0
  • No products in the cart.
 

آموزش ۵ نکته از کارآفرینان چینی که بازار جهان را قبضه کردند

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > آموزش ۵ نکته از کارآفرینان چینی که بازار جهان را قبضه کردند
کارآفرینان چینی

آموزش ۵ نکته از کارآفرینان چینی که بازار جهان را قبضه کردند

ساکنان چینی قریب به یک چهارم از جمعیت میلیاردرهای دنیا را شامل می شوند. برطبق فهرست منتشر شده از سوی موسسه Hurun Global Rich List ، چینی‌ها حدود 24٪ از جمعیت میلیاردرهای جهان هستند. مطمئنا، چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است و شهروندان آن یک پنجم جمعیت دنیا را شامل می‌شوند و کارآفرینان چینی نقش مهمی در اقتصاد جهان بازی می کنند. مدیران فعال در حوزه‌‌ی کسب و کار چین در انگیزه دادن و الهام بخشیدن به سایر کارآفرینان در سراسر جهان بسیار فعال و مطرح هستند.

بنابراین اگر کسب و کار و کارافرینی چینی ها را بیاموزیم، بهتر می توانیم روی پرورش کارافرینان تمرکز کنیم. با تیم تدسا در این نوشتار همراه باشید.

 

چین

۵ درس از کارآفرینان چینی که به ما می گوید چگونه بازار جهان را قبضه کردند:

 

۱. در تصمیم‌گیری عجله نکنید

در غرب، تصمیم‌گیری‌ها معمولا عجولانه انجام می‌شود. درگیر “مشغول” بودن یک نشان افتخارآمیز محسوب می‌شود، و انتظار بر این است که هیچ کاری از روز قبل، باقی نماند و درواقع همه‌ی کارها در همان دیروز انجام شود! اما در چین، کارآفرینان زمان خود را برای مسائل و موضوعاتی مهم‌تر صرف می‌کنند. آنها زمان خود را برای تصمیم‌گیری و اطمینان‌خاطر دادن به مردم صرف می‌کنند و به طور صریح اولویت‌های کاری خود را مطرح می‌کنند.

 

۲. فرصت‌ها را بقاپید

چینی‌ها می‌دانند یک فرصت خوب موقعی به دست می‌آید که آنها چیزی را ببینند و از قاپیدن(تصاحب) آن واهمه‌ای نداشته باشند. هنگامی که سایر افراد به‌دست آوردن چیزی را در ذهن خود مرور می‌کنند، کارآفرینان چینی آن کار  را بسیار خوب انجام داده‌اند. از این‌رو آنها کسب و کار خود را به شکل بسیار سریعی دگرگون کرده‌اند.

حال پرسش این است که چه می‌شود اگر شرکت شما امروز قطعات الکترونیکی تولید کند؟  فردا ممکن است برق هم تولید کند.

 

۳. خود را با شرایط وفق دهید

تغییر و تحول هرگز کارآفرینان چینی را نمی‌ترساند. آنها به طور مستمر در حال یادگیری هستند و مدل‌های کسب و کار خود را به طور شایسته‌ای با شرایط تغییرات پیش‌آمده انطباق می‌دهند. افرادی که معتقدند چینی‌ها نوآوری ندارند یا فقط کالاهای کم‌کیفیت تولید می‌کنند، در اشتباهند زیرا چینی‌ها در تمام مدت در حال تولید کالاهای خلاقانه‌تر و باکیفیت‌تر هستند.

 

۴. نیمه‌ی پر لیوان را ببینید

بسیاری از ما عادت داریم درباره‌ی برخی سیاست‌های دولتی که دلِ خوشی از آن‌ها نداریم با صدای بلند صحبت کنیم. اما کارآفرینان چینی، انرژی خود را برای مسائلی که هرگز نمی‌توان تغییرشان داد، هدر نمی‌دهند. آنها با مسائلی از این دست فقط پیش می‌روند نه چیزی بیشتر. میلیاردرها از یک خوش‌بینی ذاتی برخوردار هستند:  آنها را اجازه نمی‌دهند سیاستمداران روزشان را خراب کنند.

 

۵. سعی کنید یک فرد محبوب باشید

کارآفرینان چینی بسیار مراقب نیکنامی و نشان دادن صداقت در تعهدات خود هستند. آنها معتقدند که از دست دادن وجهه‌ی خوب، شرم‌آور است. به طوری که آنها یک تمایل و حس قوی نسبت به کسب شرف و افتخار در کارشان دارند. به همان اندازه، آنها انتظار دارند دیگران نیز به تعهدات خود پایبند باشند . آنها برای اعضای خانواده‌شان و ارتباطات‌شان با دیگران ارزش بسیار زیادی قائلند. آنها می‌دانند که ایجاد یک کسب و کار موفق، حاصل یک تلاش گروهی است.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website