0
  • No products in the cart.
 

بهترین حیوان خانگی برای آپارتمان

بهترین حیوان خانگی برای آپارتمان

۱۲ بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در خانه یا آپارتمان

افرادی که علاقه برای نگهداری حیوانات خانگی دارند می توانند به فهرستی از  این حیوانات نگاهی بیندازید تا بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در خانه یا آپارتمان را پیدا کنید.

مطالب بیشتر را در مجله سرگرمی ، سایت تدسا دنبال کنید

۱. جوجه تیغی

جوجه تیغی به گروه جوندگان تعلق ندارد و عضوی از خانواده حیوانات حشره‌خوار به شمار می‌آید. جوجه تیغی‌ها اجتماعی نیستند. بنابراین این حیوان دچار اضطراب اجتماعی نمی‌شود و مناسب افرادی است که مسافرت می‌کنند.

جوجه تیغی برای افراد جوانی که نمی‌خواهند ۲۰ یا ۳۰ سال آینده خود را با حیوان خانگی بگذرانند خوب است زیرا عمر جوجه تیغی، ۵ تا ۷ سال است. جوجه تیغی رژیم غذایی راحتی مانند حشرات و میوه‌ها دارد. ممکن است جوجه تیغی کمی بد خلق باشد اما با رفتار مناسب، می‌توان آن را رام کرد. این حیوان برای بچه‌ها نیز عالی است زیرا مراقبت کردن از حیوانات کوچک برای بچه‌ها آسان است. فقط باید مکانی تمیز برای آن‌ها فراهم کرده و مدام فضولات آن‌ها را تخلیه کنید.

مطلب مرتبط: حیواناتی که مقدس اند و پرستش می‌شوند

۲. سمورچه

 

سمورچه که گونه‌ای سنجاب است به مکانی متناسب با اندازه‌اش نیاز داد. یک قفس پرنده بلند برای آن‌ها مناسب است. اگرچه سمورچه، بهترین حیوان خانگی برای نگهداری کردن نیست اما از دیگر حیوانات خانگی عجیب و غریب، جذاب‌تر است.

۳. موش خاردار

موش خاردار یک حیوان خانگی کوچک است که شما باید یک رژیم غذایی همه‌چیزخوار، آکواریوم شیشه‌ای و یک چرخ ورزش ویژه برای او تهیه کنید.

همچنین،  خوکچه پاتاگونیا نیز حیوان خانگی دوست داشتنی است که از موش خاردار بزرگ‌تر بوده و برای بیرون از خانه مناسب است. اگر یک خانه بزرگ و شبیه به مزرعه یا یک باغچه بزرگ با علف دارید، از این حیوان نگهداری کنید.

درواقع، گونه‌های مختلفی از جوندگان عجیب و غریب وجود دارد و برخی از آن‌ها مانند موش دوپا و موش گامبیایی در محیط زندگی شما یافت نمی‌شوند. بنابراین قبل از انتخاب آن‌ها به عنوان حیوان خانگی، مکان، زمانی که دارید و ویژگی‌های حیوان مورد نظر را در نظر بگیرید.

۴. همستر

همستر معمولا به دلیل اندازه کوچکی که دارد حیوان خانگی جیبی نیز گفته می‌شود. همسترها بسیار بامزه و دوست داشتنی هستند. مردم از سال ۱۹۳۰ شروع به نگهداری از همستر کردند زیرا مراقبت از آن‌‌ها آسان است و حیوانات محبوبی هستند. نوع معمول همستر شامل همستر طلایی یا همستر سوری که طول آن به ۱۷.۵ سانتی‌متر می‌رسد و همستر کوتوله روبرفسکی فقط ۵ سانتی‌متر طول دارد، می‌شود.

طول عمر همستر، ۲ یا ۳ سال است و در میان کودکان ۸ ساله و بزرگ‌تر محبوبیت دارد.  به هرحال، همستر، یک موجود شب‌زی است که از این نظر خیلی برای بچه‌های کوچک مناسب نیست

برای تغذیه همستر باید به آن‌ها آب تازه، قرص‌های خوراکی و تجاری موجود در بازار، میوه تازه، سبزیجات و پنیر بدهید.

برای محل زندگی و ورزش همستر باید قفس سیمی با قسمت زیری محکم، لوله همستر، چرخ و دیگر اسباب‌بازی‌ها بسازید. تکه‌های پارچه و کاغذ، فرش و رختخواب خوبی برای همستر است. اکثر همسترها دوست ندارند تنها زندگی کنند. اما به هرحال در میان جنس موافق، پرخاشگر می‌شوند.

توجه کنید که اگر ۲ همستر از جنس‌های مخالف داشته باشید، ممکن است خیلی زود دارای یک نوزاد همستر شوید زیرا بارداری همستر از ابتدا تا انتها فقط حدود دو هفته طول می‌کشد.

 ۵. مارمولک خانگی گکو

شاید وجود این جانور در فهرست بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در خانه یا آپارتمان برایتان عجیب باشد اما باید گفت مارمولک گکو یک حیوان خانگی جالب است زیرا می‌تواند در شرایط خاص تغییر رنگ دهد. گکو معمولا خیلی خجالتی است اما اگر صبور باشید می‌توانید اعتماد آن را جلب کنید. به طور طبیعی یک گکو می‌تواند تا ۲۰ سال عمر کند. آن‌ها جیرجیرک، کرم و آب تازه می‌خورند. گکو برای کودکان ۱۰ سال و بالاتر مناسب است.

برای نگهداری و ورزش، یک تراریوم را در روز تا دمای ۷۵ تا ۸۵ درجه فارنهایت یا ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم کرده و شب‌ها کمی دما را کمتر کنید. تمرینات کم با یک تکه چوب یا سنگ برای‌شان خوب است.

۶. خرگوش

خرگوش، حیوان خانگی بامزه‌ای برای کودکان ۸ سال یا بالاتر است. هر وقت صدای‌شان کنید، به سمت‌تان می‌آیند. همچنین، برای نگهداری در خانه نیز بسیار خوب هستند. بیش از ۶۰ نوع خرگوش در دنیا وجود دارد که ویژگی‌ها، رنگ، اندازه، وزن و طول متفاوت دارند.

خرگوش‌ها به طور متوسط، ۵ تا ۱۰ سال عمر می‌کنند. غذای آن‌ها شامل سبزیجات تازه، قرص‌های خوراکی و آب تازه می‌شود.

برای نگهداری در خانه، فقط به قفس‌های خانگی با کف محکم و برای ورزش به موانعی برای پریدن نیاز دارند. برخی خرگوش‌ها برای تمرین با قلاده و افسار در بیرون از خانه تربیت شده‌اند.

۷. طوطی

از میان بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در خانه یا آپارتمان ، طوطی شادترین، جذاب ترین و رنگی‌ترین حیوان است. حدود ۳۵۰ نوع طوطی، در رنگ‌های مختلف از سبز تا قرمز روشن، سیاه و خاکستری و با اندازه‌ای متفاوت از کوچک و حدود ۸ سانتی‌متر تا بزرگ و حدود ۱۰۰ سانتی‌متر وجود دارد. اگر به طوطی‌ها، مکان، حمام و توجه مثبت داده شود، حیوانات خانگی بسیار باهوشی خواهند شد و به صاحبان خود علاقه‌مند می‌شوند. درواقع، طوطی‌ها توانایی تقلید اصوات و صدای انسان را ندارد اما اگر تربیت شوند، می‌توانند صداهایی مانند پارس کردن سگ، میو کردن گربه یا حتی صدای زنگ تلفن را تقلید کنند.

طوطی‌ها بهترین دوست نیز هستند و اگر این نوع پرنده را پرورش دهید، می‌توانید تا ۸۰ سال نیز با آن زندگی کنید. همه افراد، هم نوجوانان و هم افراد بزرگسال می‌توانند از طوطی نگهداری کنند

طوطی‌ها، مخلوط دانه‌، میوه و سبزیجات تازه و آب تازه می‌خورند. همچنین، به محیط تمیز و بهداشتی و حمام آفتاب و حمام آب نیاز دارند.

برای نگهداری و تمرین، می‌توانید قفس‌های بزرگی برای‌شان سازید که بتوانند پرواز کنند. همچنین، فراموش نکنید که همیشه قفس آن‌ها را تمیز کرده و هر روز آب‌ آن‌ها را عوض کنید.

۸. موش خرما

بازیگوش، کنجکاو و پوشیده شده با خز، ویژگی‌های جذاب موش خرما هستند. این حیوان، اهل ماندن در یک جا نیست و گشتن و جستجو کردن را دوست دارد. این ویژگی، موش خرما را به یک حیوان موذی و شیطان تبدیل می‌کند. اگر یک موش خرما دارید، ممکن است با افرادی که به دیدن‌تان می‌آیند بدرفتار باشد و اگر آن افراد، موش خرما را به درستی در دست نگیرند، از دست آن‌ها بیرون می‌پرد.

طول عمر متوسط یک موش خرما بین ۵ تا ۸ سال است. موش خرما انتخاب خوبی برای بچه‌های ۱۲ سال و بزرگ‌تر است. این حیوان، قرص‌های خوراکی، غذای گربه و آب تازه می‌خورد.

ممکن است شما بخواهید یک قفس سیمی با کف محکم برای آن‌ها بسازید اما این حیوان دوست دارد به جای زندانی شدن در قفس، در خانه شما بچرخد. و اگر شما موش خرما داشته باشید می‌بینید که تمام گوشه‌ها و درزها را می‌گردد.

۹. ماهی بتا

ماهی بتا،  یک حیوان خانگی رنگارنگ است. دیدن حیوانات خانگی پس از یک روز سخت کاری یا بعد از درس خواندن می‌تواند ما را آرام کند. تنها چیزی که لازم دارید یک ظرف است. ماهی بتای سالم و با رنگ‌های نارنجی، قرمز، سبز و بنفش را انتخاب کنید. ماهی بتا، در کنار زیبایی خیره کننده‌ای که دارد، خیلی کوچک – حدود ۵ سانتی‌متر – است.

ماهی بتا به طور متوسط، ۳ سال عمر می‌کند. هر کسی که ماهی را به عنوان حیوان خانگی دوست دارد می‌تواند از ماهی بتا نگهداری کند. به ماهی بتا، غذاهای تجاری موجود در بازار را بدهید.

توجه داشته باشید که ماهی بتا به راحتی دچار باکتری و بیماری خطرناک می‌شود بنابراین آکواریوم را تمیز کنید، آب را تصفیه کنید و آب گرم  و  تازه بریزید. بهترین دما برای ماهی بتا، ۷۸ تا ۸۰ درجه فارنهایت ( حدود ۲۵ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد) است زیرا این نوع ماهی، بومی آب‌های گرمسیری کشورهای جنوب شرقی آسیاست.

۱۰. لاک‌پشت جعبه‌ای

داشتن یک حیوان خانگی مانند لاک‌پشت جعبه‌ای که خیلی کوچک و کند است و نمی‌تواند از شما جلو بزند خیلی خوب است. این لاک‌پشت با چادر زدن در خانه و با مخاطب‌هایی که از او تعریف می‌کنند خوشحال می‌شود. از میان انواع مختلف لاک‌پشت‌ها و خزندگان، لاک‌پشت‌های جعبه‌ای انتخاب خوبی برای طرفداران حیوانات خانگی هستند زیرا ظاهری زیبا و لاک‌هایی طرح‌دار و رنگی  دارند. البته در خوردن، بسیار سختگیرند. لاک‌پشت جعبه‌ای می‌تواند یک دوست واقعی باشد چرا که می‌تواند تا بیش از ۴۰ سال با شما زندگی کند. لاک‌پشت جعبه‌ای، انتخاب خوبی برای بچه‌های ۸ سال و بزرگ‌تر است. غذای لاک‌پشت جعبه‌ای، حشره، کرم‌های خاکی، سبزیجات، میوه و قرص‌های خوراکی تجاری هستند.

برای نگهداری و تمرین، لاک‌پشت جعبه‌ای به یک آکواریوم یا تراریوم که جای کافی داشته و دارای سنگ و جای نشستن باشد نیاز دارد. در مناطق خشک، برای آبرسانی می‌توانند لانه‌هایی در زیر زمین بسازند یا به آب‌های سطحی بروند. درواقع، لاک‌پشت جعبه‌ای به ورزش زیادی نیاز ندارد.

۱۱. گربه

توله گربه‌ها و  توله سگ‌ها، محبوب کودکان هستند. اما گربه‌ها نسبت به سگ‌ها به توجه و مراقبت کمتری نیاز دارند و البته بی‌نیاز به تعهد نیستند. به هرحال، گربه‌ها مانند سگ‌ها به ایمن‌سازی و آزمایش‌های دامپزشکی نیاز دارند. برخی افراد فکر می‌کنند گربه به دلیل فضای زندگی کمتری که نیاز دارد، نسبت به سگ‌ها انتخاب بهتری است. بهترین نژاد گربه، آبیسینیان (دوستانه و اجتماعی)، بورمس ( عاطفی و آرام)، بیرمن (آرام و خونسرد) و موکوتاه آمریکایی ( ارتباط خوب با سگ‌ها) هستند.

۱۲. سگ

برخی سگ‌ها برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی مناسب نیستند و به تربیت، ورزش و آزمایش‌های دامپزشکی بیشتری نیاز دارند. اما سگ‌ها با هم متفاوت هستند، بنابراین نژادهای دوستانه، جذاب و باهوش مانند لابرادور، پاگ، سگ بازیاب طلایی، کتل استرالیایی  و کوکر اسپانیال را انتخاب کنید.

این ۱۲ مورد، بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در خانه یا آپارتمان هستند. بر اساس علایق خود، حیوان خانگی مناسب را انتخاب کنید.

مطالب بیشتر را در مجله سرگرمی ، سایت تدسا دنبال کنید

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website