0
  • No products in the cart.
 

با۱۰تا از بهترین دانشگاه پزشکی دنیا در ۲۰۱۹ آشنا شوید

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > با۱۰تا از بهترین دانشگاه پزشکی دنیا در ۲۰۱۹ آشنا شوید
با۱۰تا از بهترین دانشگاه پزشکی دنیا در ۲۰۱۹ آشنا شوید

با۱۰تا از بهترین دانشگاه پزشکی دنیا در ۲۰۱۹ آشنا شوید

در دوران کنونی دنیا نیاز بسیار زیادی به پزشکان پیدا کرده و به همین دلیل بخش پزشکی در نتیجه تحولات صورت گرفته اهمیتی بیشتر از بخش مهندسی پیدا کرده است. به‌دست آوردن دانش و مهارت کافی در بهترین دانشگاه‌ها و مراکز پزشکی برای رسیدن به درجات عالی در حوزه بهداشت و درمان از اهمیت بالایی برخوردار است. فرصت‌های فراوانی برای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی تراز اول و معتبر دنیا وجود دارد. شناسایی بهترین، خوش نام‌ترین و شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های پزشکی مجهز به تمام امکانات روز دنیا نیاز لازم و حیاتی است. در مقاله فهرستی از ۱۰ بهترین دانشگاه پزشکی دنیا در ۲۰۱۹ را که از لحاظ کیفیت و خدمات شناخته شده هستند با هم مرور می‌کنیم.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

دانشگاه کارولینسکا

۱۰. دانشگاه کارولینسکا

موسسه کارولینسکا یا موسسه سلطنتی پزشکی کارولینسکا در سال ۱۸۱۰ در کونگ شلمن در نزدیکی استکهلم تاسیس شد و بعدها به مکانی به نام سولنا خارج از استکهلم نقل مکان کرد.

این دانشگاه از زمان تاسیس خود بطور مداوم برقرار بوده است و با هدف قرار گرفتن در بین ۱۰ دانشگاه پزشکی برتر دنیا کیفیتی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. مجموعه گسترده‌ای از رشته‌های پزشکی برای دانشجویان علاقمند در انستیتو کارولینسکا ارائه می‌شود که به دو گروه کلی رشته‌های بالینی و سایر رشته‌ها تقسیم می‌شوند. هیأت داوران نوبل دانشگاه کارولینسکا از ۵۰ استاد در رشته‌های گوناگون پزشکی که همگی از اعضاء این دانشگاه هستند تشکیل شده است. اهداء جایزه نوبل در رشته‌های فیزیولوژی و پزشکی توسط این هیأت انجام می‌شود.

۹. کالج دانشگاهی لندن

کالج دانشگاهی لندن یک دانشگاه دولتی و تحقیقاتی است که در سال ۱۸۲۶ تاسیس شد و درحال‌حاضر بیش از ۳۵۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. حدود ۷۰۰۰ کارمند در این دانشگاه به کار مشغولند. کالج دانشگاهی لندن دانشگاه چند رشته‌ای برتر دنیا است. این دانشگاه نخستین دانشگاهی بود که در لندن تاسیس شد و همچنین سومین دانشگاه قدیمی انگلستان است. کالج دانشگاهی لندن بطور کلی به ۱۱ بخش اصلی تقسیم می‌شود و به این ترتیب تقریبا دارای ۱۰۰ گروه آموزشی و مرکز تحقیقاتی است. فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان بهترین افراد تحصیلکرده شناخته می‌شوند و بیشترین میزان استخدامی در لندن را به خود اختصاص می‌دهند. رهبران مردم کشورهای هند، موریس و کنیا، بنیان‌گذار نیجریه و ژاپن، مخترع تلفن همگی از دانش آموختگان این دانشگاه هستند.

دانشگاه ییل

۸. دانشگاه ییل

دانشگاه ییل با مساحتی در حدود ۱۰۱۵ هکتار در سال ۱۷۰۱ تاسیس شد. درحال‌حاضر در حدود ۱۲۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند. دانشگاه ییل سومین دانشگاه قدیمی ایالات متحده در حوزه آموزش عالی به شمار می‌رود. موسسه ییل در سال ۱۸۸۷ موفق به کسب درجه دانشگاهی شد و به دانشگاه ارتقاء یافت. این دانشگاه از ۱۴ مدرسه مختلف تشکیل می‌شود. مدرسه تحصیلات تکمیلی در رشته‌های هنر و علوم، کالج مقطع کارشناسی و ۱۲ مدرسه حر فه‌ای دیگر این ۱۴ مدرسه را تشکیل می‌دهند. کتابخانه دانشگاه ییل دارای ۱۵ میلیون کتاب است و سومین کتابخانه دانشگاهی ایالات متحده به شمار می‌رود. ۵ تن از ریس جمهورهای ایالات متحده، ۵۲ نفر از برندگان جایزه نوبل، ۵ نفر از مدال آوران رشته‌های مختلف و ۱۹ نفر از قضات دیوان عالی کشور از دانش آموختگان این دانشگاه هستند.

دانشگاه کالیفرنیا، سان‌ فرانسیسکو

۷. دانشگاه کالیفرنیا، سان‌ فرانسیسکو

دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو در سال ۱۸۷۳ در امریکا، کالیفرنیا و در شهر سان فرانسیسکو تاسیس شد. این دانشگاه عمدتا بر تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مراقبت از بیمار، تحقیقات علوم پزشکی و دیگر رشته‌های مرتبط متمرکز است. دانشگاه کالیفرنیا حساس‌ترین دانشگاه پزشکی در ایالات متحده است که دانشجویان خود را بر اساس نمرات معدل(GPA ) و امتحان ورودی دانشکده پزشکی( MCAT ) و رتبه پذیرش انتخاب می‌کند. این دانشگاه دارای چهار پردیس دانشگاهی در داخل شهر سان فرانسیسکو است. در بین این ۴ پردیس، پرناسوس پردیس اصلی است که مدرسه پرستاری، داروسازی، علم زیست پزشکی، پزشکی و دندانپزشکی در آن واقع شده است. بعلاوه پرناسوس به عنوان مرکز تشخیص و درمان تمامی مشکلات و بیماری هایی چشمی شناخته شده است.

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

۶. دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس معروف به به یو سی ‌ال‌ای در سال ۱۹۱۹ به عنوان کمپ جنوبی واحد برکلی سابق تاسیس شد و در فهرست قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دوره کارشناسی رتبه دوم را به خود اختصاص داد. این دانشگاه هر سال بیشترین تعداد درخواست نامه‌ها را دریافت می‌کند و درحال‌حاضر دارای ۴۳۰۰۰ دانشجو و ۴۰۰۰ کارمند دانشگاهی است. دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در بین تمامی دانشگاه‌های دنیا در رتبه شانزدهم قرار گرفته و از ۴ مدرسه علوم بهداشتی، ۵ کالج در مقطع کارشناسی و ۴ مدرسه تخصصی تشکیل شده است. ۳ نفر از دارندگان مدال طلای عرصه پزشکی، ۱۳ نفر از برندگان جایزه نوبل و ۳ نفر از دانشمندان ارشد نیروی هوایی ایالات متحده از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. ورزشکاران دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس با پیروزی در ۱۲۶ مسابقه قهرمانی ملی در درخشش نام این دانشگاه سهیم بوده‌اند.
مطلب مرتبط:10تا از زیباترین دانشگاه های جهان کدامند؟

دانشگاه جانز هاپکینز

۵. دانشگاه جانز هاپکینز

دانشکده اصلی دانشگاه جانز هاپکینز در ایالات متحده، در شهر بالتیمور در ایالت مریلند واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۷۶ تاسیس شد و نام خود را از انسانی خیرخواه و نخستین بانی آن به نام جانز هاپکینز وام گرفت. دانشگاه جانز هاپکینز نخستین دانشگاه تحقیقاتی تاسیس شده در ایالات متحده است. طراحی این دانشگاه مشابه با مدرسه تحصیلات تکمیلی دانشگاه هایدلبرگ آلمان است. این دانشگاه به ۱۰ مجموعه در واشنگتن دی سی و مریلند تقسیم شده است و واحدهایی بین‌المللی در کشورهایی مثل چین، سنگاپور، ایتالیا و سایر کشور دارد. ۳۶ نفر از دارندگان جایزه نوبل در ۱۴۰ سال گذشته از بین فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده‌اند.

 دانشگاه استنفورد

۴. دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد که در سال ۱۸۹۱ تاسیس شده است، چندین دهه است که به یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا تبدیل شده بطوریکه در بین دانشگاه‌های سراسر دنیا در جایگاه دوم قرار گرفته است. مساحت کلی محوطه این دانشگاه به ۸۱۸۰ هکتار می‌رسد که آن را به بزرگ‌ترین دانشگاه در ایالات متحده امریکا تبدیل کرده است. لیلند استنفورد و همسرش جین لاتروپ استنفورد این دانشگاه را به یاد پسرشان لیلند استنفورد جی آر که در سال ۱۸۹۰ درگذشته بود تاسیس کردند. ۶۰ نفر از دارندگان جایزه نوبل و ۷ نفر از مدال آورندگان در عرصه پزشکی از بین دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

دانشگاه کمبریج

۳. دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج که در سال ۱۲۰۹ تاسیس شد اکنون دومین دانشگاه قدیمی در دنیای انگلیسی زبان‌ها و چهارمین دانشگاه قدیمی دنیا به شمار می‌رود. این دانشگاه از ۳۱ کالج و بیش از ۱۰۰ گروه آموزشی تشکیل شده است. انتشارات دانشگاه کمبریج دومین انتشارات دانشگاهی بزرگ دنیاست و قدیمی‌ترین مرکز انتشارات دنیا را دارد. بیش از ۱۵ میلیون کتاب در کتابخانه‌های دانشگاه کمبریج قرار دارد. ۱۰ نفر از مدال آورندگان عرصه پزشکی و ۹۲ نفر از دارندگان جایزه نوبل از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده‌اند. این دانشگاه مغزهای متفکر بسیار زیادی را به خود دیده است که از بین آنها می‌توان سر ایزاک نیوتن را نام برد.

 دانشگاه آکسفورد

۲. دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه در بین دانشگاه‌های انگلیسی زبان دنیا است. ” خداوند نور و روشنایی من است” به عنوان شعار این دانشگاه شناخته شده است. این دانشگاه در سال ۱۰۹۶ تاسیس شد و پس از عدم موفقیت مردم انگلیسی در راهیابی به دانشگاه پاریس، به سرعت پیشرفت کرد. موسسات متعددی تحت نام دانشگاه آکسفورد به فعالیت می‌پردازند. این دانشگاه از ۳۸ کالج مختلف و گروه‌های آموزشی متعددی تشکیل شده است. اگرچه همه این کالج‌ها تحت عنوان معتبر دانشگاه آکسفورد به فعالیت می‌پردازند اما مدیریت و کنترل آنها در دستان خودشان است. قدیمی‌ترین موزه دانشگاهی دنیا و بزرگ‌ترین انتشارات دنیا به دانشگاه آکسفورد تعلق دارد. ۲۷ نفر از وزرای انگلستان، ۲۷ نفر از دارندگان جایزه نوبل و تعداد بسیار زیادی از سران دولتی از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

دانشگاه هاروارد

 ۱.دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های دنیا است که در رتبه‌بندی امسال رتبه نخست دانشگاه‌های کل دنیا را به خود اختصاص داد. رشته‌های مهندسی و فناوری و همچنین علوم کاربردی این دانشگاه دلیل محبوبیت آن هستند. اساتید این دانشگاه موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله کمک ‌هزینه گوگنهایم و جایزه مک آرتور شده‌اند. محوطه اصلی این دانشگاه مساحتی در حدود ۲۰۹ هکتار دارد و دارای امکانات ورزشی بی‌نظیری است. مدرسه علوم کاربردی، مدرسه مهندسی، تحقیقات پزشکی، مطالعات دندانی از جمله دانشکده‌ها و مدرسه‌های دانشگاه هاروارد هستند. دانشگاه هاروارد دارای بزرگترین سیستم کتابخانه‌ای دنیا است بطوریکه تقریبا ۸۰ کتابخانه و ۱۸ میلیون کتاب را در خود جای داده است.

در این مقاله فهرست ۱۰ دانشگاه برتر پزشکی دنیا در سال ۲۰۱۹ را با هم خواندیم. این دانشگاه‌ها بهترین کیفیت آموزشی را ارائه می‌دهند و متخصصین پزشکی را به بهترین شکل ممکن برای خدمت به مردم آماده می‌کنند و به همین دلیل از شهرت بسیار بالایی در سرتاسر دنیا برخوردار هستند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website