0
  • No products in the cart.
انتظار گزارشات از CRM

انتظار گزارشات از CRM

سیستم های CRM اضافه بر ایجاد هماهنگی بین تیم های بازاریابی، پشتیبانی وفروش، مدیران تیم های فروش یا مدیر سیستم باید بتواند گزارشاتی ارائه دهد تا به وسیله آن وضعیت کنونی شرکت را  بتواند کنترل کند و  نقاط ضعف و قوت شرکت خود را دیده و برای بهبود آنها بتواند برنامه ریزی نماید.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

در واقع بخش گزارشات نرم افزار CRM کاملا مربوط به مدیر کسب و کار بوده و به نوعی مشاور مدیریت سازمان به حساب می آید.

اما سوال اینجاست…. چه گزارشاتی را باید از نرم افزار CRM توقع داشت و این گزارشات چه چیزهایی متوانند به مدیریت بگویند؟

گزارشات معمولا دوگونه هستند:
یکی وضعیت کنونی فعالیت های شرکت را نشان می‌دهد. به عنوان مثال وضعیت فروش و فعالیت هر کدام از کارمندان فروش شما، میزان بازگشت سرمایه هرکدام از منابع تبلیغاتی شما، میران فروش و معاملات جاری شرکت در یک سال گذشته و ….
اینها به صورت کلی و یا جزیی شرایط کنونی شرکت را در بخش های مختلف برای شما مشخص می‌کنند.
گزارشات کلی مانند تعداد فروش و فرصت و سرنخ در 12 ماه گذشته و گزارشات جزیی مانند میزان فعالیت هر کدام از کارمندان فروش شما یا نرخ تبدیل آنها، هرکدام به نوعی باعث ایجاد تصویری روشن از وضعیت فروش، فعالیتها و هزینه های شما خواهد شد.

اما آیا اینها برای موفقیت یک کسب و کار کافیست؟

فرض کنید شرایط فروش و بازاریابی شما مطابق برنامه ها و تمایلات شما نباشد! برای بهبود باید کاری بکنید، اما از کجا باید شروع کنید؟
دسته دوم گزارشات در این شرایط به کمک شما می‌آید. اینها به نوعی دستیار شما به حساب می‌آیند. دستیار شما در مواقعی که روند مناسبی ندارید یا حتی می‌خواهید شرایط را بهتر کنید.

به عنوان مثال دانستن اینکه کدام یک از کارمندان فروش شما بهتر می‌تواند با تماس تلفنی سرنخ ها را به فرصت تبدیل کند قطعا می‌تواند روند کاری آن شخص را تغییر داده و باعث نتایج بهتر از طریق تماس خروجی شود.
یا اگر متوجه شوید یکی از کارمندان شما با اینکه میزان فعالیتش نسبت به ماه قبل 10% رشد داشته ولی فروش آن 8% رشد کرده است، پس احتمالا این کارمند توانسته روش فروش مناسبی برای خود پیدا کند و بهتر است فرصت هایی به او داده شود تا بتواند با روش خود، فروش بیشتری داشته باشد، شاید حتی بتوان روش او را به بقیه کارمندان نیز یاد داد و فروش کلی را افزایش داد

اگر متوجه شوید کارمند شما 15 فرصت دارد که یک هفته است با آنها تماسی نداشته، چه می‌کنید؟ شاید یک برنامه پیگیری پشت سرهم مناسب چنین اوضاعی باشد.
بنابراین گزارشاتی که نرم افزار CRM باید به مدیران انتقال دهد نه تنها باید شرایط کنونی شرکت را به صورت روشن و واضح نشان دهد بلکه باید برای ایجاد تغییرات و برنامه های بهبود نیز بتواند در نقش یک دستیار به مدیر کمک کند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website