0
  • No products in the cart.
 

نحوه خلاصی از شرّ مورچه های خانگی

خلاصی از شر مورچه های خانگی

نحوه خلاصی از شرّ مورچه های خانگی

وجود مورچه در منزل، مشکلی آزاردهنده و ناامیدکننده است. خوشبختانه، خلاصی از شرّ بیشتر مورچه ها آسان است. هنگامی که خانه خود را تمیز نگه دارید و مطمئن گردید که هیچ گونه غذایی بر روی زمین ریخته نشده، این مشکل به سرعت رفع خواهد شد. در صورتی که چوب خیس یا آسیب دیده در منزل وجود داشته باشد، نشانه حضور مورچه های نجّار است و باید با متخصصین مبارزه با حشرات تماس حاصل نمایید.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

بخش اول) تمیز نگه داشتن خانه

  1. خرده های خوراکی را از روی زمین جمع کنید و هر گونه نشتی آب را سریعاً خشک نمایید. هر گونه آب اضافه یا خرده های خوراکی را از روی میز پیشخوان بردارید و به صورت روزانه آنها را جارو بزنید. مخصوصاً آشپزخانه و اتاق غذاخوری خود را تمیز نگه دارید. مورچه ها به دنبال غذا هستند، بنابراین مطمئن گردید راه ورود آنها به خانه را باز نکرده باشید.
  • لازم است که برنامه ای هفتگی برای تمیز کردن کامل آشپزخانه و قفسه ها تهیه کنید. کفپوش اتاق ها را یکبار در هفته جارو زده و کف مالی کنید. تمام سطوح آشپزخانه از جمله قفسه ها را تمیز نمایید.
  1. تمام زباله ها را به صورت روزانه از خانه خود دور کنید. مطمئن گردید تمام زباله ها را درون کیسه زباله ریخته باشید. بیرون گذاشتن زباله ها به صورت روزانه، کمک خواهد کرد تا هیچ بقایایی از مواد غذایی برای مورچه باقی نماند.
  • همچنین نگه داشتن زباله ها در سطلی با درب محکم ضروری است. .
  1. ظروف کثیف را داخل سینک رها نکنید زیرا مورچه ها را جذب می کنند. سینک ها به دلیل غذاهای باقیمانده بر روی بشقاب ها، مناطق پرطرفداری برای مورچه ها هستند. با شستن ظرف ها، احتمال پیدا شدن غذا برای مورچه ها را کاهش دهید.
  • اگر ظرفی را داخل ماشین ظرفشویی قرار می دهید، آنها را به طور کامل تمیز کنید.
  1. تمام مواد غذایی را کنار بگذارید و از گیره های مخصوص کیسه، کیف ها و ظروف محکم استفاده کنید. مواد فاسدشدنی را در یخچال نگه دارید و بر روی غذاهایی که داخل یخچال نیستند، سلفون بکشید. گیره های مخصوص کیسه، کیف های پلاستیکی و ظروف محکم کمک می کنند تا غذای خود را مهر و موم کنید و مورچه ها نتوانند به داخل ظرف وارد شوند. محفظة های مناسب غذا، احتمال پیدا شدن غذا در خانه را برای مورچه ها کاهش می دهند.
  • به جای اینکه کیف گیره ای را بر روی میز پیشخوان قرار دهید، مطمئن گردید گیره آن محکم شده باشد و آن را داخل قفسه قرار دهید.

بخش دوم) استفاده از مواد از بین برنده طبیعی

  1. مخلوطی از یک پیمانه سرکه و 3 پیمانه آب را اسپری کنید تا مسیر هرگونه بو از بین برود. سرکه یک ماده بازدارنده مورچه است. مورچه ها به جاهایی که سرکه باشد، نمی روند، بنابراین روزانه لایه ای از مخلوط فوق را بر روی مسیرهای بو یا هر مکانی که مورچه می بینید، اسپری کنید. این کار باعث می شود که مورچه ها دور شوند.
  • استفاده از این روش، باعث کشته شدن مورچه ها نمی شود بلکه مانع از ورود آنها به خانه می گردد.
  • می توانید به جای سرکه از آب صابون نیز استفاده کنید.
  1. دارچین یا قهوه به عنوان بازدارنده مورچه ها، بر روی زمین بپاشید. مورچه ها طرفدار دارچین و قهوه نیستند، بنابراین اگر مشکل مزاحمت مورچه ها را دارید مقداری از این مواد را در مکان هایی از آشپزخانه که مورچه ها می روند بپاشید. با یک قاشق غذاخوری شروع کنید، اما اگر دیدید مورچه ها در محوطه بزرگی را فراگرفته اند، می توانند پودر بیشتری بپاشید.
  • همچنین می توانید این مواد را در نقاط ورودی از جمله درب ها و پنجره ها بپاشید.
  • همچنین می توانید پودر فلفل، روغنی با اسانس نعنا یا سیر را به عنوان مواد طبیعی جایگزین، استفاده نمایید.
  1. از محصولی حاوی پودر بوراکس و شکر برای جذب و کشتن مورچه ها استفاده کنید. پودر بوراکس یک ماده ی معدنی طبیعی است که به دلیل قدرت تمیز کنندگی شناخته شده است، همچنین یک کشنده قوی نیز هست. می توانید راه حل مورد نظر خود را پیدا کنید یا ترکیب آن را خریداری نمایید. در هر صورت، مقداری از این ترکیب را بر روی تکه کاغذ روغنی بریزید و آن را در مسیر عبور مورچه ها قرار دهید. شکر مورچه ها را جذب خواهد کرد، اما وقتی مورچه ها ترکیبی از بوراکس و شکر را می خورند، سیستم گوارشی آنها دچار مشکل خواهند شد و کشته می شوند. هر روز، مقداری از محلول تازه را بر روی کاغذ روغنی اضافه کنید.
  • ابتدا ممکن است مورچه های زیادی را در اطراف مخلوط بوراکس و شکر ببینید که کاملاً طبیعی است. فقط هر روز آن را دوباره پر کنید.
  • این روش یکی از موثرترین روش های خلاصی از شر مورچه ها است و می تواند کل کلونی آنها را از بین ببرد.

بخش سوم) راه حل های بیشتری را امتحان کنید.

  1. هرگونه تَرکی که امکان ورود مورچه ها به خانه شما را فراهم می کند، پر کنید. برای پرکردن ترک ها یا سوراخ ها از درزگیر سیلیکونی ضد آب استفاده کنید. پنجره ها و درب ها نقاط ورودی محبوب مورچه ها هستند. درزگیری باعث می شود مورچه ها سخت تر به درون خانه راه پیدا کنند.
  • سعی کنید سوراخ ها یا ترک ها را تا جای ممکن مهر و موم کنید. شاید نتوانید تک تک نقاط را درزگیری کنید، اما این کار به پیشگیری از ورود کلیه مورچه ها کمک خواهد کرد.
  1. طعمه های مورچه را در خانه خود کار بگذارید تا بتوانید مشکل را تحت کنترل داشته باشید. مورچه ها به طعمه جذب می شوند، سپس گرفتار می شوند و می میرند. طعمه ها به صورت ژله ای، گرانول یا جایگاهی هستند. اکثر طعمه ها به دو روش تشکیل می شوند: بر پایه شکر یا پروتئین / بر پایه چربی
  • از هرگونه طعمه می توانید استفاده کنید، هر چند توصیه می گردد از طعمه ای استفاده کنید که هم دارای شکر و هم پروتئین باشد.
  1. برای دورنگه داشتن مورچه ها حشره کشن را در نقاط ورودی اسپری کنید. از حشره کش ها حوالی مکان های ورود مورچه ها به خانه استفاده کنید تا از بازگشت آنها جلوگیری شود. حدود 4 اینچ (10 سانتی متر) بین اسپری و سطح موردنظر فاصله باشد. با این کار از ورود مورچه های بیشتر جلوگیری می شود.
  • شاید بخواهید به اندازه ای اسپری کنید تا سطح آن خیس گردد، اما سطح آن نباید خیس شود.
  • از حشره کش هایی استفاده کنید که حاوی بیفنترین، پرمترین یا دلتامترین باشند.
  • برای مسائل حادتر، می توانید اطراف خانه خود را نیز اسپری بپاشید.
  1. با یک ، به خصوص اگر مشکوک به وجود مورچه های نجّار هستید، با مامور سمپاشی تماس بگیرید. ماموران سمپاشی می توانند مشکل را ارزیابی کرده و میزان خسارت را برآورد نمایند. در صورت آلودگی شدید با مورچه های نجّار، کمک گرفتن از ماموران سمپاشی بهترین تضمین برای سمپاشی و جلوگیری از آلودگی های مکرر است.
  • با چندین مامور سمپاشی تماس بگیرید و قیمت ها را مقایسه کنید و بهترین قیمت را دریافت کنید.
  • اگر در خانه چوب خیس یا آسیب دیده داشته باشید، ممکن است مورچه های نجّار داشته باشید.

مترجم: فاطمه باباشاهی

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website