0
  • No products in the cart.
 

آیا تغییر از http به https کارآمد است؟

آیا تغییر از http به https کارآمد است؟

آیا تغییر از http به https کارآمد است؟

سوالی که به تازگی زیاد شده است این است که تغییر http به https ارزش زیادی دارد یا نه ؟ زیرا که گوگل اعلام کرده است که HTTPS یک معیار رتبه بندی است، و تاثیر گذار خواهد بود در ادامه برای بررسی این موضوع با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

تغییر http به https آیا ارزش دارد؟
مزایای واضح برای تغییر http به https وجود دارد، اما در حقیقت این تغییر برای صاحبان وبسایت ممکن است خطرناک به نظر برسد همانطور که با هر گونه تغییر بزرگی در وب سایت، ممکن استSEO و جایگاه وب سایت ها تحت تاثیر قرار بگیرند.

با این حال، این دلیل کافی برای جلوگیری از تغییر نیست. یک فشار قوی برای ایجاد یک وب سایت امن تر وجود دارد. برای صاحبان وب سایت ها مسئولیت امنیت سایت های خود را به عهده دارند. کسانی که این کار را بدرستی انجام می دهند، توسط Google به درستی پاداش داده می شوند.

در حقیقت HTTPS چیست؟
HTTPS مخفف Hypertext Transfer Protocol Secure است؛ همانطور که گوگل توضیح می دهد، HTTPS “حفظ یکپارچگی و محرمانه بودن داده ها بین کامپیوتر کاربر و سایت” را شامل می شود. این شامل شدن سه لایه محافظتی است: رمزنگاری ، یکپارچگی داده ها و احراز هویت (حملات خداحافظ).

به طور خلاصه، HTTPS برای حصول اطمینان از تجربه ایمن و مطمئن برای کاربران یک وب سایت ضروری است. این امر در زمانی که امنیت اینترنت در معرض تهدیدات روزافزون از همه زوایا است، اهمیت اساسی دارد.

با این همه، لازم به ذکر است که HTTPS سایت شما را یک قلعه غیر قابل نفوذ نمی کند. حتی با بهترین امنیت در جهان، سایت هنوز هم تحت حمله است.

این فقط یک واقعیت تاسف از عصر دیجیتال ما است – به حملات اخیر ransomware در سراسر جهان نگاه کنید. با این وجود، HTTPS مطمئنا کمک می کند.

آیا تغییر از http به https کارآمد است؟

مزایای HTTPS

اول از همه از دیدگاه جستجوگرها، گوگل امنیت سایت را یک معیار رتبه بندی می داند و به وب سایت هایی با پروتکل HTTPS ترجیح می دهد. اگر چه در حال حاضر تنها یک معیار رتبه بندی سبک وزن است و بنابراین فقط تعداد بسیار کمی از جستجوهای جستجو را تحت تاثیر قرار می دهد، ما انتظار داریم این تکامل یابد.

اثربخشی حرکت به HTTPS به احتمال زیاد توسط نوع وب سایت مشخص خواهد شد. برای مثال، سایت های تجارت الکترونیک قطعا بیشتر از یک سوئیچ به HTTPS بهره مند خواهند شد. در جایی که پرداخت یا تبادل اطلاعات حساس انجام می شود، امنیت مهم می شود.

مهاجرت به HTTPS ممکن است هنوز مهم نباشد به عنوان محتوای با کیفیت بالا و یا توانایی ایجاد پیوند، اما احتیاج به رد کردن اهمیت آن در این زمینه ها نیست.

مزایای بیشتری نیز در قلمرو تجربه کاربر وجود دارد. بازدیدکنندگان اعتماد بیشتری نسبت به وب سایت شما دارند و اعتماد به نفس در توانایی آنها برای ارائه یک تجربه مرور مرورگر برای آنهاست.

نگرانی با HTTPS

اما – و همیشه وجود دارد اما. فقط فکر انتقال از HTTP به HTTPS به اندازه کافی برای حمله به ترس به کسانی که مسئول حرکت است. اگر من به صورت تصادفی URL های مهم در robots.txt را مسدود کنم چه؟ اگر سرعت سایت من کاهش یابد چکار کنم؟

اگر برنامه های وب من با HTTPS سازگاری نداشته باشد چه؟ اگر من redirects و تگ های کانونی را خراب کنم چه؟ اگر رتبه بندی سایت من کاهش پیدا کند، هرگز بازگشت نکنم؟ اگر وبسایت من فقط از چهره اکوسیستم دیجیتال خارج شود چه؟

این ها (عمدتا) نگرانی های طبیعی هستند، اما آنها نباید شما را از انجام این کار منصرف کنند.ما نگرانی های مشابهی داشتیم، و سایت خود ماهم زمانی که این انتقال را انجام داد این نگرانی ها وجود داشت به ویژه اینکه ممکن است کاهش اولیه در رتبه بندی را ببینیم و مطمئن نبودیم چه مدت طول خواهد کشید. اما، ما اطمینان دادیم که مسئولان این حرکت دقیقا می دانند چه کاری انجام می دهند و ما بهترین روش ها را دنبال می کنیم.

اما کاهش اندکی در رتبه بندی ها مشاهده میکنیم، با این حال در حال بازگشت به حالت عادی هستند و ما امیدواریم شاهد بهبود کلی در بلند مدت باشیم. بنابراین هیچ چیز بدی رخ نداد و اکنون همه ما می توانیم این کار را بدون نگرانی انجام دهیم.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website