0
  • No products in the cart.
 

هر چیزی که در مورد ایمیل مارکتینگ باید بدانید

ایمیل مارکتینگ چیست؟

هر چیزی که در مورد ایمیل مارکتینگ باید بدانید

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های مستقیم بازاریابی است این شیوه توانسته است به یکی از روش‌های بسیار اثرگذار بازاریابی آنلاین شناخته شود. با وجود ایمیل‌های اسپم، همچنان ایمیل‌های پرمحتوایی هستند که در مسیر مشتری‌مداری و افزایش فروش ارسال می‌شوند و واقعا برای دریافت‌کنندگان مفید هستند.

 روش های مستقیم بازاریابی

هدف از ارسال ایمیل به مخاطبین:

افزایش کاربران جدید، افزایش ارتباط موثر یک کسب‌و کار با مشتری‌های حال حاضر و قدیمی آنها؛ به این منظور که وفاداری ایجاد شود و فروش تداوم داشته باشد. تبلیغ دیگر کمپانی‌های شریک و دیگر برندهای خود ما درکنار ارائه محتوایی مفید.

apple-email
یک نمونه ایمیل تبلیغاتی از کمپانی اپل با هدف افزایش فروش

– در سال ۱۹۷۸ اولین کمپین ایمیل مارکتینگ راه‌اندازی شد. دقیقا در زمانی که هنوز شبکه اینترنت وجود نداشت و سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته شبکه به فعالیت می‌پرداخت که بعدا به اینترنت تبدیل شد. این سازمان به صورت اختصاری Arpanet نامیده می‌شد و در سال ۱۹۹۰ برای همیشه تعطیل شد.

– تولد هات‌میل (به انگلیسی: Hotmail) در سال ۱۹۹۶ رخ داد که اولین سرویس ارسال و دریافت ایمیل شخصی بود. این سرویس توسط کمپانی مایکروسافت در سال ۱۹۹۷ خریداری شد و الان به عنوان سرویس Outlook به فعالیت می‌پردازد.

outlook-and-hotmail
آخرین لوگوی هات‌مِیل در کنار لوگوی اَوت‌لوک
– در سال ۱۹۹۸ سیستم امنیت اطلاعات شروع به کار کرد که خیلی روی کیفیت سیستم‌های ارسال ایمیل و در کل ایمیل مارکتینگ تاثیر مثبت گذاشت.

– قانون Can Spam در سال ۲۰۰۳ معرفی شد تا ایمیل‌های تبلیغاتی کیفیت بیشتری پیدا کنند و در آن ها کمتر اسپم مشاهده شود.

– طبق یک بررسی گسترده، حدود ۴۰% ایمیل‌های ارسالی در سال ۲۰۱۲ داخل گوشی‌های همراه باز شدند.

سیستم امنیت اطلاعات

چرا ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکار ما مفید است؟

فاکتور موفقیت: ایمیل‌ها بوجود آمده‌اند که به دست مخاطب ایده‌آل شما برسند. اگر به درستی در ایمیل مارکتینگ عمل کنید، بازگشت سرمایه خوبی خواهید داشت و حتما در آن موفق خواهید بود.

هزینه: هزینه این روش بازاریابی بسیار کم است و بازگشت سرمایه آن بسیار چشمگیر است. چون شما نهایتا فقط هزینه یک پلتفورم ارسال ایمیل و نیرویی را میدهید که کمپین‌های ایمیل شما را مدیریت میکند. حتی سپردن ایمیل مارکتینگ به کمپانی‌هایی که این کار را انجام میدهند، هزینه چندانی دربر ندارد؛ البته در نظر داشته باشید که کمپانی‌های کمی در ایران این کار را روی اصول انجام می‌دهد.

قابل اندازه‌گیری و منعطف: پلتفورم‌های ایمیل مارکتینگ در حین اجرای کمپین، به شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که به خوبی میتوانید شما را در تصمیم‌گیری‌های بعدی یاری کند.

ایمیل مارکتینگ برای هر کمپانی مفید است و فقط کافیست که دو مورد را در آن رعایت کنید:

  • هیچگاه اسپم ارسال نکنید زیرا به برندینگ شما آسیب میرساند و تاثیر مثبتی ندارد.
  • بهینه‌سازی نقش پر رنگی دارد.

 

چگونه می‌توانیم در ایمیل مارکتینگ موفق عمل کنیم؟

خلاقیت: این مورد به طراحی کلی ایمیل، یعنی قالب، تصاویر و رنگ‌های بکار گرفته‌شده اشاره دارد. از طرفی خوب است که این امکان را به مخاطب خود بدهید که بتواند ایمیل را هم در HTML و هم Text مشاهده کند. زیرا هر کدام از این دو حالت نمایش ایمیل، طرفدارهای خود را دارند.

ارتباط محتوایی: هدف از ایمیل مارکتینگ، این است که پیام کمپانی خود را به مخاطب هدفمان برسانیم. برای تبدیل شدن افراد هدفگیری شده به موقعیت فروش، کافیست که محتوای درستی در تبلیغات خود بکار ببرید. در این محتوا لازم است که به نیاز و چالش مخاطب خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بپردازید.

انگیزه: افراد پس از باز کردن یک ایمیل، با خود می گویند: در این ایمیل چه چیزی برای من وجود دارد؟

زمان‌بندی: بسته به کسب‌وکار شما، زمان مناسب برای ارسال ایمیل متفاوت است و بیشتر به رفتار مخاطبان شما بستگی دارد. اکثر افرادی که در زمینه ایمیل مارکتینگ فعالیت می‌کنند، همواره زمان ارسال ایمیل خود را تست می‌کنند و بر اساس نرخ بازشدن ایمیل‌ها، برای زمان ارسال آنها تصمیم می‌گیرند.

محتوا: حتما نقل‌قول مشهور بیل گیتس درباره محتوا را شنیده‌اید:

محتوا پادشاه است!

در ایمیل مارکتینگ هم محتوا نقش بسیار بسزایی دارد و باید به همه جنبه‌های آن پرداخته شود تا تاثیرگذاری ایمیل افزایش یابد. برای نمونه همیشه باید به تُن (Tone of Voice)، تیتر و همه نوشته‌های داخل ایمیل توجه کنید.

صفحه فرود: برای افزایش فروش به کمک ایمیل مارکتینگ، لازم است که از صفحه فرود استفاده کنید. و باید بدانید که صفحه اصلی وب‌سایت شما یک صفحه فرود به حساب نمی‌ آید و در حد امکان باید مخاطب را محدود کنید تا عمل مورد نظر شما را انجام دهند.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website