0
  • No products in the cart.
سئو کلاه سیاه چیست؟

کلاه سیاه سئو چیست

کلاه سیاه سئو چیست؟

پیشنهاد می کنیم کسانی که در حوزه ی سئو فعالیت دارند کلاه سیاه سئو  و تکنیک های آن را بشناسند، به این دلیل که اصول کلاه سیاه سئو جرم به حساب می آید و باعث نابودی سایت و کسب و کار و در نتیجه ی آن صرف هزینه و اتلاف وقت شما خواهد شد.
تکنیک های کلاه سیاه سئو برای رشد سریع سایت در نتایج گوگل تمرکز میکنند و توجهی برای میزان رضایت کاربر نخواهند داشت. هدف اصلی از این کار کسب جایگاه بهتر اما غیر واقعی است و تلاش میشود از نقاط ضعف گوگل در تشخیص صفحات بهتر استفاده شود.

تکنیک های کلاه سیاه مدام در حال تغییر است و هر زمان که گوگل راه حلی برای شناسایی این سایت ها پیدا می کند روش های جدیدی اتخاذ میشود. با استفاده از کلاه سیاه سئو شما خیلی سریع رشد میکنید و به جایگاه مناسب میرسید ولی جایگاه شما بسیار لغزنده خواهد بود و هر روز ممکن است توسط گوگل جریمه شده و از لیست نتایج حذف شوید.

کلاه سفید و کلاه سیاه 

کلاه سیاه‌ها اعتقاد داشتند باید هرچه سریعتر در گوگل رتبه بالا گرفت. آنها برای بالا آمدن در نتایج جستجو، از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کردند. شعار کلاه‌ سیاه‌ها این بود: هدف، وسیله را توجیه می‌کند! از آن طرف کلاه سفیدها اصرار داشتند که تحت نظارت قانون عمل کنند. آنها هیچ قانونی را زیر پا نمی‌گذاشتند. کلاه سفیدها اعتقاد داشتند دور زدن برای مدت کوتاه و استراتژی در بلندمدت تاثیرگذار است.

کلاه سفید و کلاه سیاه

معرفی تکنیک های سئو خطرناک کلاه سیاه

پنهان کردن متن

اولین تکنیک کلاه سیاه سئو  که بشکل وسیعی نیز در سایت ها وجود دارد و به کار می رود تکنیک کلاکینگ (Cloaking) است. این تکنیک در واقعیت با نمایش محتوایی متفاوت از آنچه گوگل و کاربر انتظارش را دارد به ارائه محتوا می پردازد. به بیان دیگر صفحه ای را به کاربر نشان می دهد که انتظارش را نداشته است.

بطور مثال تصور کنید کدهای شما در صفحات وب سبب می شود گوگل فکر کند که شما کاربران را به سایت مسابقات فوتبال راهنمایی می کنید، در صورتی که کاربر وارد سایت شما می شود با اطلاعاتی در مورد اکسسوری ها و اسباب بازی کودکان مواجه می شود. در واقعیت گوگل با استفاده از الگوریتم جستجوی خود برای پیدا کردن چنین فعالیت هایی بهره می برد و هنگامی که پی تخلف می برد سایت شما را جریمه خواهد کرد. این موضوع خود سبب آسیب به رتبه بندی سایت می شود و حتی حضور سایت شما را در موتورهای جستجو با اشکال مواجه می کند.

ریدایرکت های مخفیانه 

ریدایرکت کردن یک صفحه موجب میشود کاربر بدون اطلاع به آدرس دیگری ارجاع داده شود. دلایل زیادی برای ریدایرکت کردن یک صفحه وجود دارد که اتفاقا بسیار کاربردی و مثبت هستند و موجب جریمه سایت توسط گوگل نمیشوند. بعنوان مثال صفحاتی که آدرس آنها تغییر کرده یا به کلی حذف شده اند به وسیله Redirect به آدرس جدید خود ارجاع داده میشوند.

اما بعضی از روش ها برای فریب گوگل طراحی شده اند که باعث میشوند محتوای نمایش داده شده به کاربر با محتوایی که در دسترس گوگل قرار میگیرد متفاوت باشد.

محتوای تکراری

یکی از بدترین تکنیک های سئوی کلاه سیاه، محتوای تکراری یا کپی کردن مطالب از سایر سایت ها است. باز هم تاکید می کنیم که الگوریتم های موتورهای جستجو بطور منظم و مرتبط اصلاح شده و تغییر می کنند و فقط محتواهایی ایندکس می شوند که منحصر به فرد و اصیل باشند. البته موتورهای جستجو محتوای اصیل را تنها یکبار ایندکس می‌کنند. بعبارت دیگر تمام محتواهایی که کپی شوند از بین رفته و هدر می روند. بنابراین بهتر است بر روی موارد سئویی تمرکز کنید که بتواند محتوایی منحصر به فرد و اصیل را به شما ارائه کند. نکته دیگری که باید در مورد محتوای تکراری بدان اشاره کرد این است چنین محتوایی ممکن است حتی در وبلاگ شما نیز وجود داشته باشد!

خرید و فروش لینک

موتورهای جستجو مثل گوگل، خرید و فروش لینک را به شدت ممنوع کرده‌اند. گوگل در وب‌سایت خود اعلام کرده است که هر لینکی که برای دستکاری رتبه‌ صفحه و یا رتبه‌ سایت در نتایج جستجوی گوگل مورد استفاده قرار بگیرید، می‌تواند به عنوان نقض قوانین گوگل در نظر گرفته شود. گوگل همینطور هرگونه مبادله برای خرید لینک را غیرقانونی تلقی می‌کند. مانند زمانی که شما در ازای دریافت لینک، محصولات وب‌سایت خود را به صورت رایگان برای وب‌سایت دیگری می‌فرستید. تشخیص اینکه چه تبادلی قابل قبول است و چه تبادلی جرم محسوب می‌شود، ممکن است کمی سخت به نظر برسد. اگر شما هم جز آن دسته‌ای هستید که با خواندن این مورد از سئوی کلاه سیاه، نگران تبادلات خود شدید باید دستورالعمل‌های FTC را بخوانید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی 

در گذشته استفاده از کلمات کلیدی بصورت مکرر سبب افزایش رتبه سایت بوده است ولی حالا همه چیز تغییر کرده . بعبارت دیگر اگر سایت شما دارای اطلاعات در موضوع خاصی است، باید با قرار دادن اطلاعات مرتبط و مفید با آن موضوع سبب افزایش رتبه سایت خود شوید اما اینکه بخواهید مدام در هر دو جمله یکبار، از کلمات کلیدی بهره ببرید سبب می شود که سایت شما به عنوان اسپم به موتور جستجو معرفی شود. تکرار کلمات کلیدی سبب اذیت کراولرهای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان نیز می شود. آنچه پیشنهاد می کنیم این است که کلمات کلیدی متعادل و مرتبط را در متن خود قرار دهید و از تکرار بیش از حد از آن خودداری کنید.

کامنت‌های اسپم در بلاگ

همانطور که از اسم آن معلوم است، این روش شامل پیوند به وب سایت شما در نظرات وبلاگ است. امروزه این اتفاق کمتر می‌افتد. زیرا الگوریتم‌های گوگل بروز شده‌اند و هرگونه لینکی را در کامنت‌ها نادیده می‌گیرند. بیشتر وبلاگ‌های معتبر در حال حاضر لینک‌هایی را در قسمت نظرات وبلاگ به صورت nofollow ایجاد می کنند. ایجاد لینک‌های nofollow در کامنت‌ها به این معنی است که موتورهای جستجو مثل گوگل، لینک را فالو نکنند و این لینک‌ها هیچ مجوزی هم صادر نمی‌کنند.

سیستم های همکاری در فروش

سایت هایی که در سیستم همکاری در فروش فعالیت می کنند اغلب از یک قالب مشخص در طراحی بهره میبرند و در بسیاری موارد محتوای محصولات یا خدمات را مستقیما از سایت اصلی دریافت میکنند. با این کار عملا تمام محتوای سایت کپی بوده و هیچ ارزش افزوده ای برای کاربر ایجاد نمیکند. این سایت ها شانسی برای موفقیت در زمینه سئو نداشته و تنها از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات میتوانند به درآمدزایی برسند.

اگر هدف شما کسب درآمد از همکاری در فروش و جذب بازدیدکننده از طریق سئو است باید یک سایت اختصاصی برای خود راه اندازی کرده و محتوای تخصصی برای معرفی محصولات یا خدمات تولید نمایید. قبل از هرچیز از خود بپرسید که چرا مشتریان باید سایت شما را به سایت اصلی ترجیح داده و خرید خود را از آن انجام دهند. اگر ساختار و محتوای شما کاملا مشابه سایت اصلی باشد همیشه یک قدم عقب تر از آن خواهید بود.

نوشتن برای موتورهای جستجو

موتورهای جستجو هیچ گونه اشتباهی را در نوشتن محتوای سایت قبول نمی کنند، اما بیشتر وبلاگ‌ها برای انتشار مطالب خود از روش های اسپم بهره می برند. این روش ها شامل کپی کردن محتوا از منابع مختلف و استفاده از نرم افزارهایی است که می تواند با تغییر متن، محتوا را تغییر دهد و یا اینکه از روش های خودکار برای تولید محتوا بهره ببرد. در همه این حالت ها در هنگام بروزرسانی پاندای گوگل، تمام این محتواهای اسپم شناسایی شده و به راحتی از ایندکس حذف و رتبه بندی سایت کاهش می یابد. بهتر است به جای استفاده از چنین روش هایی سعی کنید محتوای مفید و ارزشمندی تهیه و ایجاد کنید تا بتوانید مخاطبان ارزشمند و هدفمندی را به خود جلب نمایید.

محتوا یا فایل های مخرب

این نوع فایل یا محتوا از طریق اپلیکیشن هایی مانند تروجان ها، روت کیت ها، کیلاگرها، پلاگین هایی مخرب وردپرس یا ابزارهای تبلیغاتی به سیستم شما منتقل می شود. گوگل با این گونه سایت های متخلف که سرویس مخربی را ارئه می دهند مبارزه و پنالتی می کند.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website