0
  • No products in the cart.
 

با استفاده از کلمات کلیدی منفی هزینه تبلیغات کلیکی خود را پایین بیاورید

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > برندسازی و تبلیغات  > با استفاده از کلمات کلیدی منفی هزینه تبلیغات کلیکی خود را پایین بیاورید
کلمات کلیدی منفی

با استفاده از کلمات کلیدی منفی هزینه تبلیغات کلیکی خود را پایین بیاورید

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که در کمپین های تبلیغات کلیکی، بر اساس کلماتی که جزیی از دایره ی کلمات کلیدی تعریف شده توسط شما نبوده اند، کلیک شده و بابت آن هزینه ای پرداخت کرده اید. در اصل محصول و یا خدمت شما برای پاسخ به آن کلمات طراحی نشده است. به چه علتی باید برای آنها پول پرداخت کنید؟ در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

کلمات کلیدی منفی یا همان Negative Keywords، ابزاری کارآمد برای فیلترکردن این نوع از کلمات است که گوگل ادوردز آن را در اختیار شما گذاشته است تا به کمک آن از کلیک های نامربوط و ناخواسته جلوگیری کنید. در این صورت شما می توانید تنها بر روی کلمات کلیدی درست که محتوای مورد نظرتان را در برمی گیرد، تمرکز کنید و بازدهی کمپین تبلیغاتی تان را بهبود دهید. در واقع با این روش شما می توانید به صورت سازمان یافته تبلیغ خود را پیش روی کاربرانی قرار دهید که دقیقاً به دنبال محصولات یا خدمات شما می گردند و به آن علاقه مند هستند. با این کار از ورود کاربرانی که تبلیغ شما مدنظر آنها نیست، جلوگیری کرده و هزینه های خود را کاهش دهید.

این کلمات چگونه کار می کنند؟

یک راه دقیق برای رسیدن به هدف موردنظر، کنار گذاشتن مواردی است که در هدف شما قرار ندارد و این در واقع همان کاربرد کلمات کلیدی منفی را بیان می کند.

زمانیکه شما می خواهید کلمات کلیدی منفی را برای قسمت جستجوی کمپین های خود انتخاب و تعریف کنید، باید به دنبال آن دسته از کلماتی باشید که به کلمات کلیدی اصلی شما بسیار نزدیک و مشابه هستند؛ ولی در واقع آنها نتیجه جستجوی مشتریان برای سایر محصولات می باشند.

با یک مثال برای شما توضیح بدهم.

شما به عنوان یک عینک ساز قصد فروش عینک های خود از طریق تبلیغات اینترنتی را دارید و می خواهید کلمات کلیدی منفی را برای تبلیغ خود تعریف کنید. برای این کار شما باید کلماتی همانند “تعمیر عینک” و یا “شیشه عینک” که دارای کلمه مشابه ولی نامربوط با تبلیغ شما هستند را به عنوان کلمات کلیدی منفی تعریف کنید تا به هیچ عنوان تبلیغ شما در لیست چنین جستجوهایی نمایش داده نشود. بازهم می توانید دقیق تر رفتار کنید. با توجه به نوع عینکی که شما می فروشید، یعنی این که آفتابی است یا طبی، زنانه است یا مردانه و دیگر خصوصیات محصول شما، کلمات دقیق تری را تعریف کنید.

 

همچنین اگر شما قصد تبلیغات بنری و ویدیویی را دارید، کلمات کلیدی منفی به شما کمک می کنند تا از باز شدن تبلیغ تان در سایت ها و یا میان فیلم های نامرتبط با آن جلوگیری شود. ولی به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی منفی برای اینگونه تبلیغات بنری و ویدیویی به صورت متفاوتی کار می کند که در ادامه به آن اشاره می کنم.

بسته به نوع سایر کلمات کلیدی و یا روش های هدف گذاری برای جامعه هدف شما، ممکن است گاهی اوقات بعضی مکان هایی که تبلیغ شما در آنجا نمایش داده می شود شامل بعضی از کلمات منفی و حذف شده باشند. به همین دلیل باید برای تبلیغات بنری و ویدیویی، بیش از 5000 کلمه کلیدی منفی در نظر گرفته شود. شما می توانید از طریق دسته بندی تنظیمات سایت و قسمت حذف محتوا، از ورود سایت ها و فیلم های نامرتبط جلوگیری کنید.

انواع کلمات کلیدی منفی

همانند تعیین کلمات کلیدی در کمپین ها، در اینجا نیز شما می توانید از کلمات کلیدی منفی در حالت های  broad، exact و یا phrase match استفاده کنید. اما هر یک از این انواع کلمات منفی به صورت متفاوتی با نوع مشابه مثبت آنها کار می کنند.
تفاوت اصلی آنها این است که، لازم است شما کلمات مترادف، کلمات مفرد و یا جمع آنها، همچنین اشتباهات لفظی و یا سایر تغییرات نزدیک نسبت به مدل اصلی این کلمات را که می خواهید از آنها استفاده کنید، به لیست کلمات منفی خود اضافه کنید.

در نظر داشته باشید که برای کمپین های نمایشی و فیلم ها، کلمات کلیدی منفی همواره شامل broad match می شوند.

کلمات کلیدی منفی با پیش فرض Broad Match

در این حالت از کلمات کلیدی منفی یعنی با پیش فرض broad match، تبلیغ شما تنها در لیست جستجوهایی که تمام کلمات کلیدی منفی تعریف شده در آن باشد، قرار نمی گیرد. حتی اگر نوع قرارگیری کلمات کنار هم به صورت متفاوتی باشد. اما اگر متن جستجو شده توسط کاربر شامل بخشی از کلمات کلیدی منفی تعریف شده باشد، تبلیغ شما همچنان در جستجوها نمایش داده می شود.

به عنوان مثال:

کلمه کلیدی منفی که با پیش فرض broad match در نظر گرفتیم، کفش ورزشی است.

کلمات کلیدی منفی

 

حال کاربری که در حال جستجوی هدف مورد نظرش است، در صورتیکه کلماتی مانند کفش تنیس آبی و یا لباس ورزشی را جستجو کند، تبلیغ ما نیز در نتیجه لیست جستجوهای او ظاهر خواهد شد. چرا که تنها یکی از کلماتی که ما به عنوان کلمه کلیدی منفی با پیش فرض broad match تعریف کرده ایم، در متن جستجوی او قرار دارد و به صورت کامل از آن کلمه استفاده نشده است. ولی اشخاصی که کلماتی مانند کفش ورزشی آبی، ورزشی کفش و یا دقیقاً کلمه کفش ورزشی را جستجو کنند، دیگر تبلیغ ما در لیست جستجوی آنها ظاهر نمی شود.

کلمات کلیدی منفی با پیش فرض Phrase Match

در این حالت تبلیغ شما در لیست جستجوهایی که دقیقاً شامل تمام کلمات کلیدی منفی تعریف شده با همان چیدمان و فرم اولیه باشد، ظاهر نخواهد شد. کلمه ای که برای جستجو انتخاب می شود، ممکن است علاوه بر کلمه کلیدی منفی مورد نظر ما با پیش فرض phrase match با همان نوع چیدمان و مدل اصلی، شامل کلمات اضافی دیگری باشد که باز هم تبلیغ ما در لیست جستجوهای آن ظاهر نخواهد شد.

به عنوان مثال:

کلمه کلیدی منفی کفش ورزشی را با پیش فرض phrase match در نظر گرفتیم.

کلمات کلیدی منفی

 

همانطور که در تصویر بالا دیده می شود، با توجه به کلمه کلیدی منفی کفش ورزشی که با پیش فرض phrase match تعریف شده است، تبلیغ ما در لیست جستجوی کلماتی مانند کفش تنیس آبی، لباس ورزشی و یا ورزشی کفش نمایش داده می شود. به این دلیل که دقیقاً کلمه تعریف شده توسط ما با همان نوع چیدمان، تعداد و مدل اصلی کلمات را شامل نمی شوند. ولی در نتیجه لیست جستجوی کلماتی مانند کفش ورزشی آبی و یا کفش ورزشی تبلیغ ما ظاهر نخواهد شد چرا که دقیقاً کلمه مورد نظر ما در متن جستجو استفاده شده است.

کلمات کلیدی منفی با پیش فرض Exact Match

برای کلمات کلیدی منفی با پیش فرض exact match، تبلیغ شما تنها در لیست جستجوهایی که دقیقاً شامل تمام کلمات کلیدی منفی تعریف شده و با همان چیدمان و فرم اولیه باشد، نمایش داده نخواهد شد. همچنین کلمات اضافی را نیز شامل نمی شوند. در واقع تبلیغ شما در نتیجه جستجوهایی که علاوه بر کلمه کلیدی منفی شما شامل سایر کلمات می شود نیز دیده خواهد شد.

به عنوان مثال:

کلمه کلیدی منفی کفش ورزشی را  با پیش فرض exact match انتخاب کردیم.

کلمات کلیدی منفی

 

همانطور که در تصویر بالا دیده می شود، با توجه به اینکه کلمه کلیدی منفی کفش ورزشی با پیش فرض exact match تعریف شده است، تبلیغ ما در هر حالتی که بخشی از کلمه و یا با چیدمان متفاوت و یا حتی با کلماتی اضافی، استفاده شود، در لیست جستجو ظاهر خواهد شد. تنها در صورتیکه دقیقاً همان کلمه اولیه با همان فرم و بدون کلمه اضافه ای جستجو شود، تبلیغ ما در آن لیست دیده نخواهد شد.

شما باید به خاطر داشته باشید که:

  • کلمات کلیدی منفی خود را با دقت انتخاب کنید. اگر شما کلمات منفی زیادی را مورد استفاده قرار دهید، تبلیغ شما مورد بازدید مشتریان کمتری قرار می گیرد.
  • تبلیغ شما ممکن است همچنان در میان صفحات جستجویی که شامل عباراتی با اندکی تغییر و شباهت زیاد به کلمات منفی شما نیز ظاهر شود.
  • تبلیغ شما همچنان در میان لیستی از جستجوی یک متن طولانی با بیش از 10 کلمه نمایش داده خواهد شد، در صورتیکه کلمه کلیدی منفی شما در میان 10 کلمه اول قرار نگرفته باشد.

به عنوان مثال کلمه کلیدی منفی “تخفیف” را در نظر بگیرید. تبلیغ شما می تواند در نتیجه لیست جستجوی فردی که متن “اتاق های تمیز و راحت هتل در کیش نزدیک به ساحل با تخفیف” را استفاده کرده است، قرار بگیرد. به این دلیل که کلمه منفی شما بعد از 10 کلمه اول در متن قرار گرفته است. ولی در صورتیکه شخصی متن “اتاق های تمیز و راحت هتل در کیش با تخفیف” را جستجو کند، تبلیغ شما دیگر در لیست جستجوی او نمایش داده نخواهد شد. به این دلیل که کلمه کلیدی منفی شما دهمین کلمه در متن می باشد.

چگونه کلمات کلیدی منفی را به کمپین های خود اضافه کنید:

برای اینکه تنظیمات کلمات کلیدی منفی را در کمپین خود انجام دهید، باید مراحل زیر را طی کنید.

برای این کار:

  1. به حساب کاربری گوگل ادز خود وارد شوید.
  2. بر روی گزینه Keywords (کلمات کلیدی) کلیک کنید.
  3. بر روی گزینه Negative keywords (کلمات کلیدی منفی) کلیک کنید.
  4. در قسمت Add to دو گزینه دارید: “گروه تبلیغی یا Ad Group” و “کمپین یا Campaign”، بنا به نیاز یکی را انتخاب کنید.
  5. کمپین یا ادگروپ مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  6. کلمات کلیدی منفی را در کادر وارد کنید.
    1. برای اضافه کردن کلمات کلیدی منفی با پیش فرض broad match، لازم است شما کلمات مترادف، نوع مفرد و جمع کلمات و نیز سایر مدل ها را به مجموع کلمات خود بیافزایید. برای مثال کلماتی مانند فنجان، لیوان، لیوان ها.
    2. برای اضافه کردن یک کلمه کلیدی منفی با پیش فرض phrase match، متن مورد نظر خود را داخل علامت “…” قرار دهید. برای مثال : “بطری آب”.
    3. برای اضافه کردن یک کلمه کلیدی منفی با پیش فرض exact match، متن مورد نظر خود را داخل علامت […] بنویسید. برای مثال [در بازکن بطری].
  7. بر روی گزینه save (ذخیره) کلیک کنید.

کلمات کلیدی منفی

 

به خاطر داشته باشید که:

کلمات کلیدی منفی را در نظر بگیرید که برای هدف شما درست بوده و به شما کمک کنند که بر روی کمپین خود تمرکز کنید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی منفی مورد نظرتان با کلمات کلیدی صحیح شما همپوشانی و تداخل نداشته باشند، چون این موضوع باعث می شود که تبلیغ شما در نتیجه لیست هیچ جستجویی قرار نگیرد.

نتیجه گیری

در نهایت به طور خلاصه، نتیجه ای که از مجموع توضیحات داده شده حاصل می شود این است که، اگر کلمه کلیدی منفی را با پیش فرض broad match استفاده کنیم، تبلیغ ما در لیست جستجوهای کمتری قرار می گیرد. چرا که کلمه مورد جستجو اگر با چیدمان متفاوتی باشد و یا کلمه ای به آن اضافه گردد، باز هم دیده نخواهد شد و تنها در صورتی دیده می شود که بخشی از کلمه مورد نظر جستجو شود.
حال اگر کلمه کلیدی منفی را با پیش فرض phrase match استفاده کنیم، تبلیغ ما به طور متوسط در بعضی تبلیغات دیده خواهد شد. به این صورت که اگر نوع چیدمان کلمات نیز تغییر کند، تبلیغ دیده می شود ولی در صورتیکه کلمه ای به آن اضافه شود دیگر ظاهر نخواهد شد.

در آخر اگر کلمه کلیدی منفی را با پیش فرض exact match به کار ببریم، تبلیغمان بیشترین میزان ترافیک را نسبت به حالت های قبلی خواهد داشت. چون فقط در صورتی که دقیقاً همان کلمه با همان تعداد و نوع چیدمان و بدون کلمه اضافه ای مورد استفاده قرار گیرد،دیده نمی شود.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website