0
  • No products in the cart.
 

سرویس های کمتر شناخته شده گوگل!

سرویس گوگل

سرویس های کمتر شناخته شده گوگل!

وب سایت گوگل شامل امکانات و ابزارهایی کاربردی است که به شما کمک می‌کنند تا پروژه هایتان را پیش ببرید. معمولا، قسمت جستجو، اخبار، جیمیل، نقشه، اخبار و سرویس ابری درایو بیشترین مخاطب را جذب می کنند. اما  ابزارهای دیگری نیز هستند که مختص کاربران حرفه ای تر هستند و خدمات پیشرفته‌‌ ای را ارایه می دهند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 1. Google Ngram Viewer

سرویس گوگل

به کمک این ابزار می‌توانید محبوب‌ترین کلمات به کار رفته در کتب منتشر شده در طول 500 سال اخیر را مشاهده کنید. اگر بخواهید قدری جلوتر بروید، می‌توانید کلمات مورد نظر خود را در دوره‌‌های زمانی مشخص به صورت تکی یا ترکیبی جستجو کنید.

به طور مثال کلمه کوکائین در زمان حکومت ملکه ویکتوریا اول، بیش از 5 میلیون بار تکرار شده است.

2. Google Correlate

سرویس گوگل

به کمک این ابزار می‌توانید رشد و زوال میزان محبوبیت یک کلمه در موتور جستجوی گوگل در یک دوره‌ی زمانی معین را بررسی کنید. نکته جالب در مورد این سرویس این است که امکان انجام عملیات به صورت معکوس نیز وجود دارد؛ یعنی شما نموداری ترسیم می‌کنید و گوگل کلمه‌ای که با آن همخوانی داشته باشد را به شما نشان خواهد داد.

3. Google Trends

سرویس گوگل

بیشترین کلمات جستجو شده را بر اساس تاریخ، مکان و دسته بندی‌های گوناگون مشاهده کرده و نموداری از محبوبیت آن‌ها در زمان‌های مختلف را بررسی نمایید. همچنین لیستی از بیشترین جستجو شده‌ها نیز در دسترس است که می‌تواند برای دارندگان سایت‌ها و وبلاگ نویسان بسیار مفید واقع شود.

 جالب است بدانید در ایران یکی از محبوب‌ترین کلمات در موتور  جستجوی گوگل، یاهو (Yahoo) بوده است!

Google Think Insights .4

سرویس گوگل

این ابزار به ویژه برای کار صنعت‌گران، مدیران و دانش‌پژوهان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. می‌توانید نکات و ترفندهای بسیاری را در زمینه‌های گوناگون علمی، صنعتی و مدیریتی آموخته و  در کنار پروژه‌های نمونه تعیین شده، مطالب را ملموس‌تر تجربه کنید. در آخر چند ابزار برای آمارگیری دقیق‌تر از وب سایتتان قرار داده شده است. از جمله ترفندهای ارائه شده، می‌توان به چگونگی آماده سازی وب سایت برای پشتیبانی از تمامی مروگرها و پلتفرم‌های نرم افزاری اشاره کرد.

Google Public Data Explorer.5

سرویس گوگل

در میان تمامی مراکز اطلاعاتی دنیا مانند بانک جهانی، اداره سنسوس ایالات متحده، یورواستات و…  به کنکاش  بپردازید. پس از این‌که اطلاعات مورد نظرتان را یافتید، به اعمال انواع فیلترها پرداخته تا اطلاعات جامع‌تری را به همراه انواع نمودار، گراف و نقشه بدست آورید.

Full Value of Mobile .6

سرویس گوگل

یک ماشین حساب مجازی که تعیین می‌کند چقدر یک وب سایت که مخصوص موبایل طراحی شده ارزش دارد. این ابزار به کمک شما می‌آید تا دریابید چقدر کاربران با محتوای موجود در سایت ارتباط برقرار کرده‌اند و به شما امکان می‌دهد تا میزان تعامل آن‌ها با بخش‌های گوناگون را بسنجید. همچنین ابزارهایی در آن گنجانده شده اند که به شما کمک می‌کنند سایت خود را با تمامی مرورگرهای موبایل تطبیق دهید.

7. Get Your Business Online

سرویس گوگل

یک ایده‌ی پیشگامانه از گوگل برای ورود تعداد بیشتری از مشاغل محلی به دنیای وب. عملی که باعث می‌شود استارت آپ ها و مشاغل کوچک سریع‌تر رشد کرده و به محبوبیت برسند. این ابزار صاحبان مشاغل را دعوت می‌کند تا به دنیای مجازی وب پیوسته و محدوده‌ی کاری خود را توسعه دهند. همچنین می‌توانید تا یک سال، از خدمات میزبانی رایگان گوگل بهره مند شوید .

Webmaster Tools .8

مجموعه‌ای از امکانات مفید که به وب‌مسترها کمک می‌کند از سلامت سایت خود اطمینان حاصل کرده و علاوه بر بدست آوردن آمارهای مربوطه در زمینه‌های گوناگون، ترافیک سایت را کنترل کنند.

9. Schemer

سرویس گوگل

یک اپلیکیشن مدیریت کار‌ها، نظم دهی به امور روزانه و برنامه ریزی برای رویدادهای پیش‌رو. این ابزار می‌تواند به حساب گوگل+ شما متصل شده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را از درون آن استخراج کند. اگر قصد سفر دارید و به دنبال جاذبه‌های توریستی و کارهای جالب و مفرحی که در مقصد می‌توان انجام داد هستید، به کمک اطلاعات محلی و داده‌های این برنامه به هدف خود خواهید رسید.

10. Google Fonts

سرویس گوگل

این برنامه به طور رایگان، مجموعه‌ای از قلم (فونت)های متن باز را در اختیارتان قرار می‌دهد که در دسته‌بندی های گوناگون  مرتب شده و برای مصارف مختلف به کار خواهند آمد. امکان جستجو به همراه فیلترهایی چون ضخامت، اندازه، زبان و … نیز وجود دارد.

11. Google Developers

این سرویس که مخصوص توسعه دهندگان طراحی شده است، شامل مجموعه‌ای از ابزارها و آموزش‌های گوناگون از قبیل آموزش‌های ارائه سایت در سطح بین‌المللی است. همچنین توسعه دهندگان از سراسر دنیا می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به همکاری بپردازند.

12. Dart

سرویس گوگل

دارت یک زبان برنامه نویسی است که توسط گوگل و با هدف تصاحب جایگاه JavaScript توسعه داده شده است. این زبان از سال 2011 ارائه شده و هنوز در حال تکمیل شدن است تا استفاده از آن آسان‌تر و خروجی کار دقیق‌تر شود.

13. Google Keep

این برنامه که اوایل سال جاری میلادی ارائه شد، تمامی محتوای دیجیتالی موجود بر روی ابزارک‌ها و کامپیوترهای شما مانند یادداشت‌ها، صداهای ضبط شده، تصاویر و … را در سرویس ابری گوگل درایو ذخیره نموده تا از طریق ابزارهای مختلف به آنها دسترسی داشته باشید.

14. Google Sky

سرویس گوگل

قسمتی از برنامه Google earth  شما را به اعماق فضا و کهکشان‌های دوردست می‌برد. این ابزار با همکاری ناسا طراحی شده است و از تصاویر ارسال شده تلسکوپ هابل استفاده می‌کند. اگر به علم هوا و فضا علاقه دارید،از  Google Moon حتما استفاده کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website