0
  • No products in the cart.
 

آموزش تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین

آموزش تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین

نبود بکاپ وب‌سایت، در بسیاری از موارد باعث نابودی یک وب‌سایت شده است ولی با داشتن آخرین رونوشت از وب‌سایت در هر زمان با بروز هر مشکلی شما قادرید تا سایت خودتان را در کمترین زمان به حالت اول برگردانید.در نتیجه  بعد از نصب و کانفیگ دایرکت ادمین و همچنین تأمین امنیت سرور مهم‌ترین کاری که یک مدیر سرور و یا یک وب مستر باید به‌صورت منظم انجام دهد تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین برای جلوگیری از هرگونه خطر جدی در آینده است.

 

در این مقاله،  به شما  آموزش خواهیم داد که چگونه و به سادگی و در زمان بسیار کوتاهی یک سیستم بک اپ گیری اتوماتیک در سرور خودتان راه‌اندازی کرده و در زمانهای مشخص بدون دخالت منابع انسانی این عمل را در ساعات مشخص به خودی خود انجام شود.

 

آموزش تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین :

برای شروع کار ابتدا باید با بالاترین دسترسی یعنی Admin به پنل دایرکت ادمین لاگین کرده و بر روی Admin Backup/Transfer کلیک نمایید.

تنظیم بک آپ،مرحله اول

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید برای تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین چندین بخش وجود دارد که هرکدام را برای شما تشریح می‌کنیم.

تنظیم بک آپ ،مرحله دوم

در بخش Who : شما مشخص می‌کنید که از چه یوزرهایی می‌خواهید بکاپ بگیرید به دو صورت انتخاب دلخواه و All Users می‌توانید تمامی اکانت ها را جهت بکاپ گیری انتخاب نمایید.

۲ – در بخش When : شما می‌توانید زمان‌بندی بکاپ گیری را انتخاب نمایید چنانچه گزینه Now را انتخاب کنید و بعد روی دکمه‌ی Submit کلیک نمایید همان لحظه عملیات بکاپ گیری انجام می‌شود اگر Cron Schedule را انتخاب کنید با دادن یک زمان‌بندی مشخص می‌توانید رأس ساعتی مشخصی از اکانتها بکاپ تهیه کنید.

۳– در قسمت Where : با مشخص کردن لوکیشن ذخیره‌سازی به دو صورت لوکال و یا ریموت Ftp می‌توانید بکاپ گرفته‌شده را به سرور راه دور خود منتقل نمایید.

۴ – در بخش What : نیز می‌توانید از دیتاهای خود به‌صورت انتخابی و یا تمامی قسمت‌ها اقدام به بکاپ گیری نمایید برای مثال زمانی فقط نیاز دارید از اکانت های Ftp خود بکاپ تهیه کنید، در اینصورت نیازی به گرفتن فول بکاپ ندارید و فقط با زدن تیکت Ftp Accounts می‌توانید از تمامی اکانت های Ftp خود بکاپ تهیه کنید.

و مرحله آخر برای تنظیم بک آپ خودکار دایرکت ادمین با ذخیره موارد اعمال‌شده بر روی دکمه Submit کلیک نمایید.

تنظیم بک آپ،مرحله سوم

در صورت لزوم به استفاده از بکاپ قبلی سایت باید عملیات ریستور فول بکاپ انجام شود، که در صورت عدم آشنایی می‌توانید از آموزش ریستور بک آپ دایرکت ادمین استفاده کنید.

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website