0
  • No products in the cart.
 

آشنایی با گام های راه‌اندازی شرکت دارویی

آشنایی با گام های راه‌اندازی شرکت دارویی

به دنبال راه‌های راه‌اندازی شرکت دارویی هستید؟ صنعت داروسازی و پخش دارو یک کسب و کار چند میلیاردی محسوب می‌شود. راه‌اندازی یک کسب و کار دارویی به شما کمک مي‌کند بخشی از این درآمد را به خودتان اختصاص دهید.

شرکت دارویی

صنایع داروسازی به حوزه‌ی مورد توجه سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. ولی بسیاری از افراد از شرکت‌های زنجیره‌ای داروسازی خوش‌شان نمی‌آید و به دنبال شرکت‌های کوچک‌تر هستند تا صرفا بتوانند وارد این بازی شوند.

در ادامه ۱۵ گام برای راه‌اندازی شرکت دارویی آمده است

۱. برای راه‌اندازی شرکت دارویی اول تحقیق کنید.

اگر می‌خواهید به صنعت داروسازی وارد شوید، نخستین کاری که باید انجام دهید این است که تحقیق کنید. ابتدا حقایق را جمع‌آوری کنید. هم به صورت آنلاین فعالیت کنید و هم به داروسازان محلی مراجعه کنید و با آن‌ها صحبت کنید. باید تمام جزئیات و سختی‌های کار را بدانید. باید دقیقا بدانید چه کاری انجام می‌دهید.

۲. با شرکت‌های دیگر در تماس باشید.

با داروخانه‌های دیگر در تماس باشید و اطلاعات ضروری برای فروش را به دست آورید. این کار به شما کمک می‌کند بازار محصول یا خدمات‌تان را مشخص کنید.

۳. مشخص کنید قصد راه‌اندازی چه نوع داروخانه‌ای را دارید.

آیا می‌خواهید یک داروخانه فعال بخرید یا می‌خواهید از صفر شروع کنید؟ ممکن است شخصی را پیدا کنید که قصد فروش یک امتیاز دارویی را داشته باشد، یا این‌که یک داروخانه‌ی مشغول کار برای فروش گذاشته شود. به این ترتیب شما بازار و مشتریان خودتان را دارید.

۴. درباره‌ی نحوه‌ی فروش داروها و خدمات‌تان تصمیم‌گیری کنید.

آیا قصد دارید خدمات حضوری ارائه کنید یا می‌خواهید یک کسب و کار آنلاین راه‌اندازی کنید؟ این کرا به شما در انتخاب مکان و نحوه‌ی تعامل‌تان با مشتریان کمک می‌کند.

۵. با شرکت‌های دارویی ارتباط برقرار کنید.

به دنبال نرخ‌های عمده‌فروشی رقابتی بگردید و درباره‌ی محل تأمین محصولات‌تان تصمیم‌گیری کنید. برای شروع بهتر است با یک شرکت شروع کنید چون از میزان سردرگمی‌تان می‌کاهد. شما می‌توانید کم‌کم تعداد شرکت‌ها را افزایش دهید و محصولات بیشتری بفروشید.

۶. برای راه‌اندازی شرکت دارویی با حرفه‌ای در ارتباط باشید.

لازم است با توسعه‌دهندگان وب در تعامل باشید تا یک سایت برای شما بسازند. همچنین به یک مشاور املاک نیز نیاز دارید تا یک مکان خوب مناسب با بودجه‌تان بیابد.

۷. یک طرح کسب و کار ایجاد کنید.

اگر می‌دانید هزینه‌ی راه‌اندازی شرکت خودتان چه‌قدر است، زمان آن فرا رسیده است تا یک طرح رسمی کسب و کار آماده کنید، و داروها و خدماتی را که می‌خواهید ارائه کنید، مشخص کنید. شما می‌بایست سرمایه‌ی اولیه‌ای داشته باشید تا هزینه‌های میزبان وب‌سایت، اجاره‌ی فضا، حقوق کارکنان، و صورتحساب‌ها را پرداخت کنید.

۸. به دنبال وام‌های کسب و کار باشید.

اکثر افراد برای راه‌اندازی یک شرکت کوچک، نیازمند اخذ وام هستند. باید به دنبال بهترین گزینه بگردید، بهترین وامی که با نیازهای‌تان سنخیت دارد. باید برای خرید تجهیزات و استخدام نیرو تأمین مالی کنید.

۹. از طرح کسب و کارتان برای اخذ وام استفاده کنید.

از یک طرح کسب و کار رسمی به‌عنوان پشتوانه‌ی وام استفاده کنید. به دنبال توصیه نامه‌ی افراد فعال در صنعت‌تان باشید، چرا که باعث تقویت کارتان می‌شود.

۱۰. با یک وکیل ملاقات کنید.

لازم است تمام قوانین حقوقی مرتبط با صنعت‌تان را بدانید. بهتر است یک وکیل خوب و کارکشته در این زمینه به شما کمک کند. همچنین زمانی‌که کسب و کارتان رشد کرد، باید این وکیل همیشه در دسترس باشد.

۱۱. تمامی مجوزات لازم را اخذ کنید.

بسته به کشوری که در آن فعالیت می‌کنید، به دنبال اخذ مجوزات لازم باشید و طبق قوانین منطقه‌ای و کشوری‌تان نسبت به ثبت شرکت‌تان اقدام کنید. وکیل شما می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. وکیل شما می‌تواند در ازای دریافت مبلغی در تمام جلسات حقوقی شرکت کند.

۱۲. فهرست تمام داروها را آماده کنید.

قصد دارید چطور دارویی بفروشید؟ توضیحات لازم برای هر یک از اقلام، میزان مصرف مجاز، قیمت، و دیگر اطلاعات ضروری مرتبط را در این فهرست وارد کنید.

۱۳. فرآيند استخدام را آغاز کنید.

برای استخدام نیرو آگهی بدهید و قرار مصاحبه بگذارید. شما به داروسازان مجوزداری نیاز دارید که قابل اعتماد و باتجربه باشند. حواستان باشد حسابداری استخدام کنید که حساب و کتاب‌تان را کنترل کند و امور مالیاتی‌تان را پیگیری کند.

۱۴. برای کارمندان‌تان دفترچه راهنما تهیه کنید.

به کارمندان‌تان آموزش دهید و یک نسخه از فرآیند عملیاتی شرکت را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

۱۵. سفارشات و انبارداری‌تان را انجام دهید.

کالاهای‌تان را سفارش دهید و شروع کنید به تبلیغات. اکنون آماده‌ی افتتاح داروخانه‌تان و کسب درآمد هستید. به خاطر داشته باشید، برای موفق شدن به زمان نیاز دارید. پس مقداری پول کنار بگذارید تا هزینه‌ی ماه‌های اول را پرداخت کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website