0
  • No products in the cart.

تفاوت SEO و SEM چیست ؟

در این مقاله از مجله توسعه دهندگان به آموزش تفاوت SEO و SEM می پردازیم. SEM مخفف Search Engine Marketing و به معنای بازاریابی با موتورهای جستجوگر است .SEM به تمام پروسه افزایش بینندگان سایت و بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گفته می شود.هدف SEO اصلاح کدها و ساختار سایت برای کسب رتبه های بالا در نتایج جستجو است. SEO در واقعیت روش هایی است که کمک می کند محتوای یک سایت ساده تر، آسان تر وبه دفعات در اختیار موتورهای جستجوگر قرار گیرد. SEO اصلاح همه ی کدها، حذف کدهای زاید، کاهش حجم صفحات، تنظیم چگونگی نمایش متن صفحه، نحوه لینک دادن صفحات به یکدیگر،مطابقت کدهای سایت با استانداردهای موجود و تمام آنچه که به خود سایت مرتبط است را انجام می دهد . در واقعیت SEO قسمتی از SEM است.

SEO چیست ؟

قبل از گفتن تفاوت SEO و SEM هریک را به صورت کامل توضیح می دهیم.بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO روش و راهکاری، برای بهتر دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو است. به کمک سئو، سایت رشد می‌کند و در نتایج موتورهای جستجو در صفحه‌های ابتدایی قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین اهداف سئو، قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو است.پس سئو بسیار اهمیت دارد و برای مراقبت از یک سایت، باید همواره به اصول سئو پایبند بمانید. کاربران اینترنت،اغلب به صورت مستقیم وارد صفحات سایت نمی‌شوند و از نتایج صفحه اول موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. کاربران به ندرت به صفحه دوم و صفحات بعدی مراجعه می‌کنند. هر چقدر رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو، پایین‌تر باشد، احتمال کلیلک کردن بیشتر می‌شود و ترافیک بیشتری برای سایت به ارمغان می‌آورد.

 
SEO چیست ؟

با نگاهی کلی‌تر سئو، روشی برای هر چه بهتر استفاده شدن و بهتر دیده شدن یک سایت است. زمانی این اتفاق بیافتد، گوگل و دیگر موتورهای جستجو، به سایت شما ارزش بیشتری می‌دهد و شروع به رتبه‌بندی به سایت می‌دهد. درست همینجا است که سایت شما در مقابل رقیبانتان در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد. هنگامی جایگاه شما مطلوب باشد ، سایت بازدید بیشتری دارد. بازدید که بیشتر باشد، به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت شما ارزشمند است و در حوزه کاری شما، به عنوان یک منبع معتبر و کارامد است. این چرخه همچنان ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که بر اصول سئو، پایبند باشید. در غیر این صورت، جایگاه سایت شما از صفحه‌های اولیه موتورهای جستجو به صفحه‌های آخر می‌رود.

SEM چیست؟

SEM یک اصطلاح عمومی است که به معنی بازاریابی در موتورهای جستجو است و مفهوم آن خیلی کلی تر از سئو در نظر گرفته می‌شود. یعنی SEM شامل SEO هم می‌شود. در ادامه بیشتر به بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM می‌پردازیم.۵ روش مهم SEM شامل موارد زیر است:

 بازاریابی محتوا

با تولید عکس، متن، ویدیو و دیگر موارد بصری که بازدیدکنندگان سایت را ترغیب می‌کند.

 تبلیغات کلیکی (PPC)

هزینه کردن برای افزایش ترافیک سایت در موتورهای جستجو، شبکه‌‌های اجتماعی و سایت‌های معتبر دنیا است. تبلیغات کلیکی با استفاده از طراحی بنر است و براساس کلیک سنجیده می شود و مبلغ پرداختی به سیستم Adwords گوگل به صورت دلار در نظر گرفته می‌شود و با توجه به اینکه هزینه دلار شناور است، هزینه آن نیز متغیر است.

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

ایجاد پروفایل‌های رایگان برای کسب و کارتان به منظور ارتقا اعتماد کاربران و افزایش اعتبار سایت.

بازاریابی ایمیلی

ارسال پیام‌های مفید به گیرندگان واجد شرایط که می‌خواهند از شما اطلاعات کسب کنند و تبدیل آن‌ها به درآمد.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه‌سازی نرخ تبدیل یک راهکار ساختاری و سازمان یافته برای تقویت عملکرد سایت شما و افزایش کسب درآمد محسوب می‌شود.

اغلب شرکت‌های مختلف، استراتژی مختلفی برای بالابردن SEM به کار می‌گیرند.چون شرکت‌ها، دقیقا بر اساس نیازشان حرکت می‌کنند. به عنوان مثال، شرکتی که به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده است، از روش PPC استفاده می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه دلخواه برسد در حالی که، شرکتی که سال‌ها است به صورت آنلاین فعالیت می‌کند، احتمالا از روش CRO استفاده خواهد کرد. اگر شما می‌خواهید سریع پیشرفت کنید و نیاز به بازدیدکنندگان زیادی در زمان کوتاهی دارید با پرداخت هزینه، به هدف خود خواهید رسید ولی در SEO شما نیاز به صبر و وقت بیشتری برای کسب موفقیت دارید. شرکت‌های محدودی هستند که قصد استفاده از همه استراتژی‌ها را دارند. این نیاز به دلیل رقابت تنگاتنگی که با رقیبان خود دارند، به وجود می‌آید.اغلب استفاده از یک یا دو استراتژی، کافی است تا شما را به نتایج خوبی برساند. بنابرین، کافی است با هوش باشید و با توجه به نیاز کسب و کارتان استراتژی کاربردی SEM را استفاده کنید.

تفاوت SEO و SEM چیست ؟

SEO بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گر به صورتی که کاربران اینترنت به سایت ما هدایت شوند.SEO اقداماتی هستند که سبب میشوند محتوای یک سایت خیلی راحت در اختار کاربران قرار گیرند.که این هدف با اقداماتی مثل کم کردن حجم سایت,تولید محتواهای جذاب برای سایت,انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت محق میشود.

 

SEM  بازاریابی برای موتورهای جستجوگر است.یعنی هر کاری که در راستای استفاده از امکانات و تکنولوژی موتورهای جستجوگر با هدف جذب بیشتر کاربر و بازدید کننده صورت میگیرد تا در آخر از سایت درآمد بیشتری داشته باشیم در این دسته قرار میگیرند.پس با توجه به این توضیحاتی که از SEM ارائه دادیم,مفهوم SEM قسمتی از همان مفهوم گستردهء SEO است.در حقیقت شما اول باید سایت خود راSEO کنید یعنی برای موتورهای جستجور بهینه کنید تا بازدید کننده های بیشتری به سایت شمابیایند و در قدم بعدی این بازدید ها رابا استفده از SEM تبدیل به درآمد و پول از سایتتان کنید. در کل SEM گسترده‌تر از SEO است. SEO به نتایج بهتر جستجوی ارگانیک می پردازد، در حالی که، SEM از موتورهای جستجو کمک می‌گیرد تا ترافیک هدفمند بیشتری به سایتتان هدایت کند. درنتیجه تبلیغات موثر حاصل از SEM به کسب و کار شما، کمک بزرگی می‌کند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website