0
  • No products in the cart.
 

چگونه به عنوان فردی که حیوان خانگی دارد؛ مسئولیت پذیر باشیم؟

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > ویکی راهکار مصور  > حیوانات خانگی  > چگونه به عنوان فردی که حیوان خانگی دارد؛ مسئولیت پذیر باشیم؟

چگونه به عنوان فردی که حیوان خانگی دارد؛ مسئولیت پذیر باشیم؟

وقتی که شما یک حیوان خانگی را میخرید، باید حتما نسبت به حیوان خود؛ مسئولیت پذیر باشید. وقتی حیوانی به خانه ی شما می اید ، مسلما با توجه به شرایط و محیطی که دارد، با افراد خانواده وقت می گذراند. باید گفت که حیوانات، دقیقا مثل بچه ها؛ نیازهای مختلفی دارند از سلامت جسمانی گرفته تا تحریکات ذهنی و اگاه بودن. وقتی که شما حیوان خود را انتخاب کردید، خانه ی تان را برایش اماده کنید. برای اینکه یک والد خوب برای حیوان خود باشید، اب و غذا، توجه کردن و سرگرمی های مختلفی برایش فراهم اورید.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

قسمت اول : یک خانه ی ای برای حیوان خود فراهم  اورید.

  1. حیوانی را انتخاب کنید که متناسب با فضای خانه و شرایط زندگی تان باشد. یکی از چیزهایی که باید حتما در این راستا انجام دهید، این هست که با خودتان عهد ببندید که والدین خوبی برای حیوانتان هستید. هر حیوانی برای خودش خاص هست پس تمام حیوانات برای هر محیط خانگی خوب نیستند. بزرگی یا کوچکی محیط زندگی تان به همان اندازه ای که باید مایحتاج حیوان خود را براورده کنید، مهم هست. در نظر بگیرید که چقدر وقت و انرژی دارید تا برای حیوان خودتان صرف کنید.
  • بین نژادهای حیوانات؛ تفاوت زیادی وجود دارد. برای مثال، چیوهوا (نوعی نژاد سگ) نسبت به گریت دن(نوعی نژاد سگ)، به فضای کمتری برای زندگی کردن و تمرین کردن نیاز دارد. نژادهای مختلف، هزینه های غذایی و دامپزشکی متفاوتی دارند.
  • حیوانهای نادر مثل طوطی و مارمولک های بزرگ، خیلی هزینه بر هستند و معمولا به قفسه های بزرگی نیاز دارند. حیوانات کوچک، مثل همسترها و ماهی هایی مثل گوپی ها، در اول؛ انتخاب های خوبی هستند.
  • بقیه افرادی که با شما زندگی می کنند را نیز در بگیرید مثل بچه ها. بعضی از سگها نسبت به بقیه ی حیوانات، برای محیط های خانوادگی بهتر هستند. حیواناتی مثل پرندگان، ممکن هست که با یک انسان خوی بگیرند و بقیه را گاز بگیرند.

  1. برای اینکه حیوان خود را بخرید، مکان مناسبی را برای خریدش انتخاب کنید. وقتی که شما یک ایده ای راجع به این دارید که چه حیوانی را میخواهید بخرید، در اطراف خانه تان، به دنبال مکانی باشید تا بتوانید حیوان خود را بخرید. به دنبال فروشگاه های انلاین باشید، سپس به این مرکز مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها با حیوانات به خوبی رفتار می کنند. از فروشندگان در مورد هزینه ی پذیرشش سوال کنید. سپس، با یکسری حیوانات ملاقات کنید تا بتوانید ببینید که چگونه رفتار می کنند.
  • برای اینکه به شجره نامه ی حیوان خود بپردازید، با پرورش دهنده اش صحبت کنید. راجع به نژاد و جایی که سگ تان بزرگ شده است، بپرسید. یک پرورش دهنده ایی که مسئولیت پذیر باشد، میتواند به شما اطلاعات خیلی خوبی راجع به پیشینه ای سگی که میخواهید بخرید، بدهد.
  • نظرات دیگر افراد را راجع به خانه و مکانی که میخواهید برای حیوان خود در نظر بگیرید، بخوانید و تا وقتی که خودتان از نزدیک، ان را ندیده اید، نگیرید.
  • خدمات انلاینی برای فروش حیوانات وجود دارد که به شما اجازه میدهد، همان حیوانی که میخواهید را پیدا کنید. سایت های زیادی در این راستا وجود دارد مثل https://www.petfinder.com//.
  • وقتی که حیوانی را به خانه ی خود می اورید، حتما اسناد و برگه های خود را در جای امنی نگه دارید.

 

  1. حیوانی را انتخاب کنید و نامی را برایش بگذارید. وقتی که شما حیوانی را انتخاب می کنید، مسئولیت شما به عنوان والد حیوانتان نیز شروع میشود. در اول برای حیوانتان، اسمی را بگذارید. سعی کنید با توجه به شخصیتی که دارد، برایش اسمی را انتخاب کنید. برای مثال میتوانید از تلویزیون برای اینکار استفاده کنید. به زودی اینکار را انجام دهید تا مردم حیوانتان را با اسمی که برایش انتخاب می کنید، صدا بزنند.
  • برای بعضی از حیوانات، مثل سگها یا گربه ها، شما باید اسمش را به صورت رسمی ثبت کنید. دفاتر دامپزشکی همچنین برای پیگیری سلامتی حیوان خانگی تان از شما، اسمش را میخواهند.
  • وقتی که حیوانی را میخواهید بگیرید، زیاد عجله نکنید. انتخاب واقعا سخت هست وقتی که می بینید شما انتخاب های مختلفی دارید. افرادی که به عنوان والد، مسئولیت پذیر هستند، صبر می کنند تا حیوان مناسب خودشان را پیدا کنند.

 

روش دوم : یک محیط امن را برای حیوان خود در نظر بگیرید.

  1. هر شئ نامناسب و خطرناکی را از حیوان خود دور کنید. ممکن است از بقیه ی افرادی که در خانه شان، سگ یا گربه دارند، بشنوید که انها “ضد سگ” یا “ضد گربه” دارند. به عنوان والد یک حیوان، شما باید حیوان خود را از تمام خطراتی که تهدیدش می کند، دور کنید؛ مثل اشیاء تیز، گیاهان سمی و هر چیز سمی که ببلعند. حیوانات اهلی بسیار کنجکاو هستند، بنابراین وسایل شکننده را دور کنید و مناطقی که خارج از کنترل شما هستند را مسدود کنید.
  • هر نوع حیوان خانگی توانایی آسیب رساندن به خانه شما را دارد. خرگوش ها، همسترها، پرندگان و حتی مارمولک ها ممکن است به لباس های با ارزش، سیم های برقی و سایر موارد آسیب برساند.
  • ایجاد فضای امن و مناطق بازی. به عنوان مثال، گیاهانی مانند آزالیا و لاله ها برای گربه ها و سگهای کنجکاو سمی هستند، بنابراین آنها را در دسترس حیوان خانگی خود قرار ندهید.

  1. نرده ها و قفس هایی را درست کنید تا حیوان خانگی خود را در خانه تان نگه دارید. حصارهای حیاط خلوت ، محدود کننده های خوبی برای سگ ها هستند. اگر حصار دارید، آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید سگ شما نمی تواند فرار کند. اگر حیاط حصارکشی ندارید، از شیروانی استفاده کنید تا حیوان خانگی خود را به بیرون اورید. برای حیوانات دیگر، از جمله پرندگان، خزندگان، دوزیستان و جوندگان، یک فضای قفس محکم با فضای زیادی را فراهم کنید. اگر ماهی دارید، یک تنگ  بزرگ را انتخاب کنید که آب زیادی در آن نگه داشته شود  و یک سطح برای تنظیم ان پیدا کنید.
  • فضایی را برای قفس ها و تانک ها در نظر بگیرید. این قفس ها و تانک ها باید در جایی باشد که به دور از دسترس بچه ها باشد.
  • قبل از قرار دادن قفسشان نیازهای حیوان خانگی خود را بدانید. بعضی از حیوانات خانگی مانند طوطی ها به فعالیت نیاز دارند. برخی دیگر، مانند گونه های طعمه و حیوانات ترسناک، نیاز به گوشه ای آرام برای استراحت دارند.
  • فضای قفس و مخازن را پاک نکنید. آنها باید روی سطوح پایدار و دور از دسترس کودکان یا سایر حیوانات خانگی قرار گیرند.

 

 

  1. ملافه های امن و راحتی برای حیوانتان فراهم اورید. حیوان خانگی جدید شما به مکانی برای خوابیدن نیاز دارد. بسیاری از فروشگاه های حیوانات اهلی، تخت حیوانات اهلی را برای گربه ها و سگ ها می فروشند، اما شما همچنین می توانید پتو و بالش را برای آنها جمع کنید. انواع دیگر حیوانات اهلی نیاز به بسترهایی دارند که قسمت زیرین زیستگاه آنها را پوشانده است. بسترهای متداول شامل روزنامه، تراش چوب و خاک است.
  • اگر خزندگان و دوزیستان را نگه می دارید، در مورد زیستگاه طبیعی حیوان خانگی خود تحقیق کنید. فروشگاه های عرضه حیوانات خانگی بسترهای تمیز را به فروش می رسانند. به عنوان مثال، خرچنگ های هریتی شن ها را دوست دارند ، گکوها خاک را دوست دارند، اما ایگواناها و مارها اغلب روزنامه ها را دوست دارند.
  • تراش چوب آسپن برای بسیاری از مارها و جوندگان مناسب است. جوندگان و خرگوشها نیز کاغذ و یونجه را دوست دارند.
  • پرندگان میله ای که بر رویش می ایستند را دوست دارند، اما پایین قفس پرندگان را با روزنامه حتما تمیز کنید. هنگام کثیف شدن یا خرد شدن، قفسشان را عوض کنید.
  • از اکواریوم و بسترهای خاک برای ماهی استفاده کنید. تقریباً دو بار در ماه ماسه را در اکواریوم تمیز کنید.

 

 

روش سوم : تکمیل برنامه های ثبت نام و ایمنی

  1. فرم های ثبت نام و شناسایی را برای حیوان خانگی خود تکمیل کنید. اگر سگ یا گربه دارید، اسمش را بر روی قلاده اش بنویسید. بیشتر مغازه های پت شاپ، این کار را برای شما انجام میدهند. برای انواع حیوانات، برحسب قوانینی که در شهر خود برای حیوانات دارید، برگه های پذیرش یا فرم ثبت نام را تکمیل کنید.
  • بسیاری از مناطق از شما میخواهند که به عنوان مالک حیوان خانگی در دولت، اسم خود را ثبت نام کنید. سگ ها، گربه ها و حیوانات نادر غالبا باید ثبت نام کنند حتی اگر آنها را به عنوان حیوانات خانگی نگه ندارید. از پناهگاه یا آژانس امداد و نجات بپرسید که برای تبدیل شدن به یک والد رسمی حیوان خانگی، چه فرمهایی را برای تکمیل نیاز دارید.
  • پناهگاه ها و آژانس های امداد و نجات غالباً در تکمیل فرم های ثبت نام به شما کمک می کنند. اگر هنوز مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، از آنها بخواهید یا در دفتر محلی کنترل حیوانات، اطلاعاتی را کسب کنید.
  • در نظر بگیرید که برای ردیابی سگ یا گربه خود، یک ریزتراشه را برای ردیابی آن در صورت بیرون آمدن از خانه اش، داشته باشید. دامپزشکان همچنین یک میکروچیپ را بر روی بدن پرندگان مثلا پاهایشان قرار میدهند تا مشکلی پیش نیاید.

 

 

 

 

 

 

  1. از یک وسیله بزرگ به عنوان حامل یا جا به جا کننده برای نقل و انتقال حیوان خود استفاده کنید. شما هرگز نمی دانید چه موقع نیاز دارید حیوان خانگی خود را به بیرون ببرید، بنابراین از قبل آماده شوید. در مورد بیشتر حیوانات خانگی، تنها کاری که باید انجام دهید خرید یک حامل است که فضای کافی برای استراحت حیوان خانگی شما فراهم می کند. برای حیوانات اهلی که در جعبه ها جای نمی گیرند، از وسیله ایمنی برای اتومبیل خود استفاده کنید تا هنگام حمل و نقل شان، حیوان خانگی تان در امان باشد. وقتی که میخواهید حیوان خود را به دامپزشک ببرید، از حامل استفاده کنید.

 

  • فروشگاه های عرضه حیوانات اهلی، جعبه های پلاستیکی و ناقل پارچه یا فابریک را به فروش می رسانند. جعبه ها برای اکثر حیوانات از جمله پرندگان، مارمولک ها و جوندگان که ناقلان نرم را از بین می برند، مناسب هستند.
  • برای ماهی، باید یک کیسه پلاستیکی یا کاسه ماهی کوچک تهیه کنید. آن را با آب مخزن پر کنید و ماهی خود را در اسرع وقت در زیستگاه معمولی خود برگردانید.

  1. وقتی حیوانتان مریض هست، فورا ان را پیش یک دامپزشک خوب ببرید. وقتی که شما حیوانی را به خانه ی می اورید، اولین کاری که باید انجام دهید این هست که یک دامپزشک خوب در اطراف خانه تان پیدا کنید. مطمئن باشید که آنها برای درمان نوع حیوان خانگی شما آموزش دیده اند. اگر متوجه شدید که حیوان شما، نیاز به واکسیناسیون دارد، حتما ان را واکسیناسیون کنید و یک برنامه سالانه چک اپ را مشخص کنید. هر وقت متوجه شدید که حیوان خانگی شما، رفتارش غیر معمول هست ، قرار ملاقات قبلی را تعیین کنید.
  • اگر نیاز باشد، حیوان خود را عقیم کنید.
  • برای مشاهده اطلاعات و اعتبار مشتری، دفاتر دامپزشکی را بصورت آنلاین جستجو کنید. به دنبال دفتری باشید که در هنگام گرفتن حیوان خانگی خود راحت باشید.
  • هر چقدر بیشتر با حیوان خانگی خود زندگی کنید، نحوه عملکرد آن را در طی یک روز معمولی بیشتر تشخیص می دهید. هرگونه رفتار غیر عادی نشان دهنده ی این هست که اتفاق اشتباهی در حال رخدادن هست. به عنوان مثال، حیوان خانگی شما ممکن است وقتی مریض باشد، اب نخورد.

 

  1. در صورت بروز یک بلای طبیعی برنامه ای را تهیه کنید. در صورت عدم توانایی ازاد گذاشتن آنها در خانه، به مکانهایی برای نگه داشتن حیوان خانگی خود بیاندیشید. بسیاری از حیوانات خانگی در شرایط اضطراری نیاز به پناهگاه دارند. با فهمیدن محل های پناهگاه های اضطراری در خانه تان؛ حیوان شما امن می ماند. همچنین، به دنبال مکان های دوستانه برای حیوانات خانگی و دوستان و اعضای خانواده باشید که خودتان و حیوانتان امن بمانید.
  • برخی از پناهگاههای جامعه حیوانات خانگی را نمی پذیرند. مطمئن شوید که می دانید کدام پناهگاه ها برای حیوانات خانگی بی خطر هستند. اگر در شرایط اضطراری ناگهانی مانند سیل گرفتار شوید، احتمالاً فرصتی برای این کار نخواهید داشت.
  • خود را به خوبی آماده کنید تا در هر شرایط اضطراری بتوانید در امان باشید. اسناد مهم مانند شناسایی حیوان خانگی، ایمن سازی و برچسب های شناسایی را در یک ظرف ضد آب نگه دارید تا با خود ببرید.

  1. در صورت عدم توانایی مراقبت از حیوان خانگی تان، با بقیه در تماس باشید. تغییر ناگهانی برنامه ها، مانند بیماری، ممکن است مانع مراقبت از حیوان خانگی شما شود. برنامه ای داشته باشید و در مورد آن با افرادی که می شناسید، از جمله دوستان، اعضای خانواده و هر کسی که با شما زندگی می کند، صحبت کنید. چند نفر از افراد مورد اعتماد را انتخاب کنید تا از حیوان خانگی خود مطلع شوید و حتی در صورت نیاز از آن مراقبت کنید.
  • با این موضوعات اشنا باشید که چه کسی از حیوان شما مراقبت می کند و حیوانتان باید در کجا بماند.
  • به خاطر سپردن برنامه ها بعضی اوقات در زمان های پر مشغله و پر استرس دشوار است، بنابراین به دیگران یادآوری کنید تا زمانی که مطمئن شوید آنها مراقبت حیوانتان هستند.

 

قسمت چهارم : نیازهای حیوانات خود را بدانید.

  1. به حیوانتان، غذای سالم بدهید. با خرید یک غذای با کیفیت و جلوگیری از رفتارهای نادرست، از سلامتی حیوان خانگی خود مراقبت کنید. نیازهای غذایی حیوان خانگی شما به اندازه و گونه های آن بستگی دارد. به عنوان مثال، غذای سگ و گربه از دانه و مقدار زیادی گوشت تشکیل شده است. برچسب های مواد غذایی را با دقت بخوانید و ببینید کدام غذاها برای حیوانتان، چاق کننده هست تا از چاق شدن حیوان خود جلوگیری کنید.
  • حیوانات اهلی مانند پرندگان و جوندگان غالباً پالت هایی را به عنوان مکمل با میوه و سبزیجات میخورند. خرگوش ها و حیوانات مشابه برای تکمیل رژیم غذایی خود نیاز به یونجه زیادی دارند.
  • برای حیواناتی که گوشت خوار هستند مثل مارها و مارمولک ها، می توانید کرم های غذایی و سایر حشرات کوچک را در فروشگاه های حیوانات اهلی خریداری کنید. مارها موش می خورند، در حالی که بسیاری از مارمولک ها نیز به سبزیجات برگ دار و برخی سبزیجات احتیاج دارند.
  • غذای ماهی برای ماهی خوب هستند، اگرچه هنوز هم باید از مصرف بیش از حد آنها جلوگیری کنید. ماهی تقریباً دوبار در روز به مقدار کمی از این غذا احتیاج دارد.

 

  1. برای حیوان خود، اب تمیز فراهم کنید. مهم نیست که حیوان شما چه چیزی باشد، اما حتما برایش اب فراهم کنید. برای بیشتر حیوانات خانگی، یک کاسه را در نظر بگیرید و هر روز آن را دوباره پر کنید. آنرا با صابون و آب بشویید تا تمیز شود. اگر حیوان خانگی مانند همستر دارید، یک بطری آب را داخل قفس آویزان کنید.
  • اگر حیوان خانگی خود را در خارج از خانه قرار می دهید، اطمینان حاصل کنید که آنها در هر زمان، خصوصاً در هوای گرم، از منبع قابل دسترس آب برخوردار هستند.
  • ماهی به آب شیرین احتیاج دارد، بنابراین به یاد داشته باشید هر دو هفته یکبار مخازن و کاسه های ماهی را تمیز می کنید. یک سیستم تصفیه در زیستگاه ماهی خود داشته باشید تا آب آن تازه شود. آب شیرین را با تهویه مطبوع تمیز کنید تا ماهی شما در امان باشد.

 

 

 

  1. حیوان خود را به حمام ببرید اگر کثیف شده باشد. بیشتر حیوانات خانگی خود را تمیز نگه می دارند، بنابراین نیازی نیست که راجع به تمیز کردنشان، نگران باشید. سگها حیواناتی هستند که بیش از حد کثیف میشوند و تقریباً در هر 3 ماه به حمام نیاز دارند. حیوان خانگی خود را با آب گرم و یک شامپوی مخصوص بشوئید، این شامپوها در فروشگاه ها موجود هستند. از شامپو کک استفاده کنید تا حیوانتان مثل سگ یا گربه، کثیف نماند.
  • گربه ها، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، خرگوش ها و جوندگان، همه خودشان را تمیز میکنند. اگر مثلاً پرنده یا مارمولک خود را در کاسه آب دیدید، احتمالا در حال تمیز کردن خودش هست. برخی از حیوانات مانند پرندگان و یکسری مارمولک ها نیز در خارج از قفسشان در حمام گرم لذت می برند.
  • حیوانات مریض یا کثیف را با صابون ملایم و مقادیر کمی آب غسل دهید. حیواناتی که از آب استفاده نمی کنند، مانند خرگوش ها، اگر آنها را غوطه ور کنید، ترسیده و دچار استرس می شوند.
  • ماهی ها در آب زندگی می کنند، بنابراین آنها عملا خودشان را حمام میکنند! ماهی ها به درمان خاصی احتیاج ندارند، مگر اینکه به نظر بیمار برسند، مانند اینکه متوجه شوید که انها انگل دارند، و بعد باید انها را به بیرون بیاورید. با تمیز کردن مخزنشان، آنها را تمیز نگه دارید.

  1. حیوان خانگی خود را با مسواک و تمیز کردن ناخن هایش، تمیز کنید. برای از بین بردن موهای ریخته شده، هر روز یکبار حیوان خانگی خود را برس بکشید. سگ ها، گربه ها، پرندگان و برخی مارمولک ها نیز نیاز دارند که ناخن هایشان کوتاه شود. به دنبال رگ داخل ناخن باشید تا ناخن حیوانتان بیش از حد کوتاه نشود. حیوان خانگی خود را تمیز کنید تا زیبا و مرتب به نظر برسد.
  • شانه های خانگی فلزی برای نظافت موهای حیوان خانگی به خوبی کار می کند. آنها مانند بسیاری از شانه های پلاستیکی شل و ول نمیشوند.
  • نوع ابزار کوتاه کردن ناخن مورد نیاز شما بسته به نوع حیوان خانگی شما کمی متفاوت است. برای به دست آوردن ابزار مناسب، از فروشگاه لوازم حیوان خانگی بازدید کنید. برای مارمولک ها و بعضی از پرندگان حتی می توانید از ناخن گیر خودتان استفاده کنید.

  1. برای تمیز نگه داشتن دندان و منقار از محصولات دندانپزشکی استفاده کنید. اگر سگ یا گربه دارید، خودتان دندان هایش را تمیز نگه دارید. در صورت امکان، روزانه یک بار دندانهای حیوان خانگی خود را با مسواک و خمیر دندان تمیز کنید. همچنین، به حیوانات خانگی خود وسایل جویدنی مانند چربی دندان یا اسباب بازی های جویدنی بدهید و به خرگوش یا هر نوع جونده ای که دارید، یونجه بدهید.

 

قسمت پنجم : حیوان خود را اجتماعی بار بیاورید.

  1. اسباب بازی هایی بخرید تا حیوان خانگی تان با ان بازی کند. مراقبت از حیوان خانگی بیش از سلامت جسمی اش مهم است. حیوانات اهلی دوست دارند بازی کنند، اما برخی از حیوانات خانگی به یک سری وسایل خاص نیاز دارند تا بازی کنند. بیشتر حیوانات اهلی از داشتن اسباب بازی های جویدنی، اسباب بازی هایی که می توانند پرتابش کنند و به دور بیاندازند، خوششان می اید . به دنبال اسباب بازی هایی باشید که باعث ایجاد سر و صدا می شود و حیوان خانگی تان با ان سرش گرم میشود.
  • نیازهای حیوان خانگی خود را در خاطر داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است گربه تان مبل شما را خراش بدهد.
  • اگر می توانید خودتان اسباب بازی برای حیوانتان درست کنید، سعی کنید یکسری اسباب بازی مانند جعبه پازل برای پرندگان یا سکوی همستر درست کنید.
  • ماهی ها کنجکاو هستند، بنابراین سعی کنید یک پس زمینه رنگارنگ در پشت مخزن ماهی قرار دهید. سپس یک سری گیاهان، یک کشتی جنگی پلاستیکی و اسباب بازی های دیگر را در ماسه آکواریوم قرار دهید. این کار باعث میشود که ماهی شما شاد و خوشحال شود.

 

  1. با بازی کردن با حیوان تان، به ان علاقه زیادی نشان دهید. برای اینکه والد خوبی برای حیوان تان باشید، به همان اندازه که می توانید با حیوان خانگی خود زمان صرف کنید. تا انجایی که میشود با آن بازی کنید. اگر نیاز باشد که حیوان خود را ماساژ بدهید، حتما همین کار را انجام دهید. هر حیوان خانگی به یک نوع محبتی نیاز دارد، بنابراین فعالیت هایی را پیدا کنید که حیوان خانگی شما با ان خوش باشد.
  • بعضی از حیوانات خانگی دوست ندارند خیلی به آنها نزدیک شوید. به عنوان مثال بسیاری از خزندگان و جوندگان دوست ندارند به مدت طولانی در کنارتان باشند. اگر نیاز باشد، برایشان اسباب بازی بخرید یا به انها غذا بدهید.
  • به عنوان مثال، با سگ یا پرنده خود بازی کنید. یک اسباب بازی را بردارید و به دور بیاندازید تا سگ یا گربه تان به دنبالش برود. حیوان خود را از قفسش به بیرن بیاورید تا با آنها وقت بگذرانید.

  1. حیوان خانگی خود را با برخورد مناسب و تشویق کردن آموزش دهید. اینکه شما والد حیوان خود باشید، بدان معناست که حیوان تان را اموزش می دهید. حیوان خانگی شما در ابتدا از چیزی اگاهی ندارد، به خصوص اگر بسیار جوان باشد. برای آموزش درست حیوان خانگی خود به روش صحیح، کاری که می خواهید انجام دهید را ، به روش درستی پیش ببرید. سرزنش کردن و اسیب رساندن به حیوان خانگی تان، هیچ کمکی به تعلیم و تربیت ان نمیکند.
  • به عنوان مثال، سگها و گربه ها را برای تعلیم دادن از هرگونه سرو صدا و مشکل دور کنید. به آرامی پیش بروید، برایش جایزه ای را در نظر بگیرید وقتی که پیشرفتی میکند. به خاطر داشته باشید که حیوانات خانگی جوان نسبت به افراد مسن راحت تر یاد می گیرند.
  • به یاد داشته باشید که به حیوان خود دستشویی کردن و محل مناسب برای اینکار را اموزش بدهید. برای مثال، سگ تان را به بیرون ببرید و برای گربه تان ظرفی فراهم کنید.
  • حیوانات دیگر نیز قابل آموزش هستند. به عنوان مثال، پرنده ها و مارمولک ها هم اموزش دستشویی دارند اگر صبور باشید.

  1. حیوان خانگی خود را به ارامی با محیط و افراد جدید اشنا سازید. حیوانات خانگی برای انطباق با شرایط جدید به زمان نیاز دارند. حیوان خانگی شما ممکن است کمی ترسو باشد، خصوصاً وقتی برای اولین بار آن را به خانه می اورید. آن را در یک فضای آرام نگه دارید و مجبورش نکنید که با همه ی افراد خانه ارتباط برقرار کند. به تدریج آن را در معرض وضعیت جدید قرار دهید تا به این وضعیت عادت کند.
  • با روحیه ی حیوان خانگی خود اشنا باشید. بعضی از حیوانات خانگی به تنهایی بهتر زندگی می کنند، به عنوان مثال برخی از انواع ماهی ها به تنهایی در یک مخزن بهتر زندگی می کنند.
  • وقتی که میخواهید حیوان خود را با یک محیط جدید اشنا سازید، حتما به ارامی پیش روید و با نهایت صبر این کار را انجام دهید.
  • همیشه وقتی که حیوان تان در حال ارتباط برقرار کردن با بقیه ی افراد هست، مواظبش باشید. حیوان تان ممکن است که مقداری مضطرب شود و شما را گاز بگیرد یا اسیبی بهتان وارد کند.

 

 

 

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website