0
  • No products in the cart.

اتصال دایرکت ادمین به whmcs

اگر مدیر سرور و یا مدیر هاستینگ هستید و کار میزبانی وب انجام می‌دهید حتماً با پنل دایرکت ادمین کارکرده‌اید، اتصال دایرکت ادمین به whmcs یکی از کارهایی است که اگر بخواهید هاست برای میزبانی به مشتریان خود ارائه بدهید باید آن را از قبل انجام داده باشید، تا تمامی کارها به صورت اتوماتیک انجام شود.

در واقع با اتصال دایرکت ادمین به whmcs از زمانی که مشتری یک پلن را سفارش می‌دهد تا لحظه‌ای که اطلاعات سرویس خود را دریافت می‌کند تمامی امور توسط سیستم و بدون دخالت مدیر انجام می‌شود.

 

قبل از شروع آموزش شما باید بر روی سرور خود از قبل اقدام به نصب دایرکت ادمین کرده باشید و whmcs را نیز راه‌اندازی کرده باشید تا در ادامه بتوانید با آموزش، گام‌به‌گام جلو بیایید، پس اگر این کارها را نکرده‌اید قبل از شروع آموزش موارد ذکر شده را انجام داده و سپس آموزش را پیگیری نمایید.

 

مواردی که با اتصال دایرکت ادمین به whmcs به صورت خودکار انجام خواهند شد:

  • حذف اکانت
  • رفع تعلیق سرویس
  • مسدود کردن
  • ساخت اکانت جدید
  • آپدیت فضا و پهنای باند استفاده شده
  • تغییر رمز عبور اکانت کاربران
  • تغییر پکیج

اتصال دایرکت ادمین به صورت پیش‌فرض با پورت ۲۲۲۲ انجام خواهد شد، در صورتی که پورت دایرکت ادمین خود را عوض کرده‌اید و یا در نظر دارید اقدام به تغییر پورت دایرکت ادمین کنید، باید ابتدا توسط فایروال سرور، پورت مذکور را باز کرده و سپس با بخش پشتیبانی دایرکت ادمین جهت گرفتن ماژول جدید منطبق با پورت خود اقدام کنید. ما فرض را بر پورت پیش‌فرض گذاشته و آموزش را طبق آن پیش می‌بریم.

برای شروع ابتدا باید با دسترسی مدیر وارد بخش مدیریت whmcs شوید و از منوی نصب > محصول‌ها/سرویس‌ها و بعد روی سرورها کلیک کنید، اگر زبان انگلیسی پیش‌فرض پنل شماست از بخش setup > product/services بر روی servers کلیک کنید.

سپس بر روی افزودن سرور جدید و یا Add New Server کلیک کنید.

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید در صفحه جدید باید اطلاعات سرور دایرکت ادمین خود را وارد کنید تا اتصال دایرکت ادمین به whmcs به درستی برقرار شود.

در بخش فیلد نام، یک نام دلخواه که بیانگر نام سرور شماست وارد نمایید. این اسم در مواقعی که سرورهای زیادی را وارد کرده باشید برای پیدا کردن سرور موردنظر راحت‌تر خواهد بود در بخش نام هاست یا hostname آدرس هاست نیم سرور خود را به فرمت به طور مثال server.modireserver.com وارد نمایید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها بخش ip است که باید آدرس آی پی سرور دایرکت ادمین خود را وارد نمایید در بخش نام سرورها یا nameservers آدرس dns سرور را وارد نمایید و دربخش Server Details و در تب type گزینه directadmin را انتخاب نمایید.

در بخش نام کاربری و کلمه عبور اطلاعات admin پنل دایرکت ادمین خود را وارد نمایید.

در فیلد هش نیازی به وارد کردن اطلاعات نیست این بخش مربوط سی پنل می‌باشد و نیازی به پر کردن توسط شما نخواهد بود.

حالا باید سرویس‌ها و پکیج‌های ایجاد شده توسط دایرکت ادمین را به whmcs بشناسانیم برای این کار ابتدا از بخش مدیریت دایرکت ادمین وارد Reseller Level شده و سپس بر روی Manage User Packages کلیک کنید.

در این بخش بر روی Add Package کلیک کنید و در صفحه جدید اطلاعات پکیج را انتخاب نمایید و آن را ذخیره کنید.

 

حال برای اینکه بتوانید پکیج‌ها را از طریق اتصال دایرکت ادمین به whmcs بشناسانید باید وارد whmcs شوید سپس از قسمت محصول‌ها / سرویس‌ها یک محصول جدید ایجاد کنید سپس در تب تنظیمات ماژول directadmin را انتخاب کنید و باید حتماً اسم پکیج خود را مشابه اسم پکیج وارد شده در دایرکت ادمین وارد نمایید.

عملیات اتصال دایرکت ادمین به whmcs به طور کامل انجام شده و از این لحظه به بعد کاربری که توسط بخش whmcs یک سرویس هاست را سفارش دهد و پرداخت را تکمیل کنید هاست مربوطه ایجاد شده و اطلاعات آن به کاربر ایمیل خواهد شد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website