0
  • No products in the cart.
 

وبلاگ نویسان حرفه ای چگونه مطالب جذاب و با سئو سایت بالا منتشر می کنند؟

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > سئو و بهینه سازی وب  > وبلاگ نویسان حرفه ای چگونه مطالب جذاب و با سئو سایت بالا منتشر می کنند؟
مطالب جذاب و سئو سایت بالا

وبلاگ نویسان حرفه ای چگونه مطالب جذاب و با سئو سایت بالا منتشر می کنند؟

خیلی از وبلاگ نویسان حرفه ای یک چک لیستی درباره نکاتی که باید رعایت کنند تا بتوانند یک مطلبی جذاب با سئو بالا را منتشر  کنند را درست میکنند و طبق آن پیش می روند. پیروی از این چک لیست باعث می شود اشتباهات بسیار کمتر شوند و به حداکثر کیفیت ممکن برسند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

۱- یک عنوان جذاب انتخاب کنید

اگر پستی که منتشر می کنید یک عنوان جذاب نداشته باشد، ممکن است کسی آن را نخواند یا به اشتراک نگذارد. درست مثل کتابی که به خاطر جلد بدش نادیده گرفته می شود، خیلی افراد پست های با عنوان غیر جذاب را نادیده می گیرند. بنابراین پیش از اینکه پست وبلاگ خود را منتشر کنید، مطمئن شوید که عنوان آن جذاب باشد.

بهترین راه برای پیدا کردن یک عنوان جذاب این است که عنوان مورد نظرتان را از طریق برنامه تجزیه و تحلیلگر عنوان EMV برای پیدا کردن ارزش بازاریابی عاطفی آن بسنجید(البته این ابزار برای متن هایی که به زبان انگلیسی نوشته می شود، به کار می آید).

۲- مراقب باشید طول عنوان SEO شما کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد

معمولا عنوانی که برای پستتان قرار می دهید و عنوان SEO یکی هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که طول آن کمتر از ۶۰ حرف است. اگر این کار را نکنید، گوگل و دیگر موتورهای جستجو آن را به این پیغام “Long SEO Title” قطع می کنند. البته شما می توانید عنوان وبلاگ و عنوان سئوتان را متفاوت قرار دهید. این یکی از نکاتی است که رعایت کردن آن می تواند در بالا بردن سئو سایت مفید باشد.

اگر از افزونه Yoast SEO برای WordPress استفاده نمی کنید، به شدت توصیه می کنم که این کار را انجام دهید، زیرا دارای یک منطقه پیش نمایش است که نشان می دهد عنوان شما چطور در Google نمایش داده می شود.

۳- نوشتن شرح متا یا Meta Description را فراموش نکنید

شرح متا شرح مختصری از محتوای پست شماست که در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی زیر عنوان پست شما نمایش داده می شود. اگر خودتان یک بخش از محتوا را به عنوان متا، به صورت سفارشی ننویسید، موتورهای جستجو چند جمله اول متن را به عنوان متا انتخاب و  تقطع می کنند و نمایش می دهند که اصلا خوب نیست.

به همین دلیل شما باید حتما یک بخش از توضیحات را که زیر ۱۶۰ کاراکتر دارد، به صورت سفارشی بنویسید. این مساله هم می تواند روی بالا بردن سئو سایت موثر باشد. در این مورد هم استفاده از افزونه Yoast SEO می تواند خیلی مفید باشد.

۴- حتما کلمه کلیدی را در عنوان، شرح، و محتوا بکار ببرید

زمانی که مقاله را نوشتید، باید یک عبارت کوتاه که حاوی چند کلمه است را به عنوان موضوع یا مساله اصلی مقاله تان تحت عنوان کلمه کلیدی مشخص کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که عنوان، توضیحات متا و محتوای مقاله شما شامل این عبارت کلیدی، که شما در تلاش برای رتبه بندی آن هستید، باشد .

به عنوان مثال: کلمه کلیدی این مقاله “بالا بردن سئو سایت” است، که هم در عنوان و هم در متن و هم در توضیحات متا وجود دارد.

شما می توانید برای فهمیدن اینکه چند بار کلمه کلیدی را در متن مقاله تان ذکر کرده اید، مقاله خود را بخوانید و تعداد را بشمارید، و یا از ترکیب دو دکمه Ctrl + F استفاده کنید، یا می توانید از افزونه Yoast SEO استفاده کنید که به طور خودکار تعداد تکرار کلید واژه را به شما می گوید.

۵- عبارات کلیدی مرتبط را فراموش نکنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از مبتدیان محتوانویسی مرتکب می شوند این است که سرتاسر مقاله شان را پر می کنند از کلمه کلیدی، این کار کاملا غلط است چون از خوانایی و جذابیت متن کم می کند.

در واقع آنچه باید انجام دهید این است که محتوایتان را به زبان طبیعی بنویسید و سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی متن در مقاله تان استفاده کنید، این کار هم خوانایی متن را بالا می برد هم سبب می شود مقاله شما زمانی که افراد کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی متن را جستجو می کنند، مقاله شما جزو نتایج نمایش داده شود.

برای انجام این کار و به عبارتی پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی مرتبط، شما باید در گوگل کلید واژه اصلی خود را جستجو کنید، سپس در پایین صفحه نتایج جستجو می توانید عبارت های مشابه ای را که جستجو شده اند ببینید.

این یکی از تاکتیک های وبلاگ نینجا در بسیاری از چک لیست های مربوط به بالا بردن سئو سایت در صفحات وبلاگ است.

۶- برای پست های مرتبط در وبلاگ خود لینک داخلی بسازید

ایجاد پیوند بین هر دو صفحه از سایت در بالا بردن سئو سایت تان می تواند تاثیر زیادی داشته باشد، زیرا باعث افزایش بازدید صفحات و کاهش نرخ پرش سایتتان می شود. در هر پستی که می نویسید، باید حداقل برای ۱ تا ۲ مقاله از مقاله های قبلی تان لینک گذاری کنید.

۷- اطمینان حاصل کنید که تمام لینک های خارجی در یک پنجره جدید باز می شوند

داشتن لینک های خارجی می تواند به کاربر کمک کند تا در مورد موضوع مقاله بیشتر بیاموزد و از این جهت، و بعلاوه در بالا بردن سئو سایت هم مفید هستند. اما اگر استفاده از این لینک ها سبب شود که کاربر سایتتان را ترک کند، بهتر است که از آن استفاده نکنید. برای اینکه هم از لینک خارجی استفاده کنید و هم از خروج کاربر از سایت جلوگیری کنید، باید تمام لینک های خارجی را در یک پنجره جدید باز کنید.

انجام این کار سبب می شود زمان لینک دادن به منابع خارجی نرخ پرش از سایت خود را کاهش دهید.

۸- اضافه کردن تصویر مناسب و با منبع معتبر

به منبع عکس هایی که در سایت قرار می دهید دقت کنید. اگر عکس هایتان صرفا کپی ای از عکس های سایر سایت ها باشند، این برایتان به قیمت کاهش سئو سایتتان تمام خواهد شد. البته می تواند عواقب وخیم تری هم داشته باشد.

شما باید عکس های سایتتان را خودتان طراحی کند یا از سایت هایی که عکس رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند استفاده کنید و یا با بردن عکس هایی که از سایت های دیگر دانلود کرده اید به نرم افزاری شبیه فوتوشاپ و دستکاری اش، به آن هویتی جدید بدهید.

۹- تصاویر شما باید دارای برچسب های ALT باشند

دقت کنید که تمام یا بعضی از تصاویری که به سایت اضافه می‌کنید دارای برچسب‌های alt باشند. این به بالا بردن سئو سایت کمک می کند.

۱۰- عکسها را برای ابعاد مناسب رسانه اجتماعی بررسی کنید

از آنجا که هر شبکه دارای اندازه تصویر متفاوت است، اگر تصویر مورد نظر شما بیش از ۵۰۰ پیکسل در ۳۰۰ پیکسل باشد معمولا مناسب است. اما اگر پستی که می خواهید منتشر کنید حاوی یک عکس بسیار کوچک یا بند انگشتی است، بررسی کنید که این ابعاد برای فیس بوک، گوگل، کارت های توییتر و غیره مناسب باشد.

اگر تم مورد نظر شما کوچکتر از اندازه کوچک باشد، می توانید با استفاده از تنظیمات اجتماعی افزونه Yoast SEO یک تصویر کوچک برای فیس بوک، توییتر و غیره آپلود کنید.

مطالب جذاب و سئو سایت بالا

۱۱-  تعداد عکس ها را به تناسب مقدار متن قرار دهید

برای داشتن مقاله ای جذاب باید حداقل به ازای هر ۳۵۰ کلمه از محتوا یک عکس استفاده کنید تا مقاله تان برای خواننده، قابل خواندن و جذاب باشد چرا که اغلب کاربران وقت و حوصله خواندن مقالات طولانی و غیرجذاب را ندارند.

تصاویر، نمودار ها، فیلم ها، عکس ها، نقل قول ها، جداول و …، به شما کمک می کنند که ارزش متن را افزایش دهید.

۱۲- محتوا را به بخش های مناسب (h2، h3، لیست ها، قالب بندی) تقسیم بندی کنید

شما باید مطمئن شوید که پست وبلاگ شما به لحاظ دستوری برای خواندن ساده باشد.

عنوان ها (برچسب های h2، h3)، لیست ها، bold ها، کالیج آن، پاراگراف های کوتاه و سایر قالب بندی ها می توانند به خوانایی متن کمک کنند.

۱۳- مخاطب را به فعالیت مناسب در سایت دعوت کنید

معمولا نویسندگان مطالب در وبلاگ در پایان پست وبلاگ، از خوانندگان خود می خواهند که درباره پست شان نظر دهند، محصول شان را خریداری کنند یا آنها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند، و غیره.

این کار خوبی است که سبب جذب و درگیر کردن مخاطب می شود. فقط به یاد داشته باشید که راههای ارتباطی مناسب و متنوعی برای کاربرانتان قرار دهید. یعنی علاوه بر فراهم آوردن امکان اظهار نظر در سایت، از شماره تلفن و ایمیل و.. هم استفاده کنید تا کاربران احساس کنند که دسترسی به شما واقعا آسان است.

۱۴- اضافه کردن دسته ها و برچسب ها

ایجاد دسته بندی های مختلف در سایت و تعیین دسته هر مطلب قبل از انتشار آن، دسترسی کاربران به مطالبی که می خواهند را فوق العاده آسان می کند و این خود در جذب مخاطبین تاثیر گذار است.

۱۵-  بررسی مقدمه

مقدمه به بازدیدکنندگان کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا به خواندن محتوای شما ادامه دهند یا نه. با استفاده از روش APP و با نوشتن مقدمه در یک قلاب محتوایتان را جذاب کنید.

روش APP در مقدمه ها:

A – موافقت: قول یک ایده که خواننده با آن موافق است.
P – وعده: وعده نشان می دهد که چگونه برای حل مشکل.
P – پیش نمایش: روشن کنید که چه چیزی خوانندگان شما را بخواهند یاد بگیرند.

۱۶-  چک کردن طول متن

متخصصان هنوز در مورد بهترین طول یک پست بحث می کنند، زیرا پاسخ درستی برای آن وجود ندارد. فقط مطمئن شوید که طول پست شما برای پوشش دادن موضوع پست کافی است و به اهداف خود خواهید رسید. حداقل طول مجاز برای متن از طرف گوگل حدود ۳۰۰ کلمه است. ولی در واقع این شما هستید که مقدار مناسب متن را تعیین می کنید، مراقب باشید افراط و تفریط نکنید.

گر چه متن های بلند که حاوی تعداد بیشتری کلمات کلیدی باشند برای بالا بردن سئو سایت مناسب تر هستند ولی باید مراقب باشد متنتان خیلی بلند و کسل کننده نشود، در متن های طولانی فاکتورهای جذابیت را هر چه بیشتر رعایت کنید تا خواننده متن را نیمه تمام رها نکند.

۱۷- چک کردن رسانه های بصری

اطمینان حاصل کنید که عناصر بصری شما ویژگی های لازم از جمله: کیفیت گرافیکی بالا، حجم پایین، سرعت دانلود بالا، جذابیت، ارتباط مناسب با موضوع پست، کپی رایت نبودن و … را داشته باشند.

۱۸-  اضافه کردن لینک های داخلی و خارجی

هنگامی که محتوایتان را به سایت های قدرتمند و معتبر لینک می دهید، این برای گوگل نشانه ای برای ارزیابی شماست و در بالا بردن سئو سایت شما موثر خواهد بود و هنگامی که شما به وب سایت های خنثی لینک می کنید، به خوانندگان کمک می کنید که به شما بیشتر اعتماد کنند. لینک ها اعتبار آنلاین خود را ایجاد می کنند، بنابراین قبل از اینکه روی انتشار کلیک کنید، آنها را به پست خود اضافه کنید.

فراموش نکنید که لینک های داخلی در بالا بردن سئو سایت شما موثر خواهند بود، و البته به خوانندگان برای پیدا کردن جای بعدی که باید رویش کلیک کنند، کمک می کنند.

هنگام ایجاد لینک های داخلی و خارجی به این نکات توجه داشته باشید :

  • آیا پیوندهای داخلی وجود دارد؟
  • در مورد لینک های خارجی چطور؟ (آیا آنها مربوط و معتبر هستند؟)
  • آیا همه آنها کار می کنند؟
  • آیا لینک ها در یک برگه جدید باز می شوند؟ (اگر چنین است، خوب است.)
  • آیا تمام ویژگی های مورد نیاز اضافه شده است؟ (dofollow، nofollow، و غیره)

۱۹-  زمان بندی

انتشار منظم پست ها در وبلاگ یا سایت می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب، بخصوص مخاطبینی که به طور منظم پیگیر مطالب شما هستند داشته باشد. کافی است ساعت خاصی و یا روز های خاصی در هفته را برای انتشار پست هایتان در نظر بگیرید و بعد در هر ساعت از شبانه رو که خواستید مطالبتان را بنویسید و برای انتشار در آن زمان خاص زمانبندی کنید.

این کار بخصوص زمانی که قصد مسافرت دارید یا مشغله تان بیشتر از حد معمول شده می تواند بسیار راهگشا باشد، به هر حال مخاطبین زمان انتشار پست را می بینند نه زمان نوشته شدنش را.

۲۰- بررسی عناصر فنی

محتوای خود را در مرورگرهای مختلف بررسی کنید و ببینید آیا در همه آنها خوب به نظر می رسد یا خیر. همینطور فایل های بزرگ و کوچکی که در پست هایتان قرار می دهید را بررسی کنید و ببینید به راحتی باز یا دانلود می شوند یا خیر؟

زمان بررسی پست هایتان در مرورگرهای مختلف به دنبال یافتن جواب این سوال ها باشید:

  • آیا محتوای در همه مرورگرها و دستگاه های تلفن همراه خوب است؟ BrowserStack می تواند به شما در آزمایش کمک کند.
  • آیا باز کردن و / یا دانلود آسان است؟
  • یا معیارهایی برای تجزیه و تحلیل بیشتر تنظیم شده است؟
  • آیا هسته معنایی و عبارات کلیدی وجود دارد؟

۲۱– پیش نمایش و تست

آخرین کاری که قبل از انتشار باید انجام دهید، دیدن پیش نمایشی از پستی که ایجاد کرده اید است. روی پیوندها کلیک کنید و ببینید همه کار می کنند یا نه، و مطمئن شوید که همه تصاویر و قالب بندی ها خوب باشند. بع از همه این ها می توانید روی دکمه انتشار کلیک کنید، البته می توانید آن را برای زمانی دیگر زمان بندی کنید.

قدم بعدی چیست؟

به نظرتان آیا راه حل مناسبتری به جای یادداشت برداری نکات وجود دارد یا خیر؟ بلی روشی آسان تر وجود دارد.

می توانید از افزونه رایگان Pre-Publish Post Checklist استفاده کنید در صورتی که از WordPress استفاده می کنید.

این افزونه  به شما اجازه می دهد تا شما در پست وردپرس چک لیست ایجاد کنید و اجازه نمی دهد که شما پستتان را منتشر کنید در صوتی که همه موارد را چک کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website