0
  • No products in the cart.
 

طرز تهیه سالاد الویه: ۷ توصیه طلایی برای تهیه الویه مجلسی و خوشمزه

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > طرز تهیه سالاد الویه: ۷ توصیه طلایی برای تهیه الویه مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه سالاد الویه: ۷ توصیه طلایی برای تهیه الویه مجلسی و خوشمزه

سالاد الویه که در در اروپا و آمریکای لاتین به سالاد روسی معروف است یکی از معروفترین غذاهای سرد روسه است که در سده نوزدهم میلادی توسط لوسین الیویه، سرآشپز بلژیکیِ فرانسوی‌تبارِ رستوران اِرمیتاژ در مسکو ابداع شد و به‌تدریج در کشور روسیه، کشورهای اروپایی، و بسیاری دیگر از کشورهای جهان طرفداران زیادی پیدا کرد. این سالاد سال‌هاست که به‌عنوان یکی از اقلام اصلیِ شام شب سال نو در روسیه و کشورهای شوروی سابق قلمداد می‌شود. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا طرز تهیه سالاد الویه مجلسی را بدانید و با ۷ توصیه طلایی برای الویه مجلسی و خوشمزه آشنا شوید.

توصیه های طلایی برای تهیه سالاد الویه

۱. در سالاد الویه از هویج پخته استفاده کنید که علاوه بر اینکه طعم خوب و عالی به سالادتان می دهد رنگ زیبایی هم به آن می دهد.

۲. میزان آبلیموی سالاد تان را بسیار اندازه بریزید که طعم ترشی بیش از اندازه به سالاد ندهد.

۳. در سالادتان از ادویه آویشن استفاده کنید که عطر بسیار خوبی دارد.

۴. در ریختن فلفل سیاه مراعات نکنید! و تا می توانید از این ادویه خوش عطر استفاده کنید.

۵. اگر رژیم دارید می توانید با نسبت یک به دو از ماست به جای سس مایونز استفاده کنید.

۶. می توانید دو قاشق خامه به سس تان اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد.

۷. سالاد الویه تان را در ظرف درب دار بریزید و حدود ۲ تا ۳ ساعت در یخچال نگهدارید تا سالاد الویه تان خوشمزه‌تر شود.

مواد لازم

۵ عدد سیب زمینی آب پز

۳ عدد تخم مرغ پخته شده و خرد شده

۱ عدد سینه مرغ پخته شده

۱ لیوان نخود فرنگی پخته شده

۱ لیوان خیار شور نگینی خرد شده

۱ هویج پخته و خرد شده

۵ قاشق سس مایونز

۲ قاشق آبلیموی تازه

نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی

همانطور که در بالا بیان کردیم تمام مواد اولیه را ابتدا بخارپز کنید و سپس به قطعات ریز خرد کنید. بسیاری از افراد علاقه دارند مواد الویه شان رنده شده و کاملا یکدست و یکنواخت باشد برای این منظور می توانید سیب زمینی و هویج را با رنده درشت یا ریز رنده کنید.

پس از اینکه سیب زمینی و تخم مرغ کاملا پخته شد با توجه به سلیقه تان آنها را ریز کنید(یا رنده کنید) سپس نخودفرنگی پخته شده را به آن اضافه کنید. مرغ هایی را که پخته اید با دست ریز ریز(ریش ریش) کنید و به مواد اضافه کنید. خیار شور و هویج را ریز ریز کرده یا با رنده درشت رنده کنید و به بقیه مواد اضافه کنید.

حالا سس الویه را آماده کنید. سس مایونز را در یک ظرف بریزید، آبلیمو و روغن زیتون را هم به آن بیفزایید و نمک و فلفل و آویشن را نیز با توجه به سلیقه تان بریزید و به سایر مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. پس از آماده شدن سالاد رادر ظرف مناسب سرو کنید و تزیینش کنید.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website