0
  • No products in the cart.
 

خواص شگفت‌انگیز سیر برای درمان پوست

خواص شگفت‌انگیز سیر برای درمان پوست

خواص شگفت‌انگیز سیر برای درمان پوست

سیر به این دلیل که می‌تواند عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به هر غذایی بدهد  از رایج‌ترین ادویه‌هایی است که مردم برای پخت و پز و آشپزی استفاده می‌کنند . عطر و بوی تند سیر می‌تواند طعم خاصی را به غذا بدهد، که حتی برای کسانی که سیر دوست ندارند، جذاب و اشتها آور است. اما باید بدانید که سیر نه تنها به عنوان ادویه‌ در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه خواص سیر برای پوست هم بسیار زیاد است زیرا حاوی مواد مغذی زیادی است که پوست ما به آن‌ها نیاز دارد.دبا مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

خواص سیر برای پوست

خواص سیر برای پوست

۱. بر آکنه غلبه می‌کند

آکنه یکی از مشکلات پوستی است که بیش‌تر در ناحیه‌ی صورت ظاهر می‌شود. اکثر افراد، به خصوص زنان، هنگام آکنه در صورت بسیار پریشان می‌شوند چون آکنه نه تنها درد دارد بلکه صورت فرد را ناخوشایند می‌کند. آکنه اعتماد به نفس فرد را کاهش می‌دهد زیرا زیبایی ما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این، آکنه همچنین لکه‌های تیره روی صورت ایجاد می‌کند و حذف و از بین بردن این لکه‌ّا کار بسیار دشواری است. بنابراین، بسیاری از زنان مبتلا به آکنه سعی خواهند کرد راهی برای برطرف کردن آن پیدا کنند.

سیر ممکن است راه‌حل مناسبی برای کاهش آکنه‌ی روی صورت باشد. علاوه بر این پیدا کردن سیر بسیار آسان است و در مقایسه با داروهای برطرف کردن آکنه قیمت چندانی ندارد. سیر دارای خواص ضد باکتریایی است و بنابراین کمک‌تان می‌کند که بر مشکل آکنه غلبه کنید. نحوه‌ی خلاص شدن از شر آکنه با سیر به این ترتیب است که خیلی ساده یک حبه سیر را له کنید و بعد این خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی آکنه قرار بدهید. با این کار آکنه به مرور از بین می‌رود. برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن، می‌توانید این درمان را به طور مرتب انجام بدهید تا آکنه به طور کامل حذف شود و به طور طبیعی از شر این مشکل پوستی خلاص شوید.

سیر نه تنها به عنوان داروی ضد آکنه عمل می‌کند، بلکه می‌تواند جای باقی‌مانده از آکنه را نیز حذف کند. خواص ضد التهابی سیر می‌تواند به طور موثر جای آکنه را که زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از بین ببرد.

۲. جوش های سرسیاه را از بین می‌برد

یکی از خواص سیر برای پوست این است که سیر علاوه بر حذف آکنه، به از بین بردن جوش سرسیاه نیز که یکی دیگر از مشکلات صورت است، کمک کند. برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه که همچون آکنه آزاردهنده هستند، سیر می‌تواند یک راه‌حل مناسب باشد. اگر ما از سیر همراه با روغن زیتون و عسل استفاده کنیم، می‌توانیم سلول‌های مرده‌ی پوست را بهتر از بین ببریم و به این ترتیب از بروز جوش‌های سرسیاه جلوگیری کنیم.

خیلی ساده ابتدا سیر را له کنید و به طور مرتب آن را در نواحی دارای جوش سرسیاه بمالید. پس از آن، جوش‌ها به مرور ناپدید خواهند شد به طوری که می‌توانید زیبایی پوست را بازیابی کنید و بنابراین اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید.

۳. بر پیری زودرس غلبه­ می‌کند

یکی دیگر از خواص سیر برای پوست پیشگیری از پیری زودرس است. چنان‌چه ثابت شده‌است، پیری زودرس ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد است که ما از آلودگی دنیای اطراف دریافت می‌کنیم. آلیسین موجود در سیر می‌تواند آنتی‌اکسیدان را افزایش دهد، آنتی‌اکسیدان می‌تواند علیه رادیکال‌های آزاد که موجب آسیب پوستی می‌شوند، مبارزه کند.

آليسين با سولفور سير همراه است که الاستيسيته‌ی پوست را حفظ مي‌کند. علاوه بر این، سیر همچنین حاوی گوگرد است که به بهبود جریان خون کمک می‌کند، بنابراین پوست درخشان‌تر به نظر خواهد رسید. از این رو، صورت جوان‌تر و سالم‌تر می‌شود. علاوه بر سیر، شما همچنین می‌توانید از دیگر روش‌های خانگی برای زیبایی پوست استفاده کنید.

خواص سیر برای پوست

۴. بر مشکلات پوستی که توسط قارچ‌ها و باکتری‌ها ایجاد می‌شوند، غلبه می‌کند

توسعه‌ی مشکلات پوستی ناشی از باکتری و قارچ بسیار آزاردهنده است. مشکلات پوستی ناشی از رشد باکتری و قارچ می‌توانند با سیر برطرف شوند زیرا سیر حاوی آنتی‌اکسیدان فراوانی است.

۵. پوست را مرطوب می‌کند

علاوه بر مرطوب کردن پوست با استفاده از لوسیون‌ها و محصولاتی که در بازار عرضه می‌شوند، می‌توانید سیر را امتحان کنید. آلیسین موجود در سیر می‌تواند پوست صورت را صاف کرده و بافت نرمی به آن بدهد. علاوه بر این، سیر می‌تواند علائم ترک‌های پوستی را حذف کند و از بین ببرد.

برای این منظور خیلی ساده سیر را له کنید تا خمیر شود و سپس خمیر سیر را با ماسک صورت‌تان مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی صورت بمالید، چند لحظه صبر کنید و در نهایت آن را با آب تمیز بشویید.

۶. جای زخم و جوش را از بین می‌برد

اگر روی صورت‌تان جای زخم داشته باشید ( در اثر تصادف یا آکنه) نگران نباشید. شما می‌توانید آن را با سیر حذف کنید. سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می‌توانند اسکار و جای زخم را از روی صورت شما پاک کند. علاوه بر این، سیر همچنین می‌تواند خال‌های متصل به پوست را از بین ببرد.

به منظور استفاده از این خاصیت سیر، می‌توانید به طور مستقیم تکه‌ای سیر را روی اسکار یا جای زخم استعمال کنید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند. این کار را هر روز چندین و چند بار انجام دهید. اسکار یا خال به آرامی ناپدید می‌شود.

عوارض جانبی سیر برای پوست

گرچه خواص سیر برای پوست زیاد است اما، ممکن است برخی عوارض جانبی نیز روی پوست ایجاد کند، به ویژه هنگامی که پوست حساسی داشته باشید. بنابراین، اگر شما می‌خواهید از سیر به عنوان دارویی برای درمان پوست استفاده کنید، باید آن را به درستی و به اندازه‌ی کافی استفاده کنید. برخی از عوارض جانبی ناشی از استعمال سیر روی پوست عبارتند از سوزش، آلرژی، ایجاد لک تیره روی پوست، بروز التهاب و آکنه. در ادامه با ارزش غذایی اینماده غذایی فوق العاده نیز آشنا می شویم.

ارزش غذایی سیر

– کالری = ۹۵

– مقدار کل پروتئین = ۴.۵ گرم

– مقدار چربی = ۰.۲ گرم

– کل کربوهیدرات = ۲۳.۱ گرم

– مقدار کل کلسیم = ۴۲ میلی‌گرم

– مقدار فسفر سیر = ۱۳۴ میلی‌گرم

– مقدار آهن = ۱ میلی‌گرم

– مقدار ویتامین A = ۰ واحد بین‌المللی

– ویتامین ۱B سیر = ۰.۲۲ میلی‌گرم

– مقدار ویتامین C سیر = ۱۵ میلی‌گرم

– سیر حاوی روغن ‌های معطر است که به عنوان فاکتورهای ضد باکتری یا ضدعفونی‌کننده عمل می‌کنند.

– سیر حاوی آلیسین و آلین است.

– سیر همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website