0
  • No products in the cart.
 

۲۵ بهترین راه پیشگیری از ویروس ها و بدافزارها

پیشگیری از ویروس ها و باج افزارها

۲۵ بهترین راه پیشگیری از ویروس ها و بدافزارها

هیچ کس دلش نمی‌خواهد با آن ویروس ها و بدافزارها سر و کار داشته باشد. برای یک کاربر رایانه نابود شدن اطلاعات و غیر قابل استفاده شدن دیسک سخت بدترین کابوس است. تصور کنید با حمله‌ی ویروس ها و بد افزارها به رایانه‌تان، تمام خاطرات مربوط به عکس‌های قدیمی در یک لحظه بر باد بروند. چیزی که ماجرا را حتی بدتر هم می‌کند آن است که قالب‌بندی مجدد، خودش عذاب بزرگی است. در نتیجه بهترین کار آن است که جلوی ویروس ها و بدافزارها را در همان شروع کار بگیریم قبل از آن که خرابی به بار بیاورند. به قول معروف، پیشگیری بهتر از درمان است. و برای آن که به شما کمک کنیم این اقدامات پیشگیرانه را با موفقیت انجام دهید، ۲۵ بهترین راه پیشگیری از ویروس‌ها و بدافزارها را معرفی می‌کنیم.

پیشگیری از ویروس ها و باج افزارها

۲۵. احتیاط فردی هنگام باز کردن ایمیل‌های ارسالی از سوی دوستان.

احتیاط هنگام باز کردن ایمیل‌ها

وقتی آدم‌ها قبل از باز کردن ایمیل‌ها محتویات آنها را اسکن می‌کنند شانس بیشتری برای پیشگیری از ویروس‌ها دارند. اگر چیزی مشکوک به نظر برسد و در یک فایل ویدیوئی باشد، احتمالا باز نکردنش کار بهتری است. به عنوان روشی برای دفاع از رایانه در مقابل هر فایلی که تصادفا از اینترنت دانلود می‌شود باید یک اسکنر آنتی ویروس روی دستگاه نصب شود.

۲۴. احتیاط بیشتر با نصب آنتی ویروس به روز.

نصب آنتی ویروس

آنتی ویروس پیشنهادی توسط تامین‌کنندگان خدمات اینترنتی برای حفاظت کل سیستم کامپیوتری در برابر سرایت ویروس یا نرم‌افزار جاسوسی کافی نخواهد بود. به همین دلیل بهتر است برنامه‌های ضد بدافزاری رایگان بیشتری جهت حفاظت کافی نصب کنیم. برای حفاظت رایانه‌ی شخصی در تمام طول روز لازم است یک نرم‌افزار آنتی ویروس دارای گرید (درجه‌ی) تجاری نصب کنیم.

۲۳. انجام اسکن‌های روزانه.

اسکن‌های روزانه

حتی به رغم این واقعیت که ابزارهای آنتی ویروس و ابزارهای ضد بدافزار نصب شده باشند، همچنان بهترین کار آن است که برای حصول اطمینان از این که هیچ ویروسی از دست سیستم‌ها در نرفته است اسکن‌های روزانه انجام بدهیم. حجم بالایی از ویروس‌ها می‌توانند هر روزه به سیستم راه پیدا کنند و تنها راه کاهش آسیب‌ها آن است که فایل‌ها را روزانه اسکن کنیم. از طریق اسکن روزانه می‌توان مشکلات به وجود آمده [در یک بخش] را از بقیه‌ی قسمت‌ها مجزا نگه داشت.

۲۲. آنتی ویروس رایگان آواست.

آنتی ویروس رایگان آواست

سازندگان آنتی ویروس آواست ( Avast) اطمینان حاصل کرده‌اند که این آنتی ویروس از همیشه سریع‌تر است. سازندگان آن راه‌حلی پیدا کرده‌اند برای ارائه‌ی دستورالعملی شفاف جهت نصب و پاک کردن برنامه‌ها فقط با کلیک کردن یک کادر تایید (چک باکس). این کار باعث حفاظت کافی در برابر ویروس‌هایی مانند تروجان و کرم‌ها می‌شود.

۲۱. سوپر نرم‌افزار ضد جاسوسی.

نرم‌افزار ضد جاسوسی

سوپر نرم افزار ضد جاسوسی (Superantispyware) یک سیستم ضد ویروس همه کاره است. می‌توان از آن برای جنگیدن با ابزارهای جاسوسی، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، تروجان‌ها، کرم‌ها، کی‌لاگرها، پارازیت‌ها، رو‌ت‌کیت‌ها و نرم‌افزاهای امنیتی تقلبی و جعلی من جمله حذف بدافزارها استفاده کرد. استفاده از این نرم‌افزار برای سیستم سبک است و در حالی که کارش را انجام می‌دهد موجب کندی رایانه نخواهد شد.

۲۰. استفاده از دیوار آتش (فایروال).

دیوار آتش (فایروال)

این یک قاعده‌ی اصلی است که تمام کاربران رایانه لازم است آن را خوب درک کنند. هرچند استفاده از یک دیوار آتش برای کرم‌های اینترنتی آن‌قدرها موثر نیست، اما همچنان در مبارزه‌ با سرایت ویروس‌ها از شبکه‌ی خودِ کاربر اقدامی حیاتی به شمار می‌رود. این امکان، برای شما کنترل بهتری بر روی تمام اعمال صورت گرفته در داخل و خارج از رایانه فراهم خواهد آورد.

۱۹. امنیت اینترنتی آ وی جی (AVG ).

آ وی جی (AVG )

این نوع از حفاظت برای استفاده‌ی خانگی و کسب و کاری عالی است، و شامل کمک متخصصان امنیت اینترنتی خبره می‌شود. این نرم‌افزار پیوسته به روز رسانی می‌شود و امکانات پیشرفته‌ای دارد. می‌توان از آن برای مبارزه با ویروس‌ها، ابزارهای جاسوسی، و تروجان استفاده کرد، این نرم‌افزار می‌تواند به جلوگیری از دزدی هویت و همین طور سایر سوء استفاده‌های مربوط به وب کمک کند. همچنین می‌تواند از آدم‌هایی که حتی هنگام استفاده از شبکه‌های محلی از پیام رسان فوری استفاده می‌کنند محفاظت کند.

۱۸. ابزار حذف نرم‌افزار مخرب مایکروسافت ویندوز برای ویندوز ویستا، ویندوز ایکس پی، ویندوز ۲۰۰۰ و ویندوز سرور ۲۰۰۳.

حذف نرم‌افزار مخرب مایکروسافت ویندوز

این ابزار می‌تواند از نرم‌افزارهای مخرب مستقیم مانند محشر من(مای‌دوم)، ساسر، و همین طور بلستر جلوگیری کند. بعد از حل مشکل، یک گزارش مفصل فراهم خواهد آورد که نتیجه‌ی کار را توضیح می‌دهد. به منظور دریافت به روز رسانی‌های جدید لازم است استفاده‌کنندگان یک ماه یک بار به روزرسانی خودکار انجام دهند. این ابزار به طور کارآمدی به استفاده‌کنندگان درباره‌ی ویروس‌هایی که به سیستم ورود پیدا کرده‌اند هشدار می‌دهد.

۱۷. آنتی ویروس آویرا نسخه‌ی ۱۰.

آنتی ویروس آویرا

نسخه‌ی ۱۰ یک راه پیشرفته‌ی حذف بدافزارها من جمله آثار به جا مانده از آنها را ارائه می‌دهد. با وجود این لازم است استفاده‌کنندگان محتاط باشند چون اخیرا چرخه‌ی عرضه‌ی آویرای تقلبی در سطح وب به راه افتاده است. این ابزار از عملکرد کپی سایه استفاده می‌کند که به آنتی ویروس اجازه می‌دهد فایل‌های جاری مورد استفاده را اسکن و قفل کند. همچنین به خاطر حفظ منفعت کاربران، این ابزار در کشف بدافزار از یک واسط کاربر ساده شده برخوردار است.

۱۶. ایمونت پروتکت ریویو: نرم افزار آنتی ویروس بر مبنای سامانه‌ی ابری.

ایمونت پروتکت ریویو

به خاطر این واقعیت که می‌تواند با سایر نرم‌افزارهای ضد بدافزاری کار کند استفاده از این نرم افزار بسیار توصیه می‌شود. هیچ نیازی به نادیده گرفتن سایر محافظ‌های آنتی ویروسی که استفاده می‌شوند نیست چون این نرم افزار می‌تواند مصونیت جمعی و حفاظت مبنتی بر سامانه‌ی ابری فراهم آورد. نصب آن نیز سریع است و اجازه‌ی نصب هیچ برنامه‌ی جدیدی را بدون بررسی ابتدایی نخواهد داد.

۱۵. هوس‌کال ترند میکرو.

هوس‌کال ترند میکرو

این یک برنامه‌ی آنتی ویروس جدید و پیشرفته است که می‌تواند تروجان، کرم‌ها، پلاگین‌های مرورگر ناخواسته که سرعت رایانه را کاهش می‌دهند شامل سایر نرم‌افزارهای مخرب را شناسایی و حذف کند. این نرم افزار شامل یک رابط بصری می‌شود و عملکرد سریع‌تری دارد. این نرم افزار در کشف جدیدترین تهدیدها موثر است و می‌تواند مشخص کند که بهتر است کدام پوشه‌ها اسکن شوند و بهتر است کدام پوشه‌ها استفاده شوند.

۱۴. اسکن فعال پاندا.

اسکن فعال پاندا

این برنامه یک اثر اسکن سبک سریع فراهم می‌کند و همچنین در برابر بدافزارها و ویروس‌ها از امنیت اینترنتی پویشگرانه‌ای برخوردار است. همچنین قادر خواهد بود کاربر را مطلع کند که کدام فایل‌ها آلوده هستند تا بتواند راه‌حل‌های زودهنگامی را قبل از آن که ویروس منتشر شود و به سایر فایل‌ها آسیب بزند به کار ببندد.

۱۳. نسخه‌ی ۲۰۱۳ امنیت اینترنت کاسپرسکی.

امنیت اینترنت کاسپرسکی

وقتی بحث از امن و ایمن ماندن در هنگام جست‌وجوی آنلاین می‌شود، این نرم افزار شامل هر چیزی می‌شود که یک کاربر رایانه ممکن است لازم است داشته باشد. می‌توانیم از آن، در حالی که تراکنش‌های بانکی خود شامل خرید و بازی آنلاین را پردازش می‌کنیم، برای حفاظت تراکنش‌های محل کار استفاده کنیم. استفاده‌کنندگان می‌توانند با استفاده از امنیت اینترنت کاسپرسکی به روز بمانند. دسترسی و درک آن نیز آسان است.

۱۲. ملزومات ایمنی مایکروسافت

ایمنی مایکروسافت

این یک نرم‌افزار آنتی ویروس رایگان اتکاپذیر است که توسط مایکروسافت منتشر شده است. این نرم افزار یک اسکنر ویروس اصلی فراهم می‌آورد و همچنین در برابر بدافزارها و ابزارهای جاسوسی حفاظت لازم را فراهم می‌آورد و همچنین یک سیستم امنیتی زنده (لایو) را فراهم می‌کند. می‌توان آن را به راحتی به چند شکل دانلود کرد که با ویندوز ۷ و ویندوز ایکس پی سازگار است. همچنین ۲۰ زبان مختلف دارد که استفاده از دستورالعمل‌ها را ساده‌تر می‌کند.

۱۱. اد اویر (Ad-Aware) و آنتی ویروس رایگان آواست.

اد اویر (Ad-Aware)

اد اویر نوعی حفاظت آنتی ویروسی رایگان شامل حفاظت ضد بدافزاری را فراهم می‌آورد. این نرم افزار به نحوی ساخته شده است تا با نصب کننده‌ی گوگل کروم سازگار باشد اما از امکان اختیاری دیگری نیز برخوردار است برای زمانی که مرورگر دیگری ترجیح داده می‌شود. این نرم‌افزار در پیشگیری از شروع خودکار برنامه‌های مخرب در ویندوز و پاکسازی رایانه موثر است.

۱۰. تشخیص تهدید سوفوس.

این نرم افزار به کاربر آزادی عمل می‌دهد که تصمیم بگیرد چه وقت دوست دارد آن را اجرا کند. این برنامه به صورت خودکار شروع نمی‌شود و می‌تواند با استفاده از Endpoint Security و Data Protection سوفوس یک ارزشیابی ۳۰ روزه از سیستم صورت بدهد. این برنامه به خاطر genotype protection (حفاظت ژنوتیپ) قادر است از شما در برابر تهدیدهای روز صفر(تهدیداتی که برای بر طرف کردن آنها صفر روز فرصت دارید) محافظت کند. از این برنامه معمولا به عنوان یک آنتی ویروس کسب و کاری استفاده می‌شود.

۹. اسکن کامل ویروس آنلاین بیت‌دیفندر.

بیت‌دیفندر

این برنامه همچنین در قالب اسکنر آنلاین بیت‌دیفندر هم ارائه می‌شود که درایوهای کامپیوتر و شبکه را از نظر سایر ویروس‌های آنلاین دو بار چک می‌کند. استفاده‌کنندگان این اختیار را دارند که آنچه برای ویروس، نرم افزار جاسوسی، و بدافزاری موجود در سیستم اتفاق می‌افتد را کنترل کنند و می‌توانند این‌ها را در قالب یک فایل HTML بیرون بدهند.

۸. فناوری اسکن ترت‌سنس (ThreatSense )

ترت‌سنس یک ابزار کاربر پسند است که می‌تواند بدافزارهای رایانه‌های شخصی را از بین ببرد. این ابزار در قالب یک فناروری اسکن ظاهر می‌شود و از یک آنتی ویروس نود ۳۲ امنیت هوشمند ESET استفاده می‌کند. فقط با استفاده از مرورگر وب می‌توان به این برنامه دسترسی پیدا کرد و به خاطر دقت و توانایی‌اش در پاکسازی رایانه‌ی جهت استفاده‌ی کارآمد معروف است. این فناوری همچنین می‌تواند فایل‌های آلوده‌ی فرآیند را قرنطینه کند.

۷. اسکنر آنلاینESET.

اسکنر آنلاینESET

برای راه‌حل کارآمد در مقابله با بدافزارها ، اسکنر آنلاین ESET یک بسته‌ی امنیتی اعلاء پیشنهاد می‌دهد که شامل پاکسازی ماشین‌های آلوده و یک دیوار آتش زرهی آنلاین برای حملات آنلاین می‌شود.

 ۶. ضد بدافزار امسی‌سافت.

ضد بدافزار امسی‌سافت

این نرم افزار برای حفاظت سیستم‌های رایانه‌ای در برابر کرم‌ها، ابزارهای جاسوسی، ویروس‌ها، شماره‌گیرها استفاده می‌شود و همچنین یک اسکنر دو موتوره‌ی موثر دارد که دارای یک گارد پس زمینه است که می‌تواند با استفاده از فایل گاردهای مبتنی بر امضاء و بازدارنده‌ی رفتار جلوی آلودگی‌های جدید را بگیرد. همچنین سیستم حفاظت وبگردی و به روز رسانی‌های خودکار دارد.

۵. هیتمن پرو.

هیتمن پرو

یکی از بهترین چیزها در مورد هیتمن پرو آن است که می‌تواند بین نرم‌افزار درست و قانونی بدون امضاء و نرم‌افزارهای جاسوسی فرق بگذارد. همچنین شامل پشتیبانی چند زبانه برای گویشوران هلندی و آلمانی است. به علاوه به سرعت اسکن می‌کند و حتی قبل از آن که تروجان‌ها و سایر اشکال ویروس‌ها را حذف کند یک نقطه‌ی بازیابی (اطلاعات) ایجاد می‌کند.

۴. مبارز بدافزار آیوبیت.

مبارز بدافزار آیوبیت برای اقلام استارت‌آپ، فایل گارد، حفاظت شبکه، کوکی گارد، و همین‌طور تنظیمات مرورگر موثر است. آن کسانی که نسخه ی مجوز دار را در اختیار دارند می‌توانند از گارد یواس‌بی، گارد فرآیند استفاده کنند و قادر خواهند بود فعالیت مخرب را تشخیص دهند. بهتر از همه آن که، از ژن اصلی دیجیتال برای بررسی وضعیت ریسک برنامه استفاده می‌کند.

۳. Outpost Security Suite Pro: حفاظت همه جانبه برای ویندوز رایانه‌ها

Outpost Security Suite Pro

این برنامه‌ی آنتی ویروس کار خود را با چک کردن فایل‌های PDF برای این که ببیند آیا با یک فایل بدافزاری آلوده شده‌‌اند یا نه انجام می‌دهد. این برنامه فقط از ۴ مگابیت فضا استفاده می‌کند که این یعنی مانع عمل پردازش رایانه نخواهد شد و می‌تواند به سرعت کار اسکن را انجام دهد. این برنامه می‌تواند حدود ۶۸.۲۰۷ فایل را در ۱۰ دقیقه اسکن کند و می‌تواند ظرف فقط ۲ ساعت به یک اسکن سیستمی کامل دست پیدا کند.

۲. آنتی ویروس وبروت به همراه آنتی اسپای ویر ۶.۱.

آنتی ویروس وبروت -آنتی اسپای ویر

وبروت به خاطر توانایی‌های حذف حیرت‌انگیزش در بین آنتی‌ویروس‌ها یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. این برنامه گواهی‌نامه‌ی چکمارک را از آزمایشگاه وست کاوست دریافت کرده و جایزه‌ی VB۱۰۰ را از آن خود کرده است. این برنامه می‌تواند بسیاری از ویروس‌ها، نرم افزارهای جاسوسی (اسپای ویر) یا بدافزارهایی را که با آنها مواجه می‌شود از کار بیندازد.

۱. آنتی ویروس اف-سکیور ۲۰۱۳.

آنتی ویروس اف-سکیور

آنتی ویروس اف-سکیور حفاظت پیشرفته‌ای فراهم می‌آورد که به لحاظ فنی شامل یک ویژگی امنیتی یکپارچه می‌شود. این برنامه می‌تواند به نحو کارآمدی روت‌کیت‌ها را مکان یابی و حذف کند و همچنین می‌تواند از ایمیل‌ها، کوکی‌ها و اشکال مختلف بدافزارها که سعی دارند به ریجستری رایانه نفوذ پیدا کنند، محافظت کند. اف-سکیور از آ.وی کامپرتیوز (AV comparatives) [یک سازمان مستقل استرالیایی که به آزمایش و ارزیابی آنتی ویروس‌ها می‌پردازد] درجه‌ی A+ دریافت کرده است و به یک روش ساده عمل اسکن را انجام می‌دهد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website