0
  • No products in the cart.
 

چگونه خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین را رفع کنیم؟

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > سئو و بهینه سازی وب  > چگونه خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین را رفع کنیم؟
رفع خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین

چگونه خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین را رفع کنیم؟

رفع خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین

در این مطلب که در سایت تدسا فراهم گردیده، به نحوه رفع خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین که یکی از ارورهای شایع هم هست خواهیم پرداخت.

خطای Apache is functioning normally

یکی از محبوب‌ترین پنل های میزبانی وب با قابلیت‌هایی هم چون عدم مشکلات تحریمی و سبک بودن موقع اجرا دایرکت ادمین می‌باشد که با هزینه‌ی پایین لایسنس آن بسیار در بین وب مستران و مدیران سرور محبوب گشته است.

توسعه روزافزون و استفاده‌ی گسترده بعضاً باعث بروز مشکلاتی در حین اجرای  کار با آن برای کاربران تازه‌کار می‌شود یکی از ارور های مهم و شایع خطای Apache is functioning normallyمی‌باشد.

برای رفع خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین باید عوامل متعددی مورد بررسی قرار گیرند که برای شما در ادامه به تفصیل شرح خواهیم داد.

 رفع خطای Apache is functioning normally 

آموزش رفع خطای Apache is functioning normally

اولین دلیل بروز این خطا بعد از نصب پنل، فراخوانی هاست ایجاد شده با آدرس IP سرور به جای آدرس دامنه می‌باشد در این مورد برای حل مشکل از آدرس دامنه برای فراخوانی سایت خود استفاده کنید و یک آدرس دامنه مجزا برای هاست نیم خود تعریف نمایید.

دومین دلیل بروز خطای Apache is functioning normally عدم ست شدن صحیح virtualhost در کانفیگ آپاچی می‌باشد. برای رفع آن باید فایل کانفیگ آپاچی یوزر مربوطه که در مسیر /usr/local/directadmin/data/users/username/httpd.conf/ قرار دارد در فایل کانفیگ اصلی آپاچی /etc/httpd/conf/httpd.conf/ فراخوانی شده باشد.

چنانچه از custombuild ورژن ۲ استفاده می‌کنید باید در فایل کانفیگ اصلی آپاچی خط زیر قرار داشته باشد.

Include /conf/extra/directadminvhosts.conf

و در فایل /etc/httpd/conf/extra/directadmin-vhosts.conf/ باید در انتهای فایل خطی برای فراخوانی فایل کانفیگ آپاچی منحصربه‌فرد یوزربا خط زیر قرار داشته باشد Include /usr/local/directadmin/data/users/username/httpd.conf  اگر موارد ذکر شده وجود نداشته باشند توسط دستورات زیر فایل کانفیگ آپاچی رو یکبار rewrite می‌کنیم.

cd /usr/local/directadmin/custombuild
./build rewrite_confs

و حتماً از وجود خط apacheconf=/etc/httpd/conf/extra/directadmin-vhosts.conf در فایل usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf/ اطمینان حاصل نمایید.

سومین دلیل عدم ست شدن دامنه با آدرس IP صحیح سرور در آپاچی می‌باشد. برای حل این مشکل به مسیر Admin Level -> Show All Users رفته و از ست بودن دامنه موردنظر با آدرس ای پی اطمینان حاصل کنید.

در بعضی از مواقع برای رفع خطای Apache is functioning normally در Directadmin باید یکبار دامنه موردنظر را پاک کرده و دوباره ایجاد نمایید تا مشکل مربوطه برطرف گردد.

و در آخر اگر باز تمامی موارد ذکر شده را انجام دادید و ارور همچنان به قوت خود باقی بود بهترین راه همیشه چک کردن لاگ سرور هستش با بررسی لاگ آپاچی به احتمال ۹۹ درصد مشکل شما حل خواهد شد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website