0
  • No products in the cart.

آموزش نصب skype در اوبونتو

نرم‌افزار skype یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارها برای انتقال صوت و تصویر است که توسط ماکروسافت ساخته و توسعه یافته، در این مقاله به آموزش نصب skype در اوبونتو خواهیم پرداخت.

این نرم‌افزار امروزه جز محبوب‌ترین‌ها در نوع خود به شمار رفته و قابلیت share کردن دسکتاپ، ویدیو، متن و برگزاری ویدیو کنفرانس را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد.

 

آموزش نصب skype در لینوکس اوبونتو

برای شروع نصب skype ابتدا به سایت رسمی آن که در زیر آورده شده رجوع کنید، سپس بر اساس نوع توزیع لینوکس خود آخرین ورژن سازگار را توسط دستور زیر بر روی لینوکس خود دانلود کنید.

سپس بعد از دانلود skype بر روی لینوکس توسط دستور زیر و با استفاده از dpkg اقدام به نصب آن کنید.

بعد از نصب skype با رفتن به مسیر Application Menu -> Internet -> Skype برنامه را اجرا کنید.

در اوبونتو با اجرای Dash در بخش search عبارت skype را جستجو و برنامه را باز کنید.

اگر هم با دستورات لینوکس آشنایی دارید می‌توانید از دستور زیر جهت اجرای برنامه به صورت حرفه‌ای‌تری استفاده کنید، اگر هم با دستورات لینوکس آشنایی ندارید می‌توانید از آموزش دستورات لینوکس استفاده کنید.

بعد از باز شدن برنامه با اکانت Microsoft خود به برنامه لاگین کنید، اگر اکانت کاربری ندارید می‌توانید به زدن دکمه‌ی Create Account یک نام کاربری جدید برای خودتان بسازید و با دوستان و همکارانتان ارتباط نزدیک‌تری داشته باشید.

امیدوارم با استفاده از آموزش نصب skype در اوبونتو توانسته باشید این ابزار حیاتی را بر روی لینوکس خودتان نصب کنید، برای آن دسته از کاربرانی هم که از ما سؤال کرده بودند چطور اسکایپ را بر روی توزیع‌های دیگر نصب کنیم باید بگم که می‌توانید از سایت رسمی پکیج مرتبط با توزیع خود را دانلود و نصب کنید.

در صورتی که پکیج مرتبطی را پیدا نکردید می‌توانید از طریق مخزن لینوکس و یا سورس اقدام به نصب کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website