0
  • No products in the cart.
 

ما همه اطلاعاتمان را در مورد صخره های مرجانی بررسی کردیم – دانشمندان بیشتری برای حفاظت از زیستگاه ها باید این کارها را انجام دهند.

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > راهنمای گردشگری و تور مسافرت  > ما همه اطلاعاتمان را در مورد صخره های مرجانی بررسی کردیم – دانشمندان بیشتری برای حفاظت از زیستگاه ها باید این کارها را انجام دهند.
صخره های مرجانی

ما همه اطلاعاتمان را در مورد صخره های مرجانی بررسی کردیم – دانشمندان بیشتری برای حفاظت از زیستگاه ها باید این کارها را انجام دهند.

صخره های مرجانی به شدت برای جهان مهم هستند اما این اکوسیستم های بسیار زیبا علیرغم تلاش هابی بی وقفه دانشمندان هنوز با انواع گوناگونی از تهدیدها روبه رو می شوند که البته مهم ترینشان تغییرات  آب و هوا است که آن ها را به شدت در معرض خطر قرار می دهد. تغییرات آب و هوا، مساله ای پیچیده و جهانی است که به راه حلی جهانی نیاز دارد. یک بخش از آن بررسی سیستم هایی است که در ابعاد بزرگ عمل می کنند. برای فهمیدن اینکه صخره های مرجانی آسیب پذیر چطور در حال تغیرند داده های بسیار زیادی از این سیستم ها مورد نیاز است. با این وجود، اغلب دانشمندان اطلاعات صخره های مرجانی را به صورت جداگانه جمع آوری می کنند. از آنجایی که آن ها بر روی پروژه های تحقیقاتی مستقل یا برنامه های مربوطه کوچک تر، با دستور کار محلی، کار می کنند، اطلاعاتشان را در اختیار یک جامعه علمی مشخص قرار نمی دهند. اما در عمل، جمع آوری داده ها، به ویژه هنگامی که روش های بررسی استاندارد یا مدیریت داده ها بر اساس استانداردی خاص وجود ندارد، عملی بسیار وقت گیر است. بدون مدیریت خوب، داده ها به سادگی از بین می روند. اما این موانع را می توان برطرف کرد. برای مثال، از طریق دسترسی آزاد به مجله هایی که داده های علمی با ارزش را منتشر می کنند. با اعلام نیاز قطعی به یافتن راه حل های علمی برای صخره های مرجانی، بر این باور هستیم که اطلاعات باز مهم تر هستند. این یکی از دلایلی است که ما به تازگی اطلاعات کاملی درباره زیستگاه های صخر های مرجانی در غرب مرکزی اقیانوس آرام منتشر کرده ایم.

جمع آوری داده ها: داده های ما توسط غواصان متخصص، بین سال های 2010 تا 2017 جمع آوری شده اند. این محققان برای مدت 7 سال، مجموعه های ماهی ها و زیستگاه های صخره های مرجانی را در 39 جزیره در ایالات متحده امریکا مورد بررسی قرار داده اند. مطالعات بر روی دوردست ترین مناطق در قسمت مرکزی اقیانوس آرام تا پرجمعیت ترین جزیره ها نظیر اوهو و گوام انجام گرفتند. این جزیره های مورد مطالعه همچنین شرایط بیوفیزیکی متفاوتی نظیر دمای هوا دارند. این امر به این معنا است که ما توانسته ایم کیفیت تهدیدهای مربوطه که توسط شرایط محیطی ایجاد شده اند، را مشخص کنیم. برای مثال، ما اکنون می دانیم تاثیر واقعی تخلیه انسانی از هر مکان، بر روی ماهی های صخره های مرجانی چیست. ما همچنین می توانیم انتظاراتی منطقی داشته باشیم نسبت به اینکه صخره های مرجانی هر منطقه چه ویژگی هایی باید داشته باشند.   

تهیه شده توسط تیم R&D تدسا

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website