0
  • No products in the cart.
 

۵ فایده میکرو یادگیری (خرد آموزی) برای کسب و کارها

۵ فایده میکرو یادگیری (خرد آموزی) برای کسب و کارها

۵ فایده میکرو یادگیری (خرد آموزی) برای کسب و کارها

میکرو یادگیری (خُرد آموزی)، آموزش بر پایه واحدهای یادگیری خُرد، که در زبان انگلیسی به آن مایکرو لرنینگ (Microlearning) می‌گویند، با واحدهای نسبتا کوچک و فعالیت‌های کوتاه مدت یادگیری سر و کار دارد. عموما، اصلاح “‌میکرو یادگیری‌”‌ به جنبه‌های کوچک شده‌ای (میکرو) در زمینه‌ی یادگیری، تحصیل، و آموزش اشاره دارد.آموزش بر پایه واحدهای یادگیری کوچک (میکرو یادگیری یا خرد آموزی) قالبی از یادگیری کوتاه و متمرکزی است که جهت رسیدن به نتایج آموزشی خاصی طراحی می‌شود. این اصطلاح غالبا در حوزه‌ی آموزش الکترونیک و رشته‌های مرتبط به آن و به صورت یک جنبه‌ی الگویی جدید در زمینه‌ی فرایندهای یادگیری در محیط‌های رسانه‌ای استفاده می‌شود.

این نوع آموزش که در قالب‌های رسانه‌های قوی طراحی می‌شود، روش شاگرد محوری است که آموزش به موقع و سر وقتی (Just in Time) را فراهم می‌آورد که برای دستگاه‌های مختلف در دسترس است و به آسانی قابل دستیابی است، به سرعت به اتمام می‌رسد، و توسط خودِ شاگرد اعمال می‌شود.

۱. سریع و ارزان

بهای خرد آموزی یا میکرو یادگیری به دلیل کوتاه بودن مدت آموزش پایین‌تر از آموزش الکترونیکی سنتی است. این نوع آموزش بسیار سریع‌تر از آموزش الکترونیکی سنتی ساخته می‌شود و گسترش می‌یابد.

۲. چرخه‌ی توسعه‌ی کوتاه‌تر

به دلیل طول دوره‌ی اجرا و قالب‌های معمول که برای توسعه‌ی خرد آموزی یا میکرو یادگیری استفاده می‌شوند، این دارایی ها دارای چرخه‌ی توسعه بسیار کوتاه‌تری هستند.

۳.تاثیر بالاتر

آموزش بر پایه‌ی واحدهای یادگیری خرد برای بزرگسالانی با محدوده‌ی توجه کوتاه‌تر ایده‌ال است و برای جوانان نیز بسیار جذابیت دارد.

۴.به آسانی قابل به‌روز رسانی

قالب های آموزش بر پایه‌ی واحدهای یادگیری خرد را می‌توان جهت ارتقاء تاثیرات‌اش به سرعت  به‌روز رسانی و اصلاح کرد.

۵. کاربرد گسترده‌تر

قالب‌های طراحی خرد آموزی یا میکرو یادگیری شامل قالب‌های رسانه‌ای قوی هستند که به حفظ بهتر دانش منجر می‌شوند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website