0
  • No products in the cart.
 

ابزارهای اتصال به ریموت دسکتاپ

اتصال به ریموت دسکتاپ

ابزارهای اتصال به ریموت دسکتاپ

اتصال به ریموت دسکتاپ توسط پروتکل انحصاری ماکروسافت به نام RDP فراهم شد، توسط این پروتکل کاربران ویندوزی به صورت کاملاً گرافیکی می‌توانید به کامپیوترها راه دور متصل شوند. یکی از ابزارهای رایگان موجود FreeRDP بوده که در سیستم‌های ویندوزی به صورت پیش‌فرض قرار دارد.

اتصال به ریموت دسکتاپ از طریق پروتکل RDP به صورت کلاینت و سرور انجام می‌شود بدین صورت که کامپیوتر راه دور یا سرور باید بر روی آن Rdp Server و بر روی کامپیوتر کلاینت Rdp Client نصب باشد.

در این آموزش به ۸ ابزار کاربردی برای اتصال به RDP بر روی لینوکس خواهیم پرداخت. البته اگر بر روی سرورهای ویندوزی کار می کنید می توانید از آموزش فعال سازی ریموت دسکتاپ در ویندوز استفاده کنید.

اولین برنامه‌ای که بررسی خواهیم کرد vnc بوده که به صورت Server/Client کار می‌کند و نوع ارتباط آن به صورت گرافیکی خواهد بود.

 

۸ برنامه عالی برای اتصال به ریموت دسکتاپ

۱- TigerVNC

برنامه TigerVNC یک برنامه رایگان، متن‌باز و با عملکرد عالی است که به صورت کلانیت-سرور کار کرده و محیط گرافیکی خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مشکلی که این برنامه دارد بر خلاف روش ارتباطی VNC که به صورت مستقیم ارتباط با ماشین راه دور را برقرار می‌کند این برنامه از روش‌های پیچیده دیگری استفاده می‌کند.

۲- RealVNC

این برنامه یک ابزار چندمنظوره است که از روش ارتباط گرافیکی مانند VNC البته با تغییرات انحصاری بهر می‌برد، در این برنامه از دو زیر برنامه VNC Connect و VNC Viewer استفاده می‌شود که برنامه VNC Connect به شما این امکان را می‌دهد تا به ماشین راه دور متصل شوید.

ورژن رایگان آن با حداکثر استفاده ۵ کامپیوتر راه دور و ۳ کاربر موجود در شبکه به شما امکان استفاده می‌دهد.

۳- TeamViewer

این ابزار یکی از بهترین‌ها در نوع خود هستش و امکان اتصال هم‌زمان به چندین کامیپوتر را فراهم می‌کند و روش ارتباطی آن کاملاً امن بوده و برای استفاده‌های شخصی کاملاً رایگان است و برای استفاده‌های بزرگ‌تر مانند business باید اشتراک تهیه شود.

حتما بخوانید :  پیدا کردن مسیر php.ini در تمامی کنترل پنل ها

یک ابزار عالی برای برگزاری همایش‌های آنلاین، ارتباطات دوطرفه با کیفیت و قابلیت انتقال فایل به صورت آنلاین است که از ۳۰ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند.

۴- Remmina

این برنامه یک ابزار متن‌باز و رایگان است که بر روی ماشین کلاینت لینوکسی نصب شده و با GTK+3 نوشته شده است. استفاده از این ابزار برای کارهای کوچک با مقیاس‌های محدود است.

محیط گرافیکی مناسبی داشته و از روش‌های ارتباطی متنوعی همچون RDP,VNC,SSH و … پشتیبانی می‌کند. این برنامه به کاربر قابلیت ساخت گروه و لیست‌های شخصی را داده تا کاربر بتواند در سریع‌ترین زمان به contact های خود دسترسی پیدا کند.

۵- NoMachine

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا سیستم خود را به سرور تبدیل کرده تا بتوانید از بیرون به اطلاعات خود مانند فایل‌ها، ویدیوها و مستندات خود دسترسی داشته باشید.

۶- Apache Guacamole

یک ابزار رایگان و متن‌باز که از پروتکل‌های استاندارد VNC,RDP و SSH استفاده می‌کند و هیچ برنامه و یا پلاگینی برای کارکرد نیاز ندارد و فقط از مرورگرها بر پایه HTML5 استفاده می‌کند.

۷- XRDP

یک ابزار متن‌باز رایگان که بر پایه FreeRDP بوده و در سیستم‌های لینوکسی معمولاً زیاد استفاده شده و با همبستگی با X11 کار می‌کند.

با LikwiseOPEN قابل یکسان‌سازی است تا بتوانید مانند Active Directory در ویندوز سیستم مدیریت کاربران را فراهم کند.

۸- FreeNX

این برنامه بر اساس NoMachine فعالیت می‌کند به صورت متن‌باز بوده و سرعت قابل قبولی دارد از روش ارتباطی Secure Shell یا SSH استفاده کرده و به دو صورت Server/Client امکان فعالیت دارد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website