0
  • No products in the cart.
 

عوارض صاف کردن مو: ۱۱ مهمترین خطر صاف کردن مو

عوارض صاف کردن مو: ۱۱ مهمترین خطر صاف کردن مو

هر کسی دوست دارد آبشاری از موهای صاف و لخت داشته باشد! اما اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که روی موهای‌تان حساسیت زیادی دارید و در واقع هیچ وقتی هم برای مراقبت از موهای‌تان ندارید، صاف کردن مانند غول چراغ جادو شما را به آرزوی تان خواهد رساند! شما می‌توانید این روش را قبل از رویدادها و میهمانی‌های مهم انجام دهید و از موهایی زیبا و براق لذت ببرید. اما دست نگه دارید! مطمئنا، این روش آرایش موها ظاهری زیبا و جذاب به شما می‌دهد. با این حال، باید بدانید که عوارض صاف کردن مو چه به شکل دائم و چه موقتی برای موهای شما زیاد است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۱ مهمترین خطر صاف کردن مو را بدانید.

اگر شما قبلا تحت درمان صاف کردن مو قرار گرفته‌اید، وقت آن رسیده که این موضوع را مجددا بررسی کنید. اما اگر بار اول است که می‌خواهید دست به این کار بزنید، کمی صبر کنید و عوارض جانبی آن را در نظر بگیرید. من مطمئن هستم که در پایان این مقاله از ما تشکر خواهید کرد! بنابراین، کمی بنشینید و ریلکس کنید! ما در کل این فرایند همراه شما خواهیم بود!

کراتین تراپی و صاف کردن برزیلی، روش‌هایی برای صاف کردن مو هستند که با شکستن پیوندهای خاصی در موهای شما و بعد کنار هم گذاشتن آن‌ها در یک الگوی جدید انجام می‌شوند.

فرآیند سالن‌ها به این ترتیب است: اولین مرحله شستن موها با یک شامپوی پاک‌کننده‌ی عمیق است. سپس یک محلول صاف‌کننده‌ روی موهای‌تان اعمال می‌شود. موها با سشوار خشک و بعد در دمای بالا اتو می‌شوند. این ماده یک لایه‌ی ضد آب روی تارهای مو ایجاد می‌کند و به این ترتیب سبب می‌شود که موها به مدت سه تا شش ماه به همین حالت بمانند.

عوارض صاف کردن مو

کراتین تراپی موها ممکن است نتایج مطلوبی را به ارمغان بیاورند، اما دارای عوارض جانبی و مضراتی هم است.

۱. ریزش موی مزمن

ریزش مو می‌تواند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد یا ندهد، اما باید این موضوع را فراتر از از جنبه‌ی زیبایی شناختی آن در نظر بگیرید. گذشته از همه‌ی این‌ها، این می‌تواند نشانه‌ای از بدتر شدن اوضاع سلامتی باشد.

ریزش مو شایع‌ترین عوارض صاف کردن مو است. استفاده‌ی بیش از حد از مواد شیمیایی مضر و حرارت باعث می‌شود فولیکول‌های مو ضعیف شده و در قسمت ریشه‌ها جدا شوند و به این ترتیب ریزش مو رخ می‌دهد. با گذشت چند ماه، تارهای مو نیز قدرت طبیعی خود را از دست می‌دهند و کم کم دچار شکستگی می‌شوند.

 

۲. سرگیجه، آبریزش چشم‌ها و راش پوستی

مواد شیمیایی خشنی که در روش‌های صاف کردن مو استفاده می‌شوند می‌توانند تهوع و سرگیجه ایجاد کنند. شما ممکن است احساس سوزش در نزدیکی چشم و خارش در حنجره‌تان احساس کنید اما پوست کف سر و مو نیز تحت تاثیر این مواد قرار می‌گیرند.

پوست حساس‌ترین ارگان بدن شماست و بیش از هر قسمت دیگری در معرض آسیب قرار دارد. از آن‌جایی که قرار است این مواد شیمیایی به هیچ وجه با چیزی جز موها در تماس نباشند، تماس تصادفی با پوست می‌تواند باعث ایجاد راش روی پوست، صورت و گردن شود. مواد صافی  مو همچنین از ترکیباتی به نام فرمالدهید استفاده می‌کنند که لایه‌ی اپیدرم پوست را زبر، قرمز و دچار خارش می‌کند.

به این ترتیب می‌بینید که زیبایی همراه با یک کیف پر و پیمان سراغ‌تان می‌آید!

۳. به بافت طبیعی مو آسیب می‌رساند

وقتی ما کوچک بودیم، موهای‌مان را دوست داشتیم، صرف نظر از بافتی که داشت. اما در حین این‌که بزرگ شدیم، با انجام روش‌های مضر آسیب زیادی به بافت موها وارد کردیم.

در روش‌های صافی مو، اسیدهای آمینه و پیوندهای دی سولفید در تارهای موها شکسته و دوباره پیوند می‌خورند، و به طور موقت ساختار جدیدی می‌گیرند. بنابراین، بافت طبیعی موهای شما از بین می‌رود.

۴. موها به شدت خشک می‌شوند

برای صاف کردن موها با استفاده از کراتین، در طول چند ماه بعد از انجام درمان، کنترل کردن موهای فرفری و وحشی‌تان آسان خواهد بود. اما پس از چند بار شستشو، ممکن است موها به شدت خشک شوند. سمومی که ساختار تارهای مو را تغییر می‌دهند از ریشه به نوک آن‌ها را نیز آسیب وارد می‌کنند. یکی دیگر از دلایل خشکی، جذب مواد شیمیایی به پوست کف سر است که سبب می‌شود این ناحیه پوسته پوسته شود. رسوبات سمی که روی تارهای مو باقی می‌مانند هم باعث شکننده شدن آن‌ها می‌شوند. بنابراین، ضروری است که برای جلوگیری از خشکی بیش‌تر، موها را به طور مرتب روغن‌کاری کنید.

 

۵. تارهای مو دچار موخوره می‌شوند

لحظه‌ای که شما یک موخوره کشف می‌کنید، می‌دانید یک ارتش کامل از موخوره لا به لای موهای‌تان قرار دارد! و خلاص شدن از شر آن‌ها (بدون کوتاه کردن موها) می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. قرار دادن موها در برابر گرما و حرارت بالا در طی انجام درمان صافی مو می‌تواند باعث موخوره شود. این درمان‌های شیمیایی رطوبت طبیعی تارهای مو را جذب می‌کنند، و به این ترتیب باعث موخوره می‌شوند. موخوره نه تنها به تارهای مو آسیب وارد می‌کند، بلکه سبب ضعیف شدن فولیکول موها نیز می‌شود.

۶. موجب بروز شوره‌ی سر می‌شود

شوره‌ی سر، بدون شک، یکی از بدترین مشکلات مو است. این مشکل در واقع پوست کف سر را به طرز بدی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع، شوره‌ی سر می‌تواند مقدمه‌ای بر مشکلات مختلف دیگر باشد از جمله التهاب پوست کف سر.

مواد شیمیایی مورد استفاده در درمان‌های صافی مو روی پوست کف سر رسوب می‌کنند و جمع می‌شوند. این رسوبات به عنوان یک کاتالیزور در تولید پوسته و شوره‌ی سر عمل می‌کنند و باعث خارش، ریزش مو و چرب شدن تارهای مو می‌شود.

۷. سبب چرب شدن موها می‌شود

تصور کنید یک روز در میان با موهای چرب و بد بو از خواب بیدار شوید. استفاده‌ی بیش از حد از لوسیون‌ها و سرم‌های مو برای حفظ نرمی موها باعث چرب شدن سرتان می‌شود. مصرف سرم و کرم‌ها اغلب برای محافظت از موها در برابر آسیب توصیه می‌شود، اما استفاده از آن‌ها اغلب ممکن است موثر نباشد. استفاده‌ی مکرر از سرم‌ها می‌تواند موهای شما را به شدت چرب کند. چرب بودن موها به طور دائمی می‌تواند منجر به شوره‌ی سر و سایر مشکلات مو شود.

۸. حجم موها را کم می‌کند

ممکن است فکر کنید که با سر زدن به اسپا به طور منظم، به موهای‌تان رسیدگی می‌کنید. اما، در واقع، آن‌ها را در معرض مواد شیمیایی مختلف قرار می‌دهید! در درمان صافی موها، تراکم موهای شما ممکن است به علت شکستگی و نازک شدن ناشی از دمای بالای اتو کاهش بیابد. این روند می‌تواند به ریزش مو، موخوره شدن، و تغییر رنگ موها منجر شود.

۹. رنگ موها را تغییر می‌دهد

تغییر رنگ مو یک عارضه‌ی جدی است که ممکن است بلافاصله متوجه آن نشوید. استفاده از سرم‌ها در طول فرایند صاف کردن موها، و سپس شامپوهای قوی دارای مواد شیمیایی که توصیه می‌شود بعد از کراتین درمانی استفاده کنید، باعث سفید شدن زودرس موها می‌شود.

 

۱۰. خطراتی برای سلامتی دارد

زیبایی همیشه مشکلاتی به همراه خود دارد و مشکلات سلامتی یکی از آن‌هاست. مواد شیمیایی مورد استفاده در کراتین درمانی موها می‌توانند مشکلات ریه و برخی اختلالات پوستی را ایجاد کنند. استنشاق این مواد شیمیایی می‌تواند به دشواری در تنفس و سایر مشکلات تنفسی منجر شود.

افرادی که دارای پوست حساس هستند، باید هنگام صاف کردن مو دقت زیادی به خرج بدهند زیرا این مواد شیمیایی باعث خارش، قرمزی و پدیدار شدن جوش و دمل می‌شوند.

۱۱. سبب بروز استرس می‌شود

بیایید واقع‌بین باشیم – صاف کردن مو نیاز به تعهد زیادی دارد. کلی تلاش باید به خرج بدهید تا موها همیشه نرم باشند و زیبا و صاف بمانند. استرس ناشی از برنامه‌ی مراقبتی که برای موها دارید ممکن است شما را تحت فشار قرار بدهد. از سویی دیگر پول زیادی را هم باید صرف خرید سرم و شامپو و محصولات مراقبتی کنید تا خیال‌تان راحت باشد که موها تغییری نمی‌کنند.

همان‌طور که گفته می‌شود، موهای سالم نشانه‌ای از سلامت کامل است. برای داشتن موهای سالم، شما باید بین درمان‌های طبیعی و مصنوعی مراقبت از مو تعادلی پیدا کنید. همیشه گزینه‌های طبیعی برای درمان موها وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را به جای کراتین درمانی استفاده کنید.

در صورتی که در مورد این نوشتار عوارض صاف کردن مو تجربه یا ایده‌ی خاصی دارید، لطفا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website