0
  • No products in the cart.
 

معرفی ۲۰ کتاب مفید با موضوع کارآفرینی

۲۰ کتاب مفید با موضوع کارآفرینی

معرفی ۲۰ کتاب مفید با موضوع کارآفرینی

آیا شما از آن دسته افراد خلاق و نوآوری هستید که تمایل دارید با کار آفرینی ، یک کسب و کار  را در تولید و ارائه خدمات ایجاد کنید؟ در ابتدای مسیر از اولین و مهم ترین قدم هایتان، آشنایی با مبانی مدیریت کسب و کار است. این یک اصل است هر کار آفرین برای داشتن کسب و کار عالی نیازمند  مطالعه کتاب های گوناگون است تا به تجربیات خود در این زمینه اضافه کند. کتاب از ارزشمند ترین دانش هاست پس در این مقاله ۲۰ کتاب ارزشمند در زمینه کار آفرینی و مدیریت کسب و کار را بهشما معرفی میکنیم. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

کتاب “نوپای ناب: کار آفرین امروزی چگونه از نوآوری برای‌ خلق کسب‌ و کار های بسیار موفق استفاده می کند؟“

این کتاب توسط Eric Ries تحت عنوان The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses نوشته شده است.

Eric Ries کیست؟

کمتر کسی را می‌توان یافت که نامش به اندازه اریک ریس با مفهوم استارت آپ پیوند خورده باشد. اریک ریس که اکنون دهه‌ی چهارم زندگی را تجربه می‌کند در دانشگاه ییل تحصیل کرده و در سال ۲۰۰۴ یک شبکه اجتماعی با عنوان IMVU را راه اندازی کرده است. به هر حال، امروز اریک ریس را بیش از آنکه به عنوان کارآفرین و بنیان گذار IMVU بشناسند، به عنوان یک نظریه پرداز در حوزه کارآفرینی و به طور خاص استارت آپ ها می‌شناسند. او این شهرت و اعتبار را ابتدا از طریق وبلاگ نویسی کسب کرد و بعدها همان حرف‌ها و ایده ها را در سال ۲۰۱۱ در قالب کتاب The Lean Startup منتشر کرد که او را به شهرت جهانی رساند.

مفاهیم کتاب:

این کتاب پر فروش ترین کتاب آمازون در حوزه کار آفرینی در سال ۲۰۱۳ است و اصلی ترین دلیل مطرح شدن گسترده این کتاب، کاربردی بودن آن در فضای کار آفرینی می باشد.Ries در کتاب خود یک مدل برای مدیریت راه اندازی کسب و کار که تا حدودی غیر قابل کنترل است، ارائه می دهد. دو مفهوم کلیدی Ries، یادگیری و تجربه کردن می باشد. Ries روش هایی برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در این کتاب مظرح کرده است روش هایی همچون تولید و مدیریت یک کسب‌ و کار به‌‌ صورت گام‌ به‌ گام و همراه با مثال‌هایی از شرکت‌ های بزرگ ارائه داده است. کتاب نوپای ناب به شما می آموزد که به جای تلف کردن وقت برای ساخت برنامه‌های پیچیده برای کسب‌وکار به تست چشم‌انداز خود به صورت مستمر بپردازید و خود را با شرایط تطبیق دهید.

هر کار آفرین چه یک فرد باتجربه و یا چه تازه کار در مراحل یادگیری خود نیاز است تا به دانش خود در تمام سطوح راهبردی و مدیریتی بیافزاید، بنابراین خواندن این کتاب می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

این کتاب توسط محمد جواد احمدپور، سید علی فاطمی‌خوراسگانی در انتشارات ستکا در سال ۹۴ به فارسی نیز ترجمه شده است. دانلود نسخه فارسی کتاب نوپای ناب را می توانید از فروشگاه فایل آپادانا انجام دهید. فروشگاه فا‌یل آپادانا، لینک دانلود کتاب را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

 کتاب “هفته کاری ۴ ساعته: فرار از ۵ تا ۹ ساعت کاری، در هر کجا که باشید، به ثروتمندان جدید بپیوندید.“

این کتاب توسط Timothy Ferriss تحت عنوان The 4-Hour Workweek: Escape 9-5, Live Anywhere, and Join the New Rich نوشته شده است.

Timothy Ferriss کیست؟

تیم فریس یک نویسنده، کار آفرین، سرمایه گذار، سخنران آمریکایی است که کتاب های او در حوزه مدیریت اغلب در لیست کتاب های پر فروش نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و … قرار می گیرد. از جمله فعالیت های بازاریابی وی می توان به سرمایه گذاری و همچنین فعالیت مشاوره در شرکت هایی از قبیل فیسبوک، توئیتر، استامبل اِپان، اِوِرنوت و …. در بین شرکت های مختلفی که در آنها فعالیت می کند اشاره کرد. این نابغه بازاریابی دوره معاصر نویسنده کتاب “هفته کاری ۴ ساعته” است.

مفاهیم کتاب:

Ferriss در کتاب خود به بیان اینکه چگونه با همان حقوق ثابت ساعت کاری را را در هفته کم کنیم، پرداخته است. مثلا چگونه می‌توان درآمد سالانه ۴۰هزار دلاری با ۸۰ ساعت کار در هفته را به ۴۰ هزار دلار درآمد در هر ماه تنها با ۴ ساعت کار در هفته رساند. در واقع مفهوم عنوان این کتاب این است که چگونه می‌ توان زمان خود را تاثیرگذار تر و مفید تر سپری کرد. برای این منظور این کتاب به واقع می تواند برای شما مفید باشد.

متاسفانه این کتاب هنوز به فارسی ترجمه نشده است ولی شما می‌توانید نسخه انگلیسی آن را از سایت کتاب دریافت کنید. دقت کنید که پس از دریافت کتاب باید آن را توسط convertio به فرمت PDf تبدیل کنید.

کتاب “۷ عادت مردمان موثر: درس‌های قدرتمند در تغییر شخصی“

این کتاب حاصل گردآوری مطالب سمیناری ‌است که Stephen R. Covey در سال ۱۹۹۲، که تحت عنوان The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change منتشر شده است.

Stephen R. Covey کیست؟

استیفن ریچاردز کویس ۲۴ اکتبر ۱۹۳۲ – ۲۰۱۲ ژوئیه یک مربی آمریکایی ، نویسنده، تاجر و سخنگوی اصلی بود. کتاب محبوب ترین آن ۷ عادت مردم بسیار موثر است. وی کتاب های دیگری نوشته است. او در زمان مرگش مدرک کارشناسی دانشگاه جاناتان هانتسمن در دانشگاه ایالت یوتا بود.

مفاهیم کتاب:

این کتاب در مورد هفت عادت مردمان موثر برای مدیران و موسسان ‌شرکت‌های بزرگ آمریکا ارائه می دهد. Covey در کتاب خود یک راهکار و اصل کلی برای حل مشکلات شخصی و حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد، تا در مسیر بهتر حرکت کنید و ضمناً شیوه آغاز حرکت و روش پیمودن ادامه مسیر را هم خواهد گفت. وی در مقدمه کتابش می‌گوید: “قانون‌هایی جهانی برای سعادت وجود دارد که در طول تاریخ و در همه جوامع مشترک است. من این قانون‌ها را کشف نکرده‌ام، صرفاً شناسایی کرده‌ام. پیروزی در هر جایی وابسته به هماهنگ بودن با قوانین آن‌جاست. قانون‌ها ثابت هستند ولی چگونگی بکارگیری آن‌ها در هر فرد متفاوت است و بسته به ابتکارها و استعدادهای او دارد.”

هر کارآفرین به کمک این کتاب یاد خواهد گرفت که چگونه با تغییرات سازگار شود، از فرصت هایی که برایش ایجاد می‌شود، استفاده کند و تمام این کارها را با یکپارچگی انجام دهد. این کتاب برای کار آفرینان مبتدی و یا حرفه ای، مدیران و یا غیر مدیران می تواند مفید باشد.

بهترین ترجمه این کتاب توسط گیتی خوشدل می باشد و شما برای دانلود این کتاب به شهر کتاب آنلاین مراجعه نمایید.

کتاب “رضایت مندی در کسب‌ و کار: یک راه برای سود، اشتیاق و هدف“

این کتاب توسط Tony Hsieh، تحت عنوان Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose نوشته شده است. این کتاب، پرفروش‌ ترین کتاب سال آمریکا توسط کارآفرین بزرگ و صاحب فروش آنلاین آمریکا، در سال ۲۰۱۰ شد.

Tony Hsieh کست؟

در سال۱۹۹۸، Tony Hsieh بیست و چهار ساله شرکت تبلیغاتی LinkExchange را به ۲۵۶ میلیون دلار به شرکت مایکروسافت فروخت. یک سال بعد او با یک کار آفرین جوانتر بنام نیک سوئین مور ملاقات کرد، که ایده ی او هیچ سرمایه گذاری نداشت، ایده ی وی فروش کفش در اینترنت بود. اما Hsieh یک سرمایه گذار با ۵۰۰,۰۰۰ دلار در ShoeSite.com بود. آن ها به زودی تغییر نام به Zappos کردند. سپس در عرض شش ماه، او و سوئین مور نمایشنامه را با هم اجرا کردند. در اوایل سال جاری سوئین مور نقل مکان کرد و هسیه را به ریاست یک شرکت که ۲۵۲ میلیون دلار در سال ۲۰۰۵ فروخت، ترک کرد.

مفاهیم کتاب:

این کتاب که در قالب داستان و خاطرات نویسنده، بیان‌ موفقیت‌ها، شکست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای کسب‌ و کارهایش است و پیشنهادها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت و رضایت‌مندی درونی و بیرونی ارائه می‌ نماید؛ برای هر کارآفرین، فعالیت حوزه تجارت و کسب‌ و کار و مدیران سازمان‌ها توصیه می‌ شود. در این کتاب، Tony Hsieh، مدیر عامل شرکت Zappos،تجربیات خود را در Zappos به هدف رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار فروش ناخالص در کمتر از ده سال و واگذار آن به شرکت آمازون را بیان می کند. شما به کمک این کتاب می‌توانید توازن صحیح سود، اشتیاق و هدف را در تجارت و زندگى بسنجید.

نسخه فارسی این کتاب توسط فاطمه علی‌بابایی در انتشارات فرهنگ و تمدن به چاپ رسیده است. شما می‌توانید این کتاب را از طریق فروشگاه اینترنتی کتاب رایا خریداری کنید.

کتاب “وسواسی باشید یا معمولی باقی بمانید“

این کتاب توسط Grant Cardone تحت عنوان Be Obsessed Or Be Average منتشر شده است.

Grant Cardone کیست؟

گرنت کاردون، متخصص فروش بین المللی، نویسنده ی محبوب نیویورک تایمز، و میزبان رادیو “The Cardone Zone” است. او سه شرکت را تاسیس کرده است. او فروش و تخصص کسب و کار خود را به عنوان سخنران انگیزشی و نویسنده پنج کتاب به اشتراک گذاشته است.

مفاهیم کتاب:

وی معتقد است که این کتاب ضد تفکر افرادی است که برای معمولی بودن تلاش می کنند. توصیه Grant Cardone به این است که اهداف بزرگی برای خود در نظر بگیرید و هر روز به فکر رسیدن به آن ها باشید. در واقع از متوسط و معمولی بودن خارج شوید.

این کتاب حاوی اطلاعات فوق‌العاده با ارزش برای هر کار آفرین می‌باشد. این کتاب باعث می‌شود که دیگر سال‌های زندگی خود را بیهوده هدر ندهید و برای آن اهمیت قائل باشید.

این کتاب توسط هدی کمالیان به فارسی نیز ترجمه شده است و می توانید آن را از انتشارات آدینه دریافت نمایید.

کتاب “کلید را بزن: چگونه زمانی که تغییر سخت است، تغییر ایجاد کنیم؟“

این کتاب را Chip Heath و Dan Heath تحت عنوان Switch: How to Change Things When Change is Hard‌ منتشر کرده است.

Chip Heath کیست؟

Chip Heath استاد دانشکده بازرگانی استنفورد است، دوره های آموزشی در مورد استراتژی کسب و کار و سازمان ها را آموزش می دهد. او نویسنده (با همکاری برادرش، دان) از سه کتاب است. آخرین کتاب خود را “چگونه تصمیمات بهتر در زندگی و کار بگیریم؟” در بهار ۲۰۱۳ منتشر کرد و در فهرست پرفروش ترین وال استریت ژورنال و در نیویورک تایمز منتشر شد. کتاب ۲۰۱۰ آن ها، سوئیچ: چگونه تغییر چیزهایی که تغییر سخت است، تغییر دهیم می باشد.

Dan Heath کیست؟

دان همکار و برادر کلیپ می باشد. دان هیت یک استاد ارشد CASE Center در دانشگاه دوک است که از کارآفرینان پشتیبانی می کند. او همراه با برادرش Chip از سه کتاب پرفروش نیویورک تایمز است: کتاب هی آن ها به Stick، Switch و Decisive معروف است. آخرین کتاب آنها “قدرت لحظه ها” در اکتبر ۲۰۱۷ است.

مفاهیم کتاب:

برای این کتاب آن ها هر دو ذهن خود را باهم هماهنگ کرده اند و راز موفقیت آن ها برای ایجاد تغییرات موثر در کسب و کار هماهنگی آن هاست. آن ها در کتاب خود بر این باورند که ما یک ذهن عقلانی و یک ذهن عاطفی داریم.

این کتاب توسط میترا معتضد در انتشارات البرز به فارسی نیز ترجمه شده است که می توانید نسخه چاپی آن را از دیجی‌کالا دریافت نمایید.

کتاب “سرسختی در زمینه پول‌ آفرینی“

این کتاب توسط Tony Robbins تحت عنوان Unshakeable: Your Financial Freedom Playbook منتشر شده است.

Tony Robbins کیست؟

تونی رابینز یک کارآفرین، نویسنده پرفروش، بشردوستانه، و استراتژیست زندگی و کسب و کار است. او نویسنده شش کتاب بین المللی پرفروش است، از جمله اخیرا نیویورک تایمز پرفروش ترین کتاب را UNSHAKEABLE معرفی کرده است. رابینز بیش از ۵۰ میلیون نفر از ۱۰۰ کشور را از طریق برنامه های آموزشی صوتی، تصویری و زندگی خود توانسته است آموزش دهد و بیش از ۴ میلیون نفر در سمینارهای زندگی خود شرکت کرده اند. تونی رابینز یک بنیانگذار یا شریک در بیش از سی شرکت در صنایع مختلف است.

مفاهیم کتاب:

وی برای تبدیل امور مالی و دسترسی سریع به اهداف پولی یک روند گام به گام ارائه داده است. اگر می خواهید راه خود را به سمت آزادی مالی تسریع کنید، به توصیه های عملی Robbins در مورد صرفه جویی در سرمایه گذاری کسب و کار توجه نمایید و این کتاب را بخوانید.

خواندن این کتاب برای تمام عموم کار آفرینان که به دنبال یادگیری بیشتر در مورد مدیریت جنبه های مالی زندگی خود هستند و حتی کار آفرینان کار آزموده که می خواهند مهارت هایشان را افزایش دهند، می تواند مفید باشد.

این کتاب توسط سیما فرجی در انتشارات نسل نواندیش به فارسی نیز ترجمه شده است. شما می‌توانید نسخه چاپی آن را از طریق سایت انتشارات نسل نواندیش سفارش دهید.

کتاب “سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار“

این کتاب توسط Angela Duckworth که یک روانشناس می باشد، تحت عنوان Grit: The Power of Passion and Perseverance منتشر شده است.

Angela Duckworth کیست؟

دکتر آنجلا لی داکورت، استاد روانشناسی دانشگاه پنسیلوانیا است. پیش از کارش در تحقیقات، آنجلا یک مدرسه تابستانی غیر انتفاعی برای کودکان کم درآمد را تاسیس کرد که جایزه بهترین دولت را برای ایالت ماساچوست به دست آوردند. آنجلا همچنین یک مشاور مدیریت مک کینزی بوده و پنج سال است که یک معلم ریاضی در مدارس دولتی سانفرانسیسکو، فیلادلفیا و نیویورک است. در سال ۲۰۱۳، آنجلا به عنوان یک همکار MacArthur انتخاب شد.

مفاهیم کتاب:

وی بر این باور است، موفقیت بیشتر مرتبط با قدرت اشتیاق و پشتکار که از آن در این کتاب به عنوان سرسختی (grit) یاد می‌شود، است و با استعداد و نبوغ افراد رابطه کمتری دارد. این کتاب، نتایج حاصل از تحقیقات Duckworth بر افراد در دوره‌های آموزش ویژه نظامی، معلمان در مدارس با شرایط بسیار بد و فینالیست‌های آزمون‌های ملی و … است.

این کتاب توسط سیده سمانه سیدی در انتشارات نشر نوین و سید سینا میرعرب‌شاهی در انتشارات مروارید به فارسی نیز ترجمه شده است. شما می‌توانید ترجمه خانم سیدی را از اینجا و ترجمه آقای میرعرب‌شاهی را از اینجا دریافت کنید.

کتاب “موج سوم: دیدگاه کارآفرین در آینده“

این کتاب توسط Steve Case تحت عنوان The Third Wave: An Entrepreneur’s Vision of the Future نوشته شده است.

Steve Case کیست؟

استیو کیس در ۲۱ آگوست۱۹۵۸ در هونولولو، هاوایی متولد شد. در سال ۱۹۸۳ او به عنوان یک مشاور بازاریابی برای کنترل ویدئو استخدام شد. استیو، به عنوان مدیرعامل شرکت AOL شناخته شد و نظارت بر ادغام عظیمی که شرکت AOL Time Warner را ایجاد کرد، به عنوان رئیس AOL Time Warner Inc تا زمان استعفای خود در سال ۲۰۰۳ مامور شد.

مفاهیم کتاب:

وی در کتاب خود سعی کرده است نقشه ی راهی برای آینده ارائه دهد که می تواند در درک تغییرات تکنولوژی که منجر به تغییرات در وضعیت اقتصادی و جهان می شود، به یک کار آفرین کمک کند.

نسخه انگلیسی این کتاب را می‌توانید از طریق دانلود کتاب تهیه نمایید.

کتاب “خانم رئیس“

این کتاب توسط Sophia Amoruso، تحت عنوان Girlboss منتشر شده است.

Sophia Amoruso کیست؟

سوفیا کریستینا آموروسو متولد ۲۰ آوریل ۱۹۸۴ یک زن آمریکایی است. در سن ۲۲ سالگی، او یک فروشگاه اینترنتی آنلاین eBay را خریداری لباس های پرطرفدار و موارد دیگر، که او به نام “Nasty Gal Vintage” نامگذاری کرد. Sophia Amoruso نویسنده، رئیس و بنیان گذار کمپانی Nasty Gal می باشد. وی کتابی با نام Girlboss نوشت و در نیویورک تایمز منتشر کرد.

مفاهیم کتاب:

کتاب خانم رئیس یکی از کتاب های پر فروش نیویورک تایمز است. Sophia Amoruso رئیس و بنیان گذار کمپانی Nasty Gal می باشد که کار خود را با فروش یک لباس قدیمی که آن را به فیمت پایینی تهیه کرده بود در سایت eBay، آن را به قیمت بالایی به فروش می گذارد، شروع می کند. او این کار را مداوم ادامه می هد اما با گذشت چند وقت، دیگر فروش او مثل قبل پیش نرفت و تصمیم به راه اندازی وب سایت شخصی خود نمود. کتاب خانم رئیس روایتگر زندگی Sophia Amoruso است و به یک کار آفرین اعتماد به‌ نفس کافی برای انجام کاری بزرگ می‌دهد.

این کتاب توسط فرنوش جزینی در انتشارات البرز به فارسی نیز ترجمه شده است و شما می‌توانید به آن از طریق فیدیبو دسترسی پیدا کنید.

کتاب “جادوی ترس: زندگی خلاقانه با غلبه بر ترس“

این کتاب توسط Elizabeth Gilbert تحت عنوان Big Magic: Creative Living Beyond Fear منتشر شده است.

Elizabeth Gilbert کیست؟

الیزابت گیلبرت در ۱۸ ژوئیهٔ ۱۹۶۹ نویسنده، مقاله‌نویس، نویسنده داستان کوتاه، زندگی نامه نویس، رمان نویس و خاطره نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. او به خاطر نوشتن کتاب خاطراتش، بخور، عبادت کن، عشق بورز شناخته شده است که از دسامبر ۲۰۱۰ به مدت ۱۹۹ هفته در فهرست کتب پرفروش نیویورک تایمز قرار داشت، و براساس آن فیلمی با همان نام در سال ۲۰۱۰ساخته شد.

مفاهیم کتاب:

وی برای مقابله با ترس و رسیدن به آنچه هر کار آفرین دوست دارد و بتواند یک زندگی خلاقانه داشته باشد، در کتاب خود نگرش‌ها، رویکردها و عادت‌های لازم را به اشتراک می گذارد. یک کارآفرین به کمک این کتاب می‌تواند راه‌حل چالش‌ های موجود در کسب‌ و کار خود را شناسا‌یی کند و اهداف بلندمدت خود را به واقعیت تبدیل کند.

این کتاب توسط شهلا ثریاصفت در نشر نوین به فارسی نیز ترجمه شده است که می‌توانید از اینجا به آن دسترسی پیدا کنید.

کتاب “معمای نوآوران: وقتی تکنولوژی‌های جدید باعث شکست شرکت‌های بزرگ می‌شوند“

این کتاب که یکی از برترین کتاب های حوزه کسب و کار می باشد توسط Clayton Christensen تحت عنوان The Innovator’s Dilemma: The Revolutionary Book That Will Change the Way You Do Business نوشته شده است.

Clayton Christensen کیست؟

Clayton در سالت لیک سیتی، یوتا متولد شد و از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ مسیحی برای کلیسای خود در جمهوری کره بود و در آنجا تحصیل کرد و به زبان کره ای صحبت کرد. او همچنان در کلیسای خود به روش های مختلفی به کار خود ادامه می دهد.

Clayton نویسنده ی بهترین فروش از نه کتاب و بیش از صد مقاله است. اولین کتاب او، معضل نوآورنده، جایزه کتاب کسب و کار جهانی را به عنوان بهترین کتاب کسب و کار سال ۱۹۹۷ دریافت کرد؛ و در سال ۲۰۱۱ اقتصاددان آن را به عنوان یکی از مهم ترین کتاب در مورد کسب و کار تا کنون نوشته شده است.

مفاهیم کتاب:

وی استاد دانشگاه هاروارد، در کتاب خود اذعان می‌دارد که حتی برترین کمپانی‌ها هنگام بروز تغییرات در فناوری و یا بازار نیز ممکن است علی‌رغم انجام شدن درست تمامی کارها، قدرت رهبری بازار خود را ازدست داده و حتی به‌طورکلی از بازار حذف شوند. او نه‌تنها به اثبات این ادعای خود می‌ پردازد، بلکه راه پیش‌گیری از دچار شدن به این مشکل را نیز پیش پای مخاطب قرار می‌‌دهد. او اصرار دارد که هر شرکتی باید قسمتی از بودجه‌ی بخش تحقیقات و توسعه خود را به توسعه‌محصولات تحول‌ آفرین تخصیص دهد.

شما به عنوان یک کارآفرین می توانید در این کتاب از تجزیه‌ و تحلیل Christensen از تغییرات در فناوری و اهمیت آن تغییرات برای آینده شرکت خود بهره‌مند شوید.

این کتاب توسط بهنام بهزادفر و احمدرضا قاسمی در انتشارات مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا به فارسی نیز ترجمه شده است.

کتاب “چشمک زدن: قدرت تفکر بدون فکر کردن“

این کتاب توسط Malcolm Gladwell تحت عنوان Blink: The Power of Thinking Without Thinking نوشته شده است.

Malcolm Gladwell کیست؟

نویسنده‌ی کتاب های پرفروش انگلیسی– کانادایی ساکن نیویورک که آثارش در ایران هم ترجمه شده است. ما در ایران کتاب Blink را به اسم‌های مختلف از جمله “یک نگاه” و “در یک چشم به هم زدن” و “اندیشیدن بدون اندیشیدن” و “قدرت فکر کردن بدون فکر کردن” دیده ایم و نیز کتاب Outliers را هم با نام‌هایی مثل “استثنائی‌ها” و “تافته‌های جدابافته” و “داستان موفقیت” مشاهده کرده ایم.

مفاهیم کتاب:

Gladwell در این کتاب مشخص می کند که چگونه در یک چشم به هم زدن با داوری لحظه ای و فوری می توان از تصمیم گیری حساب شده موثر واقع شد. Gladwell بر این باور است که می توانید نظرتان را درباره چگونه فکر کردن با اعتماد به شم و غریزه برای همیشه تغییر دهید.

این کتاب توسط فاطمه عباسی‌فر در نشر دایره به فارسی نیز منتشر شده است که می‌توانید نسخه چاپی آن را از طریق دیجی‌کالا‌ دریافت نمایید.

کتاب “از صفر به یک: نگاهی به شرکت‌های استارتاپ و نقش آن‌ها در ساخت آینده“

این کتاب توسط Peter Thiel تحت عنوان Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future منتشر شده است.

Peter Thiel کیست؟

پیتر تیل کارآفرینی در سیلیکون ولی است که دو شرکت چند میلیارد دلاری پی‌پل و پالانتیر را تاسیس کرده است. به عنوان یک سرمایه‌گذار خطرپذیر، نخستین سرمایه‌گذار خارجی فیسبوک بود، و در لینکداین، یلپ، لیفت، آسانا، یامر و بسیاری شرکت‌های فناوری موفق دیگر، در مراحل اولیه سرمایه گذاری کرد. همانطور که می‌توانید تصورش را بکنید، فراست‌اش در کسب و کار و سرمایه گذاری، او را به مردی به شدت ثروتمند تبدیل کرده است. کتابش به نام صفر تا یک غوغا کرده است و دانش زیادی دارد که با خوانندگان تقسیم کند.

مفاهیم کتاب:

Thiel در این کتاب درباره ی رقابت و انحصار صحبت می کند و مفهوم فناوری و جهانی سازی را بیان کرده است و تأثیر آن ها را بر روی شرکت ها استارتاپی بیان می کند و راهنمایی های سودمندی برای حضور در دنیای متشنج و پر تلاطم کسب و کار را بیان می کند.

این کتاب توسط میلاد بشیری در انتشارات میلکان به فارسی نیز ترجمه شده است که می توانید نسخه چاپی آن را از شهر کتاب آنلاین دریافت نمایید.

کتاب “تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت“

این کتاب توسط Sheryl Sandberg که نویسنده، فعال اجتماعی و از مدیران ارشد فیس‌بوک‌ است، تحت عنوان Lean In: Women, Work, and the Will to Lead منتشر شده است.

Sheryl Sandberg کیست؟

شریل سندبرگ، به طور کامل شریل کارا ساندبرگ، متولد ۲۸ اوت ۱۹۶۹، واشنگتن دی سی، ایالات متحده آمریکا، مدیر اجرایی فن آوری آمریکا، مدیر عامل اجرایی شرکت ارتباطات اجتماعی فیس بوک ۲۰۰۸ بود. ساندبرگ مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه هاروارد را در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد و در سالهای۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ در شرکت مشاوره مدیریتی McKinsey & Company کار کرد. در سال ۲۰۰۱ ساندبرگ به شرکت موتور جستجو گوگل پیوست. او به زودی معاون رئیس فروش و عملیات آنلاین جهانی شد.

وی در سال ۲۰۱۲ جزو ۱۰۰ چهره برتر مجله تایم و هفتمین نفر فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۶ از دید مجله فوربز قرار گرفت.

مفاهیم کتاب:

کتاب “تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت” براساس سخنرانی Sheryl Sandberg در TED Talk سال ۲۰۱۰ در مورد جایگاه زنان در فضای کسب و کار می باشد. خواندن این کتاب برای وم مفید است زیرا با داستان ها، اطلاعات و توصیه های علمی در مورد چگونگی ایجاد یک شغل رضایت بخش همر است.

Sandberg در قسمتی از کتاب خود می‌ نویسد: “این کتاب را برای زنانی می‌نویسم که می‌خواهند شانس خود را برای پیشرفت و دستیابی به اهدافشان‌ افزایش دهند؛ چه در شغل و چه در زندگی شخصی و این شامل تمام زنان در تمام مراحل زندگی و کار می‌شود؛ زنانی که تازه به دنبال کار هستند، آن‎ها که شاغلند و کسانی که بعد از مدتی وقفه، خواهان برگشت به موقعیت شغلی خود هستند. هدف دیگرم برای نوشتن این کتاب مردانی هستند که می‌خواهند خواسته زنان به‌عنوان همسر، مادر یا دختر را درک کنند و درنتیجه بتوانند در ساخت دنیایی برابر، سهیم باشند.”

این کتاب توسط سارا ارجمند و مصطفی طرسکی در انتشارات نشر نوین به فارسی نیز ترجمه شده است. شما می‌توانید این کتاب را از طریق کتابراه دریافت کنید. این کتاب دارای نسخه چاپی است که از طریق فروشگاه مهربان می توانید آن را سفارش دهید.

کتاب “رهبر الهام بخش کسب‌وکار خود باشیم: با چرا شروع کنید و دایره طلایی موفقیت را بسازید“

این کتاب توسط Simon Sinek تحت عنوان Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action منتشر شده است.

Simon Sinek کیست؟

سایمون اُ. سینک متولد ۹ اکتبر ۱۹۷۳ نویسنده، سخنران، و مشاوره انگلیسی است که در مورد رهبری و مدیریت می‌نویسد. او به خاطر رایج کردن مفاهیم «دایره طلایی» و «شروع کردن با چرا» شناخته می‌شود، که از سوی همایش‌های تد (TED) به عنوان “مدلی ساده ولی قدرتمند برای رهبری الهام‌بخش که با دایره‌ای طلایی و پرسش چرا شروع می‌شود”، توصیف شده است. اولین گفتگوی تدکس (TEDx) سینک با موضوع «رهبران بزرگ چگونه الهام بخش اقدام می شوند» می باشد.

مفاهیم کتاب:

این کتاب با چارچوب دایره طلایی Sinek برای موفقیت در سازماندهی و هدایت افراد آشنا می‌شوید. Simon Sinek قصد دارد الهام بخش شما در کار باشد شما را راهنمایی کند. وی در این کتاب می گوید با نفوذترین رهبران فکر می کنند، عمل می کنند و به همین روال ارتباط برقرار می کنند.

نسخه فارسی این کتاب توسط سامرند ناسوتی در انتشارات آترا منتشر شده است که از آروین می‌توانید آن را نمایید.

کتاب “سمفونی ‌کفش‌ها: خاطرات بنیان‌گذار شرکت نایکی“

این کتاب توسط Phil Knight تحت عنوان Shoe Dog: A Memoir by the Creator of Nike منتشر شده است.

Phil Knight کیست؟

فیلیپ همپسون نایت متولد ۲۴ فوریه ۱۹۳۸ یک کارگردان آمریکایی است. او یکی از بومیان اورگن، بنیانگذار و سرپرست رئیس Nike، Inc. است و قبلا به عنوان رئیس و مدیرعامل شرکت مشغول به کار بوده است. در ژانویه سال ۲۰۱۸، نایت توسط فوربز به عنوان ۲۸ ثروتمند ترین فرد در جهان رتبه بندی شد و ارزش خالص آن ۳۰ میلیارد دلار بود. نایت فارغ التحصیل دانشگاه اورگان و دانشکده بازرگانی استنفورد (استنفورد GSB) است.

مفاهیم کتاب:

Knight بنیان گذار شرکت کفش نایکی است، وی برای تاسیس این شرکت ۵۰ دلار از پدرش قرض گرفت. او ثابت می‌کند که با چشم‌اندازی جسورانه و مشتاق به چیزی بزرگتر از خودتان، می توانید یک چیز ایجاد کنید که به کمک آن همه چیز را تغییر دهید. وی در این کتاب داستان زندگی‌خود و تاسیس شرکت نایکی را روایت می‌کند.‌

این کتاب توسط علیرضا پارسائیان و نیلوفر خوش‌زبان در انتشارات کتاب سده به فارسی نیز ترجمه شده است که شما می‌توانید نسخه الکترونیک آن را از فیدیبو و نسخه چاپی آن را از واوک دریافت نمایید.

کتاب “الون ماسک: تسلا، اسپیس اکس و جستجوی آینده‌ی رویایی“

این کتاب توسط Ashlee Vance تحت عنوان Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future منتشر شده است.

Ashlee Vance کیست؟

اشلی ونس یک نویسنده جایزه برنده برای مجله بلومبرگ Businessweek است. ونس همچنین میزبان نمایش تلویزیونی “سلام جهان” است. قبلا او برای نیویورک تایمز و ثبت نام مشغول به کار بود. وانس در آفریقای جنوبی متولد شد، در تگزاس بزرگ شد و در کالج Pomona حضور یافت. او بیش از یک دهه از صنعت فناوری را از سان فرانسیسکو گذراند.

مفاهیم کتاب:

این کتاب به زندگی کارآفرین معروف آمریکایی و خالق شرکت‌های اسپیس‌ اکس، تسلا و سولارسیتی یعنی Elon Musk می‌پردازد. Elon Musk اخیراً یکی از شرکت‌های اینترنتی خود به نام پی‌پال را به مبلغ یک‌و‌نیم میلیارد دلار فروخته است. Ashlee در کتاب خود تمام جنبه‌های زندگی این نابغه‌ی بزرگ، از کودکی پرآشوب او در آفریقای جنوبی گرفته تا فرار به آمریکا و درنهایت نوآوری‌های او در حوزه‌ی فناوری و کارآفرینی‌هایش را به خواننده‌ نشان می‌دهد.

این کتاب توسط مریم قمری به فارسی نیز ترجمه شده است که می‌توانید فصل‌های مختلف این کتاب را در دیجی‌کالا دریافت نمایید.

کتاب “انگیزه“

این کتاب توسط Daniel Pink تحت عنوان Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us منتشر شده است.

Daniel Pink کیست؟

دانیل پینک نویسنده شش کتاب تحریک کننده است. از جمله جدیدترین آن زمان: “اسرار علمی زمان بندی کامل” می باشد. کتاب های او پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز است، کتاب های او برنده جایزه های متعدد شده اند و به ۳۷ زبان ترجمه شده اند. او در واشنگتن دی سی، با همسرش و سه فرزندش زندگی می کند.

مفاهیم کتاب:

Pink معتقد است، ما به هدایت زندگی خود، یادگیری چیزهای جدید و انجام بهتر امور نیازمندیم و به ما انگیزه می دهد. دانیل پینک راهکارهایی نو برای خلق دنیایی نو ارائه کرده است. در این کتاب از سه عنصر انگیزه‌ی واقعی، تحت عنوان استقلال، تسلط و هدف یاد می‌شود و راهکارهای هوشمندانه و شگفت‌آوری برای به‌کارگیری این سه عنصر در عمل ارائه می‌شود.

این کتاب توسط مرجان فرجی در انتشارات لیوسا به فارسی نیز برگردانده شده است که می‌توانید نسخه الکترونیک آن را از فیدیبو دریافت نمایید.

کتاب “راهنمای کارآفرینان: هدایت گام به گام برای ساختن شرکتی موفق“

این کتاب توسط Steve Blank و Bob Dorf تحت عنوان The Startup Owner’s Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company منتشر شده است.

Steve Blank کیست؟

استیو بلانک متولد ۱۹۵۳ است وی یک کار آفرین می باشد که در Pescadero کالیفرنیا مستقر است. آخرین کتاب او کتابچه راهنمای کار آفرینان است. او چهار کتاب به نام های “چهار قدم به قله”، “نه همه کسانی که از دست رفته اند”، “کتابچه راهنمای مالک راه اندازی” و “نگه داشتن یک گربه توسط دم” نوشته است.

Bob Dorf کیست؟

باب همچنین یک کارآفرین، مشاور توسعه مشتری و همکار استیو نویسنده کتابچه راهنمای کار آفرینان است.

مفاهیم کتاب:

این کتاب اطلاعات مفیدی درباره چگونگی کسب کردن ، حفظ کردن و افزایش دادن مشتری ارائه می کند و مرحله به مرحله و با جزئیات کامل توضیح میدهد که به چه صورتی فرآیند کشف مشتری را در عمل پیاده سازی کنند. خواندن این کتاب به همه ی موسسان کسب‌ و کا رهای نوپا، سرمایه گذاران، کارآفرینان و مربیان توصیه می شود.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website