0
  • No products in the cart.
 

لیستی از کتاب‌هایی که مدیران باید بخوانند

کتاب برای مدیران

لیستی از کتاب‌هایی که مدیران باید بخوانند

سایتی که هر ساله بهترین کتاب‌ها برای مدیران را معرفی می‌کند، فهرست «کتاب‌هایی که هر مدیری باید بخواند» را معرفی کرده است. کتاب‌های معرفی شده در جدیدترین فهرست کتاب‌های این سایت، شامل نکات ارزشمندی درباره افراد، تیم‌ها و سازمان‌ها می باشد. به علاوه راهنمایی‌های مفیدی، درباره روش‌های رهبری خوب در این کتاب‌ها موجود است. ۱۲ عنوان کتاب از مفیدترین کتاب ها برای مدیران در فهرست منتشر شده امسال وجود دارد. البته این ۱۲ عنوان نمونه‌هایی از ۱۱ هزار عنوان جلد کتابی هستند که هر سال در آمریکا در شاخه کسب‌و‌کار منتشر می‌شوند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

مفیدترین کتاب ها برای مدیران چه کتاب‌هایی هستند؟

کتاب اصل پیشرفت:

نویسنده این کتاب ″ترزا امابایل و استیون کرامر″ نام دارد و نام انگلیسی این کتاب ″The Progress Principle″ می‌باشد. کتاب اصل پیشرفت بر پایه شواهد نوشته شده و یک شاهکار مدیریتی به حساب می‌آید. این کتاب نکات کوچکی را گوشزد می‌کند که دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

کتاب تاثیر:

نویسنده این کتاب ″رابرت سایالدینی″ نام دارد و نام انگلیسی این کتاب ″Influence″ می‌باشد. این کتاب درباره نحوه تشویق کردن افراد برای انجام کارها توسط مدیران می‌باشد و اینکه مدیران چگونه در برابر تلاش‌ها برای قانع کردن خود ایستادگی کنند. کتاب تاثیریک کتاب کلاسیک است که بیش از ۲۵ سال در کلاس‌های دانشگاه استنفورد تدریس شده است.

کتاب ساخته شده برای چسبیدن:

نویسنده این کتاب ″چیپ و دان هیث″ نام دارد و نام انگلیسی این کتاب ″Made to stick″ می‌باشد. این کتاب یک شاهکار مدرن است که فقط چند سال پس از انتشار به یک اثر کلاسیک تبدیل شد. در این کتاب راهکارهایی معرفی شده که یک مدیر بتواند ایده‌هایی را طراحی کند که افراد آن‌ها را به راحتی به خاطر داشته باشند و به آن‌ها عمل نمایند. کتاب ساخته شده برای چسبیدن کتابی ست که بارها آن را خواهید خواند.

کتاب تفکر سریع و کند:

نویسنده این کتاب ″دانیل کاهنمن″ نام دارد و نام انگلیسی این کتاب ″Thinking Fast and Slow″ می‌باشد. این کتاب بسیار خواندنی و قابل فهم است و درباره چگونگی تفکر ما انسان‌ها است و نشان می‌دهد که چگونه و چرا بسیاری از مطالبی که در زمینه کسب‌و‌کار می‌خوانید، بی‌ارزشند. لازم به ذکر است که نویسنده کتاب تفکر سریع و کند برنده جایزه نوبل شده است.

کتاب همکاری:

نویسنده این کتاب ″مورتن هانسن″ نام دارد و نام انگلیسی این کتاب ″Collaboration″ می‌باشد. نویسنده این کتاب، کتاب دیگری را با همکاری جیم کالینز نوشته است که انتخاب بزرگ (Great By (Choice نام دارد و به‌ عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها معرفی شد. اما کتاب «همکاری» موتن هانسمن نسبت به آن اثر پرفروش، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. منتقدان معتقدند که کتاب همکاری بهترین کتاب درباره ایجاد سازمانی است که در آن افراد اطلاعات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند، با هم همکاری می‌کنند.

کتاب چرخش گلوله پشمی بزرگ:

نویسنده این کتاب ″گوردن مک-کنزی″ نام دارد و نام این کتاب به زبان انگلیسی ″Orbiting the Giant Hairball″ می‌باشد. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه کسب‌و‌کار و از مفیدترین کتاب ها برای مدیران است. این کتاب یاد می‌دهد که با این وجود که در سازمان‌ها موانع زیادی برای بیان عقاید وجود دارد، ابراز عقیده کرد، که این نکته این کتاب را جذاب کرده است. درباره این کاب فقط می‌توان گفت که از بهترین کتاب‌هایی است که درباره خلاقیت به چاپ رسیده اند.

کتاب شرکت خلاقیت:

نویسنده این کتاب ″اد کاتمول″ نام دارد و نام این کتاب به زبان انگلیسی ″Creativity,Inc″ می‌باشد. این کتاب و کتاب Hairball جفت فوق‌العاده‌ای هستند. کتاب شرکت خلاقیت نیز از مفیدترین کتاب ها برای مدیران از بهترین کتاب‌ها در زمینه ایجاد یک سازمان خلاق و همچنین در زمینه کسب‌و‌کار/ رهبری/ طراحی سازمان می‌باشد. گفتنی است که در این کتاب خردورزی، فروتنی و آگاهی نویسنده در تک تک صفات آن مشهود است.

کتاب هدایت تیم‌ها:

نویسنده این کتاب ″ریچارد هکمن″ نام دارد و نام این کتاب به زبان انگلیسی ″Leading Teams″ می‌باشد. در زمان بحث در مورد گروه‌ها یا تیم‌ها‚ هکمن در یک طرف قرار دارد و سایر نویسندگان در طرف دیگر. این کتاب برای چگونگی عملکرد تیم‌ها و ثبات و هدایت آن‌ها بسیار مفید است.

کتاب برای مدیران

کتاب دادوستد:

نویسنده این کتاب ″آدام گرنت″ نام دارد و نام این کتاب به زبان انگلیسی ″Give and Take″ می‌باشد. نویسنده این کتاب از فعال‌ترین محققان در زمینه سازمان‌ها در نسل خود می‌باشد. از مباحثی که در این کتاب مطرح شده می‌توان به چگونگی مدیریت شغلی، روابط با دوستان و خویشاوندان، تربیت کودکان و طراحی موسسات اشاره کرد. آدام گرنت در کتاب نداد و ستد نشان می‌دهد که چرا و چگونه نیازی نیست که برای دستیابی به موفقیت در زندگی، یک انسان خودخواه باشید و اینکه طمع راه موفقیت نیست.

کتاب قانون پارکینسون:

نویسنده این کتاب ″نورثکوت پارکینسون″ نام دارد و نام این کتاب به زبان انگلیسی ″Parkinson’s Law″ می‌باشد. نویسنده این کتاب یک تحصیلکرده، تاریخدان و نویسنده بیش از ۶۰ کتاب بود اماکتاب قانون پارینکسون از بهترین آثار اوست. شاید درباره قانون پارینکسون که اولین بار در نشریه اکونومیست مطرح شد شنیده باشید که «این یک مشاهده معمول است مبنی بر اینکه کار تا جایی گسترش می‌یابد که زمان موجود برای تکمیل آن را پر کند.»

کتاب بشر برای فروش:

نویسنده این کتاب ″دان پینک″ نام دارد و نام این کتاب به زبان انگلیسی ″To Sell is Human″ نام دارد. وقتی که این کتاب را بخوانید متوجه ارتباط این عنوان با مدیریت و رهبری خواهید شد. نویسنده این کتاب به خوبی نشان داده که چگونه می‌توان دیگران را رهبری کرد و به آنها انگیزه داد، چگونه می‌توان از شهرت افراد و تیم‌ها و سازمان‌ها حمایت کرد و مشاغل موفقی ایجاد کرد. توانایی نویسنده کتاب به‌عنوان گوینده روش‌های ″فروش″ ایده‌ها، محصولات، راه‌حل‌ها و حتی خودمان به قدری زیاد است که دوست خواهید داشت کل کتاب را یک روزه بخوانید.

کتاب مسیر بین دریاها:

نام این کتاب به زبان انگلیسی ″The Path Between the Sees″ می‌باشد و نویسنده آن ″دیوید مک کولاو″ است.  وی یک تاریخدان است و این کتاب نیز درباره داستان ساختن کانال پاناماست.این داستان چگونگی ایجاد خلاقیت در ابعاد واقعا بزرگ را به تصویر میکشد. لحظاتی در کتاب نشان می دهد که که اوضاع بد پیش می‌رود و افراد آسیب می‌بینند اما همین شرایط باعث شکوفا شدن استعدادهای خاص می شود و که کارهای باورنکردنی را انجام می‌دهند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website