0
  • No products in the cart.
 

فعال سازی soap در دایرکت ادمین

فعال سازی soap در دایرکت ادمین

با فعال سازی soap در دایرکت ادمین شما قادر خواهید بود درخواست‌های که نیاز به ارتباط با وب‌سرویس شما را دارند فراخوانی و اجرا کرده و بتوانید از طریق این پروتکل دیتا را ردوبدل کنید.

این پروتکل بسیار کاربردی، در استفاده از ماژول‌های مختلف کدنویسی شده به زبان php استفاده می‌شود و امروزه در ارتباط دوطرفه با سیستم‌های ارسال اس ام اس و یا اتصال به درگاه پرداخت بانکی بسیار شناخته شده و پرکاربرد است.

اگر هنوز دایرکت ادمین را بر روی سرور خود نصب نکرده‌اید می‌توانید از آموزش نصب دایرکت ادمیندر لینوکس که پیش‌تر منتشر کردیم استفاده کنید.

قدم به قدم فعال سازی soap در دایرکت ادمین

برای فعال سازی soap در دایرکت ادمین ابتدا باید با دسترسی root به سرور خود لاگین کرده و با دستور زیر وارد دایرکتوری مربوط به دایرکت ادمین شوید.

حال توسط دستور زیر یک خروجی از تمامی فایل‌های کانفیگ مهم دایرکت ادمین که موقع کامپایل و نصب ایجاد شده است می‌گیریم.

 

خوب از اون جایی که این پروتکل بر روی php قابل نصب و استفاده هستش شما هم نیاز به فایل کانفیگ php بر روی سرور خود دارید آدرس اونو کپی کرده و توسط یک ویرایشگر آن را باز کنید.

لازم به ذکر هستش که مسیر زیر ممکنه برای هر فرد متفاوت باشه پس توسط دستور مرحله‌ی قبل ابتدا مسیر صحیح فایل کانفیگ php خودتونو پیدا کنید و بعد ادامه مراحل رو پیگیری کنید.

و به انتهای فایل خط زیر را اضافه کنید تا بتوانیم soap را بر روی دایرکت ادمین فعال کنیم.

همانطور که در عکس زیر هم مشاهده می‌کنید من بک اسلش در انتهای متن قرار ندادم چون آخرین خط کدهای ما هستش نیازی به اون نیست و نباید هم باشه چون ممکنه توی کامپایل مجدد به مشکل بخورید و عملیات درست انجام نشه

خوب حالا دستورات زیر را به صورت تک‌تک و به ترتیب وارد کنید.

توسط دستور اول هر عملیات build ناقصی انجام شده باشه پاک میشه و شما برای کامپایل جدید آماده می‌شوید.

توسط دستور دوم کلیه‌ی فایل‌هایی که برای نصب نیاز باشه دانلود میشه و توسط دستور سوم php به صورت دیفالت با option های پیش فرض مجدداً کامپایل میشه و توسط دستور آخر هم یکبار سرویس آپاچی شما مجدد راه‌اندازی میشه تا تغییرات اعمال بشه.

در توزیع‌های جدید لینوکس دستور آخر اگر کار نکرد می‌توانید از دستور زیر برای ریست آپاچی استفاده کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website