0
  • No products in the cart.
 

آموزش نصب nmap در لینوکس centos و ubuntu

آموزش نصب nmap

آموزش نصب nmap در لینوکس centos و ubuntu

یکی از مهم‌ترین وظایف یک مدیر سرور و یا متخصص امنیت بررسی وضعیت امنیت سرور و یا شبکه به صورت منظم و دوره‌ای است.

برای تست و بررسی امنیت ابزارهای بی‌شماری در دسترسی هستند که کار را برای متخصصین این حوزه بسیار آسان کرده‌اند یکی از بهترین ابزارهایی که به صورت کاملاً رایگان برای هر دو قشر کاربران لینوکسی و ویندوزی در دسترس است nmap می‌باشد.

با نصب nmap شما به راحتی می‌توانید با متدهای مختلفی همچون Xmas , Ack sweep , FIN , Reverse ident , TCP syn, TCP connect, Null Scan سرور و یا شبکه داخلی خود را تحلیل و بررسی کنید، این ابزار به صورت دو منظوره هم به متخصصان امنیت کمک می‌کند و هم به نفوذگران برای رخنه به نقاط آسیب‌پذیر، پس وظیفه شماست که قبل از بروز هرگونه رخ دادی زودتر به نقاط ضعف سیستم خود پی برده و آن‌ها را رفع کنید.

 

آموزش نصب nmap در لینوکس centos به صورت گام به گام

۱ – ابتدا باید با دسترسی root به سرور خود لاگین کنید.

۲- در این مرحله شما باید اندکی آشنایی به دستورات لینوکس داشته باشید، اگر هرگونه سؤالی در رابطه با دستورات زیر برای شما ایجاد شد می‌توانید از جامع‌ترین آموزش دستورات لینوکس موجود در سایت استفاده کنید، حالا توسط دستور زیر اقدام به نصب nmap بر روی centos می‌کنیم.

در هنگام نصب از شما اجازه تاییده نصب خواسته خواهد شد که با زدن دکمه y نصب nmap در centos به طور کامل انجام خواهد شد.

به همین سادگی یکی از قوی‌ترین ابزارهای امنیتی را بر روی لینوکس نصب کردید، حالا توسط دستور زیر می‌توانید ورژن کنونی nmap نصب شده بر روی لینوکس خود را مشاهده کنید.

اگر با نحوه کار با دستور nmap در لینوکس آشنایی ندارید طبق همیشه توصیه ما به شما استفاده از man هر دستور برای آشنایی کامل با آن هستش، nmap دارای سینتکس و سوییچ‌های بسیار زیادی است که تسلط به آن با تمرین زیاد حاصل خواهد شد.

 

آموزش نصب nmap در ubuntu

ابتدا توسط دستور زیر مخزن آپدیت اوبونتو را بروزرسانی کنید.

حال توسط دستور زیر می‌توانید آخرین ورژن nmap موجود در مخزن اوبونتو را نصب نمایید.

حالا برای تست صحت نصب nmap می‌توانید دستور زیر را وارد کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website