0
  • No products in the cart.
 

۱۵کشمکش که تنها افراد کمال‌گرا درک می‌کنند

۱۵کشمکش افراد کمال‌گرا

۱۵کشمکش که تنها افراد کمال‌گرا درک می‌کنند

در ابتدا اجازه دهید شما را با برخی ویژگی های افراد کما گرا آشنا کنیم. با تدسا همراه باشید.

افرادی که کمال‌گرا هستند، معتقدند محیط اطراف شان باید کامل باشد و هرگونه تلاشی در زندگی باید بدون اشتباه و خطا باشد انحراف باشد.کمال‌گرایی می‌تواند مثل یک کابوس باشد. بدین معنا نیست که موجب می‌شود کم ارزش تر شوید، در واقع، نمی‌توانید با چیزهایی پایین تر از سطح ایده آلتان در زندگی کنار بیایید. کمال‌گرایی راه سالمی برای تعالی نیست، چراکه کشمکش‌های خودش را دارد، مثل شک به خود و ترس از مخالفت. کمال‌گرایی آسیب‌های گوناگونی از جمله اضطراب و افسردگی به همراه دارد، و می‌تواند عامل خودکشی باشد. کمال‌گرایی، افراد مشهوری مثل مارتا استورات ( نویسنده و مجری امریکایی)، رس ویترسپون (بازیگر امریکایی) و باربارا استرایسند (خواننده و بازیگر امریکایی) را درگیر کرده است.

اگر کمال‌گرا هستید، تمام کشمکش‌های زیر را درک می‌کنید.

 

۱.شما کار گروهی، را سخت می‌دانید

استاندارد شما در رسیدن به هدف‌ها بالاتر از دیگران است. بدین‌سان شما کار در پروژه‌های گروهی یا کار با افراد دیگر را سخت می‌بینید زیرا نمی‌خواهید متوسط بودن یا نا کارامدی آنها بر دستیابی به کمال گرایی تان خللی وارد کند.

۲.شما به شدت نسبت به فرجه‌ها هشیارید

وقتی با یک فرجه مواجه می‌شوید، شب‌ها بیدار می‌مانید و مطمئن می‌شوید کارها تا موعد مقرر انجام شوند. برای انجام کارهایی که در نهایت باعث افتخارتان می‌شود، انگیزه دارید و حرکت می‌کنید، چنانچه انجام این کارها به چندین برابر تلاش نیاز داشته باشد باز هم شما دست بر نمی‌دارید و انجامش می‌دهد.

۳.شما همه چیز را به قلبتان می‌برید

حتی زمانی که مردم شوخی‌های غیرعامدانه‌ای می‌کنند، حس می‌کنید فکرای زیادی پشت این شوخی‌ها بوده است. شما مایلید همه چیز را به قلبتان ببرید و برخی شوخی‌ها می‌تواند آسیب مخربی به روحتان بزند.

۴. شما بیش از حد کار می‌کنید چون شغل کامل و بی‌نقصی می‌خواهید

ممکن است کارهای خصوصی‌تان چندان دیده نشود اما خودتان تمایل دارید زیاد کار کنید تا حاصل کاری که به نام شما شناخته می‌شود خیلی بی‌نقص باشید. با اینکه برای سلامتی‌تان ضرر دارد، باز هم ریسکش را می‌پذیرید.

 ۵.کار گذشته‌تان را هرگز به قدر کافی خوب نمی‌دانید

هر وقت به گذشته و به کار قبلی‌تان نگاه می‌کنید، از خودتان می‌پرسید ” آن موقع به چه فکر می‌کردم؟” برای شما سخت است که قدردان جایگاه کنونی‌تان نسبت به جایگاه قبلی‌تان باشید. پس پروژه‌های کاری قدیمی را دور می‌اندازید یا به سادگی از رایانه‌تان پاک می‌کنید.

۶.شما با چیزهای کوچک ناراحت می‌شوید

ظاهراً چیزهای کوچکی مثل غلط املائی در یک ایمیل، توییت یا نوشتهه‌ی فیسبوکی از رییستان، می‌تواند شما را ناراحت کند. حتی زمانی که شلوار قدیمی‌تان تیره تر از شلوار آبی جدیدتان است، شما اذیت می‌شوید و باقی روزتان، تلخ سپری می‌شود.

کمال‌گرایی

  ۷.شما به تعویق می‌اندازید

بر طبق مطالعات، کمال‌گرا ها تمایل دارند به تعویق بیندازند. زمانی که یک پروژهه‌ی بزرگ دارید آن را عقب می‌اندازید تا بعد، و وقتی که موعد مقرر فرا می‌رسد تلاش می‌کنید در زمانی کوتاه، پروژه‌ای بزرگ را انجام دهید. گر چه کمال گراها می‌توانند تحت فشار کار کنند و مثل فشفشه کارها را زود و خوب انجام دهند، ولی فقط این کار را انجام می‌دهید تا دیگران تأیید کنند که در کارتان عالی هستید.

۸.شما همیشه زود می‌رسید

شما به عنوان یک فرد کمال‌گرا ، همیشه وقت شناس هستید و از نظر شما افراد دیگر هم باید همین طور باشند. از این رو، وقتی شخصی حدود ده دقیقه دیر برسد، این فکر دیوانه وار آزارتان می‌دهد که بجای انتظار، چه کاری می‌توانستید با زمان از دست رفته‌تان انجام دهید.

۹.شما فکر می‌کنید تنبلید

شما احساس تنبلی می‌کنید زیرا استانداردها و توقعات بالایی دارید که انجام و به اتمام رساندنشان بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده‌اید طول می‌کشد و وقتی در زمان معین به آن اهداف نمی‌رسید، از خودتان ناامید می‌شوید که به قدر کافی خوب نبوده‌اید.

  ۱۰.شما به شانس چندان اعتقاد ندارید

برای شما خوش شانسی سخت است. شما نمی‌خواهید اشتباه کنید و به جای اینکه دلایل اشتباه‌تان را بیابید، عذر و بهانه برایش بیاورید. فقط دست به کاری می‌زنید که که بتوانید نتایجش را ضمانت کنید.

۱۱.شما سخت‌گیرترین منتقد خودتان هستید

شما خودتان را خیلی ظالمانه انتقاد می‌کنید، به این خاطر که پذیرش این انتقادها از جانب دیگران برایتان مشکل است. از همین رو، پیش از اینکه دیگران انتقادی از شما داشته باشند، مسئله را تشخیص می‌دهید و به دنبال راه‌حلش می‌شد.

  ۱۲.تا وقتی نتایج را نبینید احساس نمی‌کنید کارتان به انجام رسیده است

 شما تنها بر روی ارائه‌ی یک دستاورد کامل و بی‌نقص تمرکز کرده‌اید، و هیچ چیز نباید از کامل بودنش کم کند. اگر در حال نوشتن یک مقاله هستید، باید به قدری خوب باشد که یک سرمقاله‌ی برجسته شود. شما کار پست نمی‌خواهید، فقط روی خلق کاری استثنایی تمرکز کرده‌اید. به همین دلیل بیش از حد معمول، وقت‌تان را صرف بهبودها و جزییات می‌کنید.

۱۳.شما هیچوقت یک شاهد موقت نیستید

چیزی که شما را موقتاً مشغول می‌کند ارزشش وقت‌تان را ندارد، خواه خواندن یک کتاب باشد یا تماشای یک برنامه‌ی تلویزیونی. شما حتی نمی‌توانید مکالمه‌ای کوتاه با دیگران درباره ی چیزهای ساده‌ای مثل تفریحات داشته باشید چون موقتی است و نظرات دیگران چندان برایتان مهم نخواهد بود.

۱۴.تمرکزتان روی کارایی است

شما می‌خواهید مطمئن شوید که همه چیز درست انجام می‌شود و بنابراین خودتان را وقف خواندن و مطالعه در مورد کارایی می‌کنید. اگر دیگران به قدر کافی کارامد نباشند و اشتباه کنند، می‌ترسید به آنها کمک کنید زیرا نمی‌خواهید به چشم دیگران فردی باشید که همه چیز را می‌داند (علامه‌ی دهر باشید).

۱۵.شما گاهی احساس می‌کنید از وظایف‌تان شانه خالی کرده‌اید

شما به عنوان یک فرد کمال‌گرا ،  وقتی که روزتان صرف یک کار بی‌نقص و کامل می‌شود، احساس می‌کنید که هدر رفته است. تا جایی که آرزو می‌کنید کاش می‌توانستید به جای یک مورد، پنج تا از موارد فهرست کارهایتان را به انجام برسانید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website