0
  • No products in the cart.
 

نکاتی برای انتخاب نام برند جذاب و متفاوت

نکاتی برای انتخاب نام برند جذاب و متفاوت

نکاتی برای انتخاب نام برند جذاب و متفاوت

نام­ هایی که وابسته به یک داستان جذاب برند باشند، همواره بسیار قدرتمند عمل میکنند . بنابراین در نام­ گذاری برند یادتان باشد که نکات زیر را در نظر داشته باشید تا ماندگاری برندتان پا بر جا باشد و در ذهن مشتریانتان جای بگیرد. جلسه های طوفان فکریتان شامل لیستی غنی از اسامی دلربا و فریبنده باشد .در ادامه برای آشنایی با این نکات با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

ماهیت خود را بشناسید
اسامی مانند دیزنی ( Disney )، نام­ هایی اند که به تاریخچه ­ی شرکت با موسسان آن اشاره دارد. آنها به دنبال آن اند که داستان اصلی شرکت را گفتگو محور و بر پایه ­ی برقراری ارتباط آغاز کنند.
پررنگ کردن و مهم جلوه دادن چشم ­انداز و برتری و تاثیر موسسان شرکت شما باعث ایجاد جوی مملو از اعتماد و ارتباط و بازگو پذیری در مقابل مشتریان می شود. هرچند، این استراتژی گزینه ­ها را محدود می سازد و کمتر در مورد ماموریت و جایگاه شرکت ­تان صحبت می کند. برای پیشروی به سمت حوزه ­ی نام­ گذاری زیرکانه، علاقه­ و ارزش ­های معمول موسسان خود را بسنجید. گاهی اوقات بهترین نام­ها از دل موسسان شرکت بیرون می ­آیند.

نام شما چیست؟
با اینکه نام برند میتواند از هر زبانی گرفته شود، اما در نظر داشته باشید که نام­ هایی را انتخاب کنید که منظم و قابل تلفظ بوده و ساختار کلمه­ ای مناسبی داشته باشد. بسیاری از شرکت ­های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برند همراه ساختند، که دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت است. اما به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص و به یاد ماندنی و جذاب می کند مانند نام برند ( Swahili ) که هم آوا با ( Hawaiian ) است.

اسم ­هایی که به خوبی انتخاب می شوند، میتوانند موجب تحریک هیجان در شرکت شما شوند و منجر به آن شوند که مشتریان در مورد برند شما، اینکه به چه زبانی است و چه معنی می دهد، سوال بپرسند. این سوالات نشان دهنده ­ی گیج شدن مشتریان نیست، بلکه نشانه ­ی آن است که نام برند شما حس کنجکاوی آنها را برانگیخته است.

 نکاتی برای انتخاب نام برند جذاب و متفاوت

ارتباط خود را با طبیعت حفظ کنید
شیفتگی ذاتی انسان ­ها به جهان طبیعی آن را به مکانی عالی برای یافتن نام­ هایی که مشمول داستان برند و احساس باشد، تبدیل کرده است. طبیعت منبع عظیمی از پیام رسانی به اشکال مختلف مانند خلوص، خوبی، ناهمواری، اقلیم ( سرد یا گرم )، یا حتی کیفیت مناسب را فراهم می کند.

برخی نام­ ها آغاز کننده ­ی یک گفتگو خواهند بود، مانند اسحاق نیوتون، آدم و حوا، هرچند برخی نام­ها مانند اپل apple حس تازگی را تحریک می کند. سعی کنید از طریق فعالیت ­های بازاریابی خود این محبت و عشق به طبیعت را با مشتریان سهیم شوید، و نام برند را در ذهن جامعه هدفتان از این طریق ماندگار نمایید.

نام ­های طبیعی میتواند در جداسازی نام برند شما از رقبا به شما کمک کنند و پیام برندتان را به مصرف ­کنندگان به راحتی القا نماید.”آمازون” یک مثال روشن در این زمینه است، نام این فروشگاه اینترنتی برگرفته از جنگلی با وسعت بسیار زیاد با تنوع جانوران و پوشش گیاهی متنوع و…..

جایگاه (location)
مانند طبیعت، نام مکان ­ها راهکار مناسبی است برای آنکه به دنبال منابع الهام بخش برای نام­ گذاری باشید. Cisco ( از San Francisco ) و Fujifilm ( ازکوه fuji در ژاپن ) شرکت ­هایی هستند که از مناطق جغرافیایی برای نام گذاری خود استفاده کرده ­اند.

نام ­گذاری جغرافیایی شما را به جامعه ­ای متصل می کند و میتواند حس و حال­ جامعه هدف را تحریک کند. نام کوهستان ­ها، نام هایی باشکوه و با عظمت هستند، در حالی که نام شهر جنبه ­ی بین­ المللی دارد. و نام برند بستگی به حسی دارد که شما در هنگام شنیدن این نام ها پیدا می کنید.

نگاهی دقیق به نقشه انداختن گامی ارزنده در هر پروژه ­ی نام ­گذاری است، اما در ذهن خود داشته باشید که نام­ های توصیفی جغرافیایی قابلیت تجاری سازی چندانی ندارند مگر آنکه مشتریان به شکل مخصوصی آن را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند.

از ادبیات و دستور زبان استفاده نمایید
یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.
اسم ­های استعاره ­ای، نشات گرفته از چیزی وسیع­ تر از خودشان و معنی تحت­ الفظی خود هستند، و برای شرکت ­هایی که بخواهند همین کار را بکنند (یعنی فراتر از نام خود پیش بروند) متناسب خواهند بود.

الهه ­ی درونی شما
اسطوره شناسی و مذهب در فطرت و سرشت انسان­ ها به حالت آماده باش قرار دارد. حقیقتاً هر فرهنگی کلکسیون ومجموعه­ ای سرشار از داستان­ های سمبلیک و نمادین دارد که پر است از، توصیفاتی برای راز بزرگ زندگی. این داستان­ ها همچنین پر از نام برند و ایده هستند.

Nike نام الهه­ ی پیروزی در یونان است. در سرتاسر دنیا می توانید داستان ­هایی را که پر است از نام­ های اسطوره ­ای بیابید.

یک نصیحت : اسطوره شناسی حوزه ای مناسب برای نام­ گذاری برند و برندینگ است، بنابراین واکاوی عمیق­ تری داشته باشید و به نام شخصیت ­ها بسنده نکنید تا نام­ های تازه و هیجان­ انگیز و الهام بخش بیابید.

نام اشخاص مهم (Celebrity)
گاهی اوقات با افراد موفق و برنده در سرتاسر جهان بیعت می بندیم که از نام آنها برای نام­ گذاری استفاده کنیم. برخی مواقع خوش شانس هستیم و برند ما دارای نام قشنگی نیز هست.

مانند کاری که شرکت ماشین الکتریکی تسلا ( tesla ) انجام داد. البته این نام به نظر بسیار پر سود بوده چرا که داستانی از اختراعات بافت و آن را به ماشین های خود تبیین کرد.
فقط به خاطر داشته باشید در نام­ گذاری و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید و حتی احتیاط کنید، چراکه برخی از نام ­ها تحت لیسانس درآمده ­اند و به عبارت دیگر توسط محل زندگی متوفی حمایت می شوند، در واقع در هنگام انتخاب نام برند بررسی کنید آن نام به اسم کس دیگری ثبت نشده باشد و کسی جز شما ذینفع آن نبوده و نسبت به آن حقی نداشته باشد.

اغلب اوقات شرکت ­ها نامی را می خواهند که تمام فلسفه ­ی کسب وکار آنها را درون محفظه ­ای قرار دهد. بعلاوه، حقیقت مفروض آن است که انجام چنین کاری ناممکن است، نام هایی که سعی دارند مفاهیم زیادی را برسانند در نهایت هیچ چیزی برای گفتن ندارند.

نام­ گذاری و برندسازی اصولی هنر انتخاب پیامی خاص است و منجر به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می شود که این پیام برند را به طرق مختلف انتقال می دهند (در یک پروژه ­ی نام گذاری یا برندسازی معمولاً بیشتر از 2000 اسم پیشنهاد می شود ).

اگر نام برند و پیامی که شرکت شما ارسال می کند جذاب تر و عمیق ­تر باشد، فاصله ی شما با رقبایتان بیشتر می شود. نامی مناسب که تاثیرگذاری زیادی بر مشتریان داشته باشد، این سوال برایشان پیش می آید که ” چه داستانی پشت نام برند شما است؟”، شما نیز با تعریف داستان جذاب برندتان آنها شگفت زده کنید!

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website