0
  • No products in the cart.
 

نشانه های زمان تغییر دادن زندگی

نشانه های زمان تغییر دادن زندگی

نشانه های زمان تغییر دادن زندگی

اکثر افراد، یک روز به نقطه‌ای می‌رسند که می‌خواهند زندگی خود را تغییر داده و از نظر فردی یا حرفه‌ای رشد کننداین کار می‌تواند هم ترسناک باشد و هم هیجان انگیز ! فهمیدن این‌که چه زمانی آماده تغییر هستید کمی سخت است. خوب از کجا بدانید که آماده تغییر دادن زندگی خود هستید؟

این مقاله ۷ نشانه را به شما معرفی می‌کند که نشان می‌دهند آیا شما آماده برداشتن قدم بعدی هستید یا خیر.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

وقت تغییر دادن زندگی

۱. انگیزه شما از بین رفته است

همه انسان‌ها چیزی دارند که به آن‌ها انگیزه می‌دهد. هدفی دارند که باعث می‌شود ۵ صبح از خواب بیدار شوند با این‌که دوست دارند تا دیروقت بخوابند. انگیزه‌ای که باعث می‌شود رویدادهای اجتماعی را رد کنند زیرا شغل آن‌ها ایجاب می‌کند تا دیروقت بیدار بمانند و البته برعکس آن هم ممکن است. مثلا شما در رویدادهای اجتماعی شرکت می‌کنید تا فردی که به شما نزدیک است را خوشحال کنید.

موفقیت فردی یا حرفه‌ای از انگیزه می‌آید اما اگر این میل از بین برود، نمی‌توانید جلو بروید و انگیزه خود را از دست می‌دهید.

اگر نتوانید میلی که قبلا درون خود داشته‌اید را دوباره پیدا کنید، این یک علامت است. ممکن است نیازها یا خواسته‌های‌تان تغییر کرده باشند. مسئله مهم این است که اگر دیگر آن انگیزه را احساس نکنید، باید کاری برایش کنید!

ما یاد گرفته‌ایم که مسیرمان را ادامه دهیم حتی اگر همه چیز سخت شود. اما تغییر ، هیچ ایرادی ندارد. تغییر به معنای تسلیم شدن نیست. بلکه به معنای یک توقف کوتاه و فکر کردن به این مسئله است که آیا هنوز هم همان چیز را در زندگی می‌خواهید یا نه.

راهکار

گاهی وقت‌ها ممکن است ببینید همان چیزی که می‌خواستید را هنوز می‌خواهید اما روش رسیدن به آن برای‌تان جواب نمی‌دهد.

کریس ساکا، سرمایه‌گذار و کارآفرین، کلبه‌ای را در حاشیه ارزان قیمت دریاچه تاهو خرید و هر وقت احساس می‌کرد انگیزه‌اش در حال افول است، به اسکی و پیاده‌روی می‌پرداخت. او باز هم همان اهداف را داشت اما برای بازگشتن به فکر و ذهنیت درست، نیاز به تغییر دادن زندگی را این‌گونه توصیف می‌کرد:

«من به زمان نیاز دارم تا تمرکز کنم، تا چیزهایی که می‌خواستم را یاد بگیرم، تا چیزی که می‌خواستم بسازم را بسازم و در رابطه‌ای سرمایه‌گذاری کنم که واقعا می‌خواستم رشد کند، به جای این‌که بنشینم و هی قهوه بخورم و قهوه بخورم و قهوه بخورم».

اگر هنوز همان چیزی که می‌خواستید را می‌خواهید، کاری که کریس ساکا انجام داد را انجام داده و برنامه روزانه خود را تغییر دهید. اگر چیزهای جدید می‌خواهید، شاید زمان آن رسیده که کار خود را ترک کرده یا تغییری در زندگی فردی خود ایجاد کنید.

این به معنای شکست نیست. فقط به این معناست که شما آماده‌اید تا روی چیزی که اهمیت دارد تمرکز کنید: خودتان.

۲. حداقل یک بار در روز احساس ناراحتی می‌کنید

ما باید ناراحتی و غم را نادیده بگیریم زیرا نگرانی و کمی ناراحت بودن، طبیعی است. درست است. طبیعی است، اما اگر هر روز احساس ناراحتی و بدبختی کنید و حتی دلیلش را ندانید، یک نشانه است.

یک وظیفه، شغل یا رابطه هم می‌تواند خوب باشد و هم بد – در اکثر موارد هردو شکل است. در حالی که باید یک مشکل را بپذیریم، نمی‌خواهیم ناراحت شدن ناشی از آن را بپذیریم.

این‌جا یک تست کوچک هست که به راحتی می‌توانید انجام دهید:

به کاری که هر روز انجام می‌دهید نگاه کنید و همچنین به چیزهایی که برای خودتان تعیین کرده بودید نیز نگاه بیندازید. چند تا از این کارها را برای خودتان انجام می‌دهید؟ و چند تا از آن‌ها را برای خوشحال کردن فردی دیگر انجام می‌دهید؟

هر چند وقت یک بار باید به عقب برگردیم و به فهرست کارهای خود نگاهی بیندازیم. آیا بر اساس فهرست و برنامه دیگران عمل می‌کنید یا فهرست و برنامه خودتان؟ بین این دو، تفاوت وجود دارد.

ممکن است باعث بروز سوء تفاهم شود اما به یاد داشته باشید که این مسئله اصلا به معنای خودخواه یا تنبل بودن نیست. اگر هر روز ناراحت هستید پس نمی‌توانید در دراز مدت، دیگران را نیز خوشحال کنید.

اگر هر روز ناراحت هستید، زمان آن فرا رسیده است که این مسئله را نشانه این بگیرید که در زمینه خوشبختی خود دارید کار اشتباهی را انجام می‌دهید. ممکن است قبلا درست به نظر می‌رسید اما دیگر حالا به دردتان نمی‌خورد. شما آماده تغییر هستید.

۳. اطرافیان شما در حال تغییر هستند

علف همیشه از دور و از آن طرف خیابان سبزتر به نظر می رسد (حداقل در اکثر موارد) . با این‌که نباید مرتب خودمان را با دیگران مقایسه کنیم اما هر چند وقت یک بار ایرادی ندارد.

افرادی که اطراف‌تان زندگی می‌کنند معمولا انعکاسی از خودتان هستند. اگر در مرحله‌ای هستید که اکثر دوستان‌تان تمام وقت را بیرون هستند اما  کاملا  ناگهانی روی کار و خانواده خود تمرکز می‌کنند، می‌تواند نشانه باشد.

این اصلا به این معنا نیست که شما باید زندگی خود را تغییر دهید در حالی که هنوز هم احساس خوبی به آن دارید. اما اگر سر بچرخانید و متوجه تغییر در اطراف خود شوید و این تغییر باعث شود که به فکر فرو روید، احتمالا نشانه این است که آماده تغییر هستید.

۴. خسته‌اید

یک زندگی سالم لزوما نباید پر از خوشی و بازی باشد اما اگر هر روز احساس خستگی کنید می‌تواند یک نشانه باشد. بین بیدار شدن در روز جمعه که نمی‌دانید باید چه کاری انجام دهید و این‌که هر روز خسته و کسل از خواب بیدار شوید، تفاوت وجود دارد.

شاید دیگر در محل کار خود احساس چالش نمی‌کنید یا یک ایده جالب، لذتی که قبلا به شما می‌داد را حالا نمی‌دهد.

به خودتان زمان بدهید. آیا فقط خسته‌اید؟ یا چیز بیشتری از زندگی می‌خواهید؟

انسان‌ها به عادت‌ها و برنامه‌های روزانه زنده هستند و  همین عادت‌ها تغییر دادن زندگی را برای‌شان سخت می‌کند. همچنین باعث می‌شود که بیشتر حد لازم در شرایط بد باقی بمانید.

۵. دچار استرس هستید

احتمالا استرس مهم‌ترین نشانه نیاز شما به تغییر باشد اما می‌تواند یکی از علائمی نیز باشد که واکنش به آن بسیار سخت است. زیرا زمانی که دچار استرس هستید به طور طبیعی از ایجاد تغییر در زندگی عصبانی می‌شوید.

مهار استرس و دست و پنجه نرم کردن با آن می‌تواند سخت باشد اما خوشبختانه راه‌های زیادی برای کنترل آن وجود دارد. معمولا باید روش‌های مختلفی را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی جواب می‌دهد.

تیم فریز به این مسئله توجه دارد:

بیش از ۸۰٪ افراد سطح بالایی که با آن‌ها مصاحبه کردم، روزانه به شکلی مدیتیشن یا تمرینات ذهنی انجام می‌دهند.

اما گاهی وقت‌ها تنها کاری که باید بکنید این است که بفهمید چه چیزی باعث استرس شما شده است و آیا ارزشش را دارد یا نه. اگر استرس یک نشانه بود، باید آن را بپذیرید و تغییر را در زندگی به وجود بیاورید زیرا آمادگی آن را دارید.

۶. ترسیده‌اید

همه افراد با ترس زندگی می‌کنند. شما نگران از دست دادن کسی هستید. آن‌ها نگران از دست دادن شغل‌شان هستند. نگران گرفتن تصمیمات اشتباه هستند.. نگران خیلی چیزها هستند زیرا زندگی ترسناک است.

نکته این‌جاست که باید تشخیص دهید که آیا این ترس به شما انگیزه می‌دهد یا   شما را از پا می‌اندازد. ترس ایرادی ندارد اما اگر بخواهید در یک ترس دائمی زندگی کنید، خیلی ایراد دارد.

اگر نگران یک مسئله خاص هستید یا هر روز احساس نگرانی می‌کنید، زمان آن است که بهتر متوجه شوید که این ترس از کجا می‌آِید و آیا باید آن را یک نشانه دانست یا نه.

زمانی که ترسیده‌اید، فکر کردن به تغییر دادن زندگی می‌تواند سخت باشد اما به ترس فکر کنید و ببینید آیا می‌خواهید در این حالت ذهنی بمانید یا این‌که می‌خواهید آن را رفع کنید.

سعی کنید آینده را تصور کنید که ترسی در آن وجود ندارد و از آن به عنوان راهی برای گرفتن یک تصمیم  و تغییر زندگی به منظور داشتن یک زندگی بهتر، استفاده کنید.

۷. هیچ محرکی در زندگی شما وجود ندارد

انسان‌ها در زندگی روزمره خود به محرک نیاز دارند زیرا گاهی وقت‌ها دچار احساس ترس، استرس و ناراحتی می‌شوند. اگر بتوانید بگویید چند وقت است که این محرک را در زندگی ندارید می‌تواند نشانه این باشد که آماده تغییر دادن زندگی هستید.

چیزی که در گذشته به شما انگیزه می‌داد و باعث می‌شد قلب‌تان تندتر بزند دیگر برای‌تان آن معنا را نمی‌دهد. اگر به حالات ذهنی که قبلا ذکر شد برسید می‌توانید مسائل را متوجه شده و این نبود محرک و انگیزه را خیلی زود به عنوان یک نشانه تشخیص دهید.

صحبت آخر

همه تغییرات سخت هستند و نمی‌توان آن‌ها را سبک گرفت اما باید تغییر را بیشتر مثبت ببینیم تا منفی. تغییر زندگی ممکن است سخت باشد اما ارزشش را دارد.

زمانی که تصمیم می‌گیرید زندگی خود را تغییر دهید در ابتدا کار آسانی نیست. سعی کنید از عبارت کریس ساکا استفاده کنید:

«من یک جمله دارم که همیشه و همیشه آن را برای خودم تکرار می‌کنم: امشب، در تخت خواب خودم خواهم بود…»

این به شما کمک می‌کند که به خاطر داشت باشید هر احساسی که دارید موقتی است. اما اگر شجاعت لازم برای تغییر دادن زندگی را نیابید ، احساسات و عواطف منفی که با آن‌ها سر و کار دارید، موقت نخواهند بود.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website