0
  • No products in the cart.
 

سوالات حرفه ای برای استخدام در قسمت فروش

سوالات حرفه ای برای استخدام در قسمت فروش

سوالات حرفه ای برای استخدام در قسمت فروش

اینجا، ما به سراغ افراد مهم در حوزه فروش و کسب و کار رفته ایم و ازاین افراد پرسیدیم که برای استخدام کارمند فروش و یا مدیر فروش، چه سوالاتی زمان مصاحبه میپرسند؟ به شما پیشنهاد میکنیم که این مقاله را مطالعه کنید حتی اگر فعلا قصد استخدام کسی را ندارید؛ از نکات نوت بردارید. به احتمال خیلی زیاد؛ این نکات و سوالات برایتان قابل استفاده است.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

1- جاناتان آنگوالوف؛ هم بنیانگذار شرکت Aircall

«بهشون میگم همین الان بهم محصولمونو بفروش. فکر کن من یه آدمیم که باهام تماس سرد گرفتی.»

چرا این سوال را میپرسم؟

من آخرین نفری هستم که در طول مصاحبه کاری با آنها صحبت میکنم. پس این افراد اطلاعات کافی درباره محصول به دست آورده اند و باید بتوانند این کار را انجام دهند. از سوی دیگر؛ معمولا همه آنها یک اشتباه معمول را تکرار میکنند: بدون اینکه از من سوال بپرسند؛ شروع میکنند درباره محصول صحبت کردن. برای من بسیار مهم است که نامزدهای دریافت این شغل درک کنند که مسئول فروش باید به مشتری ها گوش دهد و اطمینان حاصل کند که محصول مناسب را به فرد مناسب می فروشد.

2- فرانسیس بررو؛ هم بنیان گذار شرکت Madkudu:

از آنها این سوالات را میپرسم: «بزرگترین چالشی که در شغل قبلی داشتی؛ چی بوده؟» «برای اینکه اولین بار محصول ما رو بخری به چه چیزهایی نیاز داشتی؟»

چرا این سوالات را میپرسم؟

دلیل اولین سوال این است که دنبال چیزی می گردم که اسمش را “سندرم قربانی” گذاشته ام. اگر کاندیدای دریافت شغل درباره همه چیزهایی که مهم نیست صحبت کند و آن ها را چالش های محل کار قبلیش بداند؛ شانسش برای دریافت شغل کم خواهد شد. ما به دنبال افرادی هستیم که به جای چالش ها فرصت ها را می بینند. سوال دوم به ما کمک می کند تا درک کنیم که این فرد چگونه عمل می کند، چه میزان از محصولات پشتیبانی می کند و برای فروش به چه چیزهایی احتیاج دارد.

3- استن ماسوآرز؛ مدیر فروش اروپا، آفریقا و خاورمیانه شرکت Intercom:

«چه شرکت هایی هستن که واقعا تحسینشون میکنین و چرا؟»

چرا این سوال را میپرسم؟

من دوست دارم این سوال را بپرسم تا بفهمم طرف مقابل چقدر در مورد تکنولوژی و کارآفرینی شور و اشتیاق دارد؟ واقعا مهم نیست که او کدام شرکت ها را نام میبرد (پاسخ کامل به این سوال وجود ندارد). من از این سوال برای ارزیابی اینکه آیا فرد می تواند با اشتیاق، اعتبار و انرژی در مورد ارزش ها و ماموریت های شرکتی که تحسینشان می کند صحبت کند؛ استفاده می کنم.

4- آلو آررو؛ هم بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Teamscope:

«درباره سابقه کاریت به من بگو.» «این اواخر چالش انگیزترین هدفی که برای خودت تعیین کردی چی بوده؟»

چرا این سوالات را میپرسم؟

اصول انجام یک مصاحبه خوب در حقیقت ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. سوالات خاصی درباره عملکرد گذشته یا شرکت قبلیشان بپرسید، به جای عقاید و مفروضات به دنبال واقعیات باشید. اگر با یک نامزد دریافت موقعیت شغلی مدیر فروش مصاحبه میکنید؛ از او بپرسید: در شغل قبلی چگونه اهداف فروش را تعیین میکردید؟ چگونه برای رسیدن به آن اهداف برنامه ریزی کردید؟ وقتی تیم شما نتوانست به اهداف مشخص شده برسد؛ برای ماه بعد چه کاری انجام دادید؟

سوالات حرفه ای برای استخدام در قسمت فروش

 

1 Comment
  • هوشمند
    پاسخ
    Posted at 12:04 ب.ظ, 16/03/2023

    خیلی عالییی

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website