0
  • No products in the cart.
 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

تمیز کردن اتاقتان به نظر میرسد که کار طاقت فرسایی باشد اما راحت تر از انچه که فکرش را بکنید، هست! موزیک بگذارید، یک لیستی را بنویسید، به خودتان جایزه بدهید و ان را به شکل بازی در بیاورید تا با انگیزه بمانید. اول کارهای سخت را انجام بدهید و سپس، اتاقتان را اساسی تمیز کنید مثلا با گرد و گیری کردن، زدودن الودگی ها و تمیز کردن تمام سطوح که باعث میشود اتاقتان تمیز و درخشان بماند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

قسمت اول : با انگیزه بمانید.

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. موسیقی های شاد را برای خودتان بگذارید تا با شادی کار خود را انجام دهید، قبل از اینکه شروع کنید، البوم اهنگ هایی را بگذارید که به شما انرژی میدهد. موزیک های که ریتم تندتری دارند، شما را با  انگیزه نگه میدارد تا تمیز کردن اتاق خود را انجام بدهید. از گذاشتن موسیقی هایی که ارام هستند و یا رویایی هستند، جلوگیری کنید زیرا شما را خسته میکند.

نکته:  اگر شما نمیدانیدکه به چه موسیقی هایی گوش بدهید، به دنبال اهنگ هایی باشید که شاد هستند. برای مثال نرم افزار اسپاتفای، اپل موزیک، و پاندورا، اهنگ هایی را دارند که شما را با انگیزه نگه میدارد.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. برای خودتان جایزه ای را در نظر بگیرید تا تشویق بشید که وظیفه ی خود را انجام بدهید. این انگیزه، به شما کمک میکند تا وظیفه تان را سریع تر انجام بدهید. تصمیم بگیرید که وقتی که کارتان تمام شد، چه چیزی را برای خودتان در نظر گرفته اید. شاید بخواهید که با دوستانتان بیرون بروید، یک فیلم با خانواده خودتان ببینید، یا اینکه بستنی بخورید، یا کتاب مورد علاقه ی خود را بخوانید.

مطمئن باشید که در کارتان عجله ای نمی کنید فقط به دلیل اینکه میخواهید به خودتان جایزه بدهید.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. اگر نیاز دارید تا انگیزه ی بیشتری داشته باشید، تمیز کردن اتاق خودتان را مثل یک بازی انجام دهید. اگر مشکل دارید که خودتان را با انگیزه نگه دارید، تمیز کردن را با بازی کردن، تلفیق کنید تا جالب شود. بعدا متوجه میشوید که وسایلی که قابل استفاده نیست را در عرض ده دقیقه ، دور می اندازید و اتاقتان را تمیز می کنید. یا به جایش، وقتی که در حال تمیز کردن هستید، فکر کنید که یک ربات هستید و صدا و حرکات ربات را از خودتان دربیاورید. گزینه ی دیگر این هست که یک تایمر را در نظر بگیرید و ببینید که چقدر با سرعت، اتاق خودتان را میتوانید تمیز کنید. خلاق باشید و بازی های خود را به وجود بیاورید!

نکته: سعی کنید که تمیز کردن را از سطوح بالا تا پایین انجام بدهید، بنابراین، این روند به شما کمک میکند تا کارتان را در زمان کمتر انجام بدهید بدون اینکه کارتان را دوباره تکرار کنید.

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. یک چک لیست از تمام تمیزکاری که باید انجام بدهید را بنویسید. چک لیست ها، یک راه خوبی برای ایجاد حس پیشرفت و موفقیت هستند، آن هم زمانی که در حال تمیز کردن به صورت اساسی هستید. تصمیم بگیرید که به چه چیزی نیاز دارید تا بتوانید سازمان دهی و تمیز کاری را انجام دهید و سپس، انها را از اولویت های مهمتر به اولویت های کم اهمیت تر، تقسیم کنید. سعی کنید که در این کار انقدری دقیق باشید که هیچ چیز از قلم نیفتد.

هر کاری که انجام میدهید را تیک بزنید، بنابراین، به این منوال متوجه میشوید که کدام کارهای دیگر را نیز باید انجام بدهید.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. وظایف را در طول هفته تقسیم کنید تا مدیریت کردنش راحت تر باشد. این گزینه ی خوبی هست اگر کار زیادی برای انجام دادن دارید. هر کاری که انجام میدهید را بنویسید بنابراین، با برنامه ی تمیز کردنتان میتوانید هماهنگ شوید. سعی کنید تا ان جایی که میشود، منضبط باشید و طبق برنامه تان پیش بروید.

برای مثال : تمیز کردن لباس ها را برای دوشنبه، در نظر بگیرید.

تمیز کردن سطوح و دور انداختن زباله ها را برای سه شنبه ها در نظر بگیرید و گردگیری کردن را برای چهارشنبه در نظر بگیرید.

 

قسمت دوم : از عهده ی وظایف اصلی بربیایید.

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. هر چیزی را از روی تخت تان بردارید. سعی کنید که نمای تخت تان را جوری تمیز نگه دارید که معلوم باشد که در حال تمیز کاری هستید. هر چیزی که بر روی تخت تان هست را بردارید و در قسمتی دیگر از اتاقتان، ان را بگذارید. ملافه ها و پتوهای خود را مرتب کنید و تختخواب خود را صاف کنید و بالش های خود را در بالای تخت قرار دهید.

اگر تاکنون ملافه های خود را عوض نکرده اید، انها را بشوئید و ملافه های جدید را روی تخت تان قرار بدهید. این باعث میشود تا تخت تان، نو و جدید و مرتب به نظر برسد.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. تمام لباس هایی که کف اتاق هستند را مرتب و تمیز کنید. لباس هایتان را بردارید و ببینید که تمیز هستند یا نیستند. اگر شک دارید، فکر کنید که کثیف هستند! اگر یک لباسی تمیز باشد، ان را در کمدتان اویزان کنید. اگر یک لباس کثیف باشد، ان را بشوئید.

به یاد داشته باشید که ماشین لباس شویی را تا زمانی که کارتان تمام نشده است، روشن نکنید. شاید در ادامه ی تمیز کردنتان، به ایتم ها و موارد کثیف دیگر نیز برسید.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. هر ظرف کثیفی را به اشپزخانه ببرید. این باعث میشود تا از بوی بد در فضای اتاق جلوگیری شود و همچنین باعث میشود تا حشرات دیگر در اتاق جمع نشوند. تمام لیوان ها، بشقاب ها، کارد و چنگال ها را به آشپزخانه برگردانید. هم چنین، هر بسته بندی که در فضای اتاقتان هست را به بیرون ببرید.

زیر تخت تان، روی کمد و میز تان و هم چنین داخل پا تختی های خود را بگردید تا ظروف کثیف را پیدا کنید و بسته بندی ها را به بیرون ببرید.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. هر اشغالی را در سطل زباله بیندازید. این یک راه خیلی خوبی هست تا فضای اتاقتان را تمیز نگه دارید و از شلوغ شدن اتاقتان جلوگیری شود. تمام چیزها را در جاهای مختلف اتاقتان مرتب کنید و تصمیم بگیرید که اگر نیاز هست چیزی را به دور بیاندازید، این کار را حتما انجام بدهید. به دنبال بسته های مواد غذایی، هسته های سیب، تکه های کاغذ و مواد شکسته شده باشید.
  • هر چیزی را که نمیخواهید به موسسه ی خیریه بدهید.
  • کاغذ باطله و مقواهایی که نمیخواهید را برای بازیافت کردن استفاده کنید.

 

قسمت سوم : وسایلتان را در اتاقتان مرتب کنید.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. اگر وسایلتان جای مشخص دارد، حتما انها را در سرجایشان قرار بدهید. هر چیزی که در دکورتان هست و شکننده هست را بردارید. به این منوال، شما میتوانید اتاقتان را با خیال راحت تمیز کنید بدون اینکه چیزی شکسته شود. با چیزهای بزرگتر شروع کنید، مثل بالشت ها و کتابها و سپس به چیزهای کوچک تر بروید، مثل مداد و خودکار و چیزهای دیگر. برای تمام چیزهایتان بر روی میز، دکور و یا در کنار میزها، مکانی را در نظر بگیرید.

سعی کنید با ایتم ها و چیزهایی که به دور می اندازید، حواستان را پرت نکنید، زیرا باعث میشود تا تمیز کردنتان، طولانی تر شود.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. موارد مشابهی را که جا و مکان مشخصی ندارند را ذخیره کنید. این یک راه ساده ای هست برای اینکه اتاقتان را مرتب کنید و برای شما راحت تر باشد تا وقتی به دنبال چیزی هستید، ان را پیدا کنید. تمام لوازم تحریرتان را در جعبه ی 1 قرار بدهید، عکس هایتان را در جعبه ی دیگر و لوازم ارایشی تان را در جعبه ی دیگر قرار بدهید و لوازم دکوری یا صنایع دستی را در جعبه ی دیگر قرار بدهید و .. . مطمئن باشید که بر روی جعبه ها اسم می گذارید و انها را در جایی قرار میدهید که قابل دسترس باشد.

جعبه ها را در شلف تان، زیر تخت خواب، کمد دیواری و روی میزتان قرار بدهید.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. آیتم ها و مواردی که برایتان خاص هستند را در معرض دید قرار دهید. این یک راه خیلی خوبی هست برای اینکه، اتاق خودتان را شخصی سازی کنید. اگر شما در حال تمیز کردن باشید و یک چیز جالب یا اسباب بازی پیدا کردید، ان را بر روی میزتان، کمد یا کنار میز تان قرار بدهید. سعی کنید که فقط چند چیز را بر روی این سطوح قرار بدهید بنابراین فضایی که از ان استفاده می کنید خیلی شلوغ نمیشود.

استفاده از فضای خود به عنوان یک قسمتی که در دید عمومی هست به شما کمک می کند تا اتاق را مرتب تر نگه دارید، زیرا باعث میشود که شما اشیائی که مربوط به یک فضا و دکوراسیون نمی باشند را در جای دیگر قرار بدهید. به غیر از این موارد، وقتی که فضایی که از ان استفاده میکند، کمتر شلوغ باشد، راحت تر تمیز میشود.

برای مثال، جایزه فوتبال خود را روی میزتان قرار دهید و یک عکس مورد علاقه خود را نیز روی کمدتان بگذارید.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. هر کتاب، لباس یا اسباب بازی هایی که نمیخواهید را به دور بیاندازید. این یک راه خیلی خوب برای این هست که اتاقتان شلوغ نشود و فضای بیشتری را دارید تا بتوانید وسایلتان را در سر جایش قرار بدهید. به هر شئ نگاه کنید و فکر کنید که ایا از ان در سال گذشته استفاده کرده اید یا خیر. اگر شما تا به حال از ان استفاده نکرده باشید و زیاد برایتان ارزش ندارد، ان را به یک خیریه بدهید.
  • مطمئن باشید که در اول با خانواده تان راجع به ان صحبت کرده اید.

 

قسمت چهارم: سطوح مختف را تمیز کنید.

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. تمام سطوح را در اتاقتان تمیز کنید. از یک داستر استفاده کنید تا گرد و غبار روی میزتان، کمد، قفسه ی کتابها، پرده های کشیده شده، فن ها، لامپ های روشنایی، لامپ ها و هر سطح دیگری که ممکن است در اتاق خود داشته باشید را تمیز کنید. همیشه از سطوح بالاتر شروع کنید و به سطوح پایین تر برسید تا گرد و غباری که پاک می کنید بر روی سطوح دیگر ننشینند. قبل از جاروبرقی کشیدن، گردگیری کنید زیرا معمولا گرد و غبار جا به جا میشوند و بر روی سطوح مختلف قرار می گیرند.

اگر داستر ندارید، از پارچه ی میکروفیبر استفاده کنید تا گرد و غبار را از بین ببرید.

مطمئن باشید تا اشیاء روی میزتان، کمد و .. را گردگیری کرده اید . قاب های تصویری، سوغاتی ها و کاپ های قهرمانی وقتی عاری از گرد و غبار باشند بسیار زیبا به نظر می رسند.

مطمئن باشید که فن ها و چراغ ها وقتی که در حال گردگیری هستید، خاموش هستند.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. برای از بین بردن گرد و غبار و چسبندگی، سطوح را پاک کنید.  چسبندگی، مورچه ها را جذب میکند و وسایلتان را خراب میکند. مقداری، شیشه پاک کن روی سطوح بزنید و سپس با دستمال انها را پاک کنید. دستمال های میکروفیبری انتخاب خیلی خوبی هست زیرا کثیفی ها را از بین می برد. میز، کمد، میز کنار تخت، کنار پنجره ها، قرنیزه ها ، سینی و سایر سطوح اتاق خود را حداقل یک بار در هفته پاک کنید.

دستمال مرطوب هایی که ضد عفونی هستند، خیلی خوب هستند چونکه هر باکتری را که بر روی سطوح کار میکند را می کشد.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. جاروبرقی بکشید، به خصوص زیر تخت و میزتان را. معمولا خیلی از افراد، موقع تمیز کردن یادشان میرود که زیر تخت و میزشان را تمیز کنند، بنابراین، مطمئن باشید که حتما این نواحی را جاروبرقی می کشید. اگر نیاز باشد، وسایل را جا به جا کنید تا بتوانید زیرشان را جاروبرقی بکشید. حرکت جاروبرقی باید به سمت عقب و جلو روی کف باشد تا فرش تان تمیز به نظر برسد.

اگر مکش جاروبرقی تان خوب نیست، کیسه ی جاروبرقی را چک کنید که اگر پر هست، ان را خالی کنید.

حدقل یکبار در هفته، اتاقتان را جاروبرقی بکشید. اگر با کفش نیز راه میروید، حتی بیشتر از یک بار در هفته جارو بکشید.

به یاد داشته باشید که : اگر فرش تان بوی خاصی  میدهد، قبل از جارو کردن مقداری دئودوریزر فرش یا جوش شیرین را روی فرش بپاشید تا عطر و بویی دلپذیر به اتاق شما ببخشد.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. اگر امکان پذیر می باشد، کف را جارو و طی بکشید. از جارو استفاده کنید تا تمام خاک و گرد و غبار را به یک جای خاص ببرید و از خاک انداز استفاده کنید تا با جارو، گرد و غبار را به خاک انداز ببرید. بعد از اینکار، طی خود را در داخل یک سطل ابی که صابونی هست، ببرید و بعد از اینکه طی تان تمیز شد، جاها و مکانهایی که کثیف هستند را طی بکشید. هر چند دقیقه یکبار طی را بشویید تا اطمینان حاصل شود که آلودگی در کف زمین پخش نمی شود. این باعث میشود که سطوحتان تمیز و مرتب به نظر برسد.

حداقل یکبار در هقته، سطوح تان را جارو و طی بکشید.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. کلید لامپ ها و دسته های درب را با اسپری ضد عفونی کننده پاک کنید. اینگونه قسمتها، جاهایی هستند که بیشتر از همه لمس میشود. این بدان معناست که در طول زمان، باکتری روی این نواحی جمع میشوند. بر روی کلید لامپ ها و دستگیره ها، اسپری ضد عفونی کننده خانگی بزنید و سپس از پارچه یا حوله کاغذی برای پاک کردن آن استفاده کنید.
  • هر هفته یکبار دستگیره ها و کلید لامپ ها را ضد عفونی کنید تا آنها را تمیز نگه دارید.
  • حتی پوششی که بر روی کلید لامپ ها هست را تمیز کنید، درست است که زیاد این پوشش لمس نمیشود و دوده نمی گیرد اما در کل این قسمت ها را نیز تمیز کنید زیرا به نمای کلی اتاق، ظاهر خوبی میدهد.

 

چگونه اتاق خود را تمیز کنید؟

  1. از شیشه پاک کن استفاده کنید تا اینه ها و پنجره ها را تمیز کنید. شیشه پاک کن را بر روی این سطوح بزنید و سپس با دستمال انها را تمیز کنید. این کار را انجام بدهید تا وقتی که هیچ الودگی بر روی اینه ها و پنجره ها باقی نماند. این باعث میشود تا اینه ها و پنجره ها تمیز به نظر برسند.
  • هر زمانی که اینه ها و شیشه ها کثیف میشوند، سریعا تمیزشان کنید تا الودگی ها روی هم جمع نشوند.
  • دستمال های میکروفیبری برای پاک کردن شیشه ها مناسب هستند.
  • فراموش نکنید که لبه ها یا کناره ی پنجره ها  را نیز تمیز کنید. این کناره ها را با جاروبرقی دستی تمیز  کنید. میتوانید از مسواک های قدیمی و روش های دیگری استفاده کنید تا این نواحی را تمیز کنید.

مترجم : مینا رضایی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website