0
  • No products in the cart.
 

۱۰ مهمترین فواید نگهداری گربه برای سلامت ذهن از نظر اسلام

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > مجله سرگرمی  > ۱۰ مهمترین فواید نگهداری گربه برای سلامت ذهن از نظر اسلام
فواید نگهداری گربه

۱۰ مهمترین فواید نگهداری گربه برای سلامت ذهن از نظر اسلام

امروزه بسیاری از مسلمانان از فواید نگهداری گربه آگاهند. دین اسلام به مراقبت از گربه‌ها توصیه می‌کند همان‌گونه که پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) این کار را می‌کرد و روایت است که پیامبر (ص) فرمودند: بودن گوسفند در خانه باعث برکت می‌شود و همچنین بودن گربه هم در خانه باعث برکت می‌شود. بنابراین، مسلمانان اعتقاد دارند که این عادت، احساس بهتری به آن‌ها می‌دهد و به سلامت ذهن‌شان کمک می‌کند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۰ مهمترین برای سلامت ذهن از نظر اسلام را بدانید.فواید نگهداری گربه 

گربه، تمیز است و  به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند آن را در خانه نگه‌داری کنند. نگه‌داری از گربه، از سال‌ها پیش در میان مسلمانان به یک سنت تبدیل شده است. نحوه برخورد پیامبر اسلام (ص) با حیوانات، مثال خوبی در این مورد است. مسلمانان معتقدند که با پیروی از این عادت پیامبرشان، کار خوبی را انجام می‌دهند و این کار پاداش بسیاری دارد. بنابراین، نگه‌داری از یک گربه و مراقبت از آن، روشی برای دریافت پاداش الهی است.

فواید نگهداری گربه برای سلامت ذهن

نگه‌داری از گربه و دیگر حیوانات خانگی، فوایدی برای سلامت ذهن دارد. بنابراین جای تعجب نیست که خیلی از افراد این کار را به عنوان سرگرمی انتخاب می‌کنند. اگر درباره فواید نگهداری گربه در اسلام کنجکاوید، این متن را بخوانید.

۱. یافتن دوست

گربه یا حیوانات خانگی دیگر، راه خوبی برای پیدا کردن دوست هستند. به همین دلیل است که خیلی از افراد تنها ترجیح می‌دهند تا از گربه به عنوان یک دوست در خانه نگه‌داری کنند. زیرا گربه به راحتی با کسی که به او خوبی می‌کند دوست می‌شود. این مسئله برای ذهن مفید است.

۲. جلوگیری از استرس

سپری کردن اوقات خوب با گربه، راه خوبی برای مهار استرس است. دیدن بازی کردن گربه‌ها، احساس بهتری به فرد می‌دهد. بنابراین، نگه‌داری از گربه گزینه خوبی برای جلوگیری از استرس و داشتن احساسات خوب است.

۳. کاهش اضطراب

فواید نگهداری گربه در اسلام شامل کاهش اضطراب نیز می‌شود. اکثر افرادی که استرس دارند، درمورد همه چیز نگران هستند. بنابراین، نگه‌داری از این حیوان خانگی به مهار نگرانی و تفکر بهتر کمک می‌کند

۴. خواب بهتر

احساس خوب و نبود استرس به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. نگه‌داری از گربه نیز می‌تواند از بروز بی‌خوابی جلوگیری کند. بنابراین، این مسئله می‌تواند باعث بهبود سلامتی شده و از بروز بیماری‌های ناشی از بی‌خوابی جلوگیری کند.

۵. بهبود خلق و خو

نگهداری از گربه باعث بهبود خلق و خو نیز می‌شود. به ویژه برای زنان در دوران قاعدگی. بنابراین بازی با حیوان خانگی، روش خوبی برای بهبود رفتار و خلق است.

۶. فواید آموزشی

نگه‌داری از حیوانات خانگی فواید آموزشی نیز دارد و به شما کمک می‌کند درمورد نحوه رفتار با حیوانات و مراقبت از آن‌ها چیزهایی بیاموزید. با این کار، کودکان نیز مسئولیت نگه‌داری از حیوانات را یاد می‌گیرند.

۷. حفظ سلامتی

واقعیت عجیبی است که گربه، به حفظ سلامتی نیز کمک می‌کند. بازی کردن و دویدن با گربه، به تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند.

۸. ورزش کردن

نگه‌داری از گربه به ورزش ما – مخصوصا صبح‌ها و آخر هفته‌ها-  کمک می‌کند. با بیرون بردن گربه، ما نیز کمی ورزش می‌کنیم. این کار به حفظ سلامتی ما کمک می‌کند.

۹. جلوگیری از پرفشاری خون

همان‌گونه که در بالا گفتیم، نگه‌داری از گربه باعث بهبود خلق و خو و احساسات و مهار استرس می‌شود. سطح متعادل احساسات و نبود استرس، مانع از بالا رفتن فشار خون می‌شود.

۱۰. جلوگیری از سکته

یکی دیگر از فواید نگهداری گربه ، حفظ سلامت قلبی عروقی است. با فشار خون پایین و خوشحال بودن، جریان خون بهتر می‌شود. بنابراین، بازی با گربه راهی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی از جمله سکته به شمار می‌آید.

احتیاطات و توصیه‌ها

با این‌که نگه‌داری از گربه فواید زیادی دارد اما مسائلی نیز وجود دارند که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. قبل از اجرایی کردن تصمیم خود مبنی بر داشتن حیوان خانگی، موارد زیر را بخوانید:

– افرادی که علائم حساسیت دارند نباید از حیوان خانگی نگه‌داری کنند. بسیاری از افراد به موی گربه حساسیت دارند. بنابراین اگر در تماس با گربه دچار خارش، تورم قسمت‌هایی از بدن یا قرمزی پوست می‌شوید، از نگه‌داری آن‌ها اجتناب کنید.

– موی گربه می‌تواند باعث مشکلات تنفسی یا آسم نیز بشود. بنابراین، این‌گونه افراد نباید از گربه یا حیوانات خانگی دیگر نگه‌داری کنند.

زنان باردار نباید از گربه نگه‌داری کنند مگر این‌که از تمیز بودن گربه اطمینان داشته باشند زیرا گربه معمولا انگلی به نام توکسوپلاسما دارد که می‌تواند باعث سقط جنین یا بروز نقص در جنین شود. بنابراین بهترین روش برای جلوگیری از بروز این بیماری‌ها، دوری از گربه و حیوانات خانگی مشابه در دوران بارداری است.

این‌ها فواید نگهداری گربه در اسلام هستند. البته این‌ها فقط برای مسلمانان نیستند. نگه‌داری از گربه باعث بهبود خلق و خو می‌شود بنابراین راه خوبی برای پر کردن وقت به شمار می‌آید. در صورت عدم حساسیت به گربه، نگه‌داری از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website