0
  • No products in the cart.
 

تشخیص سرطان با «هوش مصنوعی» و خطر سوء استفاده کمپانی‎های سودجو

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > تشخیص سرطان با «هوش مصنوعی» و خطر سوء استفاده کمپانی‎های سودجو

تشخیص سرطان با «هوش مصنوعی» و خطر سوء استفاده کمپانی‎های سودجو

به نقل از سرپوش – انگلستان برنامه دارد از هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان استفاده کند؛ ممکن است این تکنولوژی اطلاعات سلامت بیماران را به کمپانی‎های سودجو بفرستد.

 انگلستان می‌خواهد از توانایی هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان استفاده کند. ترسا می، نخست وزیر انگلیس، قصد دارد میلیون‌ها پوند پول را صرف بودجه تحقیقاتی کند که  قادر است با استفاده از هوش مصنوعی سرطان و بیماری‌های مزمن را در مراحل اولیه شناسایی کند.

 

به گفته می، این تکنولوژی می‌تواند آمار مرگ‌ومیر قابل اجتناب را کاهش دهد. همچنین تخمین زده می‌شود که با کمک این تکنولوژی می‌توان تا سال ۲۰۳۳ جان ۲۲ هزار نفر را نجات داد. این تکنولوژی تا سال ۲۰۳۵ می‌تواند زندگی سالم در افراد را تا پنج سال افزایش دهد. با این حال مشکلی در این میان وجود دارد.

 

برای این که هوش مصنوعی بتواند سرطان را تشخیص دهد، سرویس بهداشت ملی انگلستان مجبور است اطلاعات ژنتیکی و سلامتی افراد را در اختیار کمپانی‌های اینترنتی قرار بدهد که با ترکیب داده‌ها در مقیاس بزرگ آشنایی دارند.

 

به عبارت دیگر، این کمپانی‌ها به صورت مستقیم با اطلاعات حساس شخصی افراد سروکار خواهند داشت؛ کاری که به طور معمول برعهده یک نهاد دولتی است.

 

نخست وزیر انگلیس در ماه ژانویه اعلام کرد که قصد دارد یک شورای اخلاقی در زمینه اطلاعات راه‌اندازی کند اما حتی باوجود چنین نهادی، تمام نگرانی‌ها برطرف نمی‎شود؛ هنوز این امکان وجود دارد که کمپانی‌های سودجو با نقض قوانین بتوانند به این اطلاعات شخصی دست پیدا کنند.

 

تخصیص بودجه برای این تحقیقات می‌تواند واکنش‌های مختلفی را ایجاد کند. این پروژه هم می‌تواند جان افراد را نجات دهد و هم در هزینه‌های افراد صرفه‌جویی می‌شود اما منتقدان براین باورند که سرویس سلامت همگانی بودجه کافی برای پروژه‌های فعلی خود نمی‌گیرد؛ پس چرا باید مبلغ هنگفتی را صرف هزینه‎های تکنولوژی نامشخصی کرد؟

 

هوش مصنوعی که قادر به تشخیص سرطان باشد در صورت موفقیت‌آمیز بودن می‌تواند بسیار ارزشمند باشد اما وقتی جان افراد در خطر باشد، هر کسی حاضر به پذیرفتن ریسک‌های این پروژه نخواهد بود.

 

با این حال تعهد یک دولت به توسعه یک روش درمانی مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت همگانی بسیار نادر است؛ ممکن است این امر منجر شود که کشورهای دیگر روش انگلستان را پیش بگیرند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website