یابد. در سال 2009، 39 درصد از آن هایی که مورد بررسی قرار گرفتند اذعان کردند که از آموزش الکترونیک (e-Learning) استفاده کرده اند. از آن جایی که شرکت های بزرگ همچنان درگیر انقلاب آموزش آنلاین هستند، احتمالاً این عدد به تعداد زیادی افزایش یافته است.

امروزه، سطح راحتی تکنولوژی افزایش یافته است. در حال حاضر ما 5/36 ساعت در یک هفته را در اینترنت سپری می کنیم. منصفانه است اگر بگوییم همه ما می دانیم که هر راهی برویم کارمان به کامپیوتر ختم می شود. آموزش آنلاین (Online Training) دیگر دوران نابالغ خود را سپری کرده است. نیرو های کار در سراسر دنیا نه تنها آماده هستند که یادگیری آنلاین را تجربه کنند بلکه بسیاری از آن ها آن را انتظار دارند. کاربرد آموزش مجازی در کسب و کارها خود را در جریان اصلی شرکت ها قرار داده است. یک دلیل خوب برای برجسته شدن eLearning وجود دارد: حس کسب و کار را خوب می کند. در طول این مقاله، خواهیم کوشید نشان دهیم که آموزش الکترونیک می تواند برنامه های L & D خود را با بازده قابل توجهی از سرمایه گذاری (ROI) فراهم کند.

اما قبل از اینکه سراغ حقایق و آمار برویم، ابتدا می خواهیم نکته پر اهمیتی را ذکر کنیم. درس همانند آموزش در کلاس، آموزش الکترونیک در هر مرحله از فرآیند به مشارکت نیاز دارد. از مدیریت گرفته تا یادگیرنده ها، باید به نوعی استراتژی تعامل داشته باشند. بدون در نظر گرفتن و عملی کردن این نکته، برنامه آموزشی محکوم به شکست است. ROI برای آموزش شما اغلب به مقدار تلاش موثری که برای درگیر کردن کارکنان برای توسعه خودشان، به کار می بندید بستگی دارد.

آموزش مجازی برای کسب و کارها

آموزش مجازی می تواند به صرفه جویی پول زیادی برای شما منجر شود- البته در صورتی که با نگرش درستی وارد آن شوید.

محاسبه ROI

برای متخصصان L&D که مجبورند با منابع کم، کار بیشتری انجام دهند، ضروری است که برنامه های آموزشی آن ها یک ROI مناسب داشته باشد. روش های متعددی برای محاسبه ROI وجود دارد، در این جا هدف ما بیشتر مربوط به مقایسه مزایای آموزش در برابر میزان سرمایه گذاری که برای آن انجام شده است می باشد. همانند بیشتر چیز های زندگی، که اگر مزایای آن ها بیشتر از هزینه ای باشد که برایش می پردازید، برنده شده اید. هر چیزی که درصد ROI آن کمتر از 100 درصد باشد، نشان دهنده زیان سرمایه گذاری است و این (در بیشتر موارد) یک شکست تلقی می شود. اگر فردی 200 هزار پوند برای کمپین آموزشی خود هزینه کند، و سود سازمان او برابر 450 هزار پوند باشد، او موفق به کسب ROI ای معادل 225 درصد شده است.

معمولاً تخمین هزینه ها راحت است. ملاحظات عمومی ممکن است شامل (اما نه محدود به) هزینه های توسعه، هزینه تحویل {از طریق سیستم مدیریت یادگیری (Learning Management System) یا پلت فرم آکادمی} و هزینه های اداری باشد. محاسبه سود و مزایا همیشه آسان نیست. چطور می توان تمام مزایا را به صورت پولی سنجید؟ به عنوان مثال – آیا می توانید قیمت سرمایه فکری شرکت خود را تعیین قیمت کنید؟ در برخی زمینه ها، شما همچنین می توانید محاسبه کنید که آیا در نتیجه آموزش درآمد اضافی ایجاد شده است یا نه. شاید نیروی فروش شما آموزش داده شده است تا به آنها کمک کند که ارائه ها و استدلال های بهتری انجام دهند و این به نوبه خود کمک کرده است تا فروش بیشتری داشته باشند. به لحاظ پولی، چگونه این بر سازمان تاثیر می گذارد؟ آیا فروشندگان قبل از رفتن به مشتری بعدی، معاملات سریع تری را انجام می دهند؟ این مزیت برای سازمان شما به ارمغان آورده می شود، و آیا شما می توانید این را به صورت پولی بیان کنید؟

محاسبه ROI دقیق اغلب کار غیر ممکنی می باشد. البته، به لطف فرآیندهای نشانه گذاری در آموزش الکترونیک، در مقایسه با آموزش رایج در کلاس درس، بازدهی آموزش شما قابل محاسبه است. با بررسی دانش قبل و بعد از آزمون آنلاین یا حضوری، شما قادر به نظارت بر رشد نیروی کار خود خواهید بود. با استفاده از مدل کیرکپاتریک برای ارزیابی آموزش و برآورد ارزش پولی برای تمام مزایای مربوط به رژیم آموزش آنلاین ، می توانید رقم دقیقی برای ROI محاسبه کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website