0
  • No products in the cart.
 

آستروتورفینگ و کاربرد آن در سئو چیست؟

آستروتورفینگ 

آستروتورفینگ و کاربرد آن در سئو چیست؟

آستروتورفینگ به معنای ایجاد یک کمپین یا موجی از ابراز احساسات و نظر ظاهرا مردمی اما در اصل ساختگی، درباره یک محصول، خدمت یا یک سیاست است. زمانی که ایجاد جنبشی مردمی با انگیزه تجاری همراه باشد، آستروتورف مارکتینگ (Astroturf Marketing) نامیده می شود. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

جنبش های مردمی، بسیار قدرتمند هستند به این دلیل که آنها بازتابی از خواست و مطالبات مردم می باشند. آنها انگیزه پنهانی ندارند. طبیعی هستند، در واقع تلاشی مستقل در جهت ضرورت تغییر به شمار می روند.
در چند سال گذشته، سیاستمداران و مدیران کسب و کارها این موضوع را درک کردهو تلاش کردند تا کنترل قدرت آن را در دست داشته باشند.
آستروتورفینگ اولین بار در سال 1985 توسط یک سناتور آمریکایی اهل تگزاس به نام “لوید بنت سن” ابداع شد .
آستروتورفینگ به عملی می گویند که شرکت ها یا حتی افراد، انگیزه های خود را زیر نقاب جنبش های از پایین (در مقابل جنبش های اجتماعی از بالا و فرمایشی) پنهان می کنند. چه به وسیله دادن اطلاعات غلط یا عیناً پول دادن به مردم برای اینکه همبرگر آنها را بخرند.
آستروتورفینگ برای ایجاد محبوبیت و همراه کردن باور عمومی استفاده می شود. در تمام مدتی که افراد مشغول ایجاد و ایفای نقش خود در سازماندهی یک جنبش هستند، به گونه ای رفتار می کنند که انگار هیچ ربطی به آنان ندارد.

نمونه هایی از آستروتورفینگ

در تابستان سال 2009، شهروندان محافظه کار یا جمهوری خواهان آمریکا نسبت به برنامه ها و سیاست های اوباما در رابطه با سلامت و جنگ های اقلیمی به مخالفت پرداختند. اما آیا این جنبش های اجتماع محور در واقع مثالی از آستروتورف مارکتینگ هستند؟ نمونه ای از دستکاری گروه های شهروندی جهت بیان خواسته ها و پیام های شخصیت های حقوقی یا صنفی.
یک فیلم ساز استرالیایی برای کشف این مورد به صورت ناشناس به تحقیق پرداخت. چیزی که کشف کرد آستروتورفینگ در ابعادی بزرگتر از آنچه می توانست تصور کند بود، که نه تنها دموکراسی آمریکایی را تهدید می کرد بلکه تهدیدی برای همه شهروندان آن و حتی کل جهان بود .
در مثالی دیگر، گروه 50 سنت، یک گروهی چینی است که به آنها پول داده می شود تا مطالبی را موافق سیاست های دولت چین، در اینترنت و بلاگ ها منتشر کنند. این فعالیت به دو صورت انتشار محتوا و درج کامنت است.
اسم این گروه از دستمزد 5 مائویی یا 50 سنتی ای که بابت این کار می گیرند، نشأت گرفته است و توسط وزارت فرهنگ چین اداره می شود .

آستروتورفینگ 

 

آستروتورفینگ در سئو چه کاربردی دارد؟

مدیران بازاریابی در آستروتورف مارکتینگ تلاش می کنند با ابزار و تکنیک های مختلف محصول یا خدمتی را در میان مردم محبوب کرده و درنتیجه آگاهی از آن برند افزایش یابد.
آستروتورف مارکتینگ در سئو هم کاربرد دارد. هنگامی که شما یا کارمندانتان، در انتهای هر مطلب در سایت خود یا ذیل پست هایتان در شبکه های اجتماعی، تلاش می کنید با هویت های ناشناس پیام های با مضمون مثبت درج کنید، در حال انجام آستروتورف مارکتینگ هستید.

معمولاً آستروتورفینگ در بلاگ وب سایت، قسمت پیام ها، پادکست ها، ویکی ها،شبکه های اجتماعی و چت روم ها استفاده می شود. به آستروتورف مارکتینگ، بازاریابی سبز نیز می گویند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website