0
  • No products in the cart.
اشتباهات رایج طراحی سایت

اشتباهات رایج طراحی سایت

در این مقاله از مجله توسعه دهندگان به اشتباهات رایج طراحی سایت می پردازیم.در هر کسب و کاری رضایت مشتریان بسیار مهم است در کسب و کارهای اینترنی هم این امر مستثنی نیست و رضایت مشتریان و کاربران بسیار مهم است. کاربران باید با سایت شما ارتباط بر قرار کند نه اینکه سایت شما هنوز باز نشده سایت شما را ببند.در ادامه به اشتباهات رایج طراحی سایت می پردازیم.

اشتباهات رایج طراحی سایت کدامند؟

ما در این مقاله تلاش کرده ایم که اشتباهات رایج طراحی سایت که انجام می شود را بررسی کنیم.هر چقدر که شما تلاش و هزینه کنید اگر که طراحی سایت شما درست و اصولی نباشد شما هیچ نتیجه ی نخواهید گرفت پس توصیه می منیم با خواندن این مقاله با این اشتباهات آشنا شوید و  از انجام این اشتباهات خود داری کنید.

اشتباهات طراحی سایت

استفاده از متن های چرخشی و انیمیشن ها

هرگز از ابزارهایی در صفحه استفاده نکنید که به شکل متداول در حال تغییر و حرکت باشند. اینگونه حرکات تاثیر نا مطلوبی بر بازدید کننده از سایت خواهد داشت. بهتر است مطالب سایت خود را به حالت ثابت ارائه دهید تا کاربر بتواند مطالب را به آسانی بخواند.

استفاده بیش حد کلمات کلیدی در صفحه

حتما شما هم مقالات زیادی در وب سایت ها در مورد تاثیر تکرار کلمات کلیدی در متن مطالعه کرده اید و برای بهبود وضعیت سئو سایت خود این تکنیک را استفاده میکنید.بعضی وقتها توجه به سئو موجب میشود که کاربر موجود در سایت از ساختار و نگارش کلی محتوای شما لذت نبرد و در نتیجه علاقه ی به مطالعه کامل آن نداشته باشد. شما تلاش زیادی برای کسب جایگاه در گوگل و جذب کاربر به سایت میکنید اما می بایست برنامه درستی برای کاربرانی که در سایت شما هستند هم داشته باشید. تغییر ساختار محتوا و طراحی وب سایت شما متناسب با استانداردهای سئو تا زمانی قابل قبول است که به تجربه کاربر در سایت آسیبی نرساند و هویت و شخصیت سایت شما را مخدوش نکند. این مورد در طراحی سایت شرکتی تاثیر بیشتری خواهد داشت زیرا مستقیما با اعتبار شرکت شما در ارتباط خواهد بود

 

وجود خطای ۴۰۴

کاربران از اینکه لینکی در سایت شما را کلیک کنند و با خطای ۴۰۴ مواجه شوند، آزار دهنده است. سعی کنید تا زمانی صفحه ای را کامل طراحی نکرده اید و آنرا آپلود نکرده اید از لینک آن صفحه در داخل سایت خود استفاده نکنید. کاربران در کشور ما بسیار حساس هستند و با دیدن چنین صفحاتی اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست می دهند و از اعتبار شما نیز کم می شود..

صفحات مستقل و بدون لینک به صفحه اصلی

دقت کنید همه ی صفحات سایت شما لینکی به صفحه اصلی سایت شما باید داشته باشد چون ممکن است کاربری توسط موتورهای جستجو وارد سایت شده شده باشد و یا از طریق لینک در سایت های دیگر با قرار داده لینک صفحه اصلی در صفحات داخلی کاربر می تواند از تمامی موضوعات سایت شما آگاهی پیدا کند.

پخش خودکار موزیک در سایت

در بعضی زمان ها برای القای حس موجود در سایت به کاربر و جلب توجه بیشتر؛ پیشنهاد میکنیم که پخش موزیک در طراحی سایت استفاده شود. هردو هدف بسیار ارزشمند هستند اما وسیله ای که انتخاب شده است مناسب نیست. کاربرانی که به سایت شما می آیند سلیقه موسیقایی یکسانی ندارند و استفاده از یک آهنگ مشخص برای همه خوشایند نخواهد بود. از طرف دیگر بسیاری از کاربران زمان مراجعه به سایت شما در محیط های عمومی و دفاتر کاری خود هستند و ممکن است آمادگی لازم برای پخش موزیک از دستگاه خود را نداشته باشند. در این شرایط کاربر به سرعت سایت شما را ترک میکند یا در بهترین حالت صدای دستگاه خود را قطع میکند. علاوه بر اینها استفاده از موزیک موجب افزایش حجم صفحه و کاهش سرعت بارگذاری صفحه نیز خواهد شد که میتواند در سئو سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.

 

استفاده از رنگ های لینک غیر استاندارد

تلاش کنید در ایجاد لینک در سایت خود از رنگ های معمول و استاندارد آبی، قرمز و رنگ هایی استفاده کنید که به شکل معمول برای رنک لینک استفاده می شود. استفاده از رنگ های معمول باعث می شود که کاربران کلیک بیشتری بر روی لینک های سایت شما بماند و بدین صورت مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی بماند.

اطلاعات تاریخ گذشته

تلاش کنید صفحات سایت خود را با اطلاعات بروز و جدید تکمیل کنید از اطلاعات قدیمی و اطلاعاتی که دیگر کاربردی ندارند استفاده کنید. استفاده از اطلاعات جدید باعث می شود کاربران بیشتری جذب سایت شما شود. پس برای ایجاد اطلاعات جدید در سایت خود مسئولی را برگزینید تا اطلاعات بروز برای سایت شما ایجاد کنید.

استفاد از پاپ های زیاد در صفحه

همه ی شما می دانید که پاپ آپ جلب توجه بسیاری از کاربران میکند و در صورت استفاده صحیح از آن میتواند نرخ تبدیل کاربر به مشتری و یا عضویت در خبرنامه را افزایش چشم گیری داد. ولی اگر تعداد این پیام یا پاپ ها زیاد شود به طور حتم برای کاربران شما آزاردهنده خواهد بود.پاپ هایی که به سختی میتوان راهی برای بستن آنها پیدا کرد یا با حضور خود موجب میشوند محتوای اصلی صفحه به کلی ناپدید شود از مهمترین فاکتورهای خروج کاربر از سایت هستند و به سرعت Bounce Rate شما را افزایش میدهند.

آدرس دهی صفحات پیچیده

بهتر است آدرس دهی صفحات سایت شما کوتاه و قابل فهم برای کاربر باشد تا کاربر براحتی و با دانستن موضوع مطلب بتواند به مطلب مورد نظر خود در سایت شما مراجعه نماید. در آدرس دهی صفحه سایت خود این دو نکته را همیشه مد نظر قرار دهید: کوتاه بودن آدرس و قابل درک بودن این آدرس.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website