0
  • No products in the cart.
 

علت نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل چیست؟

نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل

علت نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل چیست؟

آیا شما هم  به دنبال تبلیغ هایتان می‌گردید ولی آن ها را جایی نمی‌بینید؟ پس بهتر است از عیب شناسی تبلیغ ها و ابزار پیش نمایش (Ad Preview and Diagnosis) استفاده کنید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل

 

این ابزار به شما کمک می کند تا متوجه شوید تبلیغتان نمایش مناسبی دارند یا خیر (که کم بودن تعداد نمایش به نوبه خود باعث کاهش نرخ کلیک می شود).

همچنین می توانید نشانگر ماوس را روی حباب گفتگو در ستون “Status” از تب Ads کنار تبلیغ موردنظرتان ببرید تا اطلاعات دقیق تری در رابطه با وضعیت تبلیغ هایتان مشاهده کنید.

نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل

 

 

اگر در حال حاضر تبلیغ نمایش داده نمی شود، این ابزار دلیل آن را به شما خواهد گفت و نکاتی برای رفع مشکل به شما آموزش می دهد.

اگر باز هم مشکل تان رفع نشد روی گزینه ی اطلاعات بیشترکلیک کنید.

نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل

 

در این صورت لیستی از دلایل ممکن برای عدم نمایش تبلیغتان به همراه گام های لازم جهت رفع هر مشکل را مشاهده خواهید کرد.

مشکل‌تان را از لیست زیر انتخاب کنید:

من یک تبلیغ ساخته ام اما مطمئن نیستم که این تبلیغ پخش می شود یا خیر

وقتی پرداخت های شما از طریق کارت اعتباری پذیرفته نشود، ممکن است تمام کمپین های حساب کاربری شما، تا وقتی که اطلاعات پرداخت‌تان آپدیت نشده و پرداختی صورت نگرفته باشد، تعلیق (suspend) شوند. اگر کارت اعتباری (credit card  یا debit card) شما تایید نشود باید حساب کاربری تان را مجددا فعال سازی کنید.

تا وقتی اطلاعات مربوط به حسابتان تایید نشود، حساب ادوردزتان فعال نخواهد شد. وقتی این کار را انجام دادید، می توانید اطلاعات‌تان را هر زمان که خواستید، ویرایش کنید.

در صفحه مربوط به تاریخچه تراکنش ها (Transaction در صفحه Billing) می توانید اطلاعات پرداخت هایتان را مشاهده کنید.

نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل

 

در این صفحه جزئیاتی از جمله اطلاعات مربوط به پرداخت های رد شده و تاریخ، مبلغ و دلیل انجام نشدن پرداخت را مشاهده خواهید کرد. برای هر یک از پرداخت ها مشخص شده است که آیا آن پرداخت پذیرفته شده (payment received) یا خیر (payment declined). پس همین الان می توانید تاریخچه تراکنش هایتان را مشاهده کنید.

قبلا می توانستم تبلیغم را مشاهده کنم اما اکنون خیر

با بررسی وضعیت تبلیغتان در حساب کاربری AdWords می توانید چک کنید که آیا تبلیغ تحت بازبینی (Under review) است (در نتیجه نمایش داده نمی شود) یا خیر. در رابط کاربری قدیمی AdWords این گزینه در تب Ads قرار داشت اما در رابطه کاربری جدید در صفحه Ads & extensions قرار گرفته است. پس ابتدا نوع رابط کاربری‌تان را مشخص کنید.

هر زمان که یک تبلیغ جدید ثبت یا تبلیغ های موجود را تغییر بدهید، این تبلیغ ها به صورت خودکار برای بازبینی (review) ثبت می شوند تا مشخص شود که با خط مشی های گوگل (Google AdWords Policy) سازگار هستند یا خیر. تبلیغ ها به ترتیب زمان انتشار توسط تبلیغ دهنده ها، بازبینی می شوند. متاسفانه تماس گرفتن با پشتیبانی ما یا خود AdWords باعث تسریع فرایند بازبینی نمی شود.

طبق داده ها و اطلاعات، تبلیغ من در حال پخش است ولی نمی توانم آن را مشاهده کنم

عوامل و دلایل مختلفی باعث دیده نشدن تبلیغ می شوند؛ حتی اگر همه چیز درست به نظر برسد. توصیه ما همیشه این است که به جای جستجو در Google.com از ابزار Ad Preview and Diagnosis استفاده کنید. این ابزار تبلیغتان را بدون اضافه شدن بر تعداد نمایش (impression) به شما نمایش می دهد.

نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل

 

همچنین همانطور که در پاراگراف های قبل توضیح داده شد، می توانید نشانگر ماوس را روی حباب گفتگویی که در ستون “Status” از تب تبلیغ در کنار تبلیغ موردنظرتان قرار دارد، حرکت دهید تا اطلاعات دقیق تری در رابطه با وضعیت سرویس دهی به تبلیغ مشاهده کنید.

هدف گیری مکانی (Location Targeting) بر اساس موقعیت جغرافیایی

هدف گیری مکانی (Location targeting) امکان هدفگیری موقعیت های جغرافیایی موردنظرتان را برای پخش تبلیغ یا عدم پخش تبلیغ فراهم می کند. اگر در یک موقعیت جغرافیایی خارج از منطقه هدف باشید، نمی توانید تبلیغ را با جستجو پیدا کنید. در عوض می توانید از ابزار Ad Preview and Diagnosis tool برای تنظیم یک لوکیشن خاص و مشاهده تبلیغتان استفاده کنید.

زمان بندی تبلیغ (Ad Scheduling)

ممکن است در صورت تنظیم تبلیغ برای پخش در ساعات خاصی از روز یا روزهای خاصی از هفته، قادر به پیدا کردن آن نباشید.

جستجوی تبلیغ در گوگل

در صورتیکه چندین بار تبلیغ را در گوگل سرچ کنید اما اصلا روی آن کلیک نکنید، ممکن است پخش تبلیغ برای شما متوقف شود. در واقع گوگل آدرس آی پی کامپیوترتان را شناسایی کرده و پخش تبلیغ را برای این آدرس متوقف می کند چون تصور می کند به این تبلیغ علاقه ندارید. پس بخاطر داشته باشید که به جای جستجوی معمولی از Ad Preview and Diagnosis toolجهت مشاهده تبلیغتان به همان صورتی که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود، استفاده کنید. به این ترتیب با جستجوهای مکرر، بر تعداد نمایش (impression) تبلیغ شما اضافه نمی شود.

بودجه آن روز، برای پخش تبلیغ به اتمام رسیده

ادوردز تبلیغ های شما را متناسب با بودجه روزانه تان نمایش می دهد. وقتی تعداد نمایش تبلیغ به حد نساب تعیین شده رسید، نمایش تبلیغ به صورت خودکار متوقف می شود.

این که تبلیغ های شما با چه سرعتی در یک روز خاص نمایش داده شوند توسط تنظیمات  ad delivery تعیین می شود. اگر تبلیغتان را بر اساس standard delivery تنظیم کرده باشید و بودجه تان محدود باشد، تبلیغ برای تمام جستجوها پخش نمی شود تا فرکانس نمایش تبلیغ طی روز متناسب باشد. اگر کمپینتان را در حالت accelerated delivery تنظیم کرده باشید و در ساعات پایانی روز آن را جستجو کنید ممکن است تبلیغ را پیدا نکنید؛ چون در این حالت تبلیغ در فواصل زمانی کوتاه تری پخش شده و بنابراین زودتر به حد نساب می رسد.

پایین بودن کیفیت تبلیغ

بهتر است مرتب حسابتان را چک کنید تا مطمئن شوید که پیشنهاد قیمت، بودجه و کیفیت تبلیغ کلمات کلیدی در وضعیت مناسبی قرار دارند. وقتی کیفیت تبلیغ خیلی پایین باشد، ممکن است تبلیغ با فواصل زمانی مورد نظرتان نمایش داده نشود و یا اصلا نمایش داده نشود، چون احتمالا تبلیغ های دیگری که در حال حاضر در صفحه نمایش داده می شوند کیفیت بهتری نسبت به تبلیغ شما دارند یا این که رتبه تبلیغ (Ad Rank) شما حداقل مقدار لازم برای نمایش تبلیغ را نداشته باشد یا با نمایش مکرر تبلیغ، بودجه در نظر گرفته شده به اتمام رسیده باشد.

تحت بازبینی بودن اکانت (Under Review)

گوگل حساب های کاربری را به صورت دوره ای بمنظور اهداف امنیتی و جهت تایید اطلاعات صورتحساب بازبینی می کند. در صورتیکه حساب کاربری شما تحت بازبینی باشد، تبلیغ های شما در طول این مدت پخش نمی شوند. این فرایند در راستای حفظ کیفیت و امنیت سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز و کاربران آن طراحی شده است. همین که حسابتان از بازبینی خارج شود (که معمولا این فرایند بیشتر از سه روز کاری طول نمی کشد) تبلیغ ها واجد شرایط پخش می شوند.

تبلیغ های من روی دستگاه های موبایل نمایش داده نمی شوند

در ادامه برخی دلایل ممکن برای عدم نمایش تبلیغ های موبایل را مشاهده می کنید:

دستگاه خاصی را تارگت کرده اید

سعی کنید از ابزار Ad Preview and Diagnosis tool جهت مشاهده پیش نمایش تبلیغتان استفاده کنید. قسمت مربوط به تارگت دستگاه را مطابق با تنظیمات کمپین تان اصلاح کنید.

نادرست بودن فرمت تبلیغ

ممکن است فرمت تبلیغتان با دستگاه هایی که تارگت کرده اید سازگار نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع فرمت های تبلیغ این لینک را چک کنید.

پایین بودن قیمت پیشنهادی و کیفیت تبلیغ

تبلیغ های موبایل از جمله حوزه‌های بسیار رقابتی هستند بنابراین ممکن است برای نمایش داده شدن تبلیغتان روی دستگاه های موبایل نیازمند افزایش قیمت باشید. از آنجا که رتبه تبلیغ تحت تاثیر CPC (هزینه به ازای هر کلیک) و کیفیت تبلیغ هر کلمه کلیدی قرار دارد، افزایش پیشنهاد قیمت یا بهبود کیفیت تبلیغ کلمه کلیدی مورد نظر می تواند به بهبود رتبه تبلیغ کمک کند.

دستگاه خاصی را تارگت نکرده اید

سعی کنید از ابزار Ad Preview and Diagnosis tool جهت مشاهده پیش نمایش تبلیغتان استفاده کنید. حتما تنظیمات بخش هدفگیری دستگاه را روی “Mobile” قرار داده تا متوجه شوید آیا تبلیغ برای جستجوی خاصی پخش می شود یا خیر.

نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل

 

نمیدانید که آیا دستگاه خاصی را تارگت کرده اید یا خیر

وقتی یک کمپین تبلیغ آنلاین با گوگل ادوردز ایجاد کرده باشید، در کمپین ایجاد شده به قسمت Devices رفته وگزینه های Bid adj. را چک کنید، با کم یا زیاد کردن مقدار این فیلد که به صورت درصد می باشد، میتوانید نمایش تبلیغ در هر یک از دستگاه ها را به صورت جداگانه ببندید و یا اینکه هزینه ی مصرفی به ازای هر کلیک را در هر یک از دستگاه ها به صلاحدید خودتان کم و یا زیاد کنید.

نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل

 

نمی توانم تبلیغ های خود را در هیچ یک از سایت های شبکه نمایشی تبلیغات گوگل (Display Network) ببینم

در ادامه دلایل احتمالی برای عدم نمایش تبلیغتان در شبکه نمایش تبلیغات گوگل را مشاهده می کنید.

Placement targeting (تارگت کردن موقعیت)

Placement ها محل‌هایی (سایت های پارتنر گوگل که از AdSense  استفاده میکنند) در شبکه نمایشی گوگل (Google Display Network) هستند که تبلیغ شما در این محل ها نمایش داده می شود.

شما اگر تبلیغ خود را برای نمایش در محل خاصی تارگت کرده باشید، ممکن است تبلیغ خود را نبینید، چون هم اکنون آن صفحه یا سایت را بررسی نمیکنید. شما میتوانید در کمپین تبلیغات نمایشی خود، محل هایی که تارگت کرده اید را مشاهده کنید، برای مشاهده ی این محل ها و تغییرات لازم، میتوانید به صورت زیر عمل کنید:

  1. وارد کمپین تبلیغات نمایشی خود شوید.
  2. به قیمت Placements بروید.
  3. در قسمت PLACEMENTS میتوانید محل هایی که انتخاب کرده اید را ببینید و آنها را حذف و یا به آنها اضافه کنید.
  4. در قسمت WHERE ADS SHOWED جاهایی که تبلیغ شما نمایش داده می شود را مشاهده میکنید.
  5. در قسمت EXCLUSIONS نیز میتوانید جاهایی که نمیخواهید را از نمایش حذف کنید.نمایش ندادن تبلیغ در جستجوی گوگل

 

زمان بندی تبلیغ (Ad Scheduling)

این نیز همانند توضیحی که در مرحله ی قبل داده شد، برای شبکه تبلیغات نمایشی گوگل نیز صدق می کند.

پیشنهاد قیمت پایین

در شبکه نمایش گوگل، قیمت ها رقابتی هستند. اگر موقعیتهایی را انتخاب کرده‌اید که بسیار محبوب هستند، اما پیشنهاد قیمت ادگروپتان پایین است، در این حالت ممکن است تبلیغ شما در این موقعیتها نمایش داده نشود. پیشنهاد قیمت را می توانید برای کل ادگروپ یا فقط برای موقعیت مربوطه افزایش دهید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website