0
  • No products in the cart.
 

گوگل پلاس چه تاثیری بر سئو وب سایت ها دارد؟

گوگل پلاس و تاثیر آن بر سئو

گوگل پلاس چه تاثیری بر سئو وب سایت ها دارد؟

گوگل پلاس چه تاثیری بر سئو وب سایت ها دارد

در این مقاله از مجله توسعه دهندگان به تاثیرات گوگل پلاس بر سئو وب سایت ها می پردازیم .گوگل پلاس یک شبکه اجتماعی زیر مجموعه شرکت Google است که علاوه بر خصوصیاتی منحصر به فرد خود  می تواند در سایر شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب و جی میل برنامه های پشتیبانی شود و توسط سیستم عامل اندروید نیزاستفاده شود و همین باعث بالا رفتن تعداد کاربران شبکه گوگل پلاس شده است. شبکه اجتماعی گوگل پلاس که به G+ هم معروف است برای اشتراک گذاری عکس و متن و لینک مورد استفاده قرار میگرد. از آنجایی که محبوبیت شما در شبکه اجتماعی گوگل پلاس یعنی محبوبیت شما از نظر گوگل؛ از این پلتفرم می توانید به عنوان ابزار موثری در بهینه سازی موتورهای جستجو مخصوصا گوگل استفاده کنید.

تاثیرات گوگل پلاس بر سئو وب سایت ها

اگر یک محتوای متنی برای اولین بار در گوگل پلاس ثبت بشود، سندش به نام اولین نفری که آن را ثبت کرده است ثبت می شود و کپی کردن از آن مجازات گوگل را به همراه دارد. شاید بگویید چه مطلبی را در گوگل پلاس منتشر کنیم و چه این کار را انجام ندهیم گوگل متوجه می‌شود که مبدا محتوا کجا است، این ادعا تا حدی درست است ولی نه همیشه، بعضی اوقات ممکن است سایت معتبری مطلبی را از سایت شما کپی کند و از آنجایی که خزنده‌های گوگل صفحات آن سایت را به واسطه اعتباری که دارد زودتر از سایت شما می‌بینند، آن مطلب به نام آن سایت ثبت شود.پس، اگر مطلب ارزشمندی تولید کرده اید حتما آن را در گوگل پلاس ثبت کنید.اتفاقاتی که در گوگل پلاس برای سایت ها می افتد:

تاثیرات گوگل پلاس بر سئو وب سایت

خیلی زود به رتبه های برتر می رسید

مطلبی که در گوگل پلاس منتشر می‌شود، نسبت به دیگر سایت‌ها سریع‌تر ایندکس می شود و در نهایت زودتر در نتایج جست و جو دیده می‌شود نتیجه ی ایندکس شدن سریع در گوگل چیزی نیست به جز این که مطلبی که تازه از تنور در آمده، دیده می شود و قبل از این که کهنه شود، شانس بیشتری برای جلب توجه دارد. البته روش هایی برای این که از گوگل بخواهید بعضی از صفحات سایت شما را زودتر بررسی کند، وجود دارد،ولی این اتفاق در گوگل پلاس زودتر رخ می‌دهد.

به آسانی محبوب می شوید

در گوگل پلاس آیکونی با علامت۱+ وجود دارد که به نوعی می‌توان اسم این سایت را هم وام‌دار از این آیکون دانست.۱+ در حقیقت کلیدی است بر قفل محبوب شدن و دیده شدن محتواها؛ کافی است شما یک محتوای ارزشمند ایجاد کنید که کاربران توسط ۱+ به آن ابراز علاقه کنند، آن‌ وقت در موتور جست و جوی گوگل نیز محبوب می شوید و به رتبه های برتر راه پیدا می‌کنید. این هم افزایی، علاوه بر این که بیشتر دیده شدن برند شما را به همراه دارد، افزایش اعتبار سایت را به همرا دارد، چرا که شما از قبل آدرس سایت خود را در پروفایل گوگل پلاستان وارد کرده‌اید و به گوگل فهمانده‌اید که به عنوان ادمین این سایت، برای افزایش تعامل با کاربران تلاش می‌کنید.

سئو چیست؟ با ما در مجله توسعه دهندگان همراه باشید .

جلوی چشم دوستانتان قرار می گیرید

گوگل پلاس این ویژگی را دارد که افراد با سلایق مشترک را در یک حلقه و دور هم جمع کند، این جمع دوستانه خودش را در جستجوهای گوگل هم نشان می‌دهد،فکر کنید، شما به اتومبیل‌های کلاسیک علاقه دارید و در گوگل پلاس با افرادی که در این زمینه با هم مشترک هستید یک حلقه اجتماعی تشکیل داده اید،زمانی که هریک از افراد این حلقه، کلمات کلیدی مربوط به اتومبیل کلاسیک را جست و جو کنند، صفحه گوگل پلاس دیگر افراد حلقه که در ان اطلاعاتی در این مورد وجود دارد زودتر از باقی نتایج نمایش داده می‌شود، به زبان ساده گوگل اول آشناها را نشان می‌دهد.

چرا گوگل پلاس برای سئو سایت مهم است؟

گوگل به شدت هر گونه ارتباط میان محتوای گوگل پلاس و رتبه سایت را رد می کند.پس اولین اصل آن است که به پذیریم گوگل پلاس به صورت مستقیم بر روی رتبه سایت تاثیر نمی گذارد.ولی با توجه به اینکه رتبه های برتر گوگل فعالیت بالایی در گوگل پلاس دارند به بعضی دلایل اهمیت گوگل پلاس برای سئو میپردازیم:

گوگل پلاس و تاثیر آن بر سئو سایت

گوگل مالک گوگل پلاس است: شاید دلیل آنکه گوگل پلاس بسیار بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی بر روی رتبه سایت موثر است. این باشد که گوگل خود مالک آن است.ولی این قضیه از سوی گوگل رد می شود. با این حال شواهد حاکی از وجود برتری گوگل پلاس در تاثیر بر رنک سایت ها است.

سئو منفی چیست؟ در مجله توسعه دهندگان با ما همراه باشید .

برخی لینک های گوگل پلاس به سایت شما اعتبار انتقال می کنند: لینک هایی که در پست های خود درج می کنید بصورت Nofollow هستند اما ظاهراً باز نشر این لینک ها توسط سایر کاربران گوگل پلاس، بر روی رتبه سایت موثر واقع می شود.

لینک های گوگل پلاس دارای انکر تکست anchor text مرتبط هستند: همانطور که می دانید هنگام درج لینک در گوگل پلاس عنوان مقاله شما در زیر پست بصورت انکر تکست anchor text عمل می کند. که از نظر سئو مفید است.

ایندکس شدن سریع  صفحات سایت: یکی از روش های سرعت بخشی به فرایند ایندکس کردن صفحات وب سایت بازاریابی شبکه های اجتماعی است. تحقیقات نشان دهنده  آن است که گوگل پلاس فرایند ایندکس شدن صفحات را بیش از توییتر و فیس بوک سرعت می بخشد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website