0
  • No products in the cart.
 

آموزش ساخت دیتابیس در mysql به صورت تصویری

آموزش ساخت دیتابیس در mysql به صورت تصویری

آموزش ساخت دیتابیس در mysql به صورت تصویری

mysql

برای راه‌اندازی وب‌سایت و یا اجرای هر اسکریپتی که نیاز به فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات داشته باشد باید یک پایگاه داده بر روی سرور نصب و بر روی آن دیتابیسی ساخته شود،.

درادامه به آموزش ساخت دیتابیس در mysql خواهیم پرداخت و به صورت تصویری روش ساخت دیتابیس را در دو پنل دایرکت ادمین و سی پنل به شما آموزش خواهیم داد.

 

آموزش ساخت دیتابیس در mysql توسط دایرکت ادمین

برای ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین از طریق بخش کاربری خود به دایرکت ادمین لاگین کنید.

برای واردشدن به  بخش ساخت دیتابیس در mysql توسط رابط کاربری دایرکت ادمین باید از بخش Your Account بر روی MySQL Management کلیک کنید .

رابط کاربری دایرکت ادمیندر این صفحه برای ساخت دیتابیس بر روی عبارت Create new Database کلیک کنید.

Create new Database

در هنگام استفاده اطلاعات،برای اینکه وب‌سایت شما احراز هویت شده و اجازه دسترسی نوشتن و یا خواندن اطلاعات از پایگاه داده را پیدا کند، شما باید به طور همزمان یک دیتابیس با نام دلخواه و یک یوزر مرتبط با این پایگاه داده بسازید

برای ساخت دیتابیس در mysql از طریق دایرکت ادمین شما باید در فیلد Database Name نام دیتابیس موردنظرتان را وارد کرده و از بخش Database Username برای پایگاه داده خودتان یک یوزر انحصاری بسازید و در فیلدهای password نیز یک رمز عبور قدرتمند انتخاب کنید.

رای پایگاه داده خودتان یک یوزر انحصاری بسازید

در قدم آخر نیز بر روی دکمه Create کلیک کنید تا دیتابیس شما ساخته شود.

در آخر نیز اطلاعات دیتابیس برای شما نمایش داده خواهد شد که باید از این اطلاعات کپی گرفته و هنگام نیاز استفاده کنید.

اطلاعات دیتابیس

آموزش ساخت دیتابیس در mysql توسط سی پنل

بعد از لاگین به سی پنل از بخش Databases بر روی MySQL Databases کلیک کنید.

بعد از لاگین به سی پنل از بخش Databases بر روی MySQL Databases کلیک کنید.از بخش Create New Database در کادر New Database اسم پایگاه داده خود را وارد کنید و بر روی دکمه Create database کلیک کنید.

در کادر New Database اسم پایگاه داده خود را وارد کنید و بر روی دکمه Create database کلیک کنید.حال باید همانند دایرکت ادمین یک یوزر برای دیتابیس خود ایجاد کنید بدین منظور از بخش MySQL Users در فیلد Username نام یوزر موردنظر خود و در فیلدهای پسورد نیز رمز عبور را وارد کنید.

و در انتها بر روی Create User کلیک کنید.

حال در قدم نهایی برای اینکه یوزر ساخته شده رو به دیتابیس الحاق کنید بدین منظور از بخش Add User To Database یوزر و دیتابیس جدیدی که در مرحله قبل ساختید را انتخاب کرده و بر روی Add کلیک کنید.

اگر با کنترل پنل های دیگری همچون پلسک و وب مین و … کار می‌کنید بدانید که روش کار یکسانه و باید به دنبال گزینه‌های هم نام باشید و به همین طریق دیتابیس خودتان را ایجاد کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website