0
  • No products in the cart.
 

آموزش ساخت a record در دایرکت ادمین

آموزش ساخت a record در دایرکت ادمین

آموزش ساخت a record در دایرکت ادمین

برای برقراری ارتباط دامین با هاست میزبانی، شما باید از طریق ایجاد a record در پنل دامنه خودتان این امکان را محیا کنید، در این آموزش به نحوه ساخت a record در دایرکت ادمین به طور کامل خواهیم پرداخت.

اگر مدیر سرور هستید و هنوز دایرکت ادمین را بر روی سرور خود نصب نکرده‌اید می‌توانید از آموزش نصب دایرکت ادمین که بر روی سایت منتشر کردیم استفاده کنید.

آموزش ساخت a record در دایرکت ادمین

وظیفه اصلی a record تبدیل آدرس دامنه به ip برای برقراری ارتباط با هاست می‌باشد، در واقع برای ایجاد ارتباط صحیح دامین با هاست باید به صورت دو طرفه وب‌سایت در دسترس باشد هم با آدرس دامنه و هم آدرس آی پی سرور، نحوه ساخت a record در تمامی کنترل پنل ها تقریباً مشابه بوده و با یادگیری این آموزش به راحتی می‌توانید در دیگر کنترل پنل ها همچون سی پنل نیز این کار را انجام دهید.

یک مورد دیگر کاربرد a record زمانی است که شما یک ساب دامین ایجاد کرده‌اید و قصد دارید محتویات این قسمت بر روی یک هاست مجزا قرار گرفته و به درستی فراخوانی شود در این مورد هم a record به کمک شما آمده و این مشکل را حل خواهد کرد.

مراحل ساخت a record در دایرکت ادمین

ابتدا توسط دسترسی هاست خودتان به پنل دایرکت ادمین لاگین کنید،

 

login-ساخت a record در دایرکت ادمین

حالا از بخش Your Account و سپس بر روی DNS Management کلیک کنید.

dns management-ساخت a record در دایرکت ادمین

در این بخش می‌توانید به راحتی و با وارد کردن دو فیلد مهم نام و آی پی اقدام به ساخت a record در دایرکت ادمین کنید.

برای مثال شما می‌خواهید ساب دامین files.site.com را بر روی یک هاست متفاوت ایجاد کنید، کافی است در قسمت Add Domain Records نام ساب دامین یعنی files و در قسمت A آدرس آی پی هاست جدیدی که می‌خواهید ساب دامین بر روی آن قرار گیرد را وارد کنید و سپس بر روی Add کلیک کنید تا عملیات ایجاد a record در دایرکت ادمین به درستی انجام شود.

add domain-ساخت a record در دایرکت ادمین

مقدار TTL یا Time To Live را نیز بر حسب نیاز می‌توانید به زمان دلخواه خود تغییر بدید ولی توصیه می‌کنیم این قسمت را بدون تغییر بگذارید و در صورت تغییر حتماً بر روی دکمه Save کلیک کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website